Skocz do zawartości

Sello 1.5 - do pobrania, lista zmian

Polecane posty

Nowa wersja Sello 1.5.0 jest do pobrania ze strony www.sello.pl

 

Przed przystąpieniem do instalacji proszę wykonać archiwizację bazy danych.

Proszę też odinstalować wersję BETA jeśli była instalowana.

 

Uwaga! W wersji beta zakradł się błąd, który uniemożliwia przeprowadzenie konwersji bazy danych z powodu wystąpienia timeoutu. Problem też można obejść dodając do rejestru Windows (start->uruchom->regedit) wartość klucza typu DWORD:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\Sello\Archiwizator\1.0\Connection Properties] o nazwie "Command Timeout" i wartości 0 (zero). Po wykonaniu aktualizacji bazy należy ten klucz usunąć. Za utrudnienia przepraszamy.

 

Historia zmian

Kolorem niebieskim oznaczono zmiany wprowadzone po wersji BETA

 

Aukcje

- Dodano mechanizm zakańczania aukcji trwających na podstawie daty zakończenia

- Poprawiono problem nieczytelnych opisów aukcji po pobraniu ich z serwisu Allegro

- Poprawiono problem wielokrotnego wystawiania aukcji (1.4.0 HF1)

- Poprawiono opcję wznawiania tylko niesprzedanej ilości towarów

 

Transakcje

- Poprawiono działanie domyślnych kosztów transakcji dla aukcji (problem kosztów równych 0)

- Dodano możliwość tworzenia transakcji automatycznie z aukcji od określonej daty (dotyczy wdrażania Sello i pominięcia transakcji już zrealizowanych)

- Możliwość określenia daty startowej pojawiła się także w kreatorze startowym

- Dodano domyślny koszt transakcji ustalany ręcznie

 

Komentarze

- Poprawiono działanie funkcji "Pozytyw za Pozytyw" dla transakcji zgrupowanych

- Dodano nowy sposób pobierania komentarzy (dla aukcji nie starszych niż...)

- Dodano możliwość pobierania komentarzy tylko od kupujących

 

Wiadomości

- Poprawiono błąd prze dezaktywacji konta ze zdefiniowanym adresem e-mail

 

Współpraca z zewnętrznym systemem sprzedaży (Subiekt)

- Poprawiono obsługę płatności przelewem przy współpracy z Subiektem w wersji większej niż 1.19

 

Wydruki

- Poprawiono formatowanie masy na wydruku książce nadawczej (pobrania)

 

Inne

- Dodano możliwość rozszerzania głównego panelu z danymi (chowane lewe menu)

- Dodano zliczanie zaznaczonych wierszy na listach w modułach

- Dodano obsługę skrótów klawiszowych w oknie wyszukiwarki/filtra F7/F8 (ctrl+c, ctrl+v, ctrl+z, ctrl+x)

- Poprawiono problem z odświeżaniem połączenia do bazy danych po wyjściu komputera z hibernacji/uśpienia

- Poprawiono błąd zamykania się programu przy pobieraniu listy podmiotów

- Dodano kompaktowanie bazy danych po wykonaniu aktualizacji bazy do nowej wersji

- Poprawiono odświeżanie dolnego okna przy filtrowaniu (F8)

- Poprawki stabilności na podstawie zrzutów pamięci przysłanych przez użytkowników

- Poprawki wizualne

- Poprawki okien dialogowych

- Poprawiono datę utworzenia notatki z szablonu

- Poprawiono błąd przy kompaktowaniu bazy danych

 

Release Notes / Informacje o wersji

 

Wersja ta zawiera głównie poprawki istniejących od dawna problemów, które utrudniały pracę.

