Skocz do zawartości

wiadomosci wysylane z sello - odbior w pkt

Polecane posty

Mam pytanie dotyczące wysyłania wiadomości dotyczących odbioru w punkcie pocztowym. Chcę wysyłać wiadomości z informacją iż paczka została już wysłana, lecz nigdzie nie widzę pola z informacją o adresie punktu do którego jest wysłana paczka. Jest tylko [Paczka::AdresWysylki] a to jest adres bezposrednio do klienta

Link to postu

Mam pytanie dotyczące wysyłania wiadomości dotyczących odbioru w punkcie pocztowym. Chcę wysyłać wiadomości z informacją iż paczka została już wysłana, lecz nigdzie nie widzę pola z informacją o adresie punktu do którego jest wysłana paczka. Jest tylko [Paczka::AdresWysylki] a to jest adres bezposrednio do klienta

 

Z tego co wiem, nie ma takiego tagu. Chętnie bym z takiego korzystał. Co na to TS? Adres odbioru w punkcie już się pojawia w notatkach takiej transakcji. Jedynie pozostaje stowrzenie zależności - tak aby przy wyborze w transakcji odbioru w punkcie wpisywał się do maila adres poczty a nie klienta... Może to nie być takie proste...

?

Link to postu

Generalnie chodzi o to, że tagi sięgają do danych paczki lub transakcji. Tam nie ma zapisanego adresu punktu odbioru, jest tylko adres wysyłkowy (i dokumentowy). W przypadku odbioru w punkcie z Paczkomatów adres wysyłkowy klienta jest zastępowany adresem Paczkomatu. Natomiast w przypadku punktów odbioru Poczty Polskiej okazało się, że są potrzebne oba adresy. W 1.17 wprowadziliśmy ustawianie tego adresu jako adres wysyłki, jednak po interwencji użytkowników bety na forum zmieniliśmy tak jak było przedtem, dodając adres punktu odbioru do notatki.

Aby zatem taki tag mógł się pojawić musielibyśmy najpierw dodać nowy adres (trzeci) do transakcji i drugi do paczki.

Link to postu

Generalnie chodzi o to, że tagi sięgają do danych paczki lub transakcji. Tam nie ma zapisanego adresu punktu odbioru, jest tylko adres wysyłkowy (i dokumentowy). W przypadku odbioru w punkcie z Paczkomatów adres wysyłkowy klienta jest zastępowany adresem Paczkomatu. Natomiast w przypadku punktów odbioru Poczty Polskiej okazało się, że są potrzebne oba adresy. W 1.17 wprowadziliśmy ustawianie tego adresu jako adres wysyłki, jednak po interwencji użytkowników bety na forum zmieniliśmy tak jak było przedtem, dodając adres punktu odbioru do notatki.

Aby zatem taki tag mógł się pojawić musielibyśmy najpierw dodać nowy adres (trzeci) do transakcji i drugi do paczki.

 

Otóż to... Wiem o tym, że na etykiecie pocztowej ma być adres klienta, a pkt odbioru robimy przez transformatę. Na razie pewnie tak musi być (dopóki all nie będzie wysyłał punktu, jak robi to z paczkomatami). Tu chyba nic się nie da zmienić. Jedynie w mailach by się przydało mieć tag z punktem, żeby nie pisać klientowi, że wysyłamy na adres klienta.

Link to postu

Obecne rozwiązanie dla kolegi tomek126 - my paczki z odbiorem w punkcie zaznaczamy "nie tworz wiadomości automatycznych". I po nadaniu tych paczek zaznaczamy te przesyłki na liście i zbiorczo klikamy mailing i posyłamy wiadomość w której pisze: "zamówione przedmioty zostały wysłane na adres wybranego urzędu pocztowego". Klient wie gdzie zamówił więc nie ma problemu z taką treścią maila. A całość trwa jakąś minutkę :)

 

 

Aby zatem taki tag mógł się pojawić musielibyśmy najpierw dodać nowy adres (trzeci) do transakcji i drugi do paczki.

