Skocz do zawartości

brak powiadomień o wpłatach

Polecane posty

Jeśli nie ma wpłaty to [nie ma] okrągłej ikonki z dolarem. Jeśli jest (choćby i miesiąc później) to się pojawia i ona informuje o wpłacie. Hmm... Czegoś nie rozumiem?

No nie do końca, wpłata może być a dolara nie ma, czasem po wejściu w transakcję (przy której nie ma dolara) w transakcji na karcie formularza status wpłaty jest ustawiony na "zakończona" i jest  tam podana kwota wpłaty. Ale z tego co wiem ten problem rozwiązała wersja 1.8.2 - i faktycznie nie przypominam sobie takiej sytuacji już jakiś czas.

 

Jest też możliwa sytuacja, gdzie do Sello trafi powiadomienie o wpłacie w formie maila ale nie trafi FOD z webapi -wtedy dolara nie będzie a powiadomienie o wpłacie w formie maila jest. Ale takich sytuacji też sobie obecnie nie przypominam...

Link to postu

Jeśli nie ma wpłaty to [nie ma] okrągłej ikonki z dolarem. Jeśli jest (choćby i miesiąc później) to się pojawia i ona informuje o wpłacie. Hmm... Czegoś nie rozumiem?

 

Jest dokładnie jak mówisz. Rzecz w tym, że lista transakcji bez zakładania jakikolwiek filtrów wygląda tak:

 

sello1.jpg

 

I teraz, żeby wychwycić, które płatności musisz jeszcze zarejestrować masz dwie możliwości.

 

1. Patrzysz na każdy dolarek z prawej kolumny (informujący Cię, że otrzymałeś płatność PAY-u) i sprawdzasz go z dolarkiem z lewej strony (który informuje Cię, czy wpłata została zarejestrowana.

 

2. Filtrowanie. Zakładasz filtr "Opłacone" ustawiając go w opcji "nieopłacone" i wówczas widzisz niezarejestrowane transakcje. Jeśli pojawi się jakaś z dolarkiem PAY-u po prawej stronie - wówczas wyłowiłeś płatność, którą musisz zarejestrować.

 

Niby nic skomplikowanego - jednak ludzie - jak to ludzie. Lubią się mylić i zapominać. Musisz za każdym razem przez utworzeniem paczek po prostu pamiętać, żeby sprawdzić, czy nie masz jakiejś niezarejestrowanej wpłaty PAY-u. Poza tym - po co dodatkowa praca?

 

A wystarczyłoby proste rozwiązanie. Wystarczyłoby, że niezarejestrowana płatność PAY-u sygnalizowana jest dolarkiem w kolorze czerwonym. Wówczas wyglądałoby to tak:

 

sello2.jpg

 

Bez żadnego dodatkowego filtrowania wiesz, że otrzymałeś płatność PAY-u i nigdzie nie musisz sprawdzać jej zgodności z transakcją bo widać to na pierwszy rzut oka.

 

Widzę, że wiele osób nie ma zastrzeżeń co do aktualnego rozwiązania. Zatem może postawię pytanie inaczej. Czy nie uważacie, że taka propozycja byłaby jeszcze lepsza? Czy jest ktoś, kto uważa, że czerwony dolarek PAY-u przeszkadzałby w czymkolwiek? 

 

 

 

Link to postu

Jeśli nie ma wpłaty to [nie ma] okrągłej ikonki z dolarem. Jeśli jest (choćby i miesiąc później) to się pojawia i ona informuje o wpłacie. Hmm... Czegoś nie rozumiem?

 

Jest dokładnie jak mówisz. Rzecz w tym, że lista transakcji bez zakładania jakikolwiek filtrów wygląda tak:

 

sello1.jpg

 

I teraz, żeby wychwycić, które płatności musisz jeszcze zarejestrować masz dwie możliwości.

 

1. Patrzysz na każdy dolarek z prawej kolumny (informujący Cię, że otrzymałeś płatność PAY-u) i sprawdzasz go z dolarkiem z lewej strony (który informuje Cię, czy wpłata została zarejestrowana.

