Skocz do zawartości

nieszczęsny plik JPK V7M

Polecane posty

Witam

Przeglądałem wątki i co prawda niby były poruszane ale nie znalazłem stosownego rozwiązania. 

Problem 1 - generując plik w obecnej formie JPKV7M (każdy księgowy chyba wie że nie musi być w nim zawarta informacja o adresie kontrahenta) jednak prowadząc księgi przychodów i rozchodów już tą informację muszą wpisać - więc "zaciągnięcie" danych z jpk nie stanowi dla księgowego pełnego rozwiązania - musi ręcznie dopisywać adresy (a przy około 500 fakturach miesięcznie ma co robić więc tylko czekać na podwyżkę usług). Rozumiem że jpk nie służy do komunikacji pomiędzy biurami rachunkowymi ale ja jako zwykły szary człowieczek prowadzący działalność gospodarczą na prawdę muszę na chwilę obecną znać się niemal na wszystkim. Program subiekt jest tworzony dla użytkownika i dla niego powinien być pomocny . Rozumiem wszystkie kwestie związane z wzorcami narzucanymi przez ministerstwo i na prawdę współczuję twórcom ciągłych modernizacji w tym jakże przedziwnym kraju w którym co chwile coś "ulepszają". Jednakże nawiązując do tematu - proszę o wskazanie w jaki sposób mam wysyłać dane do biura rachunkowego w którym będą zawarte dane jak w starszym pliku  jpk czyli z adresami kontrahenta oraz oznaczeniami GTU. (komunikacja - EPP / EDI++. nie też pełnych danych - brak aktualnie oznaczenia GTU więc znowu jest to niepełna informacja dla księgowego i znowu wymusza mozolną pracę. 

Problem 2 - nałożony na nas obowiązek oznaczania GTU - w mojej branży korzystam z 3 oznaczeń. Uruchomiłem kreatora do oznaczeń towarów i w każdym przypadku dokonywałem zmian tak samo. GTU 8 7 i 5. Teraz wystawiając faktury Z GTU 8 i 7 wszystko jest ok (jest oznaczone w fakturze jako GTU oraz w pliku JPK) ale z GTU 5 nie daje oznaczenia na fakturze jak również do pliku JPK, dodam że są to faktury wystawiane na mechanizm podzielnej płatności (to zaznacza na fakturze oraz w pliku JPK ale bez GTU). Kreator zrobiony prawidłowo, oznaczenia towarów zrobione prawidłowo, skąd wiec ta wybiórczość programu akurat na GTU5? Niektóre faktury muszę poniżej kwoty 15 tyś oznaczać ręcznie na mechanizm podzielnej płatności ponieważ obowiązują mnie umowy, czy to ma wpływ na GTU i dokument w całości muszę ręcznie oznaczać? 

Dziękuję za odpowiedzi i proszę ekspertów z subiekta o wyrozumiałość dla nas szarych końcowych użytkowników ;) 

Link to postu
8 minut temu, S Majerski napisał:

ale ja jako zwykły szary człowieczek prowadzący działalność gospodarczą na prawdę muszę na chwilę obecną znać się niemal na wszystkim.

Nie prawda, to Pan decyduje o tym przez kogo będą serwisowane programy i kto będzie prowadził Panu  księgowość.

 

10 minut temu, S Majerski napisał:

Jednakże nawiązując do tematu - proszę o wskazanie w jaki sposób mam wysyłać dane do biura rachunkowego w którym będą zawarte dane jak w starszym pliku  jpk czyli z adresami kontrahenta oraz oznaczeniami GTU.

Nie wiem ile razy powtarzałem to w ostatnich dniach, a podobno przeglądał Pan forum: EPP/EDI++.

 

11 minut temu, S Majerski napisał:

(komunikacja - EPP / EDI++. nie też pełnych danych - brak aktualnie oznaczenia GTU więc znowu jest to niepełna informacja dla księgowego i znowu wymusza mozolną pracę. 

Nie prawda, link do dokumentacji: https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/21113-komunikacja-edi-108/. Skąd Pan czerpie takie błędne informacje ?

