Skocz do zawartości

Subiektywna opinia o SELLO - proszę innych o uwagi

Polecane posty

Witam od ponad dwóch tygodni próbowaliśmy pracować na Sello - oto nasze w skrócie opisane doświadczenia.

 

O błędach przy pobieraniu - tzn o niepobieraniu aukcji informowaliśmy od pewnego czasu.

Efekt jest taki że po 2 tygodniach od wdrożenia SELLO musieliśmy wycofać się z tego oprogramowania. Ostrzegam potencjalnych nowych nabywców.

W przeciągu 2 tygodni napotkane błędy to:

- nie pobieranie transakcji aukcji ( np do godziny 16 ostatnia pobrana aukcja była z godziny 9.03 )

- nie przypisywanie pobranych wiadomości email do odpowiednich transakcji ( trzeba to zrobić pół/ręcznie tzn wejść w odebrane wiadomości zaznaczyć je i kliknąć podepnij zbiorczo)

- zawieszanie się całej aplikacji podczas wydruków na drukarkach termicznych ( tylko w przypadku gdy drukarka termiczna jest domyślną dla danego typu wydruków - gdy wybieramy ją manualnie przy opcji Druki Do Paczki wtedy działa prawidłowo)

- gdy już transakcje były pobierane to standardowe średnie opóźnienie zakupu od wejścia transakcji do systemu było około 60min - czyli klienci którzy kupowali produkt o godzinie 15.30 nie mieli szans na wysłanie paczki o godzinie 16 - gdy odbierał je kurier)

 

Niestety mimo wielkich możliwości system w obecnej postaci nie nadaje się do firmy która ma chociażby 100 transakcji dziennie. Jest to strata czasu i pieniędzy i nie wspominam tutaj o symbolicznej opłacie za licencję ale za:

- zakup dodatkowego softu do przenoszenia danych o paczkach do kurierów ( sam system tego nie posiada)

- szkolenie personelu

- przygotowanie wydruków, integracja całości w firmie

 

Naszym subiektywnym zdaniem system taki nie powinien być wogóle przedmiotem sprzedaży gdyż po prostu co pewien czas przestają działać podstawowe funckje, lub działają manualnie zamiast automatycznie - wspomniane podpinanie emaili do transakcji.

 

Założenia są bardzo dobre - wykonanie dobre - funkcjonalność niestety zła.

 

Aktualnie porządkujemy bałagan jaki narobił się w związku z używaniem Sello dlatego piszę ten post aby każdy ze sprzedających wiedział czym ryzykuje, próbując się przesiąść na mającą przyspieszyć proces sprzedaży aplikację.

 

Pozdrawiam.

Link to postu

Proszę wziąć pod uwagę, że Sello uzależnione jest od webApi Allegro a ostatnio nie dzieje się tam za dobrze - mówiąc w skrócie. Część błędów wynika stąd.

 

Inne błędy, np związane z drukarką zostały nam zgłoszone dopiero teraz - wcześniej nikt nie zgłaszał problemu z drukarkami termicznymi. Musimy mieć czas na analizę i poprawienie błędu.

 

Czas po jakim pojawia się transakcja od zakupu na aukcji nie jest uzależniony od nas tylko od opóźnień jakie występują na webApi - nie jest to więc spowodowane samym programem Sello.

 

Mimo wszystko dziękujemy za uwagi, wyciągnięte z nich wnioski przysłużą się do poprawy jakości programu.

Link to postu

Odnośnie opóźnień w pobieraniu transakcji to faktycznie ostatnio różnie z tym jest.

 

Z wydrukiem na drukarkach termicznych się nie mogę zgodzić bo u mnie działa bez zarzutu.

 

Firmu kurierskie z reguły dają za darmo opracowane przez siebie oprogramowanie do integracji Sello z ich aplikacjami.

 

A na 1.7 czekamy -FOD'y mają działać jak należy...

Link to postu

Witam,

 

Tylko  chcialbym nawiazac do autora pierwszego postu.

 

Jakbys mial dobrego informatyka w firmie to by ci sprzedaz smigala.

U mnie wdrozenie Subiekta i Sello ogarnela jedna osoba ktora nie powiem spedzila najpier miesiac zeby zbadac strukture obu programow i na tej podstawie dokonac zmian w organizacji sprzedazy i dzialaniu firmy.