 

2. Filtrowanie. Zakładasz filtr "Opłacone" ustawiając go w opcji "nieopłacone" i wówczas widzisz niezarejestrowane transakcje. Jeśli pojawi się jakaś z dolarkiem PAY-u po prawej stronie - wówczas wyłowiłeś płatność, którą musisz zarejestrować.

 

Niby nic skomplikowanego - jednak ludzie - jak to ludzie. Lubią się mylić i zapominać. Musisz za każdym razem przez utworzeniem paczek po prostu pamiętać, żeby sprawdzić, czy nie masz jakiejś niezarejestrowanej wpłaty PAY-u. Poza tym - po co dodatkowa praca?

 

A wystarczyłoby proste rozwiązanie. Wystarczyłoby, że niezarejestrowana płatność PAY-u sygnalizowana jest dolarkiem w kolorze czerwonym. Wówczas wyglądałoby to tak:

 

sello2.jpg

 

Bez żadnego dodatkowego filtrowania wiesz, że otrzymałeś płatność PAY-u i nigdzie nie musisz sprawdzać jej zgodności z transakcją bo widać to na pierwszy rzut oka.

 

Widzę, że wiele osób nie ma zastrzeżeń co do aktualnego rozwiązania. Zatem może postawię pytanie inaczej. Czy nie uważacie, że taka propozycja byłaby jeszcze lepsza? Czy jest ktoś, kto uważa, że czerwony dolarek PAY-u przeszkadzałby w czymkolwiek? 

 

 

 

 

Wystarczy korzystać z zakładki 'oczekujące na płatność' 'w trakcie wysyłki'. Na takiej liście też bym się pogubił. Jak coś już zapłacone to robimy 'ctrl + w' i idzie do zakładki 'do paczek'. Poza tym zielone to ok, czerwone to coś nie tak z płatnością lub adresem. Kwestia robienia dokumentów i przerzucania transakcji do paczek - to już musi sprzedawca sam robić wg mnie.

Link to postu

Nasza firma po wprowadzeniu dodatkowych zmian automatyzacji FOD-ów nadal odbiera e-maile klasycznie (przez klienta pocztowego) tylko odbieranie ich jest znacznie szybsze niż poprzednio tz.

 

1.Najpierw księgujemy wpłaty z zestawienia pay-u: (informacja ta wchodzi na drugi dzień po dokonaniu wpłaty przez klienta e-mailem)

 

1a.czyli kopiujemy login wklejamy do sello i za jednym zamachem zmieniamy adres do wysyłki jeśli jest inny, dopisujemy notatki jeśli są, księgujemy wpłatę

 

1b.może być taka sytuacja że klient nie opłacił wystarczająco w takim przypadku wprowadzamy dane jakie klient nam przekazał (adres,notatki) po wyjściu z okna wysyłamy e-mail potwierdzający otrzymane zmiany lecz informujemy że wpłata jest zbyt mała i należy dopłacić resztę

 

1c. jeśli się okazuje że klient sam zwrócił uwagę że wpłata jest zbyt mała z reguły dopłaca tego samego dnia w takim przypadku na zestawieniu mamy dwie wpłaty jeśli suma tych wpłat się zgadza księgujemy transakcję jeśli nie czekamy aż przelew pojawi nam się w nowym zestawieniu (często się też zdaża że klient resztę dopłaci klasycznym przelewem-czyli bezpośrednio na nasze konto)

 

 

 

2.kolejna sprawa jest jak wyłapać transakcje za pobraniem

2a wchodzimy na e-maile jakie otrzymaliśmy od allegro i szukamy tylko informacji w fodzie czy nie jest wybrana opcja płace przy odbiorze jeśli takowy znajdujemy. kopiujemy login wklejamy do sello zmieniamy wszystkie dane jakie klient nam przekazał czyli zmieniamy na pobranie, zmieniamy adres jeśli jest inny wpisujemy notatki jeśli są wprowadzone jeśli klient ma 0 komentarzy ignorujemy fod w sello i wysyłamy stosowną informację kto długo na allegro sprzedaje wie o co chodzi

