Skocz do zawartości

Sello 1.4.0 BETA 1 - do pobrania, lista zmian

Polecane posty

Nowa wersja Sello 1.4.0 BETA1 jest do poprania tutaj

 

Przypominam, że jest to wersja BETA, więc nie ma gwarancji, że wszystko działa poprawnie, aczkolwiek o żadnych błędach specyficznych dla tej wersji nie wiemy nic ;).

 

Przed przystąpieniem do instalacji proszę wykonać archiwizację bazy danych.

 

 

Historia zmian

 

Aukcje

- Usunięto napis "[brak danych]" w aukcjach z opisem generowanym z szablonów opisów

- Poprawiono poruszanie się kursorami w module aukcji (po edycji aukcji nie dało się przechodzić kursorami pomiędzy aukcjami)

- Dodano mechanizm zapobiegający powtórnemu wystawianiu aukcji w przypadku problemów z komunikacją z serwisem Allegro

- Dodano automatyczne pobieranie kategorii w przypadku wykrycia ich zmiany w momencie wymiany danych z serwisem Allegro

 

Transakcje

- Poprawiono błąd związany z ceną minimalną w transakcjach z aukcji wieloprzedmiotowych

- Dodano wybór domyślnej płatności w transakcji z Allegro (efekt zmian sposobów dostawy), można tera wybrać: wartość minimalną, wartość minimalną ale większą od zera, wartość maksymalną.

- Dodano opcję filtrowania po cechach  - bez cech

- Zmieniono sposób działania notatek

- Dodano ikonę notatek na liście

- Zmieniono sposób prezentacji notatek w podglądzie szczegółów (wynikający z nowych notatek)

 

Paczki

- Poprawiono błąd sortowania paczek po symbolu. Teraz uwzględniany jest rok i numer paczki w danym roku

- Zwiększono rozmiar pola z linkiem do statusu przesyłki ze 100 na 255 znaków

- Usunięto błąd zamykania paczki przy wpisaniu zbyt długiego numeru nadawczego

- Usunięto pole uwagi

- Dodano zakładkę z notatkami w oknie edycji paczki

- Zmieniono organizację okna paczek, teraz na każdej zakładce jest widoczny nagłówek paczki z danymi klienta, adresem i transakcją

- Dodano ikonę notatek na liście

- Dodano listę notatek w podglądzie szczegółów paczki, usunięto uwagi

 

Strefa Sello

- Poprawiono błąd pobierania danych ze Strefy Sello (objawiał się niezgodnymi adresami na Strefie i w Sello, pomimo, że dane były zatwierdzone)

 

Wiadomości

- Poprawiono funkcje odpowiedz/prześlij dalej, która powodowała, że cytowana treść e-maila stawała się nieczytelna

- Dodano podpinanie wiadomości z Formularza Opcji Dostaw wysyłanego przez Allegro po dokonaniu zakupu

- Dodano pole "Odpowiedź do", na które teraz domyślnie kierowana jest odpowiedź na e-maila

- Zmieniono tag [Paczka::DokumentWysylki] na [Paczka::NumerNadania]. Poprzedni tag nadal będzie działał ale został ukryty

 

Współpraca z zewnętrznym systemem sprzedaży (Subiekt)

- Poprawiono błąd łączenia się z niektórymi bazami Subiekta, na których utworzone jest hasło użytkownika SQL

- Przy aktualizacji danych kontrahenta w Subiekcie rozpoznawany jest błąd błędnego NIP i kodu pocztowego - o czym informuje dymek, lub szczegóły w raporcie

- Dodano możliwość wstawiania notatek do dokumentów

 

Wydruki

- Usunięto okno z potwierdzeniem wydruku poza obszarem drukowania

- Przy zapisywaniu wydruku z edytora pojawia się domyślna nazwa wydruku taka jak w Sello

- Dodano link do strony forum na której można pobierać dodatkowe wydruki

- Usunięto tag [Paczka_Uwagi], zamiast niego jest teraz [Paczka_Notatki]. Stary tag nadal działa, został tylko ukryty

 

Inne

- Poprawiono błąd wyświetlania informacji o synchronizacji w dolnym pasku Sello przy zminimalizowanej aplikacji

- Skrócono opisy w lewym menu modułów, tak aby mieściły się w jednej linijce (poprawa czytelności opcji).

