Skocz do zawartości

Jak radzicie sobie z obsługa transakcji w sello ?

Polecane posty

Jak wyżej.

Ostatnio robię, któreś tam już podejście do sello i powiem Wam że nie idzie mi zbyt dobrze. Brakuje mi kilku rzeczy, kilka jest rozwiązanych zupełnie nie po mojej myśli. Najbardziej mnie wkurza że nie moge zrealizować transakcji "za jednym razem" tylko trzeba łazić po wszystkich zakładkach. W paczkach nie da sie wystawić dokumentu itp.

Wypowiedzcie sie proszę jak wy sobie radzicie , może mam jakieś złe podejście do sprawy.

Link to postu

...od razu powiem, że nie wysyłam pocztą polską, więc nawet nie wiem jak robić druczki :)

kiedyś też "dużo klikałem" ale teraz już nie:

- najpierw zakładka "oczekujące na płatność" - zmieniam formę zapłaty, zaznaczam płatność itp. itd. w samej transakcji - więc "leci" w zakładkę "do paczek"

- potem wchodzę do "do paczek" kopiuję adresy i tworzę druki dla GLSa, po lewej [klik] "utówrz dokument końcowy" i [klik] "utwórz paczkę" - i poszła ... zatem omijam główną zakładę "paczki" itp.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Na początku byłem przerażony, zielonego pojęcia nie miałem jak korzystać ze strefy sello i co to w ogóle jest. Ale google i klawisz F1 prawdę ci powie.

Nie wyobrażam sobie pracy z allegro bez Sello :]

No chyba że ktoś ma 2 aukcje na krzyż ale przy 60 ?

 

Wiadomo że sello jak każdy program czasem coś się krzaczy, każdy ma mniejszy lub większy kłopot i tu na uznanie zasługuje SUPPORT, pomoc i kontakt jest pierwsza klasa.

 

Pozdrawiam

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Swoją przygodę z Sello rozpocząłem ze 2 dni temu. Z początku wszystko było dla mnie obce bo korzystałem z menadżera sprzedaży Allegro - aukcja to transakcja, transakcja to paczka...Musiałem to sobie wszystko na nowo rozpracować i teraz już wiem co jest co. Boli mnie parę rzeczy w Sello a mianowicie:

1) to co Mac napisał - że trzeba się naklikać po wszystkich zakładkach żeby zamknąć transakcję.

2) Brak miniaturek w towarach, aukcjach, transakcjach. W mojej branży bez nich jestem kompletnie ślepy, bo każdy towar ma kilka wariantów.

3) W związku z powyższym, aby zacząć w ogóle korzystać z Sello muszę:

a) utworzyć produkty i dodać do nich zdjęcia

b) każdą z osobna z trwających aukcji zapisać jako szablon - jakby nie można było tego zrobić zbiorczo.

c) Każdy szablon nazwać odpowiednio do produktu, żeby się nie pogubić dalej - też od cholery klikania towary <=> aukcje <=> szablony

d) Powiązać szablony z produktami

e) najlepiej jeszcze, aby odrazu rozpocząć obsługę sprzedaży, powiązać wszystkie trwające aukcje z produktami, mozolnie, po jednej: najpierw wejść w produkt, przejść na zakładkę ze zdjęciem, odnaleźć ten produkt na Allegro na aukcjach, skopiować numer, wkleić go do Sello żeby odnaleźć aukcję, i powiązać z towarem.

Spróbujcie wszystko powyżej zrobić 300 razy. Długie godziny pracy, a wszystko dlatego, że po zejściu aukcja już nie jest aukcją, tylko towarem i z poziomu paczki nie da się już zobaczyć zdjęcia rzeczy inaczej jak przez towar, a z kolei przed paczką nie da się obdrukować transakcji.

4) Niestabilność programu.

5) 90% nieudanych synchronizacji

 

Ale poza tym jest super, wiem że programiści tu zaglądają i uprzejmie odpowiadają na pytania, dzięki temu system rokuje jakieś nadzieje.

 

Nie wiem jeszcze jak będzie z obsługą transakcji, ale mam nadzieję, że w/w trudy się opłacą.