2b odebranie fodów ok 80 szt zajmuje nam mniej więcej ok 10 min

 

3.na samym końcu odbieramy wszystkie e-maile pozostałeczyli wszelkiej maści zapytania i inne informacje które mogą być bardzo ważne do zmiany przebiegu transakcji

 

aby ułatwić odbieranie e-maili proponuje tak jam my wprowadzić odpowiednie filtry do mozilli thunderbird dzięki takowym filtrom odbieramy e-maile o pewnym standardzie czyli fody wpadają nam tylko do jednego folderu zestawienia komentarze i pozostałe e-maile są odpowiednio posortowane (dzięki temu rozwiązaniu nie szukamy i mamy pewność że każdy e-mail zostanie odebrany). Po odebraniu przenosimy do folderu zaksięgowane lub kasujemy) my na wszelki wypadek zostawiamy sobie historię z 3 ostatnich miesięcy do tyłu później kasujemy odpowiedni miesiąc co daje nam że na komputerze nie rośnie nam w kosmicznym tempie niepotrzebny śmietnik

 

filtr.jpg

 

4.kolejna sprawa to księgowanie wpłat (klasyczne przelewy) po zaksięgowaniu przechodzimy z zakładki "wszystkie" do zakładki "do paczek" tam zaznaczamy utwórz paczki zaznaczając oczywiście wszystkie w niej występujące

 

powyższa instrukcja nie wymaga aby wchodzić do zakładki "oczekujące na płatność"

a przede wszystkim my do zakładki klienta wchodzimy maksymalnie 1raz a nie po kilka razy bo nam się fod na czerwono świeci. Poco mam zmieniać adres do wysyłki najpierw skoro klient nie opłacił jej. Szkoda czasu skoro i tak będę prędzej czy później musiał wejść w transakcję i wprowadzić przesyłkę za pobraniem czy ją opłacić (zależy co klient wybierze) jednak zanim to uczyni nie mam zamiaru zmieniać co róż adresu do wysyłki czy wprowadzać za każdym razem zmianę jeśli klient wypełnił formularz w którym np jest zmiana z poczty opłaconej na kuriera skoro i tak nie mam jeszcze wpłaty informację te zmienię w momencie kiedy otrzymam zestawienie od allegro lub otrzymam foda (e-mail) w którym będzie informacje że chce za pobraniem

 

Jeśli ktoś chce mojej pomocy w rozwiązywaniu i minimalizowaniu poświęcanego czasu w pracy zapraszam na szkolenie z dojazdem cena do uzgodnienia. Pracujemy na sello prawie że od początku jego istnienia myślę że jeśli ktoś zaczął przygodę z tą aplikacją myślę że mógł bym pomóc począwszy od systemu wystawiania aukcji po jest przebieg i finalizację, parametry programu, porządek magazynowy, indywidualne wydruki (igłowe laserowe, termiczne), zespalanie sello z klientem siódemki aby etykieta kurierska odbywała się automatycznie aby nic nie pisać ręcznie!! bo widzę że są jeszcze kwiatki co dużo sprzedają a etykiety piszą ręcznie  nr tel 502-774-965

Link to postu

Jeśli ktoś chce mojej pomocy w rozwiązywaniu i minimalizowaniu poświęcanego czasu w pracy zapraszam na szkolenie

Moim zdaniem to jest instrukcja jak sobie utrudnić pracę z Sello a nie ułatwić...

 

Po co Ci ten zewnętrzny Klient poczty? W Sello masz podpięte to transakcji/Klienta.

FOD'y trafiają do transakcji oraz w formie maila, te fod'y z maili są zatem nie potrzebne, wystarczy filtr wiadomości sobie zrobić aby tylko FOD'y pokazywał i wszystkie oznaczyć jako przeczytane. Pozostałe wiadomości to będą dodatkowe informacje od Klientów i tylko je trzeba przejrzeć.

