Skocz do zawartości

Allegro One Punkt po zmianach identyfikatorów z dnia 08.11.2022 - Wystąpił błąd (0x80040E21)

Polecane posty

2 godziny temu, Agnieszka Nowak napisał:

A ja mam problem z konfiguracją Allegro One Box. 

Mam błąd - Opis przesyłki jest za krótki, czy ktoś mi może podpowiedzieć co tam umieścić? próbuje różnych tagów, ale nic nie pomaga. 

Przechwytywanie.PNG

Przechwytywanie1.PNG

w numer referencyjny coś wpis. Ja mam [Paczka::Symbol|replace=`/==-`]

Link to postu
20 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Tak. To forum przede wszystkim.

To liczę na pomoc, bo na razie czekam i rozwiązania brak..... 

 

7 minut temu, Allegro Dako napisał:

w numer referencyjny coś wpis. Ja mam [Paczka::Symbol|replace=`/==-`]

Nadal ten sam błąd, próbowałam już tego wcześniej. 

Link to postu
4 minuty temu, Agnieszka Nowak napisał:

To liczę na pomoc, bo na razie czekam i rozwiązania brak..... 

A mam pytanie: jak często czytasz forum? wiele spraw było omawianych, wystrczy poszukać... Wielu użytkowników ma podobne problemy na początku używania Sello.

Np. u Ciebie dla tej dostawy wypełniono niewłaściwe jedne z pól, pokazuję jak ma być, spróbuj i zobacz czy nie będzie już ok?

image.png.d420b5ec6102e54fbcf636de520ba3ea.png

Link to postu
11 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

A mam pytanie: jak często czytasz forum? wiele spraw było omawianych, wystrczy poszukać... Wielu użytkowników ma podobne problemy na początku używania Sello.

Np. u Ciebie dla tej dostawy wypełniono niewłaściwe jedne z pól, pokazuję jak ma być, spróbuj i zobacz czy nie będzie już ok?

image.png.d420b5ec6102e54fbcf636de520ba3ea.png

Generalnie pracuję i nie mam czasu ani obowiązku siedzieć na forum i czytać je od deski do deski. Dlatego też zdecydowanie wolałabym inną formę wsparcia, czat, telefon, mail, cokolwiek.

 

Nie mniej jednak dziękuję Ci za pomoc, po wprowadzeniu tych zmian, dodatkowo w polu referencyjnym i w opisie ruszyło. 

Link to postu
1 minutę temu, Agnieszka Nowak napisał:

Dlatego też zdecydowanie wolałabym inną formę wsparcia, czat, telefon, mail, cokolwiek.

A to już pisz do dyrekcji insertu... 😁

 

Ja tu tylko dobrowolnie podpowiadam... I uczę się od innych co piszą na forum bo potem mogę pomagać... Nie mogę jednak obiecać, że byłby stale gotowy w każdym momencie i w każdej sprawie pomóc, bo bym wymyślił jakiś abonament do opłacania za gotowość do pomocy, może byśmy się dogadali... 😵

  • Haha 1
Link to postu

Oficjalne kanały wsparcia Sello to forum oraz mail sello@insert.com.pl. Natomiast jeśli chodzi o konfigurację WzA to niestety nie ma jasnych wytycznych co i gdzie ma być uzupełnione dla konkretnej dostawy. Trzeba sugerować się alby tym co napisali inni na forum albo rozwiązywać kolejno problemy. Zdarza się również, że te błędy, które zwraca Allegro, są dość nieintuicyjne a nawet wprowadzające w błąd, przez co czasami szuka się problemu nie w tym miejscu w którym on faktycznie występuje.

 

W przypadku WzA najlepiej zajrzeć do raportu - tam prócz treści błędu w szczegółach podana jest również ścieżka, w której wskazane jest pole, którego problem dotyczy (dość programistycznie ale jednak jest i pozwala nam na lepsze określenie co się dzieje).

Link to postu
3 godziny temu, Bartosz Rosa napisał:

Oficjalne kanały wsparcia Sello to forum oraz mail sello@insert.com.pl. Natomiast jeśli chodzi o konfigurację WzA to niestety nie ma jasnych wytycznych co i gdzie ma być uzupełnione dla konkretnej dostawy. Trzeba sugerować się alby tym co napisali inni na forum albo rozwiązywać kolejno problemy. Zdarza się również, że te błędy, które zwraca Allegro, są dość nieintuicyjne a nawet wprowadzające w błąd, przez co czasami szuka się problemu nie w tym miejscu w którym on faktycznie występuje.

 

W przypadku WzA najlepiej zajrzeć do raportu - tam prócz treści błędu w szczegółach podana jest również ścieżka, w której wskazane jest pole, którego problem dotyczy (dość programistycznie ale jednak jest i pozwala nam na lepsze określenie co się dzieje).

Dzięki za odpowiedź. Co do wpsarcia sello, to jesli to jest ten kanał, to jednak warto by było gdyby odpowiedź była trochę szybciej, taka sugestia.