 

Pozdrawiam

Darek

Link to postu

Niestety ktoś kiedyś postanowił zrobić porządek i nazwał rzeczy po imieniu. Aukcja jest wystawiana dla towaru, po zakupie powstaje transakcja - która jest umową między sprzedającym a kupującym i zawiera ustalenia, potem powstaje z tego paczka i to do paczki się robi wydruki a nie do transakcji. Przez wzgląd na skomplikowanie zagadnienia nie da się wszystkiego zrobić 1 przyciskiem, a rozpoczęcie pracy z nowym programem zawsze wymaga chwili czasu na wdrożenie.

 

Gdzie można ułatwić pracę to staramy się to robić wedle Waszych sugestii. Ale to też musi chwilę potrwać, bo od wersji 1.0 tych sugestii się trochę uzbierało :) a w pierwszej kolejności staramy się robić rzeczy które najbardziej utrudniają lub uniemożliwiają pracę.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Niestety po 2 tygodniach prób przejścia na Sello poddaję się i wracam na stare śmieci.

 

Sello jest zdecydowanie za bardzo nieczytelne, chaotyczne.

 

Jakby zabrakło kogoś od ergonomii oprogramowania. 

 

W sumie trudno streścić co nie pasuje. Podobnie jak allegro i ebay. Allegro ma świetnie rozwiązane menu - intuicyjnie wiadomo co gdzie jest. Ebay nie...

 

Podobnie z Sello...

 

Szkoda, gdyż czuć, że zespołowi zależy.

 

Pozdrawiam

kwazik

Link to postu

oczywiście, że zależy :)

trudno jest jednoznacznie odgadnąć co masz na myśli pisząc nieczytelne, chaotyczne, brak ergonomii - jeśli masz jakieś konnkretne sugestie - to poprosimy o nie - program cały czas jest udoskonalany i rozwijany

 

drugą sprawą jest to, że każdego nowego programu trzeba się nauczyć, poznać mechanizmy i wtedy na pewno obsługa czy praca na programie jest o wiele łatwiejsza i przyjemniejsza

Link to postu

Niestety nie mam za dużo czasu na pisanie, a tutaj przydałby się dłuższy opis

 

0. jest chyba nie za dobrze, jeżeli użytkownicy muszą intensywnie szukać w pomocy aby coś zrobić w sumie dość prostym programie Ew. jeżeli się domagają jakiegoś przewodnika po programie. Nie jest to olbrzymi program w Excel ale niewielki program do obsługi transakcji.

 

1. kolorystyka - wszystko jest w jednakowej kolorystyce. Niby są zakładki ale w takim samym kolorze - na początku w tej ilości opcji wszystko się zlewa. Nie ma graficznie wydzielonych obszarów. Podkreślonych szczególnie ważnych opcji

 

2. jeżeli przeprowadzam pierwszą w swoim życiu transakcje w Sello i muszę poczytać o tym module w pomocy to coś jest nie tak. Na początku W OGÓLE nie wiedziałem jak to ugryźć A przecież najważniejsze jest opcja - zaksięgowałem kasę i że transakcja jest w trakcie realizacji. Zmienia się statusy i...znika. Gdzie ona może być ??? Potem poszukiwanie jak zrobić, że wysłałem tą paczkę

itd. Cały czas trzeba rozgrywać program :/

 

Tym bardziej, że przeszedłem przez wszystkie programy do zarządzania allegro i taki problemów jak z Sello nigdzie nie miałem...

 

3. Filtry - dramat. Wydawałoby się, że super opcja - można dokładnie określić jakie transakcje chcemy wyświetlić, ale co z tego jeżeli często nie wiadomo, czy pod którymś parametrem są jakieś aukcje.

 

W takim przypadku jest to bez sensowna opcja, dokłada tylko klikania i szukania czy czegoś nie przegapiliśmy.

 

Niestety jest to problem całego sello - podobnie jest w kliencie pocztowym.

 

Nie można również zmienić ilości opcji w filtrach - np. ja wysyłam wyłącznie pocztą polską - priorytet / zwykła. Po co inne opcje ????

 

Byłem i jestem zwolennikiem folderów z wyświetloną ilością elementów w danym folderze.

 

Nie wiem na ile ergonomia tworzenia www przekłada się na oprogramowanie, ale kiedyś przeczytałem bardzo mądrą uwagę, żeby nie robić schowanych zakładek (list menu wysuwanych po najechaniu na nie myszką) bo użytkownik się zgubi. Tutaj jest dokładnie to samo.