 

15 minut temu, S Majerski napisał:

Problem 2 - nałożony na nas obowiązek oznaczania GTU - w mojej branży korzystam z 3 oznaczeń. Uruchomiłem kreatora do oznaczeń towarów i w każdym przypadku dokonywałem zmian tak samo. GTU 8 7 i 5. Teraz wystawiając faktury Z GTU 8 i 7 wszystko jest ok (jest oznaczone w fakturze jako GTU oraz w pliku JPK) ale z GTU 5 nie daje oznaczenia na fakturze jak również do pliku JPK, dodam że są to faktury wystawiane na mechanizm podzielnej płatności (to zaznacza na fakturze oraz w pliku JPK ale bez GTU). Kreator zrobiony prawidłowo, oznaczenia towarów zrobione prawidłowo, skąd wiec ta wybiórczość programu akurat na GTU5? Niektóre faktury muszę poniżej kwoty 15 tyś oznaczać ręcznie na mechanizm podzielnej płatności ponieważ obowiązują mnie umowy, czy to ma wpływ na GTU i dokument w całości muszę ręcznie oznaczać? 

Nie potwierdzam problemu, GTU5 przenosi się na dokument tak samo jak inne oznaczenia. Nie mam pomysłu dlaczego nie dzieje się tak u Pana, należałoby przyjrzeć się działaniu programu, ale to wymaga analizy w miejscu jego występowania.

Link to postu
18 godzin temu, Patryk Jocek napisał:

Brak oznaczenia paragonów jako dokument WEW to pierwszy kwiatek

Proszę kończyć zdania, nie rozumiem w czym problem, paragonów nie wykazuje się już pojedynczo, więc nie ma potrzeby ich oznaczania.

 

18 godzin temu, Patryk Jocek napisał:

oraz drugi to taki że są tylko raporty fiskalne, niefiskalnych brak.

Też nie rozumiem - co Pana powstrzymuje, aby skorzystać z raportu fiskalnego ?

 

18 godzin temu, Patryk Jocek napisał:

W momencie kiedy korzystam ze zwolnienia z kasy fiskalnej (sprzedaz internetowa) nie wiem jaki raport mam stworzyć miesięczny żeby było to jak należy.

Ogólnie to pytania/problemy do księgowości i polecam tam je kierować, w tym ustalić sposób przekazywania danych, dedykowany dla programów Insertu to EPP/EDI++.

Link to postu
W dniu 20.11.2020 o 18:34, Daniel Kozłowski napisał:

Nie prawda, to Pan decyduje o tym przez kogo będą serwisowane programy i kto będzie prowadził Panu  księgowość.

 

Moglibyśmy proszę Pana na ten temat rozmawiać długo ale po co ;) 

 

W dniu 20.11.2020 o 18:34, Daniel Kozłowski napisał:

Nie wiem ile razy powtarzałem to w ostatnich dniach, a podobno przeglądał Pan forum: EPP/EDI++.

Przeglądnąłem ponownie i niestety nadal nie wiem jak to mam zrobić. 

 

W dniu 20.11.2020 o 18:34, Daniel Kozłowski napisał:

Nie prawda, link do dokumentacji: https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/21113-komunikacja-edi-108/. Skąd Pan czerpie takie błędne informacje ?

OK - struktura poznana  - widziałem na forum poszczególne wyjaśnienia do danych wersji ale ... nadal nie wiem gdzie mogę cokolwiek zmienić - żadnych danych nie można zmienić ani w dziale: komunikacja ani w dziale parametrów komunikacji. Proszę mi powiedzieć czy istnieje możliwość wybrania ze struktury konkretnych wartości i wysłania ich do biura? Jeśli tak to w jaki sposób mogę to zrobić- ingerując w bazę sql? Czy program wyrzuca wszystko m.in. WZ PZ i inne rzeczy które w biurze nie są przydatne. 

Pytanie wydaje mi się bardzo proste: jak wybrać FS, dane kontrahenta z adresem (takie musza być umieszczone w księgach przychodów i rozchodów), kwotę vat, kwotę netto oraz GTU :) Jak ja mam to zrobić bo nadal nie wiem - tak łopatologicznie :). Taki ludek jak ja idzie zawsze prostą drogą którą zna - czyli do tej pory świetnie zdawał egzamin plik JPK w którym dane niezbędne i pełne, zaciągało biuro rachunkowe. Teraz muszą ręcznie wpisywać adresy kontrahentów - pracy przy mojej firmie dodatkowo 2 dni.

Dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez S Majerski
Link to postu
10 godzin temu, S Majerski napisał:
W dniu 20.11.2020 o 18:34, Daniel Kozłowski napisał:

Nie prawda, to Pan decyduje o tym przez kogo będą serwisowane programy i kto będzie prowadził Panu  księgowość.