 

Co do błędów, to zawsze tak próbujemy najpierw, ale faktycznie czasami naprawdę trudno się domyślić o co chodzi, o które miejsce, także po wielu próbach w końcu pisze tutaj.

Na ten moment problem rozwiązany, dziękuję.

Link to postu
W dniu 14.11.2022 o 12:26, Rafał Śmiech napisał:

Cześć,

 

Po aktualizacji Sello do 1.42.6 nie mamy możliwości utworzenia etykiet Allegro Przesyłka Polecona. 

 

Wyskakuje błąd: Podana szerokość jest za duża

 

W ustawieniach nic nie zostało zmienione. Zmiany ustawień konfiguracji WZA przy dostawie również niczego nie poprawiły. 

 

Wpisywanie na sztywno wymiarów też nie pomaga ;|

 

 

wza-app.jpg

Mamy kontynuację problemów z WZA i Pocztą Polską po aktualizacji Sello do 1.42.6. 

 

Przy tworzeniu przesyłek niektóre z nich nie przechodzą. Komunikat: Przekroczono czas przetworzenia żądania.

 

W Allegro brak przesyłek. Próby pobierania nie pomagają. Odczekanie nawet kilku minut też nic.

 

Dopiero po usunięciu ich i ponownym wysłaniu tworzą się paczki. Po sprawdzeniu na Allegro okazuje się, jednak że paczka owszem się stworzyła ale przy wcześniejszej próbie stworzyły się dwa duble. Jeden po drugim np. 9.21 i 9.22 mimo wysłania 1 paczki i jednej próby nadania.

 

W efekcie mamy 3x numery do jednej paczki. :||||

Link to postu
22 godziny temu, Rafał Śmiech napisał:

Przy tworzeniu przesyłek niektóre z nich nie przechodzą. Komunikat: Przekroczono czas przetworzenia żądania.

Jak wygląda cała treść tego błędu (ze szczegółów w oknie raportu)?

 

Link to postu
W dniu 24.11.2022 o 11:00, Bartosz Rosa napisał:

Jak wygląda cała treść tego błędu (ze szczegółów w oknie raportu)?

 

Pobieranie stanu wykonania zlecenia utworzenia przesyłki z Allegro dla paczki "xxxxx/2022" na koncie "xxx": Przekroczony czas przetwarzania żądania

Kod błędu: 0 

[UPSTREAM_SERVICE_TIMEOUT]: Przekroczony czas przetwarzania żądania

Link to postu
54 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

U mnie poprawnie działa. Sprawdźcie czy macie wszystko dobrze ustawione - np. czy właściwe umowy w Sello (własne lub allegrowe).

A przy jakiej konkretnie dostawie występują błędy?

Umowa Allegro. Konfiguracja 1:1 jak przed aktualizacją. Dziwne. Sporo czasu spędziłem aby to przeanalizować przed napisaniem posta. 

 

Najczęściej problem występuje przy Allegro Przesyłka Polecona. Rzadziej przy Pocztexie i Odbiorze w Punkcie. Aczkolwiek na czas przedświąteczny Polecone zostały tradycyjnie wyłączone i od 2 dni błędu w Sello nie ma. Mimo to dzisiaj z Urzędu Pocztowego był telefon, że mamy dubla, ale Sello błędu nie zwróciło. I rzeczywiście mimo, że wszystkie przesyłki zostały wysłane w jednym czasie to przy jednej paczce na Allegro były dwa numery nadania o tej samej godzinie stworzone. Sello pobrało tylko 1 z nich.

 

Zaobserwujemy w poniedziałek i wtorek jak tych zamówień będzie więcej.  

Link to postu
W dniu 25.11.2022 o 15:24, Rafał Śmiech napisał:

Pobieranie stanu wykonania zlecenia utworzenia przesyłki z Allegro dla paczki "xxxxx/2022" na koncie "xxx": Przekroczony czas przetwarzania żądania

Kod błędu: 0 

[UPSTREAM_SERVICE_TIMEOUT]: Przekroczony czas przetwarzania żądania

Podejrzewam, że timeout leci gdzieś na styku Allegro <-> Poczta Polska. Timeout, czyli przekroczony czas oczekiwania na odpowiedź serwera. Niestety w takich przypadkach jeśli nie ma odpowiednich zabezpieczeń może dochodzić do dublowania wpisów. Po prostu zleceniodawca (Sello, Allegro) nie otrzymuje odpowiedzi z serwera Poczty Polskiej w założonym czasie (np 20s) więc zrywa połączenia i uznaje, że wystąpił problem. Po stronie serwerów docelowych (Poczta Polska) przesyłka zapewne się tworzy ale z dużym opóźnieniem, natomiast nikt już nie czeka na odpowiedź serwera i informacja o tym, że przesyłka została utworzona ginie. Zleceniodawca nic nie wie o tej przesyłce i tworzy ją ponownie.