 

Za miast filtrów przydałyby się proste przełączniki wysłane / nie wysłane a filtrowanie po dacie itd powinno przejść na nagłówki kolumn.

 

4. O wiadomościach już pisałem w oddzielnym wątku - http://forum.sello.pl/index.php?topic=889.msg6160#msg6160

 

5. Towary - opcja zupełnie zbędna jeżeli nie łączy się Sello z Subiektem i pilnuje stanów magazynowych.

Dokładacie tym pracy większości użytkownikom. Dla mnie dana aukcja to dany towar.

 

Chyba, że wprowadzicie mechanizmy w pełni automatyzujące tworzenie aukcji na podstawie danych wpisanych do kartoteki towar - tak jak opisałem to w tym wątku - http://forum.sello.pl/index.php?topic=957.msg6162#msg6162.

 

Wtedy to ma sens.

 

6. Administracja - kolejny chaos. Długo nie zaglądałem do opcji słowniki - dla mnie kojarzy się to wyłącznie z tym co jest napisane ze Słownikiem do sprawdzania pisowni. A ukryliście tam masę różnych opcji.

 

7. Grupy / filtry itd. Zwykle aby dodać jakąś nową opcję do tych zakładek trzeba wejść do admin. / słowniki i dodać odpowiednie hasło - dramat i pierońska uciążliwość. Jakby nie można było dodać opcji dodaj w pobliżu pola, które wyświetla grupy / filtry.

 

Szczególnie dokuczliwe w zakładce Aukcje.

 

8. Aukcje i grupy - tak jak powyżej a w sumie to bezsensowna opcja.

Może jak ktoś ma 4-10 grup towarów to się sprawdza, ale problem jest jak się ma kilka grup towarów + w każdej grupie kolejne podgrupy. Foldery są niezastąpione :D

 

Handluję obuwiem i muszę mieć podzielone na GRUPY (kozaki, czółenka itd) i podgrupy (model 1, model 2), gdyż w każdym modelu mam jeszcze rozmiarówkę.

 

Folder, foldery, foldery... !!!

 

 

Trudno jest wystawiać nowe aukcje. Przystosowałem się do takie układu pracy - tworzę szablon danej aukcji. Zaznaczam i klikam wystaw. Towar jest wystawiony.

 

W sello mam szablon, klikam dodaj aukcje i co mam - muszę znów się naklikać aby utworzyć gotową aukcję.

 

W takim razie opcja szablon opisu i szablon nie różni się. Tylko, żeby skorzystać z szablonu opisu mam jeszcze więcej klikania...

 

 

9. To co już ktoś pisał na forum - sello jest przeklikane. Za dużo klikania aby załatwić prostą sprawę czy to wystawić aukcję na sprzedaż czy przeprowadzić transakcję od sprzedane do wysłane.

 

10. Niestety musicie posadzić u siebie kilku zupełnie nowych użytkowników. Dać im do zrobienia konkretne zadania. Przeanalizować co im sprawiło trudność.

Bez tego program będzie się coraz bardziej rozrastał, pomoc będzie się rozbudowywać a nowi użytkownicy będą się wyłącznie jeżyć i wracać do konkurencji...

Wiadomo - każdy program kiedyś staje się czytelny. Ale tu nie o to chodzi.

Oprogramowanie ma ułatwiać, a nie dokładać roboty.

 

Większość użytkowników sello dobrze umie obsługiwać komputer, internet, office itd. żyją / dorabiają na tym, a dość często pojawiają się opinie, że sello ich przeraża.

 

Dla Was jest wszystko jasne. Urodziliście tego bobasa. Wiecie gdzie co jest, a nawet wiecie jak to jest skonstruowane. Gorzej z kimś nowym.

 

11. Jeżeli nie macie w zespole kogoś od ergonomii oprogramowania to zatrudnijcie !!!

Jeżeli macie - zmieńcie !!!

