Skocz do zawartości

Moduł : Przygotuj do wysłania

Polecane posty

Witam.

W nowej wersji pojawiła sie bardzo fajna funkcja, na którą pewnie wiele osób czekało : Przygotuj do wysłania. Po wejściu na zamówienie od klienta i kliknięciu na pole : "Pakuj przesyłkę" pojawia się komunikat : "Nie udało się zapisać paczki przed pakowaniem: Trwa weryfikacja stanu portfela Insert".

Czy to oznacza, że wprowadzili Państwo kolejną funkcjonalność wewnątrz programu za którą, mimo posiadania abonamentu trzeba będzie płacić?

Link to postu

W zamówieniu wysyłkowym utworzonym z ZK w Subiekcie obligatoryjnie zaznaczona jest opcja "Inna waga paczek". Nawet kiedy odznaczymy to pole wyboru i zapiszemy zamówienie wysyłkowe jest ono zaznaczone. Przy tworzeniu paczki jej waga równa jest 0. Przy zapisie ZK jest ostrzeżenie o wadze równej 0.

Nie są pobierane wymiary paczki mimo zdefiniowania w sposobie wysyłki. 

Generowanie listu generuje błąd.

"Serwis Inpost zwrócił błąd"

"Serwis Inpost nie odpowiada"

 

Konto w Inpost utworzone poprawnie wg Nexo. 

 

 

Link to postu

Funkcja przygotuj do wysłania tworzy zamówienie wysyłkowe w Sello NX, a tego typu zamówienia będą (wg obecnych planów) od 1 kwietnia 2024 pobierać InsPunkty. 

W chwili obecnej nie pobieramy jeszcze tych punktów, natomiast pod spodem są już działające mechanizmy, które przechodzą można powiedzieć testy bojowe.

 

Sam problem jest prawdopodobnie spowodowany tym, że Sello NX jest dołączone do Subiekta w multiprogramie a nie odwrotnie - co powoduje, że Subiekt jest głównym programem a komunikację z serwisami obsługującymi Portfel InsERT inicjuje obecnie tylko Sello. 

Tymczasowym obejściem będzie uruchomienie Sello i dołączenie do niego Subiekta. Docelowe rozwiązanie pojawi się w wersji wiosennej (50).

 

W dniu 14.12.2023 o 14:09, Paweł Romanowski napisał:

W zamówieniu wysyłkowym utworzonym z ZK w Subiekcie obligatoryjnie zaznaczona jest opcja "Inna waga paczek". Nawet kiedy odznaczymy to pole wyboru i zapiszemy zamówienie wysyłkowe jest ono zaznaczone

Sprawdzimy.

 

W dniu 14.12.2023 o 14:09, Paweł Romanowski napisał:

Przy tworzeniu paczki jej waga równa jest 0

Czy w towarach jest określona ich waga?

W dniu 14.12.2023 o 14:09, Paweł Romanowski napisał:

Przy zapisie ZK jest ostrzeżenie o wadze równej 0.

Ostrzeżenie można wyłączyć w parametrach zamówienia wysyłkowego. Aczkolwiek zerowa waga nie pozwoli utworzyć przesyłki w serwisie kurierskim.

 

W dniu 14.12.2023 o 14:09, Paweł Romanowski napisał:

Generowanie listu generuje błąd.

"Serwis Inpost zwrócił błąd"

"Serwis Inpost nie odpowiada"

Proszę podesłać pełną treść błędu z modułu Dziennik błędów.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Błędy typu:

 

Pobieranie statusów paczek z konta 'xxx' integracji 'InPost':        DbArithmeticExpression arguments must have a numeric common type.

Będą poprawione w wersji 48.1.0, która wychodzi w najbliższym czasie.

 

Pobieranie etykiety paczki do zamówienia '5d8629ac-588d-4c65-a3d8-xxxxxxxxxx' z konta 'xxx' integracji 'InPost': Serwis InPost zwrócił błąd: Serwis InPost nie odpowiada

To wygląda na chwilowy problem z dostępem do serwera API InPostu.

