Skocz do zawartości

Ceny zakupu : Ponowienie tematu


Zobacz rozwiązanie Rozwiązane przez Przemysław Werner,

Polecane posty

Witam

 

Ponawiam pytanie odnośnie wprowadzenia nowych cen zakupu. Ostatnio poruszony temat w innym wątku, mimo dość ożywionej dyskusji "umarł" bez jasno sprecyzowanego sposobu wykonania.

 

Jeżeli ktoś może to poproszę o "łopatologiczne" wyjaśnienie punkt po punkcie jak wprowadzić nowe ceny jakie właśnie otrzymaliśmy od producenta prawie czterech tysięcy produktów.

 

W Subiekcie Nexo Pro mamy trzy poziomy cen.

Edytowane przez Robert Schmidt
Link to postu

Witam.

Uprzejmie proszę o przeczytanie jednego z ostatnich tematów jaki założyłem. Tam działa się bardzo ożywiona dyskusja na temat cenników. Również tam przedstawiłem wszystkie możliwe scenariusze. Propozycje tam przedstawione wydają się najprostsze, najszybsze i najbardziej logiczne. Tamten temat niestety umarł.

Nie do końca rozumiem dlaczego nie ma prostego sposobu na wprowadzenie nowych cen. W przypadku wielu firm pojedyńczy cennik jaki dostajemy od producenta zawiera kilka tysięcy cen. Proszę mi wierzyć, że próbowałem różnych proponowanych sposobów i każdy jest jak droga przez mękę. 

 

Pozdrawiam, Bercik

Link to postu

Nie chcę być niegrzeczny, ale może troszkę ostudźmy emocje. Tamten temat ciągnął się dość długo i wogóle nie został rozwiązany. Dlatego jest ponowienie. Nie pomyślałem o linkowaniu. To po pierwsze. 

 

Po drugie mimo, że używam programów Insertu od 1996 roku i bardzo je lubię to nadal uważam, że temat aktualizacji cenników jest wybitnie niedopracowany i wart jest rozważenia. Chyba nie tylko ja, bo spotkał się z dość dużym zainteresowaniem. 

 

Po trzecie o informacje poprosił Pan Arek i tak mu to przedstawiłem. Jeżeli Pan chciałby coś mi i innym podpowiedzieć to bylibyśmy bardzo wdzięczni. Nie każdy ma taką wiedzę jak liderzy tego forum. Chyba właśnie po to ono jest.

 

Miałbym też prośbę do kilku z Panów na tym forum. Troszkę szacunku dla mniej kumatych użytkowników. Podarujmy sobie złośliwe uwagi typu Mój komentarz jest niepotrzebny. Jeżeli Pan nie chce albo Pan nie wie to ja to rozumiem. Odezwał się Pan Arek, ale oczywiście będę się cieszył z każdej podpowiedzi.

 

A tak swoją drogą : jakby Pan wprowadził cztery tysiące nowych cen produktów dla trzech poziomów cenników podstawowych? Rózne marże dla różnych grup towarowych (filtry) i jednoczesna aktualizacja wszystkich trzech cenników za jednym razem. Właśnie taki jest problem w tym temacie.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, Prezes Bercik :)

 

Link to postu

 

Cytuję Pana wypowiedź z poprzedniego wątku.

Cytat

Chciałbym wprowadzać nowe ceny zakupu po otrzymaniu oferty od producenta

Czym jest dla pana oferta od producenta (arkusz excel z cenami, odpowiednik Gestorowej oferty, czy coś innego)? Czym dla Pana jest cena zakupu (deklarowane ceny w kartotece asortymentu, cenami w cenniku, który zdefiniował Pan na potrzeby wprowadzania cen zakupu, ceny ewidencyjne czy jeszcze co innego?). Pytam o te dane, bo na podstawie nich jesteśmy udzielić Panu szczegółowej odpowiedzi.

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu

Dzień dobry Panie Arku.

 

Do tej pory wprowadzanie nowych cen nie było aż tak czasochłonne ponieważ producenci bardzo rzadko je zmieniali. Obecnie jest to koszmar. Praktycznie co kwartał nowe cenniki.

 

Dla nas ceną zakupu jest cena ewidencyjna na karcie produktu. Po otrzymaniu nowego cennika od producenta po prostu wprowadzaliśmy ją ręcznie, a dzięki ustawionym marżom dla poszczególnych grup towarowych program wyliczał nam wszystkie trzy poziomy cen. 

 

Cenniki czasami przychodzą w pdf, czasami w excellu, a czasami po prostu w panelu klienta są dostępne on-line. Akurat to nie ma aż tak dużego znaczenia, ponieważ wprowadzenie z palca nawet kilku tysięcy cen nie jest super wyczynem korzystając z klawiatury numerycznej. 