- Zmieniono pozycję niektórych elementów w menu modułów, tak, aby przy przełączaniu między zakładkami w menu było jak najwięcej części stałych (dotyczy modułu aukcje)

- Kosmetyczne poprawki graficzne przycisków, są teraz cieniowane, a przyciski modułów mają rozjaśniony pasek pod nazwą modułu

- Usunięto napisy grupujące przyciski modułów w celu odchudzenia interfejsu

- Zmieniono wygląd licznika elementów na liście, zamiast /100 jest teraz (100)

- Zoptymalizowano wczytywanie dolnych podglądów obiektów

- Dodano szablony notatek umożliwiające szybsze ich tworzenie

- Zmieniono sposób prezentacji danych w raporcie i logu z tekstowego na ikonki - dotyczy to statusu danego wpisu

- Dodano sortowanie w filtrach oraz w okienkach wyboru grup i cech w aukcjach, transakcjach, towarach i klientach

 

 

Release Notes / Informacje o wersji

 

Największą zmianą tej wersji jest nowy mechanizm notatek. Teraz notatki są współdzielone przez wszystkie obiekty powiązane ze sobą. Na razie są to transakcje (grupy, transakcje zgrupowane) i paczki. Dzięki temu, wpisując notatkę w transakcji jest ona także widoczna w paczce i na odwrót. Dodatkowo każda notatka ma możliwość ustalenia czy ma być dostępna na wydrukach (w postaci tagu [Paczka_Notatki]) oraz czy ma być wstawiana w uwagi na dokumencie. Do tego są też dwa znaczniki, na razie czysto informacyjne: "ważna" i "zrobione".

Przez wzgląd na większą ilość danych w notatkach zmieniona została lista notatek dostępna np w transakcji na zakładce notatki oraz podgląd szczegółów. Zawiera ona graficzne przedstawione źródło notatki (transakcja, paczka), ikonki symbolizujące przeznaczenie notatki (wydruk, dokument) oraz znacznik zrobione. Ważne notatki są podświetlone na czerwono.

 

Aby przyspieszyć pracę i odciążyć użytkownika od konieczności zaznaczania np. opcji "na wydruk" dodane zostały szablony notatek, które można zdefiniować w Administracja->Słowniki->Szablony notatek. Wystarczy zatem w takim szablonie oznaczyć odpowiedni znacznik, przykładowo "wydruk", wpisać mu treść, która będzie widoczna w wyborze szablonu, np. "do paczek" i przy dodawaniu notatki wybrać odpowiednią pozycję z listy szablonów zamiast używać przycisku nowa notatka.

 

Nowy architektura notatek zakłada, że notatki są związane z obiektem, w którym zostały dodane. Dzięki temu rozwiązane zostały problemy z przepisywaniem notatek, z usuwaniem obiektów w których są notatki, etc. Stąd aby wyświetlić notatki np. w transakcji, program "zbiera" notatki ze wszystkich powiązanych z nim obiektów. I tak, transakcja zbiera notatki z siebie, z notatek do transakcji zgrupowanych (jeśli jest grupą) oraz notatki utworzone w paczkach, które są do tej transakcji utworzone.

 

Od strony paczek jest jedna różnica. Paczka zbiera i wyświetla notatki "z siebie", z transakcji do której należy oraz z transakcji zgrupowanych, jeśli główna transakcja jest grupą, ale nie wyświetla notatek z innych paczek podczepionych do transakcji. Jeśli zatem chcemy dodać notatkę widoczną we wszystkich paczkach (i np. dostępną na wszystkich wydrukach a nie tylko na jednym z tą konkretną paczką) to taką notatkę należy dodać do transakcji, nie do paczki.

