Skocz do zawartości

PROBLEM Z POBRANIEM TRANSAKCJI

Polecane posty

Zdalny serwer zwrócił błąd:

Minutowy limit wywołań dla tego klucza WEBAPI został przekroczony.

To po prostu przeciążenie mechanizmu do synchronizacji

 

czy moge cos z tym zrobic? prosze o pomoc

 

Niestety pozostaje tylko zastosować się do komunikatu:

Proszę spróbować później.

 

Niestety użytkownicy Sello w takich sytuacjach zamiast odczekać trochę próbują do skutku, często ustawiając automat na bardzo częstą synchronizację co tylko pogarsza sytuację. Wersja Sello 1.7.1 ma być odporna na takie sytuacje.

 

 

Link to postu

My mamy ściągnięte transakcje z przedwczoraj dwie. A powinno być 112. I żaden błąd nie wyskakuje. Po prostu - są dwie. Ściągam na różne sposoby. Tak jest od dłuższego czasu - po pewnym czasie zaskoczy pewnie , ale my tak pracować nie możemy.

Do godziny 11 każdego dnia musimy mieć wszystko gotowe , żeby jechać do magazynu. Ta sytuacja ciągle opóźnia nas, a co za tym idzie mamy większe koszty.

Link to postu

Generalnie cały problem wyniknął właśnie z tej opcji. Początkowo po przerwach technicznych na Allegro występowały problemy z brakiem transakcji na co rozwiązaniem najczęściej jest pobranie transakcji bez opcji historii. Opcja ta powoduje, że Sello pobiera wszystkie dostępne transakcje od nowa co w konsekwencji przekłada się na wzrost liczby wywołań i blokowanie się klucza webApi.

 

Jedyne co w tej chwili pozostaje to zmniejszyć ilość pobieranych danych i częstotliwość.

 

Przykładowo, często ze screenów widujemy iż wielu użytkowników pobiera za każdym razem niepotrzebne dane, które raz że wydłużają czas pobierania, dwa - prowadza do blokowania klucza i w efekcie do problemów z pobieraniem.

 

Jak przyspieszyć pobieranie danych przez Sello a tym samym ilość pobieranych danych? Kilka porad

1. Jeśli na co dzień nie są używane informacje z modułu aukcje, a jedynie transakcje, można wyłączyć automatyczne pobieranie informacji o aukcjach i pobierać je ręcznie na żądanie.

2. Zdecydowanie nie pobierać pełnych informacji o aukcjach za każdym razem, ewentualnie zaznaczyć dodatkowo "tylko dla niekompletnych aukcji"

3. Używać pobierania transakcji na podstawie historii, gdy pojawi się problem z brakującymi transakcjami pobrać jednorazowo transakacje odznaczając historię.

4. Nie pobierać wszystkich komentarzy za każdym razem (są to naprawdę duże ilości danych). Zamiast tego wybrać opcję np ostatnie 25/50 zależnie od ilości otrzymywanych komentarzy pomiędzy synchronizacjami kolejnymi. Raz na jakiś czas można pobrać wszystkie aby pobrały się zaległe komentarze, które nie weszły w pulę pobieranych (np po weekendzie)

5. Zaznaczyć opcję w komentarzach "tylko od kupujących" jeśli komentarze są wystawiane przez Sello - zredukuje to 2krotnie ilość pobieranych danych o komentarzach

Link to postu

Z całym szacunkiem, wydaje mi się, że piłka jest po stronie producenta Sello.

Sprzedaliście po prostu zbyt dużo licencji na jeden klucz i tu tkwi problem. Bez urazy, ale jeżeli opłacam przejazd autostradą, to nie może być tak, że średnia prędkość przejazdu wyniesie 20km/h. Jeżeli w funkcjonalności (która nawiasem mówiąc coraz bardziej zostaje w tyle w stosunku do oczekiwań) Sello jest pobieranie pełnych danych, to mam prawo to robić i ma to DZIAŁAĆ.

Link to postu

Dobra, sytuacja wygląda następująco. Mam ochotę wywalić kompa za okno i wrócić do epoki papieru i ołówka. Od razu powiem , że: 1. Nie ściągamy aukcji (nie są nam potrzebne) 2. Nie ściągamy komentarzy (nie są nam potrzebne) 3.Ściągamy tylko klientów i transakcje. 4. Transakcje i klientów ściągamy od dnia ostatniego pełnego ściągnięcia 5. Najpierw ściągam "tylko ściągaj na podstawie zmian historii" potem jak nie skutkuje odznaczam tą opcję.

Piszę to po to, by nikt nie dawał mi żadnych porad o których sam wiem.

 

Skutek:

1.NIC nie ściągnęło od 11.03.2011

2.Nie wyskakuje żaden błąd

3.Jesteśmy dużym sprzedawcą - 10 000 aukcji wystawionych i duża sprzedaż

Jak mamy pracować w takiej sytuacji? W firmie już patrzą na mnie jak na idiotę. Najpierw wmawiałem im , że Sello ułatwi nam pracę , a teraz patrzą na mnie z litością.