Wszelkie zmiany (adres, sposób wysyłki, zmiana na za pobraniem itd., księgowanie wpłat z pza) załatwiasz na podstawie sygnalizacji ikoną formularza i symbolu dolara.

Udało Ci się skomplikować praktycznie każdą czynność i jeszcze chcesz to komuś przekazywać...

Link to postu

Jeśli ktoś chce mojej pomocy w rozwiązywaniu i minimalizowaniu poświęcanego czasu w pracy zapraszam na szkolenie

Moim zdaniem to jest instrukcja jak sobie utrudnić pracę z Sello a nie ułatwić...

 

Po co Ci ten zewnętrzny Klient poczty? W Sello masz podpięte to transakcji/Klienta.

FOD'y trafiają do transakcji oraz w formie maila, te fod'y z maili są zatem nie potrzebne, wystarczy filtr wiadomości sobie zrobić aby tylko FOD'y pokazywał i wszystkie oznaczyć jako przeczytane. Pozostałe wiadomości to będą dodatkowe informacje od Klientów i tylko je trzeba przejrzeć.

Wszelkie zmiany (adres, sposób wysyłki, zmiana na za pobraniem itd., księgowanie wpłat z pza) załatwiasz na podstawie sygnalizacji ikoną formularza i symbolu dolara.

Udało Ci się skomplikować praktycznie każdą czynność i jeszcze chcesz to komuś przekazywać...

 

wiesz jeśli uważasz że robisz lepiej to rób inaczej pozwolisz że my odbieramy inaczej tylko myślę że nasz system powoduje mniej kliknięć nić twoje przełączanie między zakładkami wiadomości transakcje. Kolejna sprawa to przypominam że my do transakcji wchodzimy tylko raz a ty musisz wejść za każdym razem

 

 

albo spytam się inaczej powiedz mi ile czasu zajmuje ci odebranie 100 transakcji

 

p.s. rozumiem że ciebie uraziło zaproponowanie pomocy tylko widzisz ty narzekasz ja proponuje pomoc

Link to postu

przydał by się filmik jak opanował CTRL+C, ALT+TAB, CTRL+F, CTRL+V :)

 

w kliencie pocztowym są dodatkowe filtry gdzie nie trzeba klikać ctrl+V jest odpowiedni przycisk gdzie automatycznie wrzuca do schowka.

 

co do alt+tab wystarczy 2 monitory nie muszę przełączać okien widzisz bo ja nie mam czasu pracować jak ty na kalkulatorze czy tam innym gramofonie

 

Link to postu

Jak dla mnie - wystarczyła poniższa rada. Póki co jeszcze w ramach testów sprawdzam maile z PAY-u. Jak wszystko będzie grało - w ogóle je wyrzucę i będę księgował na podstawie informacji z Sello. To chyba najprostsze rozwiązanie?

 

Wystarczy korzystać z zakładki 'oczekujące na płatność' 'w trakcie wysyłki'. Na takiej liście też bym się pogubił. Jak coś już zapłacone to robimy 'ctrl + w' i idzie do zakładki 'do paczek'. Poza tym zielone to ok, czerwone to coś nie tak z płatnością lub adresem. Kwestia robienia dokumentów i przerzucania transakcji do paczek - to już musi sprzedawca sam robić wg mnie.

Link to postu

Jeśli ktoś chce mojej pomocy w rozwiązywaniu i minimalizowaniu poświęcanego czasu w pracy zapraszam na szkolenie

Moim zdaniem to jest instrukcja jak sobie utrudnić pracę z Sello a nie ułatwić...

 

Po co Ci ten zewnętrzny Klient poczty? W Sello masz podpięte to transakcji/Klienta.

FOD'y trafiają do transakcji oraz w formie maila, te fod'y z maili są zatem nie potrzebne, wystarczy filtr wiadomości sobie zrobić aby tylko FOD'y pokazywał i wszystkie oznaczyć jako przeczytane. Pozostałe wiadomości to będą dodatkowe informacje od Klientów i tylko je trzeba przejrzeć.

