MARCIN e-kupowanie.pl 1 016 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 w Obsługa zwrotów prowizji - sugestia, prośba o opinie W czasach, gdy wielu allegrowiczów nie wie, że nie używa się na allegro przycisku cofnij z przeglądarki i kupują bez umiaru (ostatnio gość napisał, że napisze do TP, bo mu internet przerywał i dlatego kupił kilka razy niepotrzebnie , albo nie rozumie, że jak wcisnęli "Kup Teraz", to allegro ma takie coś jak zakładka "Kupione", i tam się patrzy, a nie klika KT ponownie, naglącą potrzebą (IMHO) jest obsłużenie rosnącej ilość ZP. Może najpierw jak ja sobie radzę, są dwa przypadki: - kupujący w ogóle nie realizuje zakupu, pełne zamówienie oznaczam jako ZP - to prosto, potem idą przypomnienia/zwroty - kupujący naklika wiele sztuk a chce jedną - tu jest trudniej, ponieważ transakcja znika z sello jako zrealizowana (choć częściowo), tworzę wówczas nową transakcję oznaczoną ZP, bez dokumentów, ale na tego klienta i czekam aż "ustawowo" będzie można wystąpił o zwrot złotówek z alla (trudniej, bo w takiej sztucznej transakcji nie ma linków do przypomnień/zwrotów) W obu wypadkach z czasem transakcje opisuję notatkami: czeka na zp, wysłano przypomnienie, wysłano o ZP itd... Pytanie: jak sobie z tym radzicie, może podpowiecie mi coś lepszego? Wniosek: może by opracować wspólnie coś w sello? Może pomyśleć o jakimś sposobie realizacji zwrotów prowizji? może nowa zakładka (obok ew. nowej "Odbiory osobiste" o której już pisałem w innym wątku) "Zwroty prowizji"? W takich transakcjach z ZP, dobrze by było dodawać AUKCJE, żeby były linki do przypomnień/zwrotów, ale bez tworzenia niepotrzebnych już dokumentów/rezerwacji. Oczywiście musiało by być info o kliencie także. Słucham opinii? Cytuj Link to postu
tadzimir.pl 155 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 w Obsługa zwrotów prowizji - sugestia, prośba o opinie Radzę sobie w podobny sposób, tyle że w przypadku zwrotu częściowego (kupił więcej) raczej to transakcję do wysyłki dodaję z ręki, wtedy w tej ZP mam linki (a czasem można mieć obie powiązane z aukcją - jeśli klient robił zakupy na kilka razy i Sello pobierało te zakupy sukcesywnie). Niestety zwroty prowizji są mocno niewygodnie obsługiwane po stronie Allegro (podstawą jest aukcja - dla mnie zawsze podstawą jest klient, którego dotyczy zwrot), więc MSZ jeśli nie da się tego zrobić przez WebAPI to wiele nie zyskamy rozwiązaniami systemowymi po stronie Sello - tak masz transakcje oznaczone cechą, tak będzie to inne oznaczenie, ale nadal trzeba je włączać/wyłączać ręcznie. I ręcznie zarządzać samymi zwrotami. Jeśli natomiast WebAPI obsługuje zwroty prowizji to zdecydowanie popieram dołożenie takiej funkcjonalności do Sello. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 016 Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 w Obsługa zwrotów prowizji - sugestia, prośba o opinie Radzę sobie w podobny sposób, tyle że w przypadku zwrotu częściowego (kupił więcej) raczej to transakcję do wysyłki dodaję z ręki, wtedy w tej ZP mam linki (a czasem można mieć obie powiązane z aukcją - jeśli klient robił zakupy na kilka razy i Sello pobierało te zakupy sukcesywnie). Niestety zwroty prowizji są mocno niewygodnie obsługiwane po stronie Allegro (podstawą jest aukcja - dla mnie zawsze podstawą jest klient, którego dotyczy zwrot), więc MSZ jeśli nie da się tego zrobić przez WebAPI to wiele nie zyskamy rozwiązaniami systemowymi po stronie Sello - tak masz transakcje oznaczone cechą, tak będzie to inne oznaczenie, ale nadal trzeba je włączać/wyłączać ręcznie. I ręcznie zarządzać samymi zwrotami. Jeśli natomiast WebAPI obsługuje zwroty prowizji to zdecydowanie popieram dołożenie takiej funkcjonalności do Sello. Rzeczywiście, można wysyłać 'z palca', a linki sobie zostawić (jest jeszcze jeden problem - jeśli transakcja jest zgrupowana, przed wysyłaniem przypomnień/zp muszę ją rozgrupować, żeby były oddzielne linki). Może team sello ma jakąś dobrą ideę? Cytuj Link to postu
Joseph Kratz 17 Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 w Obsługa zwrotów prowizji - sugestia, prośba o opinie Ja do zwrotów prowizji używałem cech transakcji, jednej do przygotowania transakcji do zwrotu prowizji jeśli czas jeszcze nie nadszedł i drugiej do oznaczenia wysłanego wniosku. Dzięki temu niezależnie czy transakcja została częściowo czy całkowicie zrealizowana zawsze mogła być wyselekcjonowana po filtrze z zakładki wszystkie. Oczywiście należało pamiętać aby usuwać cechę "do zwrotu prowizji" po wysłaniu wniosku i dodawać "wysłany ZP" co jest trochę czasochłonne ale dzięki temu zawsze był porządek - wiedziałem co czeka na wniosek a co już poszło. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 778 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 w Obsługa zwrotów prowizji - sugestia, prośba o opinie webApi ma wsparcie dla zwrotów prowizji. Zajmiemy się tym tematem po wersji 1.12. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.