 

W sumie to tyle. Na odległość, w mailu, bez  pokazania palcem i opowiedzenia dokładnie co nie pasuje się nie da. A wygląda tak jakby jedyne testy jakie przeprowadziliście tworząc program były testy wykrywające błędy bez sprawdzenia u siebie czy towar, który stworzyliście jest jadalny dla użytkownika końcowego

 

Pozdrawiam ciepło cały zespół :)

 

Link to postu

Hmmm... nie rozumiem czemu tyle osob ma problem z wystawieniem aukcji. Pewnie dlatego ze nie ma dobrego opisu jak zaczac (wiem ze obiecalem jakis opis, ale nie mam czasu tego zrobic). U mnie wystawienie nowej aukcji polega na wcisnieciu ctrl+shift+w i poprawieniu ewentualnej ceny wysylkim wybraniu kategorii i zaznaczeniu czy nowe czy uzywka. Jak zostana te pola dolaczone do towaru(chyba zostalo to obiecane) to juz wogole wystawianie bedzie bajka.

Link to postu

0. jest chyba nie za dobrze, jeżeli użytkownicy muszą intensywnie szukać w pomocy aby coś zrobić w sumie dość prostym programie Ew. jeżeli się domagają jakiegoś przewodnika po programie. Nie jest to olbrzymi program w Excel ale niewielki program do obsługi transakcji.

 

opis w pomocy jest wg mnie całkiem niezły, mieliśmy w planach stworzenie kilku prezentacji i jak wyszło m.in na forum jakiegoś szybkiego poradnika, ale z różnych powodów jeszcze tych materiałów nie ma, ale będą

wg mnie jeśli ktoś poczyta tematy pomocy nie powinien mieć większych czy mniejszych problemów (dodam, że nie znam osoby, która jeśli dostaje coś nowego od razu wie jak maxymalnie wykorzystać jego zasoby, potencjał, etc., wszystkiego trzeba się nauczyć

 

1. kolorystyka - wszystko jest w jednakowej kolorystyce. Niby są zakładki ale w takim samym kolorze - na początku w tej ilości opcji wszystko się zlewa. Nie ma graficznie wydzielonych obszarów. Podkreślonych szczególnie ważnych opcji

 

tutaj to jest kwestia mocno dyskusyjna, bo wg nas (i nie mieliśmy praktycznie żadnych sygnałów, że jest źle) wszystko jest czytelne, są zakładki, które się lekko podświetlają po najechaniu na ich obszar, jeśli coś podkreślać to lepiej tego wogóle nie robić, bo dla jednych użytkowników taka opcja będzie niezbędna czy ważna a dla innego inna, dodatkowo jeśli rozróżnimy kolorami zakładki, to wg mnie będzie weselej niż w 'wesołym miasteczku' :)

 

2. jeżeli przeprowadzam pierwszą w swoim życiu transakcje w Sello i muszę poczytać o tym module w pomocy to coś jest nie tak. Na początku W OGÓLE nie wiedziałem jak to ugryźć A przecież najważniejsze jest opcja - zaksięgowałem kasę i że transakcja jest w trakcie realizacji. Zmienia się statusy i...znika. Gdzie ona może być ??? Potem poszukiwanie jak zrobić, że wysłałem tą paczkę

itd. Cały czas trzeba rozgrywać program :/

 

w zasadzie można odpowiedzieć tak jak na pkt.0, jeśli jest coś nowego to najpierw trzeba to poznać

 

Tym bardziej, że przeszedłem przez wszystkie programy do zarządzania allegro i taki problemów jak z Sello nigdzie nie miałem...

 

bo Sello oferuje trochę więcej niż inne programy, w związku z czym najpierw trzeba je skonfigurować, by poźniej czerpać profity z mniejszej ilości pracy

 

3. Filtry - dramat. Wydawałoby się, że super opcja - można dokładnie określić jakie transakcje chcemy wyświetlić, ale co z tego jeżeli często nie wiadomo, czy pod którymś parametrem są jakieś aukcje.

W takim przypadku jest to bez sensowna opcja, dokłada tylko klikania i szukania czy czegoś nie przegapiliśmy.

 

zapewne kwestia organizacji pracy (nie chciałbym się w to zagłębiać), ale generalnie musimy wiedzieć co szukać, gdzie i jak, a w tym może pomóc np. strona startowa, gdzie są wyszczególnione informacje dot. transakcji, aukcji, itp.

 

Niestety jest to problem całego sello - podobnie jest w kliencie pocztowym.

 

będzie rozwijany (m.in. zgodnie z sugestiami z forum)

 

Nie można również zmienić ilości opcji w filtrach - np. ja wysyłam wyłącznie pocztą polską - priorytet / zwykła. Po co inne opcje ????