 

 

W module aukcji dodano mechanizm zakańczający aukcje, które z jakichś względów pozostają ciągle trwające mimo, że na Allegro już się zakończyły. Jedna z przyczyn powstawania tego problemu jest znana - usunięcie aukcji z zakładki sprzedane poprzez serwis www. Jednak zdarza się, że informacje o stanie aukcji są błędnie zwracane, stąd mechanizm który po synchronizacji aukcji (konieczne zaznaczenie pobierania aukcji) sprawdza aukcje trwające i ustawia ich stan na zakończony jeśli data zakończenia już minęła. Do porównania brana jest pod uwagę data i godzina serwerów Allegro, nie lokalna. Dodatkowo wprowadzono jedną godzinę opóźnienia - czas na prawidłowe zakończenie się aukcji. Czas ten można modyfikować poprzez rejestr Windows dodając klucz typu DWORD o nazwie ForceEndAuctionsTimePeriod w kluczu HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\Sello\Sello\1.0\Modifiers podając tam liczbę minut opóźnienia. Wartość 0 wyłącza mechanizm.

 

Poprawiono także odbieranie opisów aukcji, które po pobraniu stawały się nieczytelne za sprawą dodatkowych styli nadanych przez serwer Allegro (#user_field). Problem wielokrotnego wystawiania aukcji, który pojawiał się sporadycznie został poprawiony w zasadzie do wersji 1.4.1 (1.4.0 HF1). Ze względu jednak na to iż wersja ta była niepubliczna to poprawka ta została wyszczególniona w liście zmian do wersji 1.5.

 

W transakcjach poprawiono problem z ustawianiem minimalnych kosztów transportu, który pomimo ustawienia wartości minimalnej ale większej od 0 dawał w wyniku koszt transportu równy 0. Pojawiła się też możliwość pobierania, a w zasadzie tworzenia transakcji z serwisów aukcyjnych od daty startowej. Datę tą można ustawić w Administracji -> Parametry wysyłania i odbierania -> zakładka aukcje -> sekcja odbieranie - jak pokazano na obrazku poniżej.

 

img15.png.f24854b73a296c273b1bee193dd04992.png

 

Opcja ta nie przyspieszy pobierania, jedynie filtruje zakupy po dacie i tworzy w Sello nowe transakcje od tej daty - więc zaznaczanie jej ma sens tylko przy wdrażaniu Sello - aby nie pobierać transakcji, które już są obsłużone. Jedna uwaga: przez wzgląd na specyficzne traktowanie transakcji z aukcji wieloprzedmiotowych w przypadku gdy jeden klient kupi na tej samej aukcji dwa razy, w Sello pojawi się jedna transakcja sumująca oba te zakupy więc w tym przypadku trzeba skorygować liczbę zakupionych przedmiotów.

 

Komentarza wymaga też nowy sposób pobierania komentarzy. Został on dodany w celu zredukowania ilości pobieranych danych, które zazwyczaj i tak nie są aktualnie potrzebne do pracy.

 

img18.png.73444dc5e3f3af9778c2b3ddfd40f1e4.png

 

Opis opcji:

 

Wszystkie dostępne - pobiera wszystkie udostępniane przez Allegro komentarze, przez co ilość pobieranych danych jest dosyć znaczna. Jest to opcja niezalecana i w zasadzie powinna być używana tylko w razie potrzeby pobrania wszystkich komentarzy.

 

Tylko ostatnie [liczba] - pobiera tylko ostatnie X wystawionych komentarzy. Opcja najbardziej zalecana. Ilość komentarzy należy dostosować do własnych potrzeb biorąc pod uwagę to, jak często pobierane są komentarze i ile nowych komentarzy pojawia się w okresie czasu. Przykładowo, jeśli odbieramy komentarze co 10 minut a w tym czasie dostajemy 1..2 komentarze to nie ma sensu pobieranie 500 ostatnich, wystarczy pobrać 25. Zysk w czasie synchronizacji będzie dosyć znaczny (zależny od ilości komentarzy).

 

