Skocz do zawartości

Problem z wyborem kont w dekrecie

Polecane posty

Dziś, po wprowadzeniu najnowszej aktualizacji do wersji 40.0.1 (5404) mamy problem ze zmianą konta w dokumencie księgowym, który został zadekretowany z importu z pliku epp, jeśli zmianę chcę zrobić wchodząc do dokumentu z poziomu ewidencji VAT.

Próba zmiany konta kończy się niepowodzeniem, program nie rozwija listy kont "kręci" szukając w pamięci, a próba wpisania numeru "z ręki" kończy się niepowodzeniem. Poniżej przykład dotyczący konta rozrachunkowego, ale problem pojawia się również przy zwykłym koncie.

image.png.4f1520bfef0e41c5bfecb20dbccb74f1.png

 

Zmiana konta w tym samym dokumencie wywołana z poziomu dokumentów księgowych, jest możliwa. Lista kont rozwija się i może wybrać inne konto.

image.png.1f172b9f2a24e955b506d0d6adb12530.png

 

Problem powtarza się u rożnych klientów. Zdarza się, że zmiana staje się możliwa w jednym dokumencie, ale za moment w kolejnym już nie. 

Link to postu

Podejrzewam problemy wydajnościowe po stronie infrastruktury, a nie problemy po stronie programu, nie mniej dodatkowo wykonałem kilka testów w programie i nie powtórzyłem problemów. Proszę spróbować uruchomić ponownie komputer pełniący rolę serwera SQL, następnie na przykładowym podmiocie proszę przeprowadzić konserwację bazy danych i powtórzyć opisywane czynności w programie.

Link to postu

Raczej to nie sprzęt jest przyczyną problemu.

Na zapasowym serwerze uruchomiłam program w poprzedniej wersji, sprawdziłam możliwości zmiany danych (działało prawidłowo), następnie zaktualizowałam program, zrobiłam konserwację i na tych samych danych wystąpił opisywany wyżej problem. 

Proszę spróbować zmienić konto w dokumencie księgowym wchodząc z poziomu ewidencji VAT poprzez podgląd (enter lub F3) i wywołując komendę popraw - wtedy pojawia się problem braku możliwości zmiany konta. Jeśli do zapisu w ewidencji wchodzę od razu przez F4 - można wprowadzić zmiany, pojawia się lista kont. 

Link to postu
1 godzinę temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

Proszę spróbować zmienić konto w dokumencie księgowym wchodząc z poziomu ewidencji VAT poprzez podgląd (enter lub F3) i wywołując komendę popraw - wtedy pojawia się problem braku możliwości zmiany konta.

Tych informacji Pani wcześniej nie podała, a jak potwierdza ten przykład każdy szczegół może mieć znaczenie - próbując powtórzyć problem z edycją ja wcześniej od razu otwierałem dokument do edycji, stąd nie powtarzałem problemu...

 

Nie mniej opisane przez Panią kroki też nie pozwalają precyzyjnie odtworzyć problemu, ważna jest jest kolejność przejścia do edycji i wyboru zakładki na dokumencie, od strony ewidencji VAT:

  • pokaż->popraw->zmiana zakładki na "DOKUMENT KSIĘGOWY"->edycja konta - nie ma problemu
  • pokaż->zmiana zakładki na "DOKUMENT KSIĘGOWY"->popraw->edycja konta - problem się ujawnia
Link to postu
7 minut temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

Czyli podsumowując - będzie poprawka?

Nie jestem pracownikiem firmy InsERT, więc nie mogę się za niego wypowiadać, a jeszcze nie posiadam takiej informacji, ale co do zasady każdy błąd programu jest poprawiany.

Edytowane przez Daniel Kozłowski
  • Lubię to 1
Link to postu
  • 2 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...