 

proszę o szczegóły, gdzie dokładnie

 

Byłem i jestem zwolennikiem folderów z wyświetloną ilością elementów w danym folderze.

 

jeśli jesteśmy w danej zakłdace to po prawej stronie jest licznik

 

Nie wiem na ile ergonomia tworzenia www przekłada się na oprogramowanie, ale kiedyś przeczytałem bardzo mądrą uwagę, żeby nie robić schowanych zakładek (list menu wysuwanych po najechaniu na nie myszką) bo użytkownik się zgubi. Tutaj jest dokładnie to samo.

 

gdzie takie opcje są w Sello?

 

Za miast filtrów przydałyby się proste przełączniki wysłane / nie wysłane a filtrowanie po dacie itd powinno przejść na nagłówki kolumn.

 

raczej nie będziemy realizować wyszukiwania w taki sposób

 

4. O wiadomościach już pisałem w oddzielnym wątku - http://forum.sello.pl/index.php?topic=889.msg6160#msg6160

 

wiem, odpisałem :)

 

5. Towary - opcja zupełnie zbędna jeżeli nie łączy się Sello z Subiektem i pilnuje stanów magazynowych.

Dokładacie tym pracy większości użytkownikom. Dla mnie dana aukcja to dany towar.

 

Chyba, że wprowadzicie mechanizmy w pełni automatyzujące tworzenie aukcji na podstawie danych wpisanych do kartoteki towar - tak jak opisałem to w tym wątku - http://forum.sello.pl/index.php?topic=957.msg6162#msg6162.

Wtedy to ma sens.

 

przyjęte do suegestii, ale z pewnością jako dodatkowo możliwość do tych już istniejących

 

6. Administracja - kolejny chaos. Długo nie zaglądałem do opcji słowniki - dla mnie kojarzy się to wyłącznie z tym co jest napisane ze Słownikiem do sprawdzania pisowni. A ukryliście tam masę różnych opcji.

 

wydaje mi się, że to kwestia właśnie zaglądnięcia, jeśli już wiemy co tam jest to raczej nie ma problemów

 

7. Grupy / filtry itd. Zwykle aby dodać jakąś nową opcję do tych zakładek trzeba wejść do admin. / słowniki i dodać odpowiednie hasło - dramat i pierońska uciążliwość. Jakby nie można było dodać opcji dodaj w pobliżu pola, które wyświetla grupy / filtry.

Szczególnie dokuczliwe w zakładce Aukcje.

 

po to właśie są słowniki, jeśli chcemy coś dodać to właśnie tam, nie wprowadza to zamieszania, jeśli wiemy, że właśnie tam należy wprowadzać, raczej kwestia przyzwyczajenia

 

8. Aukcje i grupy - tak jak powyżej a w sumie to bezsensowna opcja.

Może jak ktoś ma 4-10 grup towarów to się sprawdza, ale problem jest jak się ma kilka grup towarów + w każdej grupie kolejne podgrupy. Foldery są niezastąpione :D

Handluję obuwiem i muszę mieć podzielone na GRUPY (kozaki, czółenka itd) i podgrupy (model 1, model 2), gdyż w każdym modelu mam jeszcze rozmiarówkę.

Folder, foldery, foldery... !!!

 

Sello ma być jak najbardziej uniwersalne i gdyby było to takie proste do zrealizowania (załóżmy 1000 różnych scenariuszy dla różnych firm)to byśmy to już dawno zrobili, ale ponieważ tak nie jest, to staramy się wprowadzać poszczególne opcje, sugestie tak, aby jak najwięcej scenariuszy można było zrealizować, czasami może się okazać, że aby pracować (czyli w zasadzie usprawnić i przyśpieszyć pracę)trzeba/należy zmienić sposób pracy, wiadomo z początku może być to pracochłonne, ale poźniej procentuje

 

Trudno jest wystawiać nowe aukcje. Przystosowałem się do takie układu pracy - tworzę szablon danej aukcji. Zaznaczam i klikam wystaw. Towar jest wystawiony.

W sello mam szablon, klikam dodaj aukcje i co mam - muszę znów się naklikać aby utworzyć gotową aukcję.

