Skocz do zawartości

Przenoszenie kartoteki klientów zawierającej pełne dane pomiędzy dwoma licencjami Subiekt Nexo

Polecane posty

Witam serdecznie,

Uprzejmie proszę o informację czy jest sposób aby przenosząc kartotekę klientów dokonać eksportu i importu wszystkich danych klienta (adresy dodatkowe, telefony, przedstawiciele poszczególnych placówek). W zasadzie obsługujemy duże grupy zakupowe oraz placówki szkoleniowe. Podmioty te mają zawsze po kilka, kilkanaście oddziałów do których wysyłaliśmy wskazany asortyment. Pomijam już klientów którzy po prostu zamawiali pod inny adres doręczenia. Prowadzać kartę klienta zawsze te pola dodatkowe uzupełnialiśmy jako dodatkowe adresy do wysyłki. 

Importowaliśmy kartotekę "klienci" (plik .epp) ale tych pół uzupełnionych po imporcie nie ma. Tylko adres główny i sporadycznie telefon oraz adres mailowy.

//Parametry komunikacji uwzględniają dane wrażliwe, obie wersje Subiekta Nexo są te same (InsERT nexo 41.2.1 (5785)). //

Najbardziej zależy nam na adresach do wysyłki oraz dodatkowych telefonach, mailach. 

Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam serdecznie.

Link to postu

W standardzie nie ma takiej możliwości. Należałoby, korzystając ze Sfery dostępnej w nexo PRO, opracować odpowiednią aplikację, która przeniesie kartoteki w taki sposób. Oczywiście można skorzystać z jakiegoś gotowego rozwiązania dodatkowego, o ile takie istnieje.

Link to postu
15 minut temu, Jacek Izydorczyk napisał:

W standardzie nie ma takiej możliwości. Należałoby, korzystając ze Sfery dostępnej w nexo PRO, opracować odpowiednią aplikację, która przeniesie kartoteki w taki sposób. Oczywiście można skorzystać z jakiegoś gotowego rozwiązania dodatkowego, o ile takie istnieje.

Jasne. Dziękuję za informacje. Będziemy zatem dopisywać od nowa przy bieżących zamówieniach.

 

 

6 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę przybliżyć potrzebę - do czego jest potrzebne takie przenoszenie danych między podmiotami ?

Po prostu bieżącą działalność będziemy kontynuować na nowej zakupionej już licencji przypisanej do innego podmiotu. Ci sami klienci, ten sam asortyment i zobowiązania ale to już inna firma.

Edytowane przez Bożena Rauk
Link to postu
14 minut temu, Bożena Rauk napisał:

Po prostu bieżącą działalność będziemy kontynuować na nowej zakupionej już licencji przypisanej do innego podmiotu. Ci sami klienci, ten sam asortyment i zobowiązania ale to już inna firma.

Dostawca programu powinien doradzić, że realizuje się to po prostu zupełnie inaczej - tworzy się kopię podmiotu, zmienia licencję, ewentualnie usuwa dokumenty i odtwarza stany magazynowe i rozrachunki - w ten sposób pozostają klienci, asortyment, cała konfiguracja programu, itp.

Link to postu
26 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Dostawca programu powinien doradzić, że realizuje się to po prostu zupełnie inaczej - tworzy się kopię podmiotu, zmienia licencję, ewentualnie usuwa dokumenty i odtwarza stany magazynowe i rozrachunki - w ten sposób pozostają klienci, asortyment, cała konfiguracja programu, itp.

Panie Danielu nie doradził. Być może to dlatego, że po prostu kupiliśmy licencję i nie za bardzo wdrażaliśmy kogokolwiek po co oraz co i jak zamierzamy przenosić. Tutaj nie

mamy do nikogo pretensji.

 

4 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Czym innym jest "przeniesienie" a czym innymi "zmiana" licencji, przenosić nie można dowolnie, musi się zgodzić na to firma InsERT, ale zmienić możemy zawsze.

Pana rozwiązanie (sama tak troszkę podejrzewałam, że tak można to zrobić :)) byłoby idealne gdybyśmy mogli zmienić licencję na nowy NIP, usunąć dokumenty, odtworzyć stany magazynowe itd. - jednym słowem - zakończyć wszelkie działania związane z zamykaną działalnością z dnia na dzień. Tego nie mogliśmy i nie możemy w tym wypadku zrobić. W tej chwili obie firmy jednocześnie działają i działać będą do końca roku. Nowa firma wprowadza bieżące dostawy i realizuje już nowe zobowiązania; stara "czyści magazyny" i domyka bieżące zobowiązania. Takie wygaszanie będzie trwało do końca roku więc dwie odrębne licencje są nam potrzebne. Przynajmniej taki na to mieliśmy pomysł.

Problem tylko jest z klientami którzy mają po kilkanaście różnych adresów doręczeń (te muszą być zawsze umieszczone na wydruku więc wprowadzać je musimy). Często też klienci już nawet ich nie wpisują w arkusze zamówień więc opieramy się na danych w Nexo. Oczywiście te dane będziemy dodawać teraz na bieżąco skoro się nie da (łatwo) ich przenieść. Dodawać je będziemy wprowadzając zamówienia lub przepisując dane z drugiej licencji... ale to trochę dodatkowej pracy której miałam nadzieję unikniemy. :)

Dziękuję w każdym razie Panom za informacje. Pozdrawiam serdecznie.

Link to postu
22 minuty temu, Bożena Rauk napisał:

Pana rozwiązanie (sama tak troszkę podejrzewałam, że tak można to zrobić :)) byłoby idealne gdybyśmy mogli zmienić licencję na nowy NIP, usunąć dokumenty, odtworzyć stany magazynowe itd. - jednym słowem - zakończyć wszelkie działania związane z zamykaną działalnością z dnia na dzień.

Tutaj zamysł był taki, aby to wszystko zrobić na kopii dotychczasowego podmiotu, zachowując tym samym jedynie klientów i konfigurację. Ta kopia de facto stałaby się nowym podmiotem, a stary pozostałby nienaruszony. Pytanie tylko, jak dużo danych byłoby do usunięcia, bo standardowo można je usunąć jedynie z interfejsu użytkownika, a to może trochę potrwać. Można również skryptem, bezpośrednio z bazy danych, ale to również wymagałoby indywidualnego opracowania.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...