Skocz do zawartości

długieee łaczenie z systemem sprzedaży

Polecane posty

W ostatni weekend zaktualizowałem Sello i SubiektGT do najnowszych dostępnych wersji.

Od tamtego czasu gdy z poziomu Sello wystawiane sa dokumenty sprzedaży pokazuje sie komunikat: "Łączenie się z systemem sprzedaży. Proszę czekać"

To łączenie trwa kilka czasem długie kilkanaście sekund. Przed aktualizacją łączenie następowało natychmiast.

Gdy synchronizuje towary, albo podglądam np. towar w Subiekcie tak właśnie jest, czyli operacja jest natychmiast wykonywana.

 

Na Sello jest kilka kont Allegro, wiele aukcji i dziesiątki transakcji każdego dnia. Czekanie dezorganizuje nam pracę.

Co się stało? Gdzie szukać przyczyn. Czy ktoś jeszcze zauważył taki problem u siebie?

Link to postu

Sprawa nie ucichła (byłem na urlopie). :)

Dokumenty sa wystawiane z poziomu Sello - obojętnie z którego miejsca. Najczęściej jednak z poziomu Transakcje -> Do paczek (z menu kontekstowego prawego przycisku myszy) - Wystaw Dokument Końcowy

Dokument wstępny (ZK) jest wystawiany automatycznie po zatwierdzeniu transakcji. Gdy chcemy wystawić ponownie ZK, Sello natychmiast (bez oczekiwania) informuje o tym.  

Subiekt w tle nie jest uruchomiony, zresztą to nie ma zanczenia.

Loginy i hasła są takie same w obydwu programach.

W Administracji zaznaczona jest opcja: Dokument wystawia opiekun transakcji.

W Subiekcie widać luki w numeracji paragonów

W Sello jest podpiętych kilka kont Allegro i pracuje naraz kilku użytkowników

 

Link to postu

Jeszcze jako uzupełnienie...

W logach czasem pokazują sie błędy:

 

InsERT_Driver: Nowy dokument:

Unknown Error (0x80040E31)

 

albo typu:

Wystąpił błąd przy aktualizowaniu towaru w Sello:

Synchronizowanie towaru Sello:

Nie można zablokować towaru: Stacja Parowa (0x80040F19)

Kod błędu (z nawiasów) zawsze ten sam

Link to postu

Przy wystawianiu ZK Sello nie łączy się z Subiektem żeby sprawdzić czy jest wystawione - dlatego działa szybko.

A czy podobny problem występuje np przy wyświetlaniu już utworzonych dokumentów z dolnej zakładki Dokumenty? My podczas testów nie odnotowaliśmy zauważalnego wzrostu czasu wystawiania więc może to być problem związany np z uszkodzonymi indeksami w bazie Sello lub Subiekta.

 

Błąd z blokowaniem towaru oznacza, że gdzieś został on przez kogoś lub przez coś otwarty do edycji. Ewentualnie ktoś/coś go otworzyło i program przestał działać - wtedy blokada może pozostać do czasu restartu serwera SQL.

 

Błąd 0x80040E31 to timeout, czyli przekroczony czas wykonywania polecenia - co mogłoby sugerować uszkodzenie bazy lub indeksu na którejś tabeli w Subiekcie.

 

Link to postu

A czy podobny problem występuje np przy wyświetlaniu już utworzonych dokumentów z dolnej zakładki Dokumenty?

 

Nie, tutaj działa to błyskawicznie.

Baza SGT była indeksowana z programu serwisowego, a Sello kompaktowane.

Przed aktualizacją jak i po wykonywany był Shrink z poziomu Managment Studio na obydwu bazach

Link to postu

Być może problemem jest faktycznie nowa wersja Subiekta GT. W 1.35 dodano możliwość wystawiania FS z wielu PI. W efekcie mechanizm przetwarzania jednych dokumentów w drugie (np. FS z ZK) został zmodyfikowany. Wydaje się,że nie do końca został zoptymalizowany (szczególnie jeśli jest duży ruch towarowy) i zespół Subiekta GT przygląda się temu.Powiedziano mi,że wstępnie postarają się zoptymalizować to w wersji 1.36. W tej chwili można zmniejszyć czas zapisu ( ale stosunkowo niewiele) wyłączając Subiekcie GT wypełnianie luk w dokumentach powiązanych do FS ( WZ,KP itd). Oczywiście jeśli wyłączenie takiego mechanizmu  jest akceptowalne

Link to postu

Wyłączenie uzupełniania numeracji nic nie pomogło - przynajmniej zauważalnego. Dla WZ i KP była ona wcześniej wyłączona.