 

Z powyższej architektury wynika też jedna poważna wada. Nie da się łatwo określić notatek, które są w transakcji, trzeba te notatki "zbierać". Stąd też trochę trwało dopracowanie zapytań SQL tak aby dostosować notatki do istniejących w Sello mechanizmów, np. wyświetlania notatek w obiekcie, wyświetlanie podglądu szczegółów czy ustalenie w ogóle czy są notatki aby oznaczyć to na liście transakcji ikoną. Głównym problemem była wydajność. Początkowo mechanizm w przypadku 30.000 spowalniał 10krotnie odświeżanie listy, docelowo czas ten wydłużył się o parę procent w stosunku do tego co było poprzednio. Z doświadczeń wynikło, że jest to niezauważalne.

Docelowo notatki będą jeszcze wzbogacone o możliwość dodawania notatek do towarów i klientów. Wtedy takie notatki będą widoczne jako "tylko do odczytu"  w transakcji, paczce, które zawierają dany towar lub klienta. Ale to w następnej wersji :)

 

Jeszcze jedno słowo o aktualizacji bazy danych do nowej wersji. Dołożyliśmy wszelkich starań aby stare notatki i uwagi  przepisały się na nowe notatki, aczkolwiek proszę zwrócić uwagę, czy notatki się dobrze przepisały. Oczywiście sprawdzenie wszystkich jest raczej trudne :), ale przez wzgląd na to, że dane były przenoszone do innej struktury piszę o tym gdzie można spodziewać się ewentualnych problemów.

 

Zmiany w aukcjach są dwie zasadnicze. Dodany został mechanizm zapobiegający ponownemu wystawianiu aukcji w przypadku gdy połączenie z serwisem aukcyjnym zostaje przerwane. W takie sytuacji Sello nie otrzymuje potwierdzenia, że aukcja została wystawiona - a być może została. Stary mechanizm sprawdzał czy aukcja się wystawiła, jednak nie był odporny na zerwanie połączenia. Skutkiem tego jeśli nie udało mu się zweryfikować wystawienia aukcji uznawał, że ta się nie wystawiła i wystawiał ją ponownie. Nowy mechanizm jeśli wykryje taką sytuację nie pozwala na wystawienie ponowne aukcji, do czasu aż nie powiedzie się weryfikacja tejże aukcji. Oczywiście są to domysły, bo problem taki występuje dosyć rzadko a sprawdzić go jest jeszcze trudniej. Jeśli zatem nowy mechanizm nie poprawi jakości wystawiania aukcji to znaczy, że problem leży zupełnie w innym miejscu.

Druga zmiana to od dawna wyczekiwane automatyczne pobieranie parametrów w przypadku wykrycia ich zmiany na Allegro. Zasada jest taka: przy próbie wymiany danych z serwisem aukcyjnym Sello dostaje błąd niepoprawnych kategorii. Przerywa dalsze ściąganie i uruchamiane jest pobieranie parametrów. Na czas pobierania parametrów nie jest przeprowadzana wymiana danych z serwisem.

 

W transakcjach poprawione zostały głównie błędy związane z cenami. Pierwszy z nich to cena minimalna z aukcji wieloprzedmiotowych. Odejdzie zatem część roboty z poprawą tych kosztów :). Druga sprawa, związana z domyślnymi kosztami transportu. Wprowadzenie przez Allegro 10 sposobów wysyłki spowodowało, że nie można już jednoznacznie określić, która wartość ma być wstawiona do transakcji (wcześniej była płatność z góry i za pobraniem). Stąd w Administracja->Parametry->Parametry transakcji można określić jaki koszt ma się ustawiać w transakcjach. A są to trzy opcje: minimalny, minimalny ale większy od 0, maksymalny. Siłą rzeczy, jeśli w aukcji wszystkie koszty wysyłki są darmowe, pomimo wybrania opcji drugiej i tak ustawione zostanie koszt równy 0. Ustalanie kosztu transportu nie bierze pod uwagę darmowych przesyłek "z definicji" - czyli znacznik odbiór osobisty, czy przesyłka e-mailem. Więc opcja minimalny wybierze minimalną wartość ze zdefiniowanych opcji wysyłki.