Moglibyśmy proszę Pana na ten temat rozmawiać długo ale po co ;) 

Nie, nie widzę sensu czy potrzeby dalszych rozmów, pozostaje się zastosować lub nie, to decyzje, które Pan musi podjąć, nikt inny.

 

10 godzin temu, S Majerski napisał:
W dniu 20.11.2020 o 18:34, Daniel Kozłowski napisał:

Nie wiem ile razy powtarzałem to w ostatnich dniach, a podobno przeglądał Pan forum: EPP/EDI++.

Przeglądnąłem ponownie i niestety nadal nie wiem jak to mam zrobić. 

Link do e-pomocy: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1997,jak-wyslac-dokumenty-do-ksiegowania-w-biurze-rachunkowym.html.

 

10 godzin temu, S Majerski napisał:
W dniu 20.11.2020 o 18:34, Daniel Kozłowski napisał:

Nie prawda, link do dokumentacji: https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/21113-komunikacja-edi-108/. Skąd Pan czerpie takie błędne informacje ?

OK - struktura poznana  - widziałem na forum poszczególne wyjaśnienia do danych wersji ale ... nadal nie wiem gdzie mogę cokolwiek zmienić - żadnych danych nie można zmienić ani w dziale: komunikacja ani w dziale parametrów komunikacji. Proszę mi powiedzieć czy istnieje możliwość wybrania ze struktury konkretnych wartości i wysłania ich do biura?

Nie, nie ma takiej możliwości poza parametrami komunikacji.

 

10 godzin temu, S Majerski napisał:

Jeśli tak to w jaki sposób mogę to zrobić- ingerując w bazę sql?

Zawsze może Pana przygotować lub zamówić konwerter, który przygotuje dane w formacie oczekiwanym przez biuro, chociaż uważam, że powinno to zrealizować biuro, a nie klient biura.

 

10 godzin temu, S Majerski napisał:

Czy program wyrzuca wszystko m.in. WZ PZ i inne rzeczy które w biurze nie są przydatne. 

Tak, przy czym to biuro wie lepiej niż użytkownik co jest im potrzebne i może to sobie wybrać.

 

10 godzin temu, S Majerski napisał:

Pytanie wydaje mi się bardzo proste: jak wybrać FS, dane kontrahenta z adresem (takie musza być umieszczone w księgach przychodów i rozchodów), kwotę vat, kwotę netto oraz GTU :) Jak ja mam to zrobić bo nadal nie wiem - tak łopatologicznie :).

Odpowiedź padła już wyżej - nie można, program nie posiada takiej funkcjonalności. Niestety pytanie jest błędne / źle postawione - to nie wysyłanie danych do biura stanowi problem w przypadku EPP/EDI++.

 

11 godzin temu, S Majerski napisał:

Taki ludek jak ja idzie zawsze prostą drogą którą zna - czyli do tej pory świetnie zdawał egzamin plik JPK w którym dane niezbędne i pełne, zaciągało biuro rachunkowe. Teraz muszą ręcznie wpisywać adresy kontrahentów - pracy przy mojej firmie dodatkowo 2 dni.

Droga może być prosta, ale "pod górkę" i taką Pan wybrał, ja sugerowałem wybór drogi "z górki" ;)

 

Link to postu
3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie, nie widzę sensu czy potrzeby dalszych rozmów, pozostaje się zastosować lub nie, to decyzje, które Pan musi podjąć, nikt inny

Ja natomiast nie widzę sensu polemiki na takie tematy - proszę nie dawać złotych rad na to jak kto ma prowadzić i u kogo księgowość itp. - bardzo często przez forum przewija się Pańska zarozumiała odpowiedź - zmienić biuro rachunkowe - może niech Pan zastanowi się nad zmianą pracy bo ewidentnie proste pytania Pana męczą.

 

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

To już się przewinęło wcześniej w moich zapytaniach - więc nie wnosi niczego do mojego pytania. 

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie, nie ma takiej możliwości poza parametrami komunikacji.

I to jest konkretna odpowiedź na którą czekałem. Dziękuję - można to było ująć przy pierwszej odpowiedzi.

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Zawsze może Pana przygotować lub zamówić konwerter, który przygotuje dane w formacie oczekiwanym przez biuro, chociaż uważam, że powinno to zrealizować biuro, a nie klient biura.