 

 

 

Link to postu

"To wygląda na chwilowy problem z dostępem do serwera API InPostu."

 

W tym samym czasie ProstaPaczka generuje etykiety bez problemu. Przydałaby się konkretna identyfikacja błędu z serwera Inpost. W tej chwili nie wiemy czy problemem jest błędna konfiguracji przesyłek po naszej stronie, czy zwyczajnie brakuje wypełnienia jakiegoś wymaganego przez Inpost pola. Inpost jest w tym zakresie dość upierdliwy.

Link to postu
15 minut temu, Paweł Romanowski napisał:

W tym samym czasie ProstaPaczka generuje etykiety bez problemu

Co mogę powiedzieć. Błąd wygląda na chwilowy, więc wystąpił przy jednym requeście, przy drugim może już nie wystąpić.

 

16 minut temu, Paweł Romanowski napisał:

Przydałaby się konkretna identyfikacja błędu z serwera Inpost. W tej chwili nie wiemy czy problemem jest błędna konfiguracji przesyłek po naszej stronie

Błąd jest konkretny, serwer nie odpowiada, co oznacza po prostu wystąpienie timeoutu. Gdyby był problem z konfiguracją albo źle wypełnionym polem, pojawiła by się taka informacja w treści.

Możliwe, że PP ma ten timeout ustawiony na więcej czasu niż obecnie jest w Sello. Przykładowo Sello czeka 15s na odpowiedź serwera a PP czeka 30. Jeśli serwer zwróci odpowiedź po 20s to Sello nie doczeka się odpowiedzi i po 15s zwróci błąd informujący, że serwer nie odpowiada, podczas gdy PP czekając te 30s otrzyma odpowiedź. 

 

Sprawdzimy to i wydłużymy trochę timeouty, ale też nie możemy ich wydłużać w nieskończoność bo potem setki połączeń będzie wisiało i oczekiwało na odpowiedź :).

 

 

Link to postu
20 godzin temu, Paweł Romanowski napisał:

W naszym przypadku żadnej zmiany w działaniu nie ma. Pojawiają się te same błędy. Utworzenie listu przewozowego dla InPost jest niemożliwe. 

Proszę o przesłanie pełnej treści takiego (świeżego) błędu z Dziennika błędów.

 

20 godzin temu, Paweł Romanowski napisał:

Nie wiem jaki jest działanie zakłądki Należności i Rozliczenia, ale nie ma możliwości wybrania płatności terminowej. Mamy wielu takich partnerów handlowych. 

Tutaj pojawiają się tylko wpłaty z serwisu ale w formie tylko samych wpisów - bez wywoływania faktycznych skutków w innych programach nexo. Dopiero płatności wybrane w dokumentach Subiekta mają swoje konsekwencje np. w rozrachunkach.

Link to postu

No i tutaj jest problem. Zamiast adresu email należy podać identyfikator organizacji (numer). Zakładam też, że jako Hasło jest wpisany ten bardzo długi token pobrany ze strony menadżera paczek InPostu.

 

Poprawimy nazewnictwo pól aby nie wprowadzało w błąd. Dodatkowo sprawdzanie poprawności połączenia nie weryfikuje tego identyfikatora organizacji, dlatego mylnie pojawia się tutaj informacja, że połączenie jest ok. Jest to już przewidziane do poprawki.

Link to postu
30 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

No i tutaj jest problem. Zamiast adresu email należy podać identyfikator organizacji (numer). Zakładam też, że jako Hasło jest wpisany ten bardzo długi token pobrany ze strony menadżera paczek InPostu.

 

Poprawimy nazewnictwo pól aby nie wprowadzało w błąd. Dodatkowo sprawdzanie poprawności połączenia nie weryfikuje tego identyfikatora organizacji, dlatego mylnie pojawia się tutaj informacja, że połączenie jest ok. Jest to już przewidziane do poprawki.

Rozumiem, że 'ten bardzo długi token pobrany ze strony menadżera paczek InPostu" jest prawidłowy?