 

W paczkach zmieniony został nieco wygląd okna edycji. Pojawił się nagłówek (jak w oknie transakcji) z informacją o kliencie i transakcji, nowa zakładka z notatkami. Zniknęło natomiast pole z uwagami. Wszelkie wpisane już uwagi przy aktualizacji bazy zostaną przepisane do notatek z oznaczeniem "wydruk". Wynika to z faktu, że wcześniej uwagi domyślnie były dostępne na wydrukach. Równocześnie z wydruków zniknął tag [Paczka_Uwagi], zamiast niego pojawił się [Paczka_Notatki]. Jeśli notatek przeznaczonych na wydruk jest więcej niż jedna, zostaną one zwrócone w postaci listy numerowanej rozdzielonej znakami nowej linii. Z tego powodu trzeba dokonać pewnej poprawki na wydruku listy magazynowej. Mianowicie trzeba w polu z uwagami, po pierwsze zmienić tag na nowy (pomimo, że stary nadal będzie działał, ale edytor nie pozwoli na pozostawienie starego). Po drugie zaznaczyć właściwość "wiele linii" (multiline) np. rozwijając ikonkę [>] w prawym górnym rogu kontrolki. Dzięki temu lista będzie poprawnie wyświetlana z podziałem kolejnych notatek na nowe linie.

 

Inne widoczne zmiany w Sello dotyczą interfejsu. Lekko poprawiony/zmieniony został widok przycisków - poprzednie ciągle sprawiały u mnie wrażenie zbyt płaskich ;). Dotyczy to oczywiście przycisków graficznych, np. tych w okienku Wyślij/Odbierz.

Opcje menu w modułach zostały skrócone tak, aby mieściły się w jednej linii w celu poprawy czytelności. Poprzednie opcje były jedno, dwuliniowe, pogrubione i nie, w różnych odstępach - jakiś taki nieład :). Niestety skrócenie nazw opcji nie zawsze było proste i tak usunięte zostały słowa kluczowe zbiorczo. Np. zamiast "Utwórz zbiorczo dokumenty końcowe" jest teraz opcja "Dokumenty końcowe". Wszystkie opcje zbiorcze zostały pogrubione, tak aby łatwo rozróżnić je od opcji "pojedynczych". Dodatkowo w module aukcji przestawione zostały niektóre opcje tak, aby przy zmianie zakładek możliwie największa część menu pozostawała bez zmiany. Mniej mrugania na ekranie - większa czytelność, bo te same opcje są w tych samych miejscach.

W raporcie i logu dodane zostały ikonki zamiast słów błąd, uwaga.

W module wiadomości pojawiło się nowe pole "odpowiedź do". Zatem teraz przy odpowiadaniu na maila, zostanie on wysłany pod ten adres, a jeśli jest on pusty to na adres nadawcy. Powodem wprowadzenia tego pola było między innymi podpinanie e-maila z Formularzem Opcji Dostaw wysyłanym od powiadomienia@allegro.pl, gdzie adres kupującego jest właśnie w polu "odpowiedź do".

 

 

Zapraszamy do aktualizacji wersji!

 

Załoga Sello

Link to postu

Moje uwagi do zmian.

Podwójne wystawianie aukcji - u mnie zdarzyło się 1 raz i dotyczyło całej serii aukcji. Czy wystawienie 1 aukcji jest pełną "sesją komunikacji"? Logicznie powinno być - przesłać dane 1 aukcji, otrzymać potwierdzenie wystawienia i zakończyć tą "sesję komunikacji" oznaczają w bazie aukcję jako wystawioną. Przy takim układzie nie więcej niż jedna aukcja może być powtórzona.