4.Wiem , że sytuacja się poprawi ok 12-13. nie wiem czemu tak jest , ale nagle wtedy wszystko zaczyna działać.

Ale dla nas to jest za późno!!!!

Ech... szkoda gadać

Link to postu

Przypomnę, że ograniczenia zostały wprowadzone podczas gdy Sello było już na rynku. Ostatnio problemy z kluczem się nasiliły i podjęte zostały kroki w celu usunięcia problemu. Jednak z dnia na dzień nie jest możliwa poprawa więc podałem tymczasowe środki zapobiegawcze.

 

Stosując analogię, aby autostrada stała się płatna są konieczne inwestycje na niej aby dostosować ją do odpowiednich wymogów. Wtedy niezbędne są środki zapobiegawcze w postaci ograniczenia prędkości. I w takiej właśnie sytuacji się znajdujemy.

 

Za niedogodności oczywiście przepraszamy, jednak same przeprosiny błędu nie naprawią, więc podanie jakiegokolwiek sposobu na zredukowanie w tej chwili problemów z limitem są cenniejsze.

 

Piszę to po to, by nikt nie dawał mi żadnych porad o których sam wiem.

Proszę nie traktować tych porad personalnie. Są one przeznaczone dla wszystkich użytkowników. Jeśli ktoś o nich wie to w porządku, jednak nie wszyscy wiedzą i w zasadzie nawet nie muszą wiedzieć jak działa Sello i w jaki sposób pobiera dane.

 

Sytuacja, że nie pojawiają się żadne błędy oraz nie pobierają się transakcje świadczyć może o tym, że te dane nie są zwracane przez webApi (zwłaszcza w przypadku pobrania transakcji bez opcji historii). W takim przypadku prosimy o przysyłanie nam logów na sello@insert.com.pl podając link do wątku, którego one dotyczą bądź opisując problem (podając np. numery aukcji). Instrukcję jak włączyć logowanie można również pod tym adresem uzyskać.

Link to postu

no proszę dziś pobrało wszystko  ;D

 

Pewnie wszyscy spali ;)

Niestety przepustowość dla Sello, przypomina polskie autostrady, czyli opłaty na maxa, a jakość jak polnych w Niemczech.

Od kilku godzin próbuję zassać opisy aukcji i kategorie i dupa.

 

Na dziś ten program przypomina kierunkowskazy czyli działa/nie działa z przewagą tego drugiego.

 

Wstyd, bo Insert raczej do tej pory kojarzył mi się z poważną firma, a tu obciach na całej linii... i powrót do epoko kolejek społecznych :D

Link to postu

Przypomnę, że ograniczenia zostały wprowadzone podczas gdy Sello było już na rynku. Ostatnio problemy z kluczem się nasiliły i podjęte zostały kroki w celu usunięcia problemu. Jednak z dnia na dzień nie jest możliwa poprawa więc podałem tymczasowe środki zapobiegawcze.

 

Stosując analogię, aby autostrada stała się płatna są konieczne inwestycje na niej aby dostosować ją do odpowiednich wymogów. Wtedy niezbędne są środki zapobiegawcze w postaci ograniczenia prędkości. I w takiej właśnie sytuacji się znajdujemy.

 

 

Tylko W PL jest tak, że klient płaci jak za autostradę, a jedzie polna drogą i słyszy żeby jechał wolniej bo autostrada będzie, ale jak inwestor znajdzie odpowiednio dużo frajerów, by to sfinansowali.

Jest na to ładne określenie prawne, ale myślę ze "twórcy" tego programu je znają.

Co więcej sprzedaż programu niedziałającego kwalifikuje się do wystąpienia do "twórcy" o zwrot zapłaty zań, a i przy dobrym prawniku do powalczenia o utracone zarobki.

Niestety w PL to dopiero motywuje, by zarządzający autostradą, przeprowadził inwestycje, a nie tylko stawiał znaki ograniczenia prędkości.

 

Dobra opinie buduje się latami, traci przez głupotę i pazerność w minutę.

 

Link to postu

Przecież dyskusja już była toczona. Wiadomo że to wina zbyt obciążonego klucza WEBApi jakim dysponuje Sello. Powtarzam klucza a nie WebApi Allegro. Inne aplikacje korzystające z WebApi w tym samym czasie gdy Sello ledwo dyszy i podaje informację o przeciążeniu klucza po prostu działają normalnie.

 

Sprawa jasna - właściciele Sello powinni wykupić więcej kluczy komercyjnych WebApi allegro i podzielić dostęp dla danych kluczy klientom tak aby rozdzielić aktualne licencje Sello na ilość dostępnych kluczy a tak przychodzi poniedziałek, wszyscy zaczynają pobierać i... klucz przeciążony. Przecież to już śmieszne jest, powtarzane w koło, tematy są przesuwane w dół na forum, powstają nowe itd co tydzień - dwa. Gratuluję antyreklamy. Coraz poważniej zastanawiamy się wraz z innymi oszukanymi klientami, którzy zakupili komercyjną wersję jak My nad złożeniem wniosku o odszkodowanie za sprzedaż produktu w którym nie działają funkcje jakie są opisane przy nim jako produkcie.

 

Pozdrawiam.

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...