Tylko dla aukcji nowszych niż [okres] - pobiera komentarze dla aukcji, które były wystawione nie dalej niż zaznaczony okres czasu. Jest to nowa opcja dodana w wersji 1.5. Jest wydajniejsza od opcji 1, ale mniej wydajna od opcji 2. Chociaż tutaj sprawa nie jest już tak oczywista. Wszystko zależy od tego, jak dużo przedmiotów wystawianych jest na aukcji i ilu klientów z tych aukcji wystawi komentarz w terminie. Przykładowo, jeśli ustawimy okres 3 miesięcy, to Sello będzie sprawdzać komentarze na wszystkich tych aukcjach, dla których ktoś nie wystawił jeszcze komentarza nie starszych niż 3 miesiące. Jeśli zatem wystawiamy 100 przedmiotów i choćby jedna osoba nie wystawi komentarza to za każdym razem będzie pobieranych 99 komentarzy - aż miną 3 miesiące. Jeśli na aukcji wszystkie osoby wystawią komentarze (sytuacja częstsza gdy wystawiamy mało przedmiotów na aukcji) to Sello już o taką aukcję pytać nie będzie, pomimo, że nie upłynął jeszcze okres 3 miesięcy. Ze względu na zasadę działania, opcja ta jest bardziej przydatna dla aukcji o stosunkowo małej liczbie przedmiotów i promuje klientów, którzy szybko wystawiają komentarze. Może powstać sytuacja, że Sello nigdy nie pobierze komentarza jeśli klient wystawi komentarz po upływie ustawionego okresu. Zatem raz na jakiś czas wypada użyć opcji pełnego pobrania komentarzy.

 

Dodatkowo wprowadzono opcję  pobierania komentarzy tylko od kupujących. Ma ona sens, jeśli sprzedawca wystawia komentarze przy użyciu Sello i nie ma potrzeby pobierania ich do Sello bo już tam są. Opcja ta średnio dwukrotnie przyspiesza pobieranie komentarzy.

 

We współpracy z zewnętrznymi systemami sprzedaży poprawiono opcję płatności przelewem, która od Subiekta 1.19 nie zaznaczała się sama i trzeba było przy wystawianiu dokumentu wybierać ją ręcznie.

 

Sporo zmian odbyło się także wewnątrz kodu, którego na zewnątrz nie widać, stąd też prace nad wersją trochę się przeciągnęły.

 

Ze zmian wizualnych, to doszła możliwość rozszerzenia głównego okna z danymi, dzięki czemu zaawansowaniu użytkownicy znający skróty klawiszowe (tudzież korzystający z PPM) mogą ukryć lewe menu mając do dyspozycji nieco więcej miejsca na dane w gridach (listach). Zmieniono także wygląd belek grupujących dane w oknach dialogowych. Kolor tych belek jest zależny od ustawień systemowych więc jeśli u kogoś belki są nieczytelne lub wyglądają po prostu źle, proszę o informację.

Dodano także zliczanie zaznaczonych wierszy na gridzie (licznik pojawia się po zaznaczeniu co najmniej 2 wierszy).

 

Jedna z fajniejszych zmian to dodanie obsługi (a raczej pozbycie się błędu który tą obsługę blokował) skrótów klawiszowych w oknie filtrowania F8 (ctrl+c, ctrl+v, ctrl+z, ctrl+x). Niby mała rzecz a znacznie ułatwia i przyspiesza pracę :). Dodatkowo naprawiono odświeżanie dolnego okna przy filtrowaniu co wprowadzało użytkownika w błąd.

 

Poprawiono też błąd z utratą połączenia do bazy danych przy wychodzeniu komputera ze stanu uśpienia bądź hibernacji. Na wszelki wypadek po wybudzeniu komputera proszę kilka sekund odczekać przed kontynuowaniem pracy, aby połączenie miało szansę się przywrócić.

 

Dzięki zrzutom pamięci przysłanym od użytkowników usunięte zostały problemy ze stabilnością (zamykaniem programu), np przy pobieraniu listy podmiotów.

 

Od wypuszczenia wersji BETA poprawione zostało kompaktowanie bazy wykonywane podczas aktualizacji bazy. Na większych bazach występował błąd timeoutu.

Nowo wprowadzone poprawki graficzne na oknach dialogowych przeszły jeszcze jedną zmianę - ich kolor nie zależy już od ustawień systemowych, gdyż wtedy stawały się nieczytelne przy niektórych schematach. Ponadto wyrównano położenie elementów na oknach, część rozwijanych list została poszerzona i zmienione zostało ich zachowanie przy rozciąganiu okna. Wygląd okien towarów i klientów został ujednolicony do transakcji i paczek.

 

W parametrach domyślnych transakcji dodany został koszt transportu ustalany ręcznie - opcja przydatna jeśli ktoś potrzebuje mieć jako domyślną wartość 0, lub jakąkolwiek inną, nie minimalną i maksymalną.