Bartek - tak. Dla odbiorów w punkcie Poczty Polskiej dodajcie nowy adres - ale pamiętajcie o dorobieniu w nim od razu pola PniUP, czyli numer urzędu do odbioru. Gdy Allegro dorobi przesyłanie numeru PniUP w fodach to w Sello będzie to gotowe i będzie można w końcu zrobić te automatyczne transformaty. A jak Allegro nie dorobi przesyłania tego numeru PniUP to chociaż będziemy mogli go gdzieś ręcznie wpisać, zamiast w polu NIP w adresie do wysyłki ;)

 

 

A zresztą co mi tam... mam natchnienie to do razu jeszcze raz napiszę całość bo już to gdzieś/kiedyś pisałem :) - Bardzo, bardzo, bardzo proszę nie róbcie już nigdy więcej kombinacji z wpisywaniem adresu odbioru w punkcie w adres klienta bo tylko niepotrzebnie miesza. Wiem, że łatwiej Wam było tak przykombinować niż dodawać kolejny adres. Ale jest to najzwyczajniej "błąd projektowy" Sello ;) Po prostu, oprócz adresu klienta występuje jeszcze coś takiego jak adres odbioru w punkcie i musi być dodany taki adres do Sello, a raczej powinien być dodany już dawno temu ;)

 

Bo w sumie tak samo powinno być w przypadku Inpostu ale z tego co czytam (bo nie korzystamy z Inpostu) to tam też zostało to przykombinowane ;)  i

adres wysyłkowy klienta jest zastępowany adresem Paczkomatu.

a nie powinno tak być :( Ale ja to rozumiem :(

 

 

Chodzi o to żeby w momencie dodawania adresu odbioru w punkcie dla Poczty Polskiej to ten kolejny adres załatwiał wszystkie możliwe przypadki i nie był tylko adresem dla odbiorów w punkcie Poczty Polskiej. Można by to więc poprawić w Inpoście i byłoby tak jak logika nakazuje. Ewentualnie dorabiany adres odbioru w punkcie musi/powinien uwzględniać wszystkie rodzaje odbioru w punkcie - Pocztę Polską, Inpost, Paczka w Ruchu, odbiory w punkcie dla kurierów, itp. Przecież nie będziecie dla każdego potencjalnego przewoźnika dorabiać kolejnych adresów. Chodzi o to żeby dodając te 2 dodatkowe adresy (trzeci do transakcji i drugi do paczki) załatwić już definitywnie odbiory w punkcie dla wszystkich możliwych przewoźników. Byłyby załatwione transformaty i tagi do maili. Dla świętego spokoju dodajcie sobie z dwadzieścia luźnych dodatkowych pól np. Pole dodatkowe 1, Pole dodatkowe 2, Pole dodatkowe 3, itd. - lub coś w tym stylu. Gdyby się okazało, że jakiś przewoźnik wymaga jeszcze jakiś dodatkowych danych (oprócz numeru punktu odbioru), np. podania gabarytu, formy ubezpieczenia, itp. to będzie można te dodatkowe dane w nie wpisywać i łączyć z tymi polami.

Będzie to dla wszystkich uniwersalne i czytelne rozwiązanie.

 

A później z tego adresu można będzie dorobić do maili cztery dodatkowe tagi:

-[Transakcja::AdresPunktuOdbioru],

-[Transakcja::NumerPunktuOdbioru] - dla tego numeru PniUP,

-[Paczka::AdresPunktuOdbioru],

-[Paczka::NumerPunktuOdbioru] - dla tego numeru PniUP.

Plus ewentualnie:

-[Transakcja::Pole Dodatkowe1],

-[Paczka::Pole Dodatkowe1]

-[Transakcja::Pole Dodatkowe2],

-[Paczka::Pole Dodatkowe2]

-itd.

 

Takie dodatkowe pola przydałyby się również w przypadku istniejących już adresów - można by je wykorzystywać do wpisywania tego wszystkiego czego Sello obecnie nie udostępnia, czyli gabarytów, ubezpieczeń, itp. więc mielibyście załatwioną całą obsługę wszystkich możliwych wariantów dla wszystkich możliwych przypadków dla wszystkich przewoźników. Plus pełna obsługa tych adresów i ich dodatkowych pól w wydrukach, transformatach i tagach. A zapewne i możliwość wykorzystania dla nich modyfikatorów tagów ;)

 

Takie dodatkowe uniwersalne pola załatwiające wszystkie możliwe przypadki. Jak ktoś korzysta z poczty to mógłby sobie w polu dodatkowym 1 wpisywać np. gabaryt (A,B,C,XL, itp.), a jak ktoś korzysta z kuriera to mógłby w to samo pole dodatkowe 1 wpisać np. formę powiadomienia (1 dla sms, 2 dla maila). Można by je również wykorzystać do wpisywania zawartości przesyłki, dodatkowych uwag (np. domofon nie działa) itd.