W takim razie opcja szablon opisu i szablon nie różni się. Tylko, żeby skorzystać z szablonu opisu mam jeszcze więcej klikania...

opcja w towarach - Wystaw na aukcji z szablonu (dwa kliknięcia? :) )

dodam, że szablon aukji, a szablon opisu to zdecydowanie dwie różne opcje

 

9. To co już ktoś pisał na forum - sello jest przeklikane. Za dużo klikania aby załatwić prostą sprawę czy to wystawić aukcję na sprzedaż czy przeprowadzić transakcję od sprzedane do wysłane.

czasami się nie da inaczej, co konkretnie?

 

10. Niestety musicie posadzić u siebie kilku zupełnie nowych użytkowników. Dać im do zrobienia konkretne zadania. Przeanalizować co im sprawiło trudność.

Bez tego program będzie się coraz bardziej rozrastał, pomoc będzie się rozbudowywać a nowi użytkownicy będą się wyłącznie jeżyć i wracać do konkurencji...

Wiadomo - każdy program kiedyś staje się czytelny. Ale tu nie o to chodzi.

Oprogramowanie ma ułatwiać, a nie dokładać roboty.

Większość użytkowników sello dobrze umie obsługiwać komputer, internet, office itd. żyją / dorabiają na tym, a dość często pojawiają się opinie, że sello ich przeraża.

Dla Was jest wszystko jasne. Urodziliście tego bobasa. Wiecie gdzie co jest, a nawet wiecie jak to jest skonstruowane. Gorzej z kimś nowym.

po to jest pomoc, forum, a także w przyszłości te poradniki jak i co, wszystko staje się jasne, jak już poznamy potrzebne nam opcje, ale z pewnością trzeba poprostu poświęcić trochę czasu na poznanie programu - inaczej się nie da

 

11. Jeżeli nie macie w zespole kogoś od ergonomii oprogramowania to zatrudnijcie !!!

Jeżeli macie - zmieńcie !!!

hmmm, tutaj się nie wypowiem

 

W sumie to tyle. Na odległość, w mailu, bez  pokazania palcem i opowiedzenia dokładnie co nie pasuje się nie da. A wygląda tak jakby jedyne testy jakie przeprowadziliście tworząc program były testy wykrywające błędy bez sprawdzenia u siebie czy towar, który stworzyliście jest jadalny dla użytkownika końcowego

z tym się nie zgodzę, bo program właśnie m.in na podstawie sugestii od użytkowników się rozwija ...

 

Link to postu

Ad 2.

W sumie to nie zauważyłem, żeby oferowało dużo więcej niż Pomocnik czy Asystent, a ilość pracy, którą trzeba włożyć w przeprowadzenie całości transakcji jest większa - więcej klikania i skakania po zakładkach. Ale już do tego się kiedyś ustosunkowywaliście twierdząc, że wreszcie rzeczy są nazwane po imieniu i transakcja to transakcja, do wysłania rzeczy są w paczkach itd.

U konkurencji zrezygnowałem z tworzenia paczek bo rzadko sprzedaję jednorazowo więcej niż 1 parę a dokładało mi dodatkowych kliknięć i skakania. W sello nie mogę, bo ma być jak Bozia przykazała ;)

 

Ad 3. To jak już tak chcecie z tymi filtrami to dajcie chociaż możliwość wyłączania niektórych opcji w filtrach. Jak ktoś nie korzysta w wysyłek kurierskich to po co mu taka opcja w filtrach ? Zaciemnia obraz. Można też dołożyć przy każdej opcji w filtrze ilość rekordów, którą znajdzie wybierając dany filtr.

 

Co do filtrów chodzi mi o te wysuwane menu. Mam filtr, muszę na niego kliknąć, zobaczyć co jest w środku, wybrać i dopiero otrzymuję odpowiednie rekordy. Niby tylko o 1 kliknięcie więcej niż jak mam foldery, ale przy folderach mam liczbę rekordów. Wiem od razu, że jak kliknę to coś znajdę.

 

Twierdzenie, że od tego jest strona startowa. W sumie to po co w Thunderbirdzie / Outlook'u ilość nowych wiadomości w danym folderze - przecież od tego jest strona startowa. Niech użytkownik sobie zapamięta a potem przejdzie dalej. Dokładnie w tym tonie napisałeś. A po coś te informacje są powtórzone.