Opcja filtrowania "bez grupy" w aukcjach przygotowanych byłaby przydatna.

Link to postu

1. KUR.A ZNÓW PRZY AKTUALIZACJI UKŁAD GRIDA ROZWALONY! No przecież tak nie może być , żeby za KAŻDYM razem na KILKU komputerach układać WSZYSTKO od początku w KAŻDEJ zakładce!

 

2.

Opcje menu w modułach zostały skrócone tak, aby mieściły się w jednej linii w celu poprawy czytelności.

 

Te menu trzeba zrobić chowane jak ktoś dobrze już sugerował, niepotrzebnie zajmuje miejsce. Przy laptopowej rozdzielczości nie da sie komfortowo pracować z gridem. Można też te menu umieścić np. poziomo. W subiekcie jest to rozwiązane o wiele lepiej.

 

3.

Druga zmiana to od dawna wyczekiwane automatyczne pobieranie parametrów w przypadku wykrycia ich zmiany na Allegro...

 

Swietnie, ale czy przy okazji został usunięty błąd "kropki" oraz przepełnienia pamięci przy wielokrotnej synchronizacji? Jeśli nie to mechanizm automatycznej synchronizacji nadal jest bezużyteczny.

 

To tyle jeśli chodzi o pierwsze uruchomienie, pracować jeszcze nie zacząłem.

ciąg dalszy nastąpi...

 

Sorry, ale jak na wersje wydawaną pół roku to z zachwytu nie pieje. Ciekaw jestem kiedy w takim tempie doczekamy się choćby importu/exportu?

No nic Panowie pochwał tym razem raczej nie będzie, coraz bardziej trace nadziej , że Insert otrząśnie się z "Sellowego" marazmu.

 

Link to postu

wejście w słowniki-->szablony notatek-->dodaj-->anuluj = wywala program

 

Fakt, wywala.

 

Co do Twojego poprzedniego postu:

- albo szybko wyrośnie konkurencja, która będzie żyła tylko z programu allegroobsługowego i będzie o niego i o uzytkowników dbała

- albo któraś z istniejących konkurencji dojdzie do wniosku, że tu jednak jest jeszcze pieniądz do wzięcia, doinwestuje się, zadba o soft i obsługę i połknie użytkowników sello

- albo nie wiem. Bo faktycznie, to wygląda jakby Insert traktował Sello mocno po macoszemu, a nasze comiesięczne wpłaty były dla nich krepujące.

 

Link to postu

Podwójne wystawianie aukcji - u mnie zdarzyło się 1 raz i dotyczyło całej serii aukcji. Czy wystawienie 1 aukcji jest pełną "sesją komunikacji"? Logicznie powinno być - przesłać dane 1 aukcji, otrzymać potwierdzenie wystawienia i zakończyć tą "sesję komunikacji" oznaczają w bazie aukcję jako wystawioną. Przy takim układzie nie więcej niż jedna aukcja może być powtórzona.

Opcja filtrowania "bez grupy" w aukcjach przygotowanych byłaby przydatna.

Ale zdarzyło się w wersji 1.4 czy wcześniejszej? Wcześniej mniej więcej tak to było robione, ale tutaj trzeba dodatkowo uwzględnić, że mimo iż nie otrzymaliśmy potwierdzenia wystawienia aukcja mogła się wystawić. Wtedy Sello mylnie zakładało, że aukcja się nie wystawiła. To co napisałeś powyżej to oczywiście prawda, ale uwzględnia tylko poprawny scenariusz :)

 

Filtrowanie dopisane.

 

1. KUR.A ZNÓW PRZY AKTUALIZACJI UKŁAD GRIDA ROZWALONY! No przecież tak nie może być ' date=' żeby za KAŻDYM razem na KILKU komputerach układać WSZYSTKO od początku w KAŻDEJ zakładce![/quote']

Wiem, niestety ten fragment kodu jest wzięty z Subiekta i tam też to działa w taki właśnie sposób. Czekanie aż ktoś to tam poprawi chyba nie ma sensu, więc postaram się to jakoś zrobić, może w najbliższej wersji.