 

Wiem, że byłoby to trochę przeróbek w adresach (zwłaszcza wizualne upchanie tego w transakcjach i paczkach) ale byłoby to rozwiązanie uniwersalne i przyszłościowe. Dla użytkowników korzystających z Inposta to też by to nie miało znaczenia bo gdybyście przerobili przepisywanie adresu paczkomatu do tego właściwego adresu do odbioru w punkcie to Wy załatwilibyście integrację z Inpostem. Czyli żeby po odebraniu danych z foda adres paczkomatu wstawiał się do tego adresu dla odbioru w punkcie (a nie tak jak teraz zastępował adres wysyłkowy klienta),  a następnie podczas synchronizacji z paczkomatami, adres paczkomatu brał się już z właściwego adresu do odbioru w punkcie. Użytkownicy musieliby co najwyżej zmienić w szablonach wiadomości automatycznych tag [Paczka::AdresWysylki] na [Paczka::AdresPunktuOdbioru].

 

Bartek - pamiętasz, swego czasu pisałeś coś o rozwiązaniu wychwytującym takie informacje z notatek – po ewentualnej przeróbce adresów wszystkie wymagane dane mogłyby być wpisywane w te dodatkowe pola.

 

 

PS

Już dawno się na tym forum tyle nie opisałem ale idą święta więc... ;)

He he - Jak sam przeczytałem co powyżej napisałem to nieskromnie stwierdziłem, że dobry jestem w planowaniu i organizowaniu... Szkoda, że nie mam czasu żeby posiąść niezbędną wiedzę do wykonywania tego wszystkiego ;) A Wy, że nie macie czasu żeby się nad tym nawet zastanowić :(

 

 

 

 

Link to postu

PBB mądrze piszesz. Jedynie wystąpię w obronie ST co do paczkomatów. W InPoście żeby nadać paczkę do paczkomatu wystarczy nr telefonu i mail a na poczcie nie, trzeba wpisać jeszcze (niepotrzebny nikomu w zasadzie) adres (rzekomej)wysyłki. Więc pewno tym się kierował ST co do paczkomatów i dobrze to działa (też dzięki temu, że all zwraca nazwę paczkomatu). Natomiast to o czym piszesz zapewne jeszcze by udoskonaliło działanie sello.

Link to postu

PBB mądrze piszesz.

Dziękuję :)

 

Jedynie wystąpię w obronie ST

W obronie ST? Przede mną? ;) Przecież ja jako pierwszy przyjąłbym na własną pierś kulę wystrzeloną w ich kierunku :) Fakt, że wolałbym wtedy stać za 10 metrowej grubości murem, znajdując się najlepiej w innym województwie... no ale liczą się intencje ;)

 

Oczywiście to żart :) Doskonale rozumiem to o czym piszesz :)

Link to postu

Z adresami to jest tak, że jest to adres wysyłki, no a adres wysyłki w przypadku Paczkomatu to jest adres odbioru a nie adres klienta. Adres klienta jeśli ktoś potrzebuje może znaleźć w samym kliencie.

 

Trochę będzie zamieszania z dorobieniem kolejnego adresu bo jest on używany w bardzo wielu miejscach, które trzeba dostosować do obsługi trzeciego adresu w transakcji i drugiego w paczce.

Spróbujemy pokombinować z adresami, aczkolwiek uniwersalny adres nie zda egzaminu. Jednak lepiej jest jeśli przy paczkomacie masz do wpisania numer telefonu, maila i numer paczkomatu (+ ewentualnie jakieś dodatkowe pole) niż uniwersalnych 10 pól i musisz się zastanawiać co gdzie wpisać. Pomijam już to, że masz link do sprawdzania poprawności paczkomatu w tym oknie.

