Skocz do zawartości

kilka propozycji ułatwiających pracę do następnej aktualizacji

Polecane posty

witam

długo zbierałem się do napisania co potrzeba zrobić aby tym programem dało się w miarę przyjaźnie pracować ale nie robiłem tego bo był totalnie do bani,a większość rzeczy w nim mniej lub bardziej sprawiała problemy

 

ponieważ w ostatnim czasie to się poprawiło więc napiszę co jeszcze można dodać z prostych i szybkich rozwiązań

 

1.moduł -paczki

        do wysłania  -  w tym miejscu pojedynczo dodaję paczki do wysłania do konkretnych list wysyłkowych

 

brakuje mi tutaj pozycji nr paczki i nr listy wysyłkowej widoczny tak abym nie musiał wchodzić na transakcję (niepotrzebne jest zupełnie "symbol")

 

i w tym samym miejscu wbijam też paragon i brakuje mi zapłaconej kwoty (muszę otworzyć paczkę i dalej przejść na pokaż transakcję (więc jeśli nie popatrzyłem jaka łącznie kwota zapłacona zanim wysłałem transakcję do paczki muszę wykonać kilka czynności aby to sprawdzić)

 

2.sczytuje się z allegro transakcja i formularz dostawy -klient zażyczył sobie fakturę.Ok akceptuję formularz i kopiuję dane do faktury są tam gdzie trzeba ,ale brak mi jakiegoś znaczka lub podświetlenia przypominającego w momencie pakowania o tym że klient chce fakturę.Muszę ręcznie robić sobie notatkę o tym fakcie aby nie przeoczyć.

 

3.brakuje mi na głównej stronie programu prostej informacji o ilości dzisiaj sprzedanych przedmiotów (po prostu ile sztuk dzisiaj sprzedałem),wiem że jest kwota ale czasem nie działa to wiarygodnie i mnie akurat bardziej interesuje ilość przedmiotów a nie wartość

 

4.fajna rzecz się pojawiła jakiś czas temu z lewej strony interfejsu -mianowicie "ostatnio edytowane" .Program nadal dość często powoduje drobne błędy i przechodząc na przykład na klienta z maila trafiamy na zupełnie kogo innego,mail w tym czasie znika z nieprzeczytanych i szukanie i maila i klienta trwa trwa i trwa.

 

brakuje mi tutaj natomiast jeszcze jednej pozycji jak "ostatnio oglądane"

 

to tyle mi na razie przyszło do głowy

jak kogoś śmieszą te proste rzeczy to wybaczcie -mi przy tysiącach transakcji bardzo by pomogły

tak samo jeśli pewne z tych rzeczy można np.ustawić a do tego nie doszedłem to proszę o wskazówki

 

a i fajnie jakby ktoś z adminów wypowiedział się na temat tych propozycji i ew.ich wprowadzenia

pozdrawiam

 

Link to postu

1. W temacie paragonów - co to znaczy "wbijam paragon" - robisz to ręcznie?  Jeśli masz spiętego Sub. to wystarczy wygenerować dokumenty końcowe (raczej przed utworzeniem paczek, bo później stąd znikną a zbiorczo można to zrobić tylko z modułu transakcji).

2. Podobnie - jeśli masz spiętego Sub. to Sello samo powinno wiedzieć, czy wystawić fakturę czy paragon.  Poza tym w edytorze wydruków dostępne jest pole Paczka_TransakcjaFakturaVAT informujące, czy wybrano fakturę, czy nie.  Wprawdzie jeśli nie używasz Sub. to nie jestem pewien, czy Sello przechowuje w ogóle informacje nt. dokumentu końcowego, ale przy "tysiącach transakcji" sądzę, że warto w niego zainwestować nawet jeśli na ten moment używasz innego oprogramowania magazynowego - właśni ze względu na współpracę z Sello.

Link to postu
1.moduł -paczki

        do wysłania  -  w tym miejscu pojedynczo dodaję paczki do wysłania do konkretnych list wysyłkowych

 

brakuje mi tutaj pozycji nr paczki i nr listy wysyłkowej widoczny tak abym nie musiał wchodzić na transakcję (niepotrzebne jest zupełnie "symbol")

 

Wszystko to znajdziesz używając prawego przycisku na liście paczek, a następnie używając: Operacje na liście -> Lista kolumn zaznaczasz/odznaczasz interesujące Ciebie kolumny.