 

Słowniki -

wydaje mi się, że to kwestia właśnie zaglądnięcia, jeśli już wiemy co tam jest to raczej nie ma problemów

Tak, zgadza się. Ale dlaczego na stronie link do forum nazwaliście forum a nie "SPOTKANIOWNIA" ??? Dlaczego w stronie www jakoś potraficie przełknąć, że wszystko ma być czytelne od samego początku a nie jak w cytacie ??? Przecież właśnie przez takie Państwa podejście ten program jest nieczytelny i odstrasza.

Wiadomo - jak ktoś przeczyta te 50 stron pomocy, forum i straci 10h czasu na rozgryzienie to będzie umiał. Ale w ten sposób to można nauczyć się każdego programu.

 

Ilu z Was korzystało z pomocy, aby zacząć przygodę z allegro, żeby wystawić aukcję, żeby kupić. Niewielu z nas. Wszystko jest intuicyjne. Czasem się sprawdzi, żeby rozgryźć np. regulaminowe zastrzeżenia itd. Pomoc jest tylko uzupełnieniem. W sello od pomocy trzeba zacząć.

 

Zapytajcie 10 nowych użytkowników Sello z czym się im kojarzy hasło Słowniki w administracji - sami zobaczycie.

 

Tutaj właśnie chodzi o te wszystkie stracone minuty i kolejne wkur######, że coś jest tam gdzie go nie powinno być.

 

Jak można dać pole grupy i nie dać przy nim możliwości dodania nowej opcji. Tworzę nową aukcję i muszę pamiętać wcześniej, że jest to nowa grupa, pójść do opcji, stworzyć i cieszyć się jakie to sello jest wygodne ;)

Tak samo jak jest pole Zapisz w... (mówię ogólnie o Windowsie) i tam nie ma tylko samej opcji wyboru folderu, w którym chcę zapisać, ale też możliwość stworzenia nowego folderu.

 

Nie projektuję oprogramowania, zdecydowanie bliższe jest mi www.

 

W biblioteczce mam taką książkę Serwisy WWW Projektowanie, tworzenie i zarządzanie June Cohen. Dużaaa część tej książki jest poświęcona sprawdzaniu, sprawdzaniu i jeszcze raz sprawdzaniu czy dany produkt pasuje użytkownikowi.

Dla projektanta program / strona zawsze (chociaż z tym bym się czasem kłócił ;) ) jest czytelny i łatwy. A tu chodzi o nowego użytkownika, który ma jak najwięcej umieć zrobić intuicyjnie.

 

Wygląda tak, ze w testach rozdaliście program b-testerom, bawcie się i jak coś wam nie pasuje to napiszcie. Potem była darmówka i opinie z forum.

A zabrakło tego najważniejszego - testowania zadaniowego.

Bierzecie do komputera kogoś nowego. Kto nie zna Sello (takich już chyba nie ma)...kto nie używał sello i każecie mu wykonać konkretne zadania. Patrzycie ile dana czynność mu zajęła czasu, sprawdzacie z czym miał problem. Dlaczego danej opcji tak długo / krótko szukał.

 

Porównujecie ile dana czynność zajęła mu czasu w konkurencyjnym programie, dlaczego tam jest lepiej / gorzej.

 

Niestety przy podejściu takim, że użytkownik sobie poklika, poczyta pomoc to będzie wiedział gdzie co jest. Nie tędy droga. Chyba, że wystarcza Wam ta ilość użytkowników, która już się nauczyła obsługi sello.

 

 

po to jest pomoc, forum, a także w przyszłości te poradniki jak i co, wszystko staje się jasne, jak już poznamy potrzebne nam opcje, ale z pewnością trzeba poprostu poświęcić trochę czasu na poznanie programu - inaczej się nie da

Taka wypowiedź jestem w stanie zrozumieć w odniesieniu do PS czy Accessa a nie prostego programu do zarządzania sprzedażą allegro.

 

Pozdrawiam

kwazik

Link to postu

opcje w filtrach biorą się ze słowników, więc jak ktoś nie potrzebuje kilku z nich, może wejść do słowników i usunąć. Jeśli chodzi o samo nazewnictwo, zarówno słowniki, parametry jak i filtry są wzięte z Subiekta i znane osobom które go używają - takie mamy po prostu rozwiązanie i trzeba się przyzwyczaić. Pisanie tego od nowa i wymyślnie nowej architektury Sello to spory nakład pracy.