 

Zapraszamy do aktualizacji wersji!

 

Załoga Sello

Link to postu

Inne

- Dodano możliwość rozszerzania głównego panelu z danymi (chowane lewe menu)

Bardzo fajnie!

 

- Dodano zliczanie zaznaczonych wierszy na listach w modułach

 

Jak dobrze widze, to tylko liczy ile zostalo zaznaczonych??

Naprawicie kiedys mozliwosc odznaczania??

 

- Dodano obsługę skrótów klawiszowych w oknie wyszukiwarki/filtra F7/F8 (ctrl+c, ctrl+v, ctrl+z, ctrl+x)

 

Dziala!!!

 

Zmieniono także wygląd belek grupujących dane w oknach dialogowych. Kolor tych belek jest zależny od ustawień systemowych więc jeśli u kogoś belki są nieczytelne lub wyglądają po prostu źle, proszę o informację.

 

U mnie strasznie blade sie te belki zrobily. Czytelne sa, ale wygladaja srednio. Na zyczenie screen.

 

Nadal nie przenosi sie ptaszek przy wystawiam F-VAT :(

Jak nie umiecie tego naprawic, to moze chociaz do finala grupowe zaznaczenie tego ptaszka z reki??

Link to postu

A co np. ze współpracą z programami firm spedycyjnych? Było wspominane, że coś sie tu zmieni. Widzę, że została zrobiona tylko kosmetyka, istotne kwestie nie są załatwiane. Czy firma Insert w takim razie ma jakiś układ z Pocztą Polską, że tylko ona jest popierana? Czasy jej monopolu, o ile mi wiadomo, już się skończyły. Wspieranie firmy. która dołuje, jest nieracjonalne. Coraz więcej sprzedawców na Allegro korzysta z firm spedycyjnych typu Siódemka, UPS, DHL, etc. Czu Insert nie widzi tego, że traci potencjalnych klientów, nie udostępniając im funkcjonalnosci połączenia Sello z ich programami? W przypadku Siódemki (z jej usług korzystam) wystarczyłoby tylko w dziale Paczki umożliwić wyświetlanie kolumn z danymi do wysyłki - nazwa, nazwisko, adres wysyłki, telefon, mail... Można by wtedy to kopiować do Excela, a potem, to już nie ma problemu. Czy to takie trudne? To jest wersja minimum, nie mówię tutaj o systemowym rozwiązaniu problemu poprzez pełną integrację z programami firm spedycyjnych. Ilu sprzedawcom by to ułatwiło życie. Widzę, że my sobie, a Insert sobie. To błąd, bo na Allegro sprzedają sprzedawcy, a nie Insert. Jak się pojawi ktoś mądry, kto napisze program lepszy niż Sello, to Sello zniknie, przestanie mieć rację bytu. Do decydentów w Insercie - proponuję to przemyśleć i robić program dla jego użytkowników, nie dla siebie. To oni w końcu płacą.

Link to postu

Jezeli ten eksport jest Wam tak niezbedny to czemu sami nie pokombinujecie??

Przeciez jak potrzeba takich prostych danych, to wystarczy wykorzystac moj widok dla UPS i zapuscic chociazby prosty skrypt w php, ktory zrobi z tego co wyrzuca widok jakiegos CSVa... toc to 5 linijek kodu jest.

Pewnie jakby ciutke pokombinowac to i bez php by sie obeszlo. Zalorze sie ze mozna do wykonania tego zadania zmusic osql jednym poleceniem w batchu.

