McBeeR 5 Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży W ostatni weekend zaktualizowałem Sello i SubiektGT do najnowszych dostępnych wersji. Od tamtego czasu gdy z poziomu Sello wystawiane sa dokumenty sprzedaży pokazuje sie komunikat: "Łączenie się z systemem sprzedaży. Proszę czekać" To łączenie trwa kilka czasem długie kilkanaście sekund. Przed aktualizacją łączenie następowało natychmiast. Gdy synchronizuje towary, albo podglądam np. towar w Subiekcie tak właśnie jest, czyli operacja jest natychmiast wykonywana. Na Sello jest kilka kont Allegro, wiele aukcji i dziesiątki transakcji każdego dnia. Czekanie dezorganizuje nam pracę. Co się stało? Gdzie szukać przyczyn. Czy ktoś jeszcze zauważył taki problem u siebie? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży W jaki sposób są te dokumenty wystawiane? Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Sprawa nie ucichła (byłem na urlopie). Dokumenty sa wystawiane z poziomu Sello - obojętnie z którego miejsca. Najczęściej jednak z poziomu Transakcje -> Do paczek (z menu kontekstowego prawego przycisku myszy) - Wystaw Dokument Końcowy Dokument wstępny (ZK) jest wystawiany automatycznie po zatwierdzeniu transakcji. Gdy chcemy wystawić ponownie ZK, Sello natychmiast (bez oczekiwania) informuje o tym. Subiekt w tle nie jest uruchomiony, zresztą to nie ma zanczenia. Loginy i hasła są takie same w obydwu programach. W Administracji zaznaczona jest opcja: Dokument wystawia opiekun transakcji. W Subiekcie widać luki w numeracji paragonów W Sello jest podpiętych kilka kont Allegro i pracuje naraz kilku użytkowników Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Jeszcze jako uzupełnienie... W logach czasem pokazują sie błędy: InsERT_Driver: Nowy dokument: Unknown Error (0x80040E31) albo typu: Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello: Synchronizowanie towaru Sello: Nie można zablokować towaru: Stacja Parowa (0x80040F19) Kod błędu (z nawiasów) zawsze ten sam Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Przy wystawianiu ZK Sello nie łączy się z Subiektem żeby sprawdzić czy jest wystawione - dlatego działa szybko. A czy podobny problem występuje np przy wyświetlaniu już utworzonych dokumentów z dolnej zakładki Dokumenty? My podczas testów nie odnotowaliśmy zauważalnego wzrostu czasu wystawiania więc może to być problem związany np z uszkodzonymi indeksami w bazie Sello lub Subiekta. Błąd z blokowaniem towaru oznacza, że gdzieś został on przez kogoś lub przez coś otwarty do edycji. Ewentualnie ktoś/coś go otworzyło i program przestał działać - wtedy blokada może pozostać do czasu restartu serwera SQL. Błąd 0x80040E31 to timeout, czyli przekroczony czas wykonywania polecenia - co mogłoby sugerować uszkodzenie bazy lub indeksu na którejś tabeli w Subiekcie. Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży A czy podobny problem występuje np przy wyświetlaniu już utworzonych dokumentów z dolnej zakładki Dokumenty? Nie, tutaj działa to błyskawicznie. Baza SGT była indeksowana z programu serwisowego, a Sello kompaktowane. Przed aktualizacją jak i po wykonywany był Shrink z poziomu Managment Studio na obydwu bazach Cytuj Link to postu
lslysz 0 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Posiadamy dokładnie ten sam problem. Czas oczekiwania na utworzenie dokumentu waha się od 8 do 12 sekund co przy 1000 transakcji jest bardzo uciążliwe O ile się nie mylę zaczęło się to od aktualizacji subiekta. Nic nie pomaga Cytuj Link to postu
Leszek M 35 Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Być może problemem jest faktycznie nowa wersja Subiekta GT. W 1.35 dodano możliwość wystawiania FS z wielu PI. W efekcie mechanizm przetwarzania jednych dokumentów w drugie (np. FS z ZK) został zmodyfikowany. Wydaje się,że nie do końca został zoptymalizowany (szczególnie jeśli jest duży ruch towarowy) i zespół Subiekta GT przygląda się temu.Powiedziano mi,że wstępnie postarają się zoptymalizować to w wersji 1.36. W tej chwili można zmniejszyć czas zapisu ( ale stosunkowo niewiele) wyłączając Subiekcie GT wypełnianie luk w dokumentach powiązanych do FS ( WZ,KP itd). Oczywiście jeśli wyłączenie takiego mechanizmu jest akceptowalne Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Dziękuję za wyjaśnienie. Sprawa jest jednak pilna, bo przy tysiącu transakcji dziennie, to całkowicie "rozwala" pracę. To są tysiące sekund dziennie... policzyłem ok. 5 godzin bezmyślnego/bezproduktywnego wpatrywania się w ekran i czekanie na połączenie z systemem. Jakaś łata, co... ? Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Wyłączenie uzupełniania numeracji nic nie pomogło - przynajmniej zauważalnego. Dla WZ i KP była ona wcześniej wyłączona. Dokumenty wystawiamy do pojedynczej transakcji poprzez opcje Dokument Końcowy. Tutaj widoczne jest okno z naszym komunikatem. Przed chwilą jednak odkryłem, że wystawiając dokument poprzez opcję Dokumenty Końcowe mimo, że ta operacja trawa kilkakrotnie dłużej (są tam jeszcze jakieś synchronizacje), to nie pokazuje się okno z informacją, a PA wystawia się samodzielnie w tle. Czyli być może uda się obejść to oczekiwanie. Nie jestem do końca pewny tej funkcjonalności, no i jest kłopot, że trzeba potem wejść do SGT (teraz tego nie robiliśmy) i każdy taki paragon wydrukować i zafiskalizować. Ale to już można zrobić zbiorczo... Cytuj Link to postu