 

W obronie ST? Przede mną? Mrugnięcie Przecież ja jako pierwszy przyjąłbym na własną pierś kulę wystrzeloną w ich kierunku Uśmiech Fakt, że wolałbym wtedy stać za 10 metrowej grubości murem, znajdując się najlepiej w innym województwie... no ale liczą się intencje Mrugnięcie
:D

 

Link to postu

Z adresami to jest tak, że jest to adres wysyłki, no a adres wysyłki w przypadku Paczkomatu to jest adres odbioru a nie adres klienta.

Dla paczkomatu adres wysyłki to jest faktycznie adres paczkomatu, a nie klienta. Ale dla poczty już tak nie jest. To jest dokładnie to co napisał e-kupowanie - dwie różne firmy i dwie różne zasady/wymagania. A dla każdego innego dostawcy też to może być inaczej rozwiązane. Zaproponowany - w sumie to przez Ciebie ;) - trzeci adres załatwiałby odbiory w punkcie plus dodatkowe pola - uniwersalnie wszystkie przypadki.

 

Adres klienta jeśli ktoś potrzebuje może znaleźć w samym kliencie.

No niby masz rację ale znasz problem z odbiorami w Poczcie Polskiej - tam nie mamy podać adresu odbioru - bez względu na to skąd byśmy go nie wzięli. Tam trzeba podać numer PniUP czyli dodatkowe pole nr 1 ;) A na przykład dla przesyłek biznesowych niektórzy muszą podawać gabaryt - czyli dodatkowe pole nr 2 ;) Wagę - dodatkowe pole nr 3 ;) I tak dalej - sam widzisz dokąd to zmierza...

Nie widzę możliwości żeby Wasze pierwotne rozwiązanie czyli nadpisywanie adresu do wysyłki klienta danymi urzędu odbioru cokolwiek zmieniło w tej sytuacji. Chyba, że wrócilibyśmy do Waszego pierwotnego rozwiązania i adres do wysyłki klienta z paczki (ale nie z transakcji !!!) byłby z powrotem nadpisywany adresem punktu odbioru. Dzięki temu w mailach można by użyć tagu "paczka-adres wysyłki" i dla zwykłej paczki wpisywałby się zwykły adres klienta do wysyłki, a dla paczki z odbiorem w punkcie wstawiał wtedy ten nadpisany adres urzędu odbioru.

 

Natomiast w transformatach wszyscy musieliby sobie poprawić żeby adres wysyłki brał się nie z adresu do wysyłki z paczki ale z adresu do wysyłki z transakcji. W sumie od strony eksportu to by nic nie zmieniło i nadal nie rozwiązał by się problem z numerem PniUP ale zyskalibyście/byśmy możliwość użycia tagu w mailach z adresem urzędu odbioru.

 

Jedyny dość poważny problem w tym przypadku to podczas edycji adresów klienta każdy musiałby pamiętać żeby edytować adres do wysyłki z transakcji, a nie z paczki bo inaczej narobiły by się błędy i poprawienie adresu w paczce nic by nie dało. Bo do transformaty nie brał by się adres z paczki tylko z transakcji. I obawiam się że mogłoby się narobić dużo błędnie wysłanych paczek. Nie znam przyzwyczajeń użytkowników Sello ale naturalnym jest zmiana adresu w paczce a nie w transakcji - zwłaszcza jakiś ostatnich zmian klienta - gdy klient przyśle mail lub zadzwoni już po utworzeniu paczki.

 

Kurcze... sam widzisz jak takim nadpisywaniem jednych adresów przez drugie robi się zamieszanie ;)

 

Trochę będzie zamieszania z dorobieniem kolejnego adresu bo jest on używany w bardzo wielu miejscach, które trzeba dostosować do obsługi trzeciego adresu w transakcji i drugiego w paczce.

Tak, ja zdaję sobie sprawę z tego że będzie to skomplikowane aczkolwiek mi się nie spieszy bo Allegro obecnie i tak nie zwraca numeru PniUP więc czy wpiszę go ręcznie w polu NIP w adresie do wysyłki czy w jakimkolwiek innym to nie ma dla mnie obecnie żadnego znaczenia.

 

Jeśli więc chcecie rozwiązać zgłoszoną sugestię to możecie pokombinować tylko z tagiem (i ewentualnie jego modyfikatorem) w mailu. I wtedy w taki tag wstawiał by się adres punktu odbioru. Nie wiem - może dałoby się go jakimś tagiem wyciągnąć z notatki?