 

2. Subiekt ma nieco inaczej skonstruowane okno. W Sello to menu jest pod spodem grida i zakładek, w Subiecie jest nad. Ale może coś się uda wymyślić. Poziomo to raczej miejsca braknie

 

3. Kropkę już wiem jak powtórzyć, ale jeszcze nie wiem czemu samoistnie powstaje i nie chce ustąpić przez jakiś czas.

 

Pół roku, ale uwzględnij okres urlopowy, chorobowy, śród-wersję 1.3.6, która też "trochę" czasu zabrała, no i nowe notatki, które pod spodem działają zupełnie inaczej niż poprzednie.

 

wejście w słowniki-->szablony notatek-->dodaj-->anuluj = wywala program

Poprawione :)

 

 

Link to postu

cos beta zaczęła "zamulać" przez 10 min pobiera dane z konta Allegro a wcześniej wywaliło taki błąd przy pobieraniu parametrów

 

Ostatnia operacja nie powiodła się.

SOAP_HTTP_ERROR: An HTTP error occured

The connection with the server was reset (12031)

 

Byc może błąd mojego łącza ale takiego błędu wcześniej nie widziałem to też piszę :)

Link to postu

Oddajcie notatki do paczek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Notatka przy paczce jest potrzebna, ale... (pisze oczywiscie o sobie)

1. powinna byc tylko przy paczkach wyslanych

2. przenosic sie odrazu do transakcji

Po co?

Po to ze jak paczka do nas z jakis powodow wraca to mozna sobie tam napisac dlaczego (np. nie odebrane pobranie, wymienic towar na inny, zwrot 10 dniowy, itp).

Teraz trzeba najpierw taka paczke oznaczyc sobie jako zwrocona, a potem doklikac sie do transkacji, a to znaczne utrudnienie sprawy :(

Link to postu

- nadal przy ręcznym wystawieniu dokumentu końcowego w subiekcie błędnie interpretuje zapłacono przelewem jako kredyt kupiecki, a jest to błąd , który powstał przy okazji ostatniej wersji.

 

- treść notatki u dołu listy (szczegóły) przy niskich rozdzielczościach nie jest widoczna. Może dla chętnych powinna mieć wyższy priorytet wyświetlania nad innymi danymi? (typu "zawsze widoczna")

- ikonki notatki na górnej liscie powinny odzwierciedlać jej wage, a z tego co widze jest jedna ikonka. Jeżeli jest ważna to może powinna mieć np czerwowny kolor.

Link to postu
Brakuje mi "ptaszka" gdy klient wpisze notatki w strefie w poprzedniej wersji w kolumnie notatki był "ptaszek" teraz nie ma ;(

Przeoczenie, w RTM powinno być.

 

ANDREW, Nie bardzo rozumiem, ale 1.4 :). Zmieniliśmy numerację Sello, kolejne wersje będą miały zmieniany drugi numer, trzeci numer pozostawiony jest na poprawki.

 

Co do pobierania kosztów, to musiałbym to zobaczyć, kiedy dokładnie występuje.

 

mac, którego masz Subiekta? w 1.20 trzeba tą opcję włączyć w parametrach Subiekta.

 

Ikonka miała być czerwona, ale wyciągnięcie tej informacji dla 50000 transakcji jest bardzo kosztowne czasowo. 

Link to postu

Zdaje się, że to ma związek ze zmianami jakie były w 1.20. Do tego jednak będzie potrzebny wymóg podniesienia minimalnej wersji SGT do 1.20, dlatego też z tymi jak i z innymi zmianami jeszcze się wstrzymaliśmy. Chyba, że nie będzie większych sprzeciwów na podnoszenie Subiekta to niebawem zostanie poprawione.

Link to postu
Użytkownik forum
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...