 

Po instalacji byl miesiac probny po ktorym decyzja byla jednoznaczna.

 

Na chwile obecna 100 aukcji to u Nas minimum i nie widze problemu aby wystawiac nawet 500 czy 1000.

 

Blady sa i beda bo oprogramowanie jest zalezne od Allegro. Ale jak masz kogos kto pozna oba programy od deski do deski, to wczesniej czy pozniej znajdzie rozwiazanie. Moim zdaniem warto zainwestowac w taka osobe nawet te kilka tysiecy.

 

Osobiscie uwazam ze Sello to program raczkujacy i wymaga jeszcze kilku unowoczesnien. Jak np. automat wystawiania aukcji ponownie az do wyczerpania ilosci w magazynie. Troche tez nie rozumiem zarzadu tej firmy, ktory chyba boi sie przeznaczyc wieksze naklady na ten projekt.

 

Mam nadzieje, ze przynjamniej przy obecnym wsparciu forumowiczow uda sie szybko doprowadzic Sello do oczekiwanej postaci.

 

Pozdrawiam

 

Ps. Sello nie jest dla sprzedawcow ktorzy na "Hura" instaluja program i oczekuja ze im wszystko zadziala pod firme i dotychczasowy system pracy.

Link to postu

Witam,

 

Tylko  chcialbym nawiazac do autora pierwszego postu.

 

Jakbys mial dobrego informatyka w firmie to by ci sprzedaz smigala.

U mnie wdrozenie Subiekta i Sello ogarnela jedna osoba ktora nie powiem spedzila najpier miesiac zeby zbadac strukture obu programow i na tej podstawie dokonac zmian w organizacji sprzedazy i dzialaniu firmy.

 

Po instalacji byl miesiac probny po ktorym decyzja byla jednoznaczna.

 

Na chwile obecna 100 aukcji to u Nas minimum i nie widze problemu aby wystawiac nawet 500 czy 1000.

 

Blady sa i beda bo oprogramowanie jest zalezne od Allegro. Ale jak masz kogos kto pozna oba programy od deski do deski, to wczesniej czy pozniej znajdzie rozwiazanie. Moim zdaniem warto zainwestowac w taka osobe nawet te kilka tysiecy.

 

Osobiscie uwazam ze Sello to program raczkujacy i wymaga jeszcze kilku unowoczesnien. Jak np. automat wystawiania aukcji ponownie az do wyczerpania ilosci w magazynie. Troche tez nie rozumiem zarzadu tej firmy, ktory chyba boi sie przeznaczyc wieksze naklady na ten projekt.

 

Mam nadzieje, ze przynjamniej przy obecnym wsparciu forumowiczow uda sie szybko doprowadzic Sello do oczekiwanej postaci.

 

Pozdrawiam

 

Ps. Sello nie jest dla sprzedawcow ktorzy na "Hura" instaluja program i oczekuja ze im wszystko zadziala pod firme i dotychczasowy system pracy.

 

Dużo w tym prawdy, ja sam również ogarniam to Sello i Subiekta i jakoś to idzie - dużą zasługa użytkowników tego forum. Największa wada to brak FAQa dla początkujących jak w ogole korzystać z tego programu, jakie mechanizmy działań sobie wdrażać, jak obsługiwać paczki czy transakcję itd.

 

 

Druga sprawa to można odnieść wrażenie, że zarowno firma Insert jak i firmy, które wdrażają Subiekta i pochodne traktują Sello jak czarną owce i nikt do tego nie chce się przyznać. Subiekta każdy wdroży z zamkniętymi oczami, a jak zaczynamy mówić o Sello to nagle wszyscy nabierają wody w usta, albo niestety 'wdrażają' to u Klienta ucząc sie najpierw samemum obsługi tego czegoś, albo odsyłają do forum, albo "ten program jest taki prosty, sam Pan szybciutko to ogarnie".

 

Niestety, nie ogarnę.

Link to postu

Nie zapominajcie o forum, sam jak tylko ktoś napisze o problemie, którego rozwiązanie znam w wolnej chwili np. pobieranie transakcji :) odpowiadam i często to wystarcza do rozwiązania problemu.

Czemu serwisanci InsERT nie chcą się podjąć wdrożeń? Aż dziwne bo stawki za godzinę pracy mają nie małe.