 

Spróbujemy pokombinować z adresami, aczkolwiek uniwersalny adres nie zda egzaminu. Jednak lepiej jest jeśli przy paczkomacie masz do wpisania numer telefonu, maila i numer paczkomatu (+ ewentualnie jakieś dodatkowe pole) niż uniwersalnych 10 pól i musisz się zastanawiać co gdzie wpisać. Pomijam już to, że masz link do sprawdzania poprawności paczkomatu w tym oknie.

Ja zapewne zrobiłbym sobie tabelkę, że pole 1 dla kuriera oznacza to..., dla poczty polskiej to..., a dla inpostu to... ;)

Uniwersalne pola można zaplanować tak że mogą mieć pole opisu żeby było wiadomo co gdzie wpisać i każdy mógłby sobie taki opis umieścić w każdym polu - miały być w Sello dorobione jakieś literki "i" służące takimi podpowiedziami ;) Polom dodatkowym można by nadawać własne nazwy - np. gabaryt, forma ubezpieczenia, forma powiadomienia, itp. bo faktycznie większość tych pól u różnych dostawców oznacza to samo tylko przekazywana jest innymi polami.

 

Zwłaszcza gdyby pól dodatkowych było 20 lub 100 to każdy mógłby sobie nazwać to pole jak by chciał, np. kurier DPD - gabaryt, poczta polska - gabaryt. A co tam - można zaszaleć i zrobić słownik dodatkowych pól własnych do przesyłek tak jak pola własne do towarów, a następnie do każdego rodzaju przesyłki w słownikach dostawców można by sobie przypisywać dowolne pole dodatkowe. Przyznaj się - że to rozwiązanie zaintrygowało Cię ;) A jak jeszcze pomyślisz tutaj o modyfikatorach to na pewno uśmiech od ucha do ucha ;):)

 

Może dałoby się dodać te dodatkowe pola do obecnych adresów, a nie dodawać już tego trzeciego adresu?

 

Wiem, że ja się nie znam ale uważam, że dorobienie dodatkowych uniwersalnych pól jest lepsze. Jak je raz dodacie to macie spokój ze wszystkimi dostawcami. A jak będziecie indywidualnie kombinować z każdym to... będzie musieli indywidualnie kombinować z każdym.

 

Co do punktu odbioru - to bodajże Ks. Robak kiedyś pisał, że można by w słowniku "wysyłka towarów - Sposoby wysyłki" w dostawie, obok istniejących już opcji dostawy dorobić jako kolejny ptaszek "odbiór w punkcie". I działałoby to na zasadzie obecnych pobrań, które są inaczej traktowane w Sello niż przesyłki płatne z góry. Inaczej - czyli że jest podział na przesyłki pobraniowe (np. oddzielne maile). Zaznaczenie takiego ptaszka w danym sposobie wysyłki oznaczałoby traktowanie jej jako z odbiorem w punkcie i wtedy adres odbioru w punkcie byłby ustawiany w paczce jako adres odbioru w punkcie (plus dla poczty polskiej to pole PniUP), a nie adres klienta do wysyłki.

 

Co do uniwersalnych pól to nie rozumiem w czym problem. Wpisać w pole można co się chce, a ewentualna kontrola następuje na kolejnym etapie. Mamy pole dodatkowe 1 i wpisujemy w nim:

-dla kuriera - 1 dla sms

-dla inpostu - link kontrolny

-dla poczty polskiej - numer PniUP, gabaryt, cokolwiek

 

I w odpowiednich transformatach pole dodatkowe 1 jest odpowiednio przerabiane. Jeśli pomylimy się to zostanie nam zwrócony błąd odpowiednio:

-dla kuriera - że np. nie można wpisać 1

-dla inpostu - że np. link jest zły

-dla poczty polskiej - że np. numer PniUP jest niepoprawny.