Wszelkie zmiany (adres, sposób wysyłki, zmiana na za pobraniem itd., księgowanie wpłat z pza) załatwiasz na podstawie sygnalizacji ikoną formularza i symbolu dolara.

Udało Ci się skomplikować praktycznie każdą czynność i jeszcze chcesz to komuś przekazywać...

 

wiesz jeśli uważasz że robisz lepiej to rób inaczej pozwolisz że my odbieramy inaczej tylko myślę że nasz system powoduje mniej kliknięć nić twoje przełączanie między zakładkami wiadomości transakcje. Kolejna sprawa to przypominam że my do transakcji wchodzimy tylko raz a ty musisz wejść za każdym razem

 

 

albo spytam się inaczej powiedz mi ile czasu zajmuje ci odebranie 100 transakcji

 

p.s. rozumiem że ciebie uraziło zaproponowanie pomocy tylko widzisz ty narzekasz ja proponuje pomoc

Tylko potwierdziłeś, że nie masz pojęcia jak to powinno/może wyglądać, nic mnie nie uraziło, zasugerowałem tylko żeby nie przekazywać innym takiego mechanizmu bo się do Sello tylko zrazi...
Link to postu

przydał by się filmik jak opanował CTRL+C, ALT+TAB, CTRL+F, CTRL+V :)

 

w kliencie pocztowym są dodatkowe filtry gdzie nie trzeba klikać ctrl+V jest odpowiedni przycisk gdzie automatycznie wrzuca do schowka.

 

co do alt+tab wystarczy 2 monitory nie muszę przełączać okien widzisz bo ja nie mam czasu pracować jak ty na kalkulatorze czy tam innym gramofonie

 

Jak pojawi się kolejna funkcjonalność to dokupisz sobie 3-ci monitor?

Widzisz, wystarczy obsługiwać Sello w sposób zoptymalizowany do szybkiej i efektywnej pracy i wystarczy jeden monitor... Praca szybsza i mniejsze nakłady finansowe -ale co tam...

Link to postu

Odkąd Sello obsługuje fody, maile idą w "odstawkę", ale tak czy inaczej w module wiadomości mamy ustawiane 7 reguł wiadomości (Sprzedałeś,Wystawiłeś,Komentarze,FOD,Zapłacono,Zakończono,Zwroty prowizji) z czego dodatkowo maile typu "FOD" i "Zapłacono" są oznaczane flagą, które pracownik po przeanalizowaniu zatwierdzał zielonym fistaszkiem ;).

 

Zalety z tego takie, że byliśmy/jesteśmy w stanie oddzielić setki maili od pytań/zmian adresów wysyłanych przez klientów z pominięciem tradycyjnego fod'a.

 

Co do księgowań PayU z tzw. zestawienia to na pewno byśmy mieli przymusowe przestoje, a to z powodu niezgodności w zestawieniu z rzeczywistością (były takie zgłoszenia na forum allegro ZBT), a to z powodu nie otrzymania zestawienia bo allegro trafiło na czarną listę RBL ;) i innych kwiatków.

 

Tak, więc obecnie pracujemy na formularzach odbieranych z webapi, a mail służy jedynie informacyjnie lub jak webapi nie otrzymał jeszcze informacji o wpłacie.

Po za tym "Przełącz na klienta" i zakłada wiadomości jest niezbędna w nagłych przypadkach, więc zewnętrznemu programowi mówimy stanowcze NIE! ;)

Link to postu

Nie no.. ja również uważam, że celem FOD-ów i wpłat PAY-u przez Sello jest wyjście z obsługi masy niepotrzebnych maili.

 

Myślę olo, że dobrze byłoby się wsłuchać nieco w głos kolegów, którzy niepotrzebnie do sprawy podeszli nieco prześmiewczo. Odklej się od maili i przestaw na księgowanie na podstawie informacji, które daje Sello. Myślę, że zaoszczędzisz dzięki temu masę czasu. Wg mnie ilość razy jakie wchodzisz w transakcję nie jest tutaj argumentem bo zaoszczędzisz czas, który pochłania 'kopiuj+wklej'. Warto czasem się oderwać się od zakorzenionych tradycji. Przynajmniej przetestuj.