Dokumenty wystawiamy do pojedynczej transakcji poprzez opcje Dokument Końcowy. Tutaj widoczne jest okno z naszym komunikatem.

 

Przed chwilą jednak odkryłem, że wystawiając dokument poprzez opcję Dokumenty Końcowe mimo, że ta operacja trawa kilkakrotnie dłużej (są tam jeszcze jakieś synchronizacje), to nie pokazuje się okno z informacją, a PA wystawia się samodzielnie w tle.

Czyli być może uda się obejść to oczekiwanie. Nie jestem do końca pewny tej funkcjonalności, no i jest kłopot, że trzeba potem wejść do SGT (teraz tego nie robiliśmy) i każdy taki paragon wydrukować i zafiskalizować. Ale to już można zrobić zbiorczo...     

Link to postu

Każda sugestia jest cenna. Dziękuję.

Jednak u nas też kontrola NIP była wyłączona.

Czyli to nie to...

 

Czy Insert może nam jakoś pomóc? Dobrze gdy praca jest przyjemnością a nie koszmarem.  

 

 

Pewnie już o tym wiedzą i pracują nad problemem.

 

Z ciekawości, mógłbyś napisać jaki komputer macie jako serwer (jakie procesory i ile, ile pamięci) ?

I jakie dyski (zwykłe, czy SSD, czy jest RAID i jaki)?

 

Rozumiem, że korzystacie z pełnej wersji SQL Servera.

 

Pomoże to innym w wyborze własnego serwera.

Link to postu

Z ciekawości, mógłbyś napisać jaki komputer macie jako serwer (jakie procesory i ile, ile pamięci) ?

I jakie dyski (zwykłe, czy SSD, czy jest RAID i jaki)?

Rozumiem, że korzystacie z pełnej wersji SQL Servera.

Pomoże to innym w wyborze własnego serwera.

 

Windows Serwer 2012, SQL Serwer 2008 R2 Std

Intel Xeon E5530@2,4,

RAM 32GB

2x Dysk SCSI Dell H700

 

to tak z grubsza

 

Link to postu

Ponad dwa tygodnie bujamy sie z problemem. Dzisiaj już żadnych dokumentów nie można było wystawić bo wyskakiwał błąd o którym pisałem w południe.

 

Jak ktoś mądry powiedział: Uważajcie duże bazy w 1.35!!!

 

Okazuje się, że można rozeznać temat i szybko poprawić to co inni spaskudzili.

Zastanawiające jest to, że InsERT tak działa opieszale, a wystarczyło wziąć się do roboty ;) Odpowiedzialnym programistom zajęło by to nie więcej niż dwie godziny.

A tak niepotrzebne nerwy klienta, stracony czas na poszukiwanie przyczyn. Szukanie jakichś bzdurnych luk w numeracji itp.

Ech... Insercie... wstyd.

 

 

Odkryto że po aktualizacji 1.35 HF2 czas realizacji zamówień w SGT wydłużył z kilku do ponad minuty. Po analizie okazało się, zwalona jest procedura "spSub_PodajDokPowiazany", która została zmodyfikowana w związku z nową funkcjonalnością zbiorczych faktur detalicznych.

Ręcznie poprawiona, aż Sello śmiga jak dawniej

 

Proszę o pilne, publiczne udostępnienie przez Insert rozwiązania.

 

Link to postu

Pełna wersja SQL Server standard Runtime

Serwer: 2xXeon E5530 2.4GHx, 32 GB RAM rejestrowana, Oddzielna macierz na dyskach SAS 15K dla baz danych.

 

Problem okazała się wadliwa procedura w GT w wersji 1.35, która (dosłownie) kilkutysięcokrotnie wydłuża czas wykonania generowania dokumentu końcowego w GT.

 

spSub_PodajDokPowiazany

 

Modyfikacja procedury rozwiązała problem.

Link to postu

Przypomnę, że to forum dotyczy tylko Sello. Osoby odpowiedzialne za Subiekta czy inne programy Insertu nie czytają tego forum, z drugiej strony, my też nie możemy się zajmować zarówno Sello jak i Subiektem. Problem z wystawianiem dokumentów zgłosiliśmy i tu w zasadzie kończy się nasza część, rozwiązaniem problemu zajmuje się team subiektowy.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...