 

Sello nie jest prostym programem. Skala problemów z jakimi musimy sobie dać radę jest dosyć duża, bo program łączy wiele modułów, które mogły by być osobnymi wręcz programami. Tutaj nie da się zrobić wszystkiego na 1 przyciśnięcie, bo gdybyśmy tak zrobili, zaraz pojawi się inna osoba i powie, że "kurde, jak pracuję inaczej, i tu mi brakuje tego a tego". Ilekroć wprowadzamy jakąś funkcjonalność o która prosicie, to po chwili wspólnej analizy dochodzimy do wniosku, że ok, da się to zrobić, ale... i tu pojawia się szereg wyjątków, wykluczeń etc, które też trzeba jakoś obsłużyć i zagwarantować użytkownikom, że jeśli komuś zdarzy się taka sytuacja to program będzie w stanie to obsłużyć.

 

Program PS (Photoshop?) nie jest programem trudnym w nauce, jest wręcz intuicyjnie prosty, ale trzeba zwrócić uwagę, że on praktycznie służy tylko do edycji obrazków. Nie ma tam klienta poczty, nie ma zarządzania użytkownikami, uprawnieniami, nie ma pracy sieciowej, nie ma komunikacji z serwerem SQL, nie ma komunikacji z serwerami internetowymi (różnymi), nie ma problemu dużej ilości danych, tak, że jeśli chodzi o złożoność to śmiem twierdzić, że Sello jest dużo bardziej skomplikowanym programem niż fotoszop. O accessie się nie wypowiadam, bo tego nie używam :) więc porównania nie mam.

 

Ja np zawsze czytam najpierw pomoc, potem jakieś tutoriale przeglądam jeśli się biorę za jakiś nowy program. Jeśli nie rozumiem jakiegoś programu to zawsze czytam pomoc, pytanie teraz, czy jestem tak głupi, że muszę czytać pomoc czy może wręcz przeciwnie :)

 

 

Link to postu

Jak można dać pole grupy i nie dać przy nim możliwości dodania nowej opcji. Tworzę nową aukcję i muszę pamiętać wcześniej, że jest to nowa grupa, pójść do opcji, stworzyć i cieszyć się jakie to sello jest wygodne ;)

Tak samo jak jest pole Zapisz w... (mówię ogólnie o Windowsie) i tam nie ma tylko samej opcji wyboru folderu, w którym chcę zapisać, ale też możliwość stworzenia nowego folderu.

i to jest sugestia, którą można zapewne zrealizować

 

Wygląda tak, ze w testach rozdaliście program b-testerom, bawcie się i jak coś wam nie pasuje to napiszcie. Potem była darmówka i opinie z forum.

A zabrakło tego najważniejszego - testowania zadaniowego.

Bierzecie do komputera kogoś nowego. Kto nie zna Sello (takich już chyba nie ma)...kto nie używał sello i każecie mu wykonać konkretne zadania. Patrzycie ile dana czynność mu zajęła czasu, sprawdzacie z czym miał problem. Dlaczego danej opcji tak długo / krótko szukał.

Porównujecie ile dana czynność zajęła mu czasu w konkurencyjnym programie, dlaczego tam jest lepiej / gorzej.

Niestety przy podejściu takim, że użytkownik sobie poklika, poczyta pomoc to będzie wiedział gdzie co jest. Nie tędy droga. Chyba, że wystarcza Wam ta ilość użytkowników, która już się nauczyła obsługi sello.

 

spokojnie :), nasze testy dają sobie radę i mają różne scenariusze pracy (nie wgłębiam się, bo szczegółów nie znam), a to, że dany użytkownik spodziewa się, że coś jest (a na razie jeszcze nie ma)-to nie jest błąd -tylko sugestia do rozwoju programu, lub, że coś jest ale w innym miejscu i kategorycznie ma być tam, gdzie akurat jest w innym programie, w którym pracuje dany użytkownik, to w zasadzie wystarczy 10 użytkowników z różnymi programami i już nie wiadomo co robić;

jeżeli z grubsza (podkreślam z grubsza)-na co potrzeba może 3-5 min., poznamy założenia programu to poźniej samo jego zgłębianie i poznanie nie będzie takie trudne

 

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...