Link to postu

Nie mogę niestety zgodzić się z opinią

Proszę wziąć pod uwagę, że Sello uzależnione jest od webApi Allegro a ostatnio nie dzieje się tam za dobrze - mówiąc w skrócie. Część błędów wynika stąd.

 

W tym samym czasie gdy Sello nie działało kompletnie (pobieranie transakcji, podpinanie email-i pod transakcje ), konkurencyjny acz uboższy program ASYSTENT śmigał aż miło. Czy dla nich Allegro robi wyjątek  ;)

 

A może to wina zbyt obciążonego klucza API - czy istnieje taka opcja że jest zbyt duża ilość klientów SELLO podpięta pod zbyt obciążony klucz API ?

 

Od momentu startu wdrożenia w naszej firmie zauważyłem że blokowanie następowało w kolejne po sobie poniedziałki czyli dni kiedy wszyscy pobierają przez SELLO większą ilość danych niż w inne dni ( zamówienia z całego weekendu ).

 

Co do drukarki termicznej, czytałem tutaj na forum podobne błędy więc nie jesteśmy odosobnieni w temacie tego błędu.

 

Rozumiem że część błędów dałoby się jakoś pobieżnie naprawić, np. kwestie drukarek ale mimo chęci obsługi forum Nasza firma po prostu nie ma czasu na wysyłanie Wam logów, konfiguracji itp. w celu naprawy niedziałającej poprawnie aplikacji.

 

Wspominałem w moich poprzednich postach ze brak jest nawet pełnej dokumentacji technicznej, dlatego wszystko leży od podstaw.

 

Prosiłbym innych o odp. dotyczącą wadliwego działania, nie pobierania transakcji, itp. czy także u Was zdarzało się to częściej w poniedziałek / wtorek ?

Link to postu

Mam podobne problemy z pobieraniem aukcji, opóźnienia w pobieraniu transakcji trwają nawet po kilka godzin, maile trzeba podpinać ręcznie co jakiś czas. Wcześniej pracowałem na panelu IAI i tam nie było problemów z kluczem webAPI. Transakcje wpływały od chwili kliknięcia Kup Teraz do pojawienia się na panelu w około 5-10 minut.

Link to postu

Chcilaby tylko dodac, bo widze ze ludzie pisza o problemach z pobieraniem.

 

U Nas automatycznego pobierania nie stosujemy, a wszystko jest odswierzane recznie dwa razy dziennie. Zadne problemy z opoznieniami nie wystepuja. A jezeli nawet to nikt na to nie zwraca uwagi.

Czasem moze tez jakis email nie zostanie podpiety pod transakcje ale to jest naprawde moze 2% w ciagu miesiaca. Zaciaganie poczty trwa najdluzej i tu przydaloby sie zastopic obecny skrypt jakims bardziej wydajnym.

 

Oczywiscie, ze znajdzie sie klient ktory zadzwoni zaraz po zakupie, a jego transakcji jeszcze nie bedzie w Sello i prosi o natychmiastowa wysylke.

Zwyczajenie informuje sie go wtedy o godzinie kolejnego odswiezenia systemu i o tym ze paczka i tak wyjdzie nastepnego dnia bo taka jest informacja jest w aukcjach. Jak klikna to znaczy ze zgodzil sie na podane warunki. A jak ktos ma wysylke dobrym kurierem to nie ma bata, ze klient bedzie zly na pozna wysylke.

 

Takich sytacji moznaby jeszcze wymienic kilka... ale ja wychodze z zalozenia ze klienta trzeba przyzwyczajac, ze nie moze miec wszystkiego od razu.

Do tego prawo i tak go chroni bardziej niz Nas sprzedawcow, wiec uwazam ze w pewnych kwestiach mozemy tez troche od klienta wymagac.

 

Pozdrawiam

Link to postu
W tym samym czasie gdy Sello nie działało kompletnie (pobieranie transakcji, podpinanie email-i pod transakcje ), konkurencyjny acz uboższy program ASYSTENT śmigał aż miło. Czy dla nich Allegro robi wyjątek  Mrugnięcie

 

A może to wina zbyt obciążonego klucza API - czy istnieje taka opcja że jest zbyt duża ilość klientów SELLO podpięta pod zbyt obciążony klucz API ?

 

Tak, to jest jedna z przyczyn. Problem w ostatnim czasie się nasilił więc jakieś kroki zostaną podjęte aby ten problem wyeliminować.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...