lslysz 0 Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Jeśli dokumenty wystawia więcej niż jedna osoba to moim zdaniem jednak lepiej jest to robić pojedyńczo. wyłączenie uzupełniania również nic nie pomogło Cytuj Link to postu
awax 0 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży to samo mieliśmy u siebie , po z aktualizowaniu subiekta ,domyślnie jest właczonna w subiekcie funkcja kontroli nipu klienta dla wszystkich dokumentów, problem rozwiazaliśmy wyłączając tą funkcje. subietk-parametry-kontraheci-dodatkowe-kontrola nipu- na brak kontroli. dajcie znać czy pomogło Cytuj Link to postu
lslysz 0 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Sprawdziłem. mamy wszystko wyłączone. Czyli nie pomogło Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Każda sugestia jest cenna. Dziękuję. Jednak u nas też kontrola NIP była wyłączona. Czyli to nie to... Czy Insert może nam jakoś pomóc? Dobrze gdy praca jest przyjemnością a nie koszmarem. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Każda sugestia jest cenna. Dziękuję. Jednak u nas też kontrola NIP była wyłączona. Czyli to nie to... Czy Insert może nam jakoś pomóc? Dobrze gdy praca jest przyjemnością a nie koszmarem. Pewnie już o tym wiedzą i pracują nad problemem. Z ciekawości, mógłbyś napisać jaki komputer macie jako serwer (jakie procesory i ile, ile pamięci) ? I jakie dyski (zwykłe, czy SSD, czy jest RAID i jaki)? Rozumiem, że korzystacie z pełnej wersji SQL Servera. Pomoże to innym w wyborze własnego serwera. Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży InsERT_Driver: Nowy dokument: Unknown Error (0x80040E31) Już teraz w ogólne nie możemy wystawiać dokumentów. Czy to paragon, czy faktura dokumenty sie nie tworzą z poziomu Sello. ZK jak najbardziej. W SGT tez bez problemu tworzone są dokumenty sprzedazy. Co robić ? Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Z ciekawości, mógłbyś napisać jaki komputer macie jako serwer (jakie procesory i ile, ile pamięci) ? I jakie dyski (zwykłe, czy SSD, czy jest RAID i jaki)? Rozumiem, że korzystacie z pełnej wersji SQL Servera. Pomoże to innym w wyborze własnego serwera. Windows Serwer 2012, SQL Serwer 2008 R2 Std Intel Xeon E5530@2,4, RAM 32GB 2x Dysk SCSI Dell H700 to tak z grubsza Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Dzięki, czy przed "awarią" subiekta byliście zadowoleni z szybkości pracy ? Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Temat na inny wątek raczej. Nie było szału, ale narzekań specjalnych też nie było. W każdym bądź razie był spokój Cytuj Link to postu
lslysz 0 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Przed awarią było ok. opuźnienia delikatne były ale nie tak drażniące. Pracujemy na sprzęcie podobnym jak przedmówca z tym że 2 dyski ssd w raidzie. Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Ponad dwa tygodnie bujamy sie z problemem. Dzisiaj już żadnych dokumentów nie można było wystawić bo wyskakiwał błąd o którym pisałem w południe. Jak ktoś mądry powiedział: Uważajcie duże bazy w 1.35!!! Okazuje się, że można rozeznać temat i szybko poprawić to co inni spaskudzili. Zastanawiające jest to, że InsERT tak działa opieszale, a wystarczyło wziąć się do roboty Odpowiedzialnym programistom zajęło by to nie więcej niż dwie godziny. A tak niepotrzebne nerwy klienta, stracony czas na poszukiwanie przyczyn. Szukanie jakichś bzdurnych luk w numeracji itp. Ech... Insercie... wstyd. Odkryto że po aktualizacji 1.35 HF2 czas realizacji zamówień w SGT wydłużył z kilku do ponad minuty. Po analizie okazało się, zwalona jest procedura "spSub_PodajDokPowiazany", która została zmodyfikowana w związku z nową funkcjonalnością zbiorczych faktur detalicznych. Ręcznie poprawiona, aż Sello śmiga jak dawniej Proszę o pilne, publiczne udostępnienie przez Insert rozwiązania. Cytuj Link to postu
Radosław Kostrzewa 808 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Pełna wersja SQL Server standard Runtime Serwer: 2xXeon E5530 2.4GHx, 32 GB RAM rejestrowana, Oddzielna macierz na dyskach SAS 15K dla baz danych. Problem okazała się wadliwa procedura w GT w wersji 1.35, która (dosłownie) kilkutysięcokrotnie wydłuża czas wykonania generowania dokumentu końcowego w GT. spSub_PodajDokPowiazany Modyfikacja procedury rozwiązała problem. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Przypomnę, że to forum dotyczy tylko Sello. Osoby odpowiedzialne za Subiekta czy inne programy Insertu nie czytają tego forum, z drugiej strony, my też nie możemy się zajmować zarówno Sello jak i Subiektem. Problem z wystawianiem dokumentów zgłosiliśmy i tu w zasadzie kończy się nasza część, rozwiązaniem problemu zajmuje się team subiektowy. Cytuj Link to postu
McBeeR 5 Napisano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Można by przyjąć to wytłumaczenie, jednak.... efekty złej pracy użytkownicy widzą w Sello... Cytuj Link to postu
lslysz 0 Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 w długieee łaczenie z systemem sprzedaży Witam Panowie jak wiecie co poprawić to pomóżcie bo mam masakre. Prosze Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.