Kolejna sensowna odpowiedź więc po raz drugi dziękuję. Jednak nadmienię, iż  to czy należy to w mojej kwestii czy też mojego biura rachunkowego to jest już moja sprawa - może najprościej w świecie jestem w taki a nie inny sposób z biurem "dogadany". 

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Tak, przy czym to biuro wie lepiej niż użytkownik co jest im potrzebne i może to sobie wybrać.

Dokładnie wiem co jest potrzebne i o to było pytanie. Raz jeszcze powtarzam potrzebuję tego aby usprawnić pracę biura rachunkowego. 

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Odpowiedź padła już wyżej - nie można, program nie posiada takiej funkcjonalności. Niestety pytanie jest błędne / źle postawione - to nie wysyłanie danych do biura stanowi problem w przypadku EPP/EDI++.

Tak i dziękuję ponownie. Nie wiem w jakiej formie następnym razem życzyłby Pan sobie takie zapytanie ale jak dla mnie jest ono zrozumiałe. Nie wszyscy użytkownicy to programiści - proszę o tym pamiętać. 

 

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Droga może być prosta, ale "pod górkę" i taką Pan wybrał, ja sugerowałem wybór drogi "z górki" ;)

No niekoniecznie bo do września droga była prosta jak nigdy ;) Raz jeszcze dziękuję za rzetelne odpowiedzi. 

 

5 godzin temu, Andrzej Kubik napisał:

No cóż, zgadzam się z Danielem - wybór biura należy do klienta.
Z ciekawości - jakiego programu używa to biuro? Bo to co czytamy brzmi dość... oryginalnie.

Jak już napomniałem wyżej, proszę nie sugerować zmiany biur tylko odpowiadać jak się zna odpowiedź - szkoda że Panowie nie napiszecie wprost może o zmianie programu Insert na inny konkurencyjny, co Wam za różnica, może ludzie nie będą zadawać pytań. Biuro rachunkowe to nie tylko wymiana takich plików przez jeden program magazynowy, to bardziej skomplikowana współpraca i stąd moje pytanie o konkretną rzecz na które już odpowiedź znam. Co do programu biura to jest to RESET. 

Reasumując , dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi temat uważam za zamknięty.

Pozdrawiam Majerski S. 

Link to postu
2 godziny temu, S Majerski napisał:

Jak już napomniałem wyżej, proszę nie sugerować zmiany biur tylko odpowiadać jak się zna odpowiedź - szkoda że Panowie nie napiszecie wprost może o zmianie programu Insert na inny konkurencyjny, co Wam za różnica, może ludzie nie będą zadawać pytań. Biuro rachunkowe to nie tylko wymiana takich plików przez jeden program magazynowy, to bardziej skomplikowana współpraca i stąd moje pytanie o konkretną rzecz na które już odpowiedź znam. Co do programu biura to jest to RESET. 

Reasumując , dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi temat uważam za zamknięty.

Dziękuję za pouczenie, ale dla dobra innych użytkowników Subiekta jednak uznam to zamknięcie za lekko przedwczesne.

Nie znam programów Reset, ale z ciekawości pobrałem wersję demo R2Ksiega i R2fk i spróbowałem importu z plików EPP standardowym poleceniem "Import dokumentów zakupu/sprzedaży" -> "INSERT Subiekt".

W oby przypadkach (w KPiR i w F-K) zaimportowały się tylko dokumenty handlowe. Obecność dokumentów magazynowych w pliku EPP nic nie popsuła, nie trzeba było niczego usuwać, import je po prostu pominął. Po zaimportowaniu w Resecie mam kwoty (netto, brutto, VAT), dane kontrahentów z adresami, jak również oznaczenia GTU.

 

W tej sytuacji... o czym była ta dyskusja?

  • Lubię to 1
Link to postu
14 godzin temu, Andrzej Kubik napisał:

W oby przypadkach (w KPiR i w F-K) zaimportowały się tylko dokumenty handlowe. Obecność dokumentów magazynowych w pliku EPP nic nie popsuła, nie trzeba było niczego usuwać, import je po prostu pominął. Po zaimportowaniu w Resecie mam kwoty (netto, brutto, VAT), dane kontrahentów z adresami, jak również oznaczenia GTU.

Przekażę to do biura rachunkowego. Dziękuję. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...