Skocz do zawartości

Sello + Subiekt NEXO błędne dane nabywcy na wystawianych FS

Polecane posty

Subiekt Nexo 30.0.2 i Sello 1.34.1

Dokumenty końcowe wystawiamy z poziomu Sello (zbiorczo przez wystaw dokumenty końcowe, ZK+R tworzone są automatycznie przy pobieraniu transakcji), ostatnio często zdarza nam się, że faktury wystawione są na błędne dane, nie na dane które klient podał jako dane do FV. Z tego co zauważyłem na FS jest wystawiana na adres główny z serwisu allegro, a nie na dane do faktury, które podał klient. Dzisiaj przeprowadziłem małe dochodzenie i wyszło, że są dwa rodzaje takich sytuacji:

Przypadek 1. W Nexo tworzy się klient jako firma, wtedy pomogło usunięcie FS z poziomu Sello, wyczyszczenie błedów transakcji i ponowne pobranie danych transakcji. Ponowny wydruk dokumentu końcowego z Sello wygenerował FS z dobrymi danymi nabywcy.

Przypadek 2. W nexo tworzy się klient jako Osoba fizyczna. Wtedy powyższe postępowanie nie pomaga, zostaje jedynie usunięcie FS i w Nexo ręczna edycja klienta lub zaciągnięcie danych z GUSu i wydruk FS z Nexo.

Na początku myślałem, że błąd powstaje gdy klient najpierw zamówi towar, a opłaci  lub wypełni formularz dostawy dopiero po jakimś czasie (bo takie przypadki najpierw zidentyfikowaliśmy). Dzisiaj jednak mieliśmy FS z błędnymi danymi które na allegro były zamówione i opłacone w tej samej minucie..

Nie mam pojęcia co powoduje ten błąd  ale wydaje mi się, że zaczął się pojawiać po ostatniej aktualizacji Sello i Subiekta (a przynajmniej wtedy zaczęli dzwonić klienci, ze mają źle wystawione FS).

Dodam, że jest to niesamowicie upierdliwe, bo FS wystawiamy do każdego zamówienia. Do tej pory wystawianie dokumentów końcowych szło to hurtowo z Sello, teraz trzeba najpierw odfiltrować i sprawdzić te faktury, które są na firmę, a dopiero potem wystawić resztę, dokumentnie burzy to nasz sposób wystawiania dokumentów, etykiet i pakowania.

Proszę o jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić, zmienić w ustawieniach by wszystko grało tak jak powinno.

 

Link to postu

Problem znany. Trzeba poczekać na nowy synchronizator z Subiektem, który na "miesiącach" (nie spodziewam się, że "na dniach") ma być dodany do Sello.

U mnie go pokonujemy poprzez wyłączenie ręcznej synchronizacji z Subiektem. Puszczamy ją dopiero gdy wszystkie dane TRANSAKCJI są już pobrane do Sello. Wydaje się, że nie ma błędów w tworzeniu faktur. Jeśli występują natomiast, to wystarczy w NEXO tylko wyedytować fakturę - zazwyczaj chodzi o zmianę imienia i nazwiska na firmę, reszta danych powinna się zgadzać z firmowymi.

 

  • Dziękuję 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...