Skocz do zawartości

Da się przenieść automatycznie dane z bazy Sello/Subiekta do Excela?

Polecane posty

Nie jestem programistą, więc mam pytanie - czy da się zrobić coś takiego: zdefiniować komórkę excela w taki sposób, żeby przy otwarciu arkusza, komórka wpisywała tam aktualne dane z bazy danych sello/subiekta (np. stan towaru, wartość magazynu towarów, etc.)?

Link to postu

Wprost takiego mechanizmu nie ma. Nie wiem czy to rozwiązuje problem ,ale zarówno w Subiekcie GT jak i w Sello wszędzie tam gdzie jest lista,  a na niej pod prawym klawiszem myszy w opcja "Operacje na liście - Kopiuj listę" można zastosować wybieg.

Po wybraniu wspomnianej funkcji "Kopiuj listę" zawartość tak skopiowanej listy można "wkleić" do Excela. Tym sposobem można wrzucić do Excela wszystkie te dane, które w momencie zastosowania funkcji "Kopiuj listę" były wyświetlane na wybranej liście.

Link to postu

 

Jeśli pytasz o ogólne możliwości, aby wiedzieć czy da się coś takiego zlecić programiście, to tak.

 

Makra z Excela dają możliwość łączenia z bazami danych, więc jest możliwość zrobienia takiego makra, które łączy się z bazą danych Sello i pobiera dane wstawiając co trzeba do komórek Excela.

Link to postu

Tym sposobem można wrzucić do Excela wszystkie te dane, które w momencie zastosowania funkcji "Kopiuj listę" były wyświetlane na wybranej liście.

 

Teraz właśnie tak robię, a że pewne rozliczenia wymagają codziennych aktualizacji, staje się to monotonne, no i zapomnieć można...

 

 

Makra z Excela dają możliwość łączenia z bazami danych, więc jest możliwość zrobienia takiego makra, które łączy się z bazą danych Sello i pobiera dane wstawiając co trzeba do komórek Excela.

 

Dzięki - w takim razie czas poczytać o makrach...

Link to postu

 

Jeśli chcesz to zrobić sam, to podpowiem, że makra pisane są w Visual Basicu for Applications, można znaleźć tutoriale na necie. Da się to opanować.

Do tego potrzebna będzie podstawa znajomości SQLa.