 

Link to postu
3 godziny temu, Bartosz Rosa napisał:

więc zrywa połączenia i uznaje, że wystąpił problem.

Czasem - najczęściej w UPS - się zdarza nam taki błąd. Usuwam paczkę i tworzę ją ponownie. To chyba mój najszybszy wymyślony sposób na uzyskanie numeru. (oczywiście próby z anulowaniem paczki u kuriera już przeszedłem i generuje to takie same błędy...)

Link to postu
W dniu 29.11.2022 o 10:09, Bartosz Rosa napisał:

Podejrzewam, że timeout leci gdzieś na styku Allegro <-> Poczta Polska. Timeout, czyli przekroczony czas oczekiwania na odpowiedź serwera. Niestety w takich przypadkach jeśli nie ma odpowiednich zabezpieczeń może dochodzić do dublowania wpisów. Po prostu zleceniodawca (Sello, Allegro) nie otrzymuje odpowiedzi z serwera Poczty Polskiej w założonym czasie (np 20s) więc zrywa połączenia i uznaje, że wystąpił problem. Po stronie serwerów docelowych (Poczta Polska) przesyłka zapewne się tworzy ale z dużym opóźnieniem, natomiast nikt już nie czeka na odpowiedź serwera i informacja o tym, że przesyłka została utworzona ginie. Zleceniodawca nic nie wie o tej przesyłce i tworzy ją ponownie.

 

Jest jakiś sposób na wyeliminowanie tego błędu? Zwiększenie Timeout-u? 

21 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Czasem - najczęściej w UPS - się zdarza nam taki błąd. Usuwam paczkę i tworzę ją ponownie. To chyba mój najszybszy wymyślony sposób na uzyskanie numeru. (oczywiście próby z anulowaniem paczki u kuriera już przeszedłem i generuje to takie same błędy...)

Tak samo robimy. Jednak z UPS jest to bezproblemowe. Kurier skanuje tyle ile mu damy przesyłek. Poczta Polska w Urzędzie Pocztowym porównuje deklarowaną ilość przesyłek z otrzymanymi i co zmiana pracownika to wyjaśnianie im tego od nowa. 

Link to postu
21 godzin temu, Rafał Śmiech napisał:

Jest jakiś sposób na wyeliminowanie tego błędu? Zwiększenie Timeout-u? 

Jeśli to jest timeout pomiędzy Allegro <--> Poczta Polska to tylko Allegro może to zrobić. 

 

Trzeba by przesłać do nas log, w którym będzie zapisany ten błąd. Poniżej instrukcja jak to zrobić.

 

Spoiler

Instrukcja włączenia logowania

 

Proszę w programie serwisowym (Admin.exe) włączyć logowanie Allegro w menu KOMPUTER.

Wyłączyć Sello, uruchomić je jako administrator (z menu pod prawym przyciskiem myszy) i spróbować wykonać czynność powodującą problem.

W folderze instalacyjnym Sello, c:\Program Files (x86)\InsERT\Sello\Log stworzony zostanie plik Allegro-[data].json. Proszę podesłać go na sello@insert.com.pl z linkiem do wątku z forum lub jako odpowiedź do maila.

Po wszystkim proszę wyłączyć logowanie programem serwisowym lub z poziomu ostrzeżenia na stronie startowej Sello jeśli się pojawi.

 

 

Link to postu
W dniu 1.12.2022 o 08:13, Bartosz Rosa napisał:

Jeśli to jest timeout pomiędzy Allegro <--> Poczta Polska to tylko Allegro może to zrobić. 

 

Trzeba by przesłać do nas log, w którym będzie zapisany ten błąd. Poniżej instrukcja jak to zrobić.

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Instrukcja włączenia logowania

 

Proszę w programie serwisowym (Admin.exe) włączyć logowanie Allegro w menu KOMPUTER.

Wyłączyć Sello, uruchomić je jako administrator (z menu pod prawym przyciskiem myszy) i spróbować wykonać czynność powodującą problem.

W folderze instalacyjnym Sello, c:\Program Files (x86)\InsERT\Sello\Log stworzony zostanie plik Allegro-[data].json. Proszę podesłać go na sello@insert.com.pl z linkiem do wątku z forum lub jako odpowiedź do maila.

Po wszystkim proszę wyłączyć logowanie programem serwisowym lub z poziomu ostrzeżenia na stronie startowej Sello jeśli się pojawi.

 

 

Ok, jak znajdę chwilę zajmę się tym.

 

Dzisiaj masowo występuje w WZA Poczta Polska taki rodzaj błędu.

 

Pobieranie stanu wykonania zlecenia utworzenia przesyłki z Allegro dla paczki "******/2022" na koncie "****" (******): Problem z nadaniem przesyłki. Skontaktuj się z nami. Pomożemy jak najszybciej.

Kod błędu: 0 

[ERROR]: Problem z nadaniem przesyłki. Skontaktuj się z nami. Pomożemy jak najszybciej.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...