Skocz do zawartości

Generowanie pliku jpk - nie uwzględnia zmiany danych z Ewidencji Vat Sprzedaży?

Polecane posty

Witam,

 

podczas generowania pliku jpk dane jakie są pobierane do nazwy kontrahenta są chyba brane z ewidencji Vat sprzedaży? Pytanie dlatego, że po dekretacji gdy mamy jakiś dokument w Ewidencji Vat Sprzedaży to po zmianie danych w właśnie ewidencji i następnie wygenerowaniu jpk dane i tak nie są zmienione, dopiero zmiana w subiekcie i ponowna dekretacja zmienia dane w taki sposób, że w generowanym pliku są uwzględnione. Nie jestem pewien czy księgowość robi to po kolei, ale chciałbym ogarnąć skąd bierze dane do jpk, a jeśli z Ewidencji Vat sprzedaży to dlaczego po zmianie tam danych ich nie uwzględnia i poznać ewentualny schemat działania podczas takich zmian.

 

Pozdrawiam.

Link to postu
W dniu 26.10.2021 o 09:53, Daniel Lenarczuk napisał:

Pytanie dlatego, że po dekretacji gdy mamy jakiś dokument w Ewidencji Vat Sprzedaży to po zmianie danych w właśnie ewidencji i następnie wygenerowaniu jpk dane i tak nie są zmienione, dopiero zmiana w subiekcie i ponowna dekretacja zmienia dane w taki sposób, że w generowanym pliku są uwzględnione

Nie, to nieprawda. Jeśli dane w JPK_V7M powstały poprzez wygenerowanie tego pliku na podstawie ewidencji VAT w Rewizorze to usunięcie tego pliku, zmiana w ewidencji VAT sprzedaży i ponowne wygenerowanie JPK_V7M skutkuje tym że w pliku JPK dostajemy zaktualizowane dane.

Najwyraźniej księgowość albo się pogubiła, albo robi coś o czym nie było tu mowy.

 

Link to postu

To tak,

 

mieliśmy akurat świeży dokument do poprawki, postanowiliśmy na nim to sprawdzić.

 

1. Robimy dekretację w rewizorze dokumentu który ma błędne dane w nazwie kontrahenta (konkretniej " ... ... " )

2. W ewidencji VAT sprzedaży znajdujemy dokument, poprawiamy dane kontrahenta na poprawną nazwę

3. Generujemy plik JPK (dodatkowo po raz pierwszy z tego miesiąca więc nie jest to korekta ani nic, po prostu  całkowicie nowy plik)