Link to postu

Nie nie, nikt się nie wyśmiewał i nie taki był mój czy innych zamysł, jednak reakcja "olo_84", który za zwrócenie uwagi się obraził i próbował mi docinać spowodowała, że dyskusja zaczęła schodzić z złą stronę...

 

Ciekawe czy jednak posłucha, wtedy założymy dział "giełda" i pierwszym przedmiotem będzie (już wtedy jemu nie potrzebny) monitor od "olo_84" ;)

Link to postu

Pozwolisz że nie będę już komentował twoich komentarzy gdyż świadczą tylko już o twoim poziomie. Co do utrzymania się przy zestawieniach to nie po to że trzyma mnie tradycja ale z uwagi na częste problemy i błędy allegro my kontrolujemy przez to wpływy na konto niestety księgowanie wpłat na podstawie sello mamy jedynie nadzieje i wiarę w działający system wpłat PayU.

 

Ponadto z uwagi na posiadanie 3 kont na allegro wiele kombinacji już przeprowadziliśmy i odbieranie wszystkiego przez sello mocno zapycha bazę SQL i wydłuża czas pobierania pozostałych informacji

 

druga sprawa odbieranie e-maili przez sello wiele się nie różni od naszego systemu działania (dotyczy to kliknięć i czasu)

 

aha i jeszcze jedno masur skąd tak wszystko wiesz i ostro krytykujesz, to że masz prawie 900 wiadomości na forum sello i często się na nim udzielasz nie oznacza że masz większe doświadczenie w handlu. Proponuje trochę też czasem słuchać a nie tylko pisać swoje racje (duży nacisk na tylko)

 

 

Link to postu

Pozwolisz że nie będę już komentował twoich komentarzy gdyż świadczą tylko już o twoim poziomie.

A czym ja tak Cię uraziłem?

 

Co do utrzymania się przy zestawieniach to nie po to że trzyma mnie tradycja ale z uwagi na częste problemy i błędy allegro my kontrolujemy przez to wpływy na konto niestety księgowanie wpłat na podstawie sello mamy jedynie nadzieje i wiarę w działający system wpłat PayU.

A co ma "piernik do wiatraka"?

 

Ponadto z uwagi na posiadanie 3 kont na allegro wiele kombinacji już przeprowadziliśmy i odbieranie wszystkiego przez sello mocno zapycha bazę SQL i wydłuża czas pobierania pozostałych informacji

No tak, w zewnętrznym programie maile zajmują dużo mniej i można je usunąć a w Sello nie. I czemu to firma, którą stać na zakup po kilka monitorów dla jednego pracownika boi się o rozrost bazy danych?

 

druga sprawa odbieranie e-maili przez sello wiele się nie różni od naszego systemu działania (dotyczy to kliknięć i czasu)

Odbieranie nie ale obsługa już tak...

 

aha i jeszcze jedno masur skąd tak wszystko wiesz i ostro krytykujesz, to że masz prawie 900 wiadomości na forum sello i często się na nim udzielasz nie oznacza że masz większe doświadczenie w handlu. Proponuje trochę też czasem słuchać a nie tylko pisać swoje racje (duży nacisk na tylko)

Wskaż mi proszę, gdzie twierdzę, że jestem od kogoś lepszy czy bardziej doświadczony? Sama też obsługa Sello może nie mieć nic wspólnego z doświadczeniem w handlu. Mnie zdziwiło tylko jak niektórzy utrudniają sobie życie...

 

 

Oprócz mnie jeszcze kilka osób (właśnie, negując moje teorie odnieś się również do innych - podobnych) przekonywało Cię, że stosujesz zły schemat i jednak mam rację, schemat który utrudnia pracę, nie mam zamiaru Cię przekonywać, żeby go zmienić, nie martw się nie będę zbierał podpisów i wysyłał petycji - Twoja sprawa, chciałem pomóc ale już nie będę podpowiadał...

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...