Skocz do zawartości

Powolne działanie Subiekt GT, duplikowanie zamówień, usuwanie zamówień.

Polecane posty

Witam,

od jakiegoś czasu Subiekt GT wygląda na coraz bardziej obciążony. Tworzenie nowego Zamówienia od klienta, duplikowanie istniejącego, usuwanie zamówienia, zapisywanie itd. trwa bardzo długo, czasem pojawia się na górnym pasku informacja "brak odpowiedzi" na sekundę. Ten problem pojawia się na wszystkich komputerach o różnych parametrach oraz bezpośrednio na samym serwerze sytuacja wygląda identycznie - więc sieć tutaj nie jest problemem. Zauważyłem, że po wciśnięciu F8 i włączonym filtrowaniu usuwanie zamówień trwa dużo krócej, a zapisywanie zamówienia od kliknięcia w przycisk Zapisz trwa również dużo szybciej, niż bez filtrowania. W załączniku film pokazujący skalę problemu. Przy wielu sprzedawcach, dużej ilości zamówieniach itd te 5-10 sekund na przetworzenie operacji jest naprawdę irytujące. Mam wrażenie, że z miesiącem na miesiąc ten czas reakcji się wydłuża.

 

Obciążenia procesora serwera w trakcie tych prac nie jest wyższe niż 50%, RAM 16 GB zapełniony w połowie, Subiekt na dysku SSD.

 

Gdzie szukać problemu?

Proszę o pomoc.

28632934_2022-03-0910-45-15.mkv

Link to postu

Popełniacie podstawowy grzech w ustawieniach filtrowania: dokumenty z okresu nieokreślony. Problemem tu nie jest zapis czy usuwanie dokumentu tylko konieczność ponownego odczytania całej listy dokumentów ZK i stanów ich realizacji po wykonaniu operacji na dokumencie. Jak sam Pan zauważył przy aktywnym filtrze ta operacja trwa zdecydowanie krócej bo mniejszą listę dokumentów należy wczytać ponownie. Proszę zawęzić zakres dat do czegoś rozsądniejszego typu ostatnie 3 miesiące czy ostatnich 6 miesięcy jak tak daleko wstecz jest potrzebne.

 

PS. Do takiego okazjonalnego nagrywania ekranu polecam opensource'owy ShareX. Dużo lżejszy od OBSa i ma masę innych przydatnych funkcji.

 

 

Edytowane przez Paweł B
  • Dziękuję 2
Link to postu
5 godzin temu, Kamil Madej napisał:

Mam wrażenie, że z miesiącem na miesiąc ten czas reakcji się wydłuża.

Skoro przybywa danych w programie, a nie ubywa to przetwarzanie większej ilości danych ma trwać krócej, czy jednak dłużej ?

 

5 godzin temu, Kamil Madej napisał:

Gdzie szukać problemu?

Jeden ostatnich z wielu wątków poświęconych tematyce problemów wydajnościowych:

 

Mogę tylko dodać, że co do samego problemu z wyświetlaniem listy zamówień od klientów (gdzie przy każdym odświeżeniu listy są wyliczane informacje o realizacji zamówień, co głównie powoduje te spowolnienia) to najprostszy sposób na przyspieszenie tej operacji poza wspomnianym wyżej umiejętnym operowaniem filtrami jest regularne usuwanie zrealizowanych zamówień. Ponieważ w programie nie ma zbiorczego usuwania zamówień to przygotowaliśmy dedykowane do tego celu, małe, komercyjne rozwiązanie dodatkowe (wymaga Sfery dla Subiekta GT).

  • Dziękuję 2
Link to postu

Dzięki Panowie,

faktycznie ustawienie zakresów w ZK, ZD, WZ, FS itd. na ostatnie 3-6 miesięcy rozwiązuje problem, tworzenie nowych dokumentów, usuwanie, przeskakiwanie między działami działa sprawnie. Niestety usuwanie zrealizowanych zamówień nie wchodzi u nas w grę.

 

Pozdrawiam

 

 

  • Lubię to 1
Link to postu
13 minut temu, Kamil Madej napisał:

Niestety usuwanie zrealizowanych zamówień nie wchodzi u nas w grę.

Szkoda, że nie wiemy dlaczego, często spotykam się z przypadkami, gdzie użytkownicy po prostu nie wiedzą, że można usunąć same, zrealizowane zamówienia bez powiązanych dokumentów.

 

Poza tym napisałem, że usunięcie dokumentów to:

16 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

najprostszy sposób na przyspieszenie tej operacji poza wspomnianym wyżej umiejętnym operowaniem filtrami

, wcześniej wskazałem też inne możliwości dla tych, którzy chcą zachować dane:

W dniu 2.03.2021 o 14:53, Daniel Kozłowski napisał:

Od początku istnienia SQL'owych baz danych są te same problemy i ich rozwiązania - szeroko rozumiana optymalizacja bazy danych lub zmniejszenie ilości danych, jeden z wątków w tym temacie:

 

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
28 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Szkoda, że nie wiemy dlaczego, często spotykam się z przypadkami, gdzie użytkownicy po prostu nie wiedzą, że można usunąć same, zrealizowane zamówienia bez powiązanych dokumentów.

W korespondencji mailowej często używamy zwrotów typu ZK1111, dlatego usunięcie zrealizowanych zamówień utrudni późniejsze odnalezienie danych zestawień.

  • Lubię to 1
Link to postu

Ciągle nie rozumiem problemu... Kto i po co powołuje się na zamówienia sprzed miesięcy, lat ? Jeśli już są potrzebne te numery to nie jest to przecież jakiś duży problem, aby przenieść je na zrealizowane dokumenty (do numeru oryginalnego, podtytułu, uwag, pola własnego, itp).

  • Dziękuję 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...