 

 

Link to postu

Co do zaznaczenia paragon/faktura to równiez uważam, że powinno być graficzne. Dlaczego? Co prawda sello wie, czy ma byc paragon czy fakutra. Co się jednak dzieje, jeśli klient zażyczy sobie fakturę na dane prywatne? Korzystając z sello/subiekta z sello powinniśmy wystawić najpierw PARAGON, a potem FAKTURĘ DETALICZNĄ z subiekta. Ustawiam więc w sello FAKTURA i w NOTATCĘ piszę 'detaliczna'. Przed zrobieniem dokumentu koncowego, muszę o tym pamiętać, żeby przestawić na paragon (sello) i zrobić fakturę (subiekt). Podsumowując - jeśli sello na liście zaznaczało by kto chce fakturę w sposób graficzny było by to ułatwienie. Dla mnie znaczne ułatwienie.

Link to postu

Najprościej i najbezpieczniej fiskalizować wszystkie faktury.  Fakt, że ktoś poda NIP wcale nie oznacza, że prowadzi działalność gosp., z kolei w przypadku jednoosobowej firmy może podać tylko swoje imię i nazwisko, więc brak nazwy firmy nie oznacza faktury detalicznej.  Oczywiście jest to trochę więcej roboty dla księgowego, więc kwestia, na ile dużo masz faktur (u mnie to kilka procent sprzedaży, więc NP).

Z kolei w sytuacji, gdy miałoby być dodatkowe oznaczenie, czy klient chce fakturę - jak _dokładnie_ sobie to wyobrażasz.  Z tego, co piszesz rozumiem, że nie chodzi o zaznaczenie graficzne, co jest wybrane w Sub., tylko co klient wybrał w formularzu/mejlowo (czyli o dodatkowe pole informacyjne) - ja z kolei wolałbym, żeby takie pole nie zostało dodane, bo za chwilę pracownicy zaczną informacje o fakturach wpisywać tam zamiast we właściwe miejsce i będzie niepotrzebne zamieszanie.

Może dobrym rozwiązaniem byłoby dodanie faktury detalicznej do możliwych do wystawienia dokumentów końcowych - wtedy Subiekt musiałby tak naprawdę wystawić 2 dokumenty: paragon i od razu fakturę do niego.

Link to postu

My także całą sprzedaż puszczamy przez drukarkę fiskalną (mniej pracy przy księgowości), ale fakt musimy dodatkowo oznaczać transakcję - komu fakturę.

 

+1 do pomysłu tadzimir'a (faktury detaliczne).

 

Jeśli całą sprzedaż przepuszczasz przez druk. fiskalną to nie potrzebujesz żadnych rozwiązań, których już nie ma w Se/Sub. - w Sello zaznaczaj normalnie, czy ma być faktura czy paragon, a Sub. skonfiguruj tak, żeby faktury dodatkowo fiskalizował (dla FV są w tym temacie dokładnie takie same ustawienia jak dla PA czy PAi).

Link to postu

Tadzimir pisałem o tym, iż puszczamy wszystko przez drukarkę fiskalną, tzn. traktujemy wszystko jako sprzedaż detaliczną nawet jak klient wybierze FVAT.

Dlaczego? bo oszczędza nam to czas w pracy księgowej - nie prowadzimy ewidencji sprzedaży VAT, więc pomysł z fiskalizacją faktur to nie dla nas.

Link to postu

Tadzimir pisałem o tym, iż puszczamy wszystko przez drukarkę fiskalną, tzn. traktujemy wszystko jako sprzedaż detaliczną nawet jak klient wybierze FVAT.

Dlaczego? bo oszczędza nam to czas w pracy księgowej - nie prowadzimy ewidencji sprzedaży VAT, więc pomysł z fiskalizacją faktur to nie dla nas.

Nie rozumiem.  W pierwszym zdaniu piszesz, że wszystko fiskalizujesz (FV też), a w ostatnim, że fiskalizacja faktur nie wchodzi w grę...

