Lukasz team 9 Napisano 1 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2020 w Problem z pobieraniem danych transakcji - niepełna synchronizacja Mam dość poważny problem z pobieraniem opisów aukcji. Dzisiaj udało mi się ustalić w jakiej sytuacji się to dzieje. Problem jest o tyle istotny, że np. w poniedziałek edytujemy treść oferty Allegro przez przeglądarkę, usuwając z opisu niedostępny zbiór. We wtorek zmieniamy przez sello Cennik dostaw. Na Allegro ląduje z powrotem wersja z przed poniedziałkowej wysyłki treści oferty przez przeglądarkę. Jak dokonujemy jakichkolwiek zmian w ofertach? 1. Wyślij/odbierz - odbierz , zaznaczamy Ofert trwające, oraz pobierz pełne dane oferty 2. Dokonujemy zmiany przez zmiany zbiorcze , przy zapisaniu program pyta czy pobrać aktualny opis - klikamy, że tak. 3. Wysyłamy zmiany do serwisu aukcyjnego. Okazuje się, że pobieranie pełnych danych o ofertach trwających z menu Wyślij/odbierz działa mocno losowo - nie wszystkie opisy w sello się aktualizują - przez co przy modyfikacji czegokolwiek sello wysyła do Allegro wersję z przed zmian. Jak sprawdzałem: 1. Zmieniłem opis 5 produktów przez przeglądarkę. 2. Kilka godzin później pobrałem dane ofert przez Wyślij/odbierz 3. Sprawdziłem opisy w sello - 3 zostały zaktualizowane, 2 nie. 4. Ponowiłem pobranie danych ofert przez Wyślij/odbierz 5. 2 wcześniej nie zmienione opisy dalej zostały niezmienione. 6. Skorzystałem z funkcji PPM -> Pobierz pełne dane 7. Dane natychmiastowo zostały pobrane, zgadzają się z Allegro. Co może być problemem, że przy pobieraniu zbiorczym prze Wyślij/odbierz + pobierz pełne dane oferty nie wszystkie dane są pobierane a raport nie zwraca żadnych błędów? Jest to teraz bardzo uciążliwe - dokonujemy bardzo dużo zmian cen oraz cenników dostaw przez sello, w międzyczasie zmieniając niektóre opisy przez przeglądarkę. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 1 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2020 w Problem z pobieraniem danych transakcji - niepełna synchronizacja Po KAŻDEJ edycji przez allegro, w Sello należy uruchomić funkcję Pobierz pełne dane (opisy i zdjęcia) - nie jest to Wyślij/Odbierz: Cytuj Link to postu
Lukasz team 9 Napisano 1 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2020 w Problem z pobieraniem danych transakcji - niepełna synchronizacja To czym w takim razie jest funkcja WYŚLIJ/ODBIERZ->Odbierz-> Zakres pobierania danych ->Ofert trwające + Pobierz pełne dane oferty ? Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 1 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2020 w Problem z pobieraniem danych transakcji - niepełna synchronizacja 1 minutę temu, Lukasz team napisał: To czym w takim razie jest funkcja WYŚLIJ/ODBIERZ->Odbierz-> Zakres pobierania danych ->Ofert trwające + Pobierz pełne dane oferty ? O ile pamiętam, na pewno nie pobiera opisów. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 2 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2020 w Problem z pobieraniem danych transakcji - niepełna synchronizacja 21 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: O ile pamiętam, na pewno nie pobiera opisów. To akurat pobiera opisy. 21 godzin temu, Lukasz team napisał: Na Allegro ląduje z powrotem wersja z przed poniedziałkowej wysyłki treści oferty przez przeglądarkę. Jeśli tak się stało to z pewnością w Sello nie było pobranych zmian dokonanych z Allegro. 22 godziny temu, Lukasz team napisał: Okazuje się, że pobieranie pełnych danych o ofertach trwających z menu Wyślij/odbierz działa mocno losowo - nie wszystkie opisy w sello się aktualizują - przez co przy modyfikacji czegokolwiek sello wysyła do Allegro wersję z przed zmian. Raczej nie powinno tak być. Trzeba by zweryfikować ten problem na konkretnym przykładzie, zalogowaniu komunikacji do pliku i podesłaniu nam do analizy. Być może Allegro zwraca takie dane, być może problem leży w innym miejscu. Tak czy inaczej, gdyby Sello z jakiegoś powodu nie mogło zaktualizować aukcji o nowy opis, do takiej aukcji zostałby przypisany błąd. Istnieje też taka możliwość, proszę sprawdzić, czy w Sello nie ma tych aukcji powielonych i przypisanych do różnych kont w programie. Wtedy być może dane się pobierają ale nie do tej aukcji co trzeba. A najlepiej, jesli sytuacja jest powtarzalna, prosiłbym o zrobienie logu wg procedury "Jak sprawdzałem: ". Poniżej informacja jak włączyć logowanie. Spoiler Proszę w programie serwisowym (Admin.exe) włączyć logowanie Allegro w menu rejestr. Wyłączyć Sello, uruchomić je jako administrator (z menu pod prawym przyciskiem myszy) i spróbować wykonać czynność powodującą problem. W folderze instalacyjnym Sello, c:\Program Files (x86)\InsERT\Sello\Log stworzony zostanie plik Allegro-[data].json. Proszę podesłać go na sello@insert.com.pl z linkiem do wątku z forum lub jako odpowiedź do maila. Po wszystkim proszę wyłączyć logowanie programem serwisowym lub z poziomu ostrzeżenia na stronie startowej Sello jeśli się pojawi. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.