Link to postu

A co np. ze współpracą z programami firm spedycyjnych? Było wspominane, że coś sie tu zmieni. Widzę, że została zrobiona tylko kosmetyka, istotne kwestie nie są załatwiane. Czy firma Insert w takim razie ma jakiś układ z Pocztą Polską, że tylko ona jest popierana? Czasy jej monopolu, o ile mi wiadomo, już się skończyły. Wspieranie firmy. która dołuje, jest nieracjonalne. Coraz więcej sprzedawców na Allegro korzysta z firm spedycyjnych typu Siódemka, UPS, DHL, etc. Czu Insert nie widzi tego, że traci potencjalnych klientów, nie udostępniając im funkcjonalnosci połączenia Sello z ich programami? W przypadku Siódemki (z jej usług korzystam) wystarczyłoby tylko w dziale Paczki umożliwić wyświetlanie kolumn z danymi do wysyłki - nazwa, nazwisko, adres wysyłki, telefon, mail... Można by wtedy to kopiować do Excela, a potem, to już nie ma problemu. Czy to takie trudne? To jest wersja minimum, nie mówię tutaj o systemowym rozwiązaniu problemu poprzez pełną integrację z programami firm spedycyjnych. Ilu sprzedawcom by to ułatwiło życie. Widzę, że my sobie, a Insert sobie. To błąd, bo na Allegro sprzedają sprzedawcy, a nie Insert. Jak się pojawi ktoś mądry, kto napisze program lepszy niż Sello, to Sello zniknie, przestanie mieć rację bytu. Do decydentów w Insercie - proponuję to przemyśleć i robić program dla jego użytkowników, nie dla siebie. To oni w końcu płacą.

 

Podpisuje sie pod wnioskiem. Rozumiem iż Insert to nie tylko Sello, ale wiele osób zaczyna biznes od Allegro. Jak spodoba sie Sello,kupi i ...

Link to postu

log z aktualizacji :

 

 

========================================================================

Aktualizacja podmiotu: BABAJAGAszn z wersji: 1.40 do wersji: 1.5.0.1019 dnia: 2010-01-17

Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files\InsERT\Sello\Skrypty\skrypt1.40_1.49.enc

Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.40 na 1.49

Wartość wersji została zmodyfikowana

Aktualizacja danych wzorcowych...Zakończono

Aktualizacja identyfikatorów...Zakończono

Aktualizacja uprawnień...Zakończono

Aktualizacja szablonów opisów...Zakończono

Aktualizacja rodzajów aukcji...Zakończono

Aktualizacja słownika ubezpieczeń wysyłki...Zakończono

Aktualizacja wzorców wydruków...Zakończono

Kompaktowanie bazy danych...Nie powiodło się:

Błąd 80040E31: Upłynął limit czasu

Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 80040e31: (null)

Przywrócenie podmiotu powiodło się.

 

Link to postu

A co np. ze współpracą z programami firm spedycyjnych? Było wspominane, że coś sie tu zmieni. Widzę, że została zrobiona tylko kosmetyka, istotne kwestie nie są załatwiane. Czy firma Insert w takim razie ma jakiś układ z Pocztą Polską, że tylko ona jest popierana? Czasy jej monopolu, o ile mi wiadomo, już się skończyły. Wspieranie firmy. która dołuje, jest nieracjonalne. Coraz więcej sprzedawców na Allegro korzysta z firm spedycyjnych typu Siódemka, UPS, DHL, etc. Czu Insert nie widzi tego, że traci potencjalnych klientów, nie udostępniając im funkcjonalnosci połączenia Sello z ich programami? W przypadku Siódemki (z jej usług korzystam) wystarczyłoby tylko w dziale Paczki umożliwić wyświetlanie kolumn z danymi do wysyłki - nazwa, nazwisko, adres wysyłki, telefon, mail... Można by wtedy to kopiować do Excela, a potem, to już nie ma problemu. Czy to takie trudne? To jest wersja minimum, nie mówię tutaj o systemowym rozwiązaniu problemu poprzez pełną integrację z programami firm spedycyjnych. Ilu sprzedawcom by to ułatwiło życie. Widzę, że my sobie, a Insert sobie. To błąd, bo na Allegro sprzedają sprzedawcy, a nie Insert. Jak się pojawi ktoś mądry, kto napisze program lepszy niż Sello, to Sello zniknie, przestanie mieć rację bytu. Do decydentów w Insercie - proponuję to przemyśleć i robić program dla jego użytkowników, nie dla siebie. To oni w końcu płacą.