Link to postu

Źle zrozumiałem, napisałem, że całą sprzedaż puszczamy przez drukarkę fiskalną. Miałem tu na myśli właśnie drukowanie tylko i wyłącznie paragonów, a osobom które chcą fakturę, wystawiamy fakturę na podstawie paragonu (tzw. detaliczną) i tu musimy sobie oznaczać transakcje -> komu FV.

Normalnie faktura detaliczna od zwyczajnej faktury niczym się nie różni.

Link to postu

3.byłaby wystarczająca gdy jednak z czytuje się automatycznie (w moim przypadku  co 15min) i "obrabia" nowe transakcje wówczas już nie widnieją jako nowe ,a przy którymś pobieraniu danego dnie tracę orientację ile tego było.

 

4.nawet nie podglądane bo nie zawsze muszę wejść f3 na transakcje (czasem w dolnym meny zobaczę wszystko co chciałem i wracam na maile a tam częsta niespodzianka maila już nie ma -przepadł w czeluściach odebranych -oczywiście wszystko do zalezienia ale tracę w tym momencie czas) a gdybym mógł się wrócić na transakcję na której ostation byłem -czas 2sec.  i tyle

Link to postu

4.nawet nie podglądane bo nie zawsze muszę wejść f3 na transakcje (czasem w dolnym meny zobaczę wszystko co chciałem i wracam na maile a tam częsta niespodzianka maila już nie ma -przepadł w czeluściach odebranych -oczywiście wszystko do zalezienia ale tracę w tym momencie czas) a gdybym mógł się wrócić na transakcję na której ostation byłem -czas 2sec.  i tyle

obawiam się, że w 90% przypadków w historii byłyby po prostu śmieci w takiej sytuacji. Ciężko wykryć czy użytkownik faktycznie czyta zawartość danej transakcji czy po prostu się na niej zatrzymał i robi coś innego.

Link to postu

4.nawet nie podglądane bo nie zawsze muszę wejść f3 na transakcje (czasem w dolnym meny zobaczę wszystko co chciałem i wracam na maile a tam częsta niespodzianka maila już nie ma -przepadł w czeluściach odebranych -oczywiście wszystko do zalezienia ale tracę w tym momencie czas) a gdybym mógł się wrócić na transakcję na której ostation byłem -czas 2sec.   i tyle

obawiam się, że w 90% przypadków w historii byłyby po prostu śmieci w takiej sytuacji. Ciężko wykryć czy użytkownik faktycznie czyta zawartość danej transakcji czy po prostu się na niej zatrzymał i robi coś innego.

 

dlatego chodzi ci tu o krótką historię max 5 ostatnich rekordów do ew.szybkiego powrotu

Link to postu

myślę że dokładnie tak jak napisałeś kolego :)

10 ostatnio edytowanych i pod spodem 5 ostatnio oglądanych i tyle

ale jeśli nikt więcej nie widzi takiej potrzeby to faktycznie chyba nie warto sobie tym głowy zaprzątać  (przydaję się to wtedy gdy skoczę z maila na klienta (niestety czasem program przeskakuje na zupełnie innego klienta) i jak wracam na maile żeby ponownie to zrobić to mail już zniknął z nieprzeczytanych .a ręczne szukanie to masakra

Link to postu

1.moduł -paczki

        do wysłania  -  w tym miejscu pojedynczo dodaję paczki do wysłania do konkretnych list wysyłkowych

 

brakuje mi tutaj pozycji nr paczki i nr listy wysyłkowej widoczny tak abym nie musiał wchodzić na transakcję (niepotrzebne jest zupełnie "symbol")

 

Wszystko to znajdziesz używając prawego przycisku na liście paczek, a następnie używając: Operacje na liście -> Lista kolumn zaznaczasz/odznaczasz interesujące Ciebie kolumny.

 

podpowiedzcie jeszcze jak wybiorę sobie w zakładce paczki  odpowiednie parametry na liscie to resetują się za każdym razem jak odpalam program,gdzie to ustawic na stałe ew.jak zapisać

 

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...