 

Bardzo możliwe, że robimy coś niepoprawnie i można to zautomatyzować, ale za każdym razem jak próbowałem jakąś metodę to było coś nie ten teges. Dlatego proszę o podanie najlepszego sposobu na wprowadzenie nowych cen.

 

Powiedzmy, że przyjeżdża do nas przedstawiciel handlowy i informuje nas, że właśnie wysłał e-mail z arkuszem excella (pdf) z podwyżkami. Jak to najlepiej zrobić? Czy na kartach produktu? Czy z poziomu każdego cennika osobno? Myślałem żeby jako podstawę kalkulacji wprowadzić ostatnią cenę zakupu, ale nie od razu kupujemy wszystkie pozycje, a musimy mieć aktualne wszystkie ceny do ofert dla naszych klientów.

 

Pozdrawiam, Bercik

 

W załączniku sposób w jaki wprowadzamy ceny. Najpewniejszy, ale też najbardziej czasochłonny.

 

Ceny.png

Edytowane przez Robert Schmidt
Link to postu

Jeżeli mamy zgodność symboli z dostawcą można spróbować przez schowek na cenniku:

 

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/6404%2Csubiekt-nexo-jak-skopiowac-ceny-z-arkusza-kalkulacyjnego-do-cennika.html

 

wpisując nową cenę w podstawę kalkulacji. Następnie na Asortymencie można przenieść podstawę kalkulacji na cenę ewidencyjną (operacje zbiorcze).

 

Jeżeli synchronizujemy po EAN lub kodzie dostawcy - mamy do dyspozycji rozwiązania zewnętrzne, jak np.

 

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/rozwiazania_partnerskie/2392.html

 

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/rozwiazania_partnerskie.html?query=import&program=subiekt_nexo&action=Szukaj

 

Cenniki od dostawców w innym formacie niż XLS/CSV trzeba uprzednio przygotować, np. skanując PDF do XLS albo ... poprosić o eksport.

 

Edytowane przez Łukasz Czarnowski
Link to postu

Rozumiem, że chce Pan zmieniać ceny przed zakupem zmieniać w momencie otrzymania cennika od dostawcy.

 

Można to osiągnąć ewidencjonując ceny producenta/zakupu w oddzielnym cenniku.
Wcześniej należy się upewnić się, że w parametrach schowka mamy włączone dla cenników wklejanie podstawy kalkulacji oraz obsługę schowka windowsowego.

1l.thumb.png.1b8ffbf8f7989ee377a8b6435fbc8366.png

 

1) Definiujemy cennik główny lub dodatkowy (jeśli ma być tylko dla części towarów) o nazwie np. "Cennik cen zakupu" w którym będziemy ewidencjonować ceny zakupu. Wyliczamy go wg zerowego narzutu. Czyli de facto będziemy tam mieli aktualne ceny ewidencyjne.

3l.thumb.png.301bd9f39ff8612b09573520ef6b2502.png
 

 

2) Przedstawiciel przysyła nam excela z cenami. Otwieramy go i zmieniamy nazwę kolumny "cena netto" na "Podstawa kalkulacji", potem kopiujemy wszystkie pozycje. W tym przykładzie załóżmy, że dla w.w zaznaczonych pozycji wszystkich na raz zmienia się cena na 2000. Musimy oczywiście w tym excelu mieć albo nazwę lub symbol lub kod kreskowy towaru, który pozwoli nam go zidentyfikować w Subiekcie nexo.

4l.thumb.png.78c787e2196c34c0703c2ba99f3b062b.png


3) Uruchamiamy Schowek (mnemonik CC) i na zakładce Pozycje cennika i powinniśmy widzieć to samo, co skopiowaliśmy z cennika w excelu.

5l.png.b52124c1be92af0924c37c0774e12fc8.png

 

4) Otwieramy cennik cen zakupu do edycji i spod prawego przycisku myszy wybieramy wklejenie ze schowka. Zapisujemy cennik zakupu.

6l.thumb.png.ce01bcec5a14777244f2c4d6ca53bdc3.png


5) Wracamy do schowka, zaznaczamy wszystkie pozycje i kilkając PPM wybieramy Zbiorczo – Ceny – Przepisz podstawę kalkulacji jako cenę ewidencyjną. Jako źródło wskazujemy oczywiście cennik cen zakupu.