Link to postu

Po zmianie adresu e-mail na numer wszystko działa. Dziękuję za cierpliwość i pomoc.

 

Drukowanie etykiet kurierski.

Jak widzę dostępne jest tylko drukowanie do PDF. Czy jest możliwe przesłanie etykiety bezpośrednio na drukarkę? Ręczne drukowanie z 50-60 PDF będzie wyzwaniem. 

 

Numer domu/mieszkania Odbiorcy.

Inpost wymaga aby te dane były wprowadzone. Nasz problem polega na tym, że 90% zamówień jest importowanych z naszych sklepów internetowych. Nazwa ulicy, jej numer oraz numer mieszkania wpisywane są w jednej linii i tak jest to importowane do NEXO. W kontekście masowej realizacji zleceń wysyłkowych rodzić będzie, to istotną niedogodność. Inpost będzie zgłaszał błąd. 

W ProstejPaczce jest, to zrealizowane poprzez domyślne wstawienie kropki w niewypełnionych polach z numerem ulicy i mieszkania. Proste i skuteczne oszukanie serwera Inpost. Niestety w szablonie nowego Klienta Nexo nie można w ogóle definiować pól związanych z adresem. Jakieś sugestie na rozwiązanie tej kwestii?

 

 

 

Link to postu

Kolej kwestie.

 

Wystawiając fakturę z zamówienia wysyłkowego do faktury nie jest eksportowany numer przesyłki. Można ustawić eksport do Allegro ale nie do faktury.

Brakuje automatyzacji związanej z przygotowaniem ZK do EZ i ewentualnym dalszym postępowaniem. Np. ustawiamy Gotowość do realizacji w ZK, co skutkuje dalszymi procesami aż do uzyskania numeru przesyłki, wydruku etykiety i wydruku faktury. 

Link to postu
19 godzin temu, Paweł Romanowski napisał:

Jak widzę dostępne jest tylko drukowanie do PDF. Czy jest możliwe przesłanie etykiety bezpośrednio na drukarkę? Ręczne drukowanie z 50-60 PDF będzie wyzwaniem. 

Etykiety są pobierane z API kuriera/Allegro w postaci PDF i obecnie są wyświetlane. Na szybko (czyli w najbliższej wersji) możemy zmienić to aby wywoływane było od razu systemowe polecenie drukowania - wg parametrów domyślnych dla polecenia Drukuj na pliku PDF. 

 

Pełna możliwość konfigurowania tych wydruków to grubszy temat i zajmiemy się nim w kolejnych wersjach.

 

19 godzin temu, Paweł Romanowski napisał:

Inpost wymaga aby te dane były wprowadzone. Nasz problem polega na tym, że 90% zamówień jest importowanych z naszych sklepów internetowych. Nazwa ulicy, jej numer oraz numer mieszkania wpisywane są w jednej linii i tak jest to importowane do NEXO. W kontekście masowej realizacji zleceń wysyłkowych rodzić będzie, to istotną niedogodność. Inpost będzie zgłaszał błąd.

Najpewniej by było aby te dane importowane do nexo były jednak w ustrukturyzowanej formie, bo przetwarzanie automatyczne takich adresów jest oczywiście wykonalne, ale czasami bywa zawodne przy skomplikowanych adresach, zwłaszcza jak kupujący wykaże się pomysłowością w ich uzupełnianiu :). Dodamy takie automatyczne przetwarzanie adresów. 

 

17 godzin temu, Paweł Romanowski napisał:

Wystawiając fakturę z zamówienia wysyłkowego do faktury nie jest eksportowany numer przesyłki. Można ustawić eksport do Allegro ale nie do faktury

Dodamy.

17 godzin temu, Paweł Romanowski napisał:

Brakuje automatyzacji związanej z przygotowaniem ZK do EZ i ewentualnym dalszym postępowaniem. Np. ustawiamy Gotowość do realizacji w ZK, co skutkuje dalszymi procesami aż do uzyskania numeru przesyłki, wydruku etykiety i wydruku faktury. 

Również zapisane do realizacji.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...