Więc tak. InsERT, a dokładniej projekt Sello nie ma nawiązanej żadnej współpracy z Poczta Polską. Wydruki PP są w Sello tylko dlatego, że nie jest wymagana żadna większa logika związana z nadawaniem przesyłek. W przypadku firm kurierskich używane są zewnętrzne programy tychże firm - co siłą rzeczy jest kolejnym krokiem po wprowadzeniu zwykłych wydruków jakie są teraz.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z obecności kurierów, ale wszystkiego nie da się zrobić na raz. Tutaj też pracują ludzie.

 

Robienie wersji minimum pod jednego kuriera (Siódemka) jest dobrym rozwiązaniem prawdopodobnie tylko w Pana przypadku. Natomiast my musimy zadbać o wszystkich użytkowników czyli znaleźć "złoty środek". Na to potrzeba czasu, tym bardziej, że wersja z poprawkami błędów była zapowiadana od dawna i należało by choć w części ją zrealizować.

 

Nikt tu też nie robi programu dla Siebie. Proszę zauważyć chociażby rozmowy na naszym forum - osobiście uważam, że dzięki forum użytkownicy mają dosyć duży wkład w to co się w Sello dzieje. Jednak powtórzę raz jeszcze. Jeśli zgłaszanych błędów czy sugestii jest 500, trzeba z nich jakoś wybrać tej istotniejsze. A tu kierujemy się przede wszystkim ilością głosów na forum w danym temacie. Jeśli jedna osoba zgłasza, że coś było by dla niej pomocne - to oczywiście jest to odnotowywane ale chyba oczywiste jest, że w pierwszej kolejności będą realizowane te funkcjonalności o które prosi większa ilość użytkowników.

 

Też jestem użytkownikiem różnych programów i wiem że było by fajnie gdyby wszystko było po mojemu, jednak to jest niewykonalne, bo użytkowników jest zawsze więcej niż osób tworzących oprogramowanie więc nie wszystko od ręki może być realizowane.

 

Do tego nowa wersja nie chce działać. Ani otwarcie tzw. podmiotu ani dearchiwizacja. Trzeba będzie znowu zainstalować starą 1.4.

Pragnę zwrócić uwagę, że jest to wersja BETA

 

Podpisuje sie pod wnioskiem. Rozumiem iż Insert to nie tylko Sello, ale wiele osób zaczyna biznes od Allegro. Jak spodoba sie Sello,kupi i ...

Zgodnie z planem eksport powinien się pojawić w wersji 1.6. Było to zapowiadane już pół roku temu. 1.5 - poprawki błędów "utrudniających życie". Tak więc, póki co wszystko idzie zgodnie z planem ;)

 

Sposób zwiększenia timeoutów zaraz opiszę.

 

Link to postu

Przy wersji 1.3.6. pisałem: "odkąd zainstalowałem nową wersję 1.3.6, w szablonach aukcji należało wypełnić tabelę "Sposób i koszt dostawy". U mnie jest to kilka rodzajów, oczywiście do wyboru przez klienta. Od tej pory każda nowa transakcja ściąga się z kosztem transportu 10 zł (najtańsza z moich opcji). Gdy generuje się dla klienta wiadomość automatyczna z szablonu "Nowa transakcja", wartość do zapłaty jest sumą wartości towarów + 10 zł. Klient niemądreje, bo chce np. wybrać inną opcję. Musiałem wyłączyć automat wysyłania tej wiadomości. I teraz to wygląda w sposób następujący: jak przychodzi transakcja, to usuwam te nieszczęsne 10 zł, potem generuję wiadomość "Nowa transakcja", potem czekam, aż się utworzy strona strefy Sello (przy automacie tam też by był koszt do zapłaty + 10 zł) i na końcu wysyłam wiadomość z szablonu "Utworzenie strony Strefy Sello". Trochę męczące i czasochłonne. Jak zrobić, żeby w transakcji nie było tych 10 zł?"

W 1.4 zostało to poprawione. W 1.5 znowu jest to samo.

Link to postu

Przy koszcie minimalnym program wpisuje u mnie 10 zł, co powinien wpisywać przy ustawieniu minimalny, ale większy od 0. W wersji 1,4 było 0 i to było dobrze.

Proszę o szczegóły, jakich aukcji to dotyczy (numery aukcji), jakie tam były koszty, coś żeby można było ten błąd powtórzyć.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...