7l.thumb.png.55f0dc2e58999b8051a070557ed5cb78.png

8l.thumb.png.ac56048adbf2e66b2844676f1b4e0c96.png


Można to też zrobić inaczej, bez dodawania cennika dla zakupu np. zapisując sztuczny dokument PZ bez skutku magazynowego, w który wklejamy pozycje z excela i po zapisaniu którego włączamy aktualizację cenników z opcją przepisania ceny zakupu do ceny ewidencyjnej (+ ewentualna aktualizacja cenników sprzedaży). PZ po tym można usunąć.

10l.thumb.png.ed225803561ff9daeb98a08f991671ec.png

Proszę przetestować to rozwiązanie na kopii bazy danych. Ewentualnie gdy proponowane rozwiązania nie są wystarczające polecam poszukać gotowego rozwiązania umożliwiającego wskazanie pliku excela i automatycznego przenoszenia cen do Subiekta.
 

 

 

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu

Dziękuję Panom za podpowiedzi.

 

Spróbowałem podanego przez Pana sposobu i jest kolejna rzecz, której nie ogarniam.

 

Storzyłem dodatkowy cennik. Zmieniłem kilkanaście cen. Zapisałem zmiany. Cennik pokazuje ponad 11 tysięcy produktów.759220283_Cennik1.thumb.png.2e31c2b91376172f219a214ae9ac7e16.png

Następnie ustawiłem : Przepisz podstawę kalkulacji jako cenę ewidencyjną. Teraz program pokazał mi ponad 1200 produktów. 781981449_Cennik2.thumb.png.4e5e6f8196b29abf51e906110820f8a8.png

Tutaj nasuwa się pytanie : w jaki sposób program wybiera produkty w których zaktualizuje ceny i dlaczego nie mogę wybrać np. grupy lub cech produktów, które mają się aktualizować?

 

Spróbowałem to zrobić i aktualizowały (przepisywały) się wszystkie ceny. :)

 

 

 

Link to postu
7 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

Tutaj nasuwa się pytanie : w jaki sposób program wybiera produkty w których zaktualizuje ceny i dlaczego nie mogę wybrać np. grupy lub cech produktów, które mają się aktualizować?

Jeżeli kierował się Pan powyższą instrukcją - zaktualizowane zostały ceny pozycji ze schowka. Grupy czy cechy można filtrować zarówno na poziomie Cenników jak i Asortymentu i na wybranych pozycjach zastosować operacje.

Link to postu
10 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

Storzyłem dodatkowy cennik. Zmieniłem kilkanaście cen. Zapisałem zmiany. Cennik pokazuje ponad 11 tysięcy produktów.759220283_Cennik1.thumb.png.2e31c2b91376172f219a214ae9ac7e16.png

 

Różnica w ilościach AS w cenniku i w oknie operacji wynika z tego, że program wybiera AS, które już mają identyczną podstawę kalkulacji i cenę ewidencyjną. Czyli w Pańskim przypadku z 11297 pozycji w CN 1277 ma różną cenę ewidencyjną od podstawy kalkulacji, a pozostałe mają zgodną.

10 godzin temu, Robert Schmidt napisał:

Następnie ustawiłem : Przepisz podstawę kalkulacji jako cenę ewidencyjną. Teraz program pokazał mi ponad 1200 produktów. 781981449_Cennik2.thumb.png.4e5e6f8196b29abf51e906110820f8a8.png

 

Operacja jest uruchamiana na zapisanym już cenniku i aktualizuje wszystkie pozycje cennika. Wybiórcze uruchomienie jest możliwe w kartotece AS dla zaznaczonych AS lub w schowku.

Link to postu

Bardzo dziękuję za podpowiedź. Czyli jeśli dobrze rozumiem jeżeli nie ma zmiany ceny to "przetwarzane" są tylko pozycje zmienione? 

 

Ta wersja ze schowkiem trochę mi nie pasowała, ponieważ na tą chwilę mamy zawieszoną działalność i nie wykupywaliśmy abonamentu, a opcja schowka dostępna jest tylko przy wykupionym abonamencie :)

 

Jeszcze raz dziękuję

 

Link to postu
  • Rozwiązanie
W dniu 9.02.2023 o 21:43, Robert Schmidt napisał:

Czyli jeśli dobrze rozumiem jeżeli nie ma zmiany ceny to "przetwarzane" są tylko pozycje zmienione? 

Nie do końca, program po prostu sprawdza, czy podstawa kalkulacji w cenniku ma inną wartość niż cena ewidencyjna i wybiera przed wykonaniem operacji takie towary, dla których jedna i druga są identyczne. Wykonanie operacji, która nic nie zmienia, nie miałoby sensu. To, czy podczas ostatniej aktualizacji cennika zmieniła się podstawa, czy nie, nie ma znaczenia dla wykonania operacji. W cenniku podstawa mogła się różnić od ceny ewidencyjnej od X lat, program to zauważy i przepisze.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...