 

Każdy będzie wiedział, że ustalił sobie że u niego pole dodatkowe 1 oznacza

-dla kuriera - 1 dla sms - czyli sposób powiadomienia klienta

-dla inpostu - link kontrolny

-dla poczty polskiej - numer PniUP - czyli numer placówki do odbioru

A jak byłby słownik pól dodatkowych do przesyłek to już by była bajka :)

 

Ja rozumiem, że to jest skomplikowane do przerobienia. Piszę tylko, że jedną przeróbką i uniwersalnym rozwiązaniem można załatwić wszystkie przypadki i ewentualną integrację ze wszystkimi doręczycielami. Po prostu jeśli wzięlibyście się za dodawanie tego trzeciego adresu to żeby od razu zrobić to dobrze, uniwersalnie i nie wracać do tego gdy prezes poprosi Was o dorobienie integracji z firmą X, bo firma X kupiła mu wczasy na Karaibach ;)

 

Na przykład - obecnie cały czas nie ma możliwości wypełnienia innych pól dla transformaty do Sendita albo dla Poczty Polskiej. Nie oznacza to, że problem zniknął - tylko z braku możliwości realizacji tych funkcjonalności lub wyższego priorytetu innych sugestii,  itp. - olałem sprawę - bo musiałem. I tak robią inni. Ewentualne indywidualne sprawy muszę dogrywać online z poziomu Sendita. Przecież nie będę Was prosić żebyście dorobili do Sendita pola dodatkowe wg ich specyfikacji. A dla Poczty Polskiej do każdego rodzaju wysyłki wszystkie pola specyficzne wg ich pełnej specyfikacji - przecież to będzie z tysiąc pól (!) I dlatego ja rozumiem jak trudne jest dorobienie integracji z Pocztą Polską. Jak zwykle i kolejny raz powtórzę - ja się nie znam ale wydaje mi się że wprowadzenie trzeciego adresu dla odbiorów w punkcie plus dorobienie dodatkowych uniwersalnych pól w ostatecznym rozrachunku ułatwiłoby sprawę i dało nieograniczone możliwości integracji dla Was lub dla użytkowników - poprzez transformaty. Przecież wtedy, np. dla Poczty Polskiej wystarczyłoby tylko porobić transformaty dla każdego rodzaju przesyłki, a polami dodatkowymi wypełniać ich specyficzne pola (gabaryt, ubezpieczenie, itp.). Czyli moglibyśmy rozwinąć funkcjonalność transformat, a Wy potem moglibyście łatwiej na ich podstawie przygotować integrację z Pocztą Polską :)

 

PS

Nadal nieskromnie uważam, że w planowaniu i organizowaniu jestem dobry ;)

 

PS 2

Bartek - już wyczerpałem temat :) Obiecuję, że nie będę Cię więcej męczył... na ten temat ;)

Link to postu

Rozwiązanie z polami własnymi jest ok, ale tylko dla zaawansowanych użytkowników. Będzie to fajne tylko wtedy jak posiedzisz, przemyślisz, pokonfigurujesz. Jednak osoba która chce się posługiwać Sello i nie koniecznie ma zapał do programowania chce widzieć dla paczkomatu 3 pola, dla poczty 5, dla kuriera 4. Pomijam już kwestię czasu, dodanie pól własnych do towarów trochę czasu zajęło - z dostawami będzie zapewne podobnie.

 

Wydaje mi się, że nie każdy pracownik będzie pamiętał że liczba 1 w pisana w pole 4 oznacza że ma być SMS wysłany. W takich wypadkach lepiej sprawdzają się po prostu odpowiednie kontrolki (checkbox w tym przypadku).

 

 

Link to postu

Rozwiązanie z polami własnymi jest ok, ale tylko dla zaawansowanych użytkowników. Będzie to fajne tylko wtedy jak posiedzisz, przemyślisz, pokonfigurujesz. Jednak osoba która chce się posługiwać Sello i nie koniecznie ma zapał do programowania chce widzieć dla paczkomatu 3 pola, dla poczty 5, dla kuriera 4. Pomijam już kwestię czasu, dodanie pól własnych do towarów trochę czasu zajęło - z dostawami będzie zapewne podobnie.

 

Wydaje mi się, że nie każdy pracownik będzie pamiętał że liczba 1 w pisana w pole 4 oznacza że ma być SMS wysłany. W takich wypadkach lepiej sprawdzają się po prostu odpowiednie kontrolki (checkbox w tym przypadku).

 

 

 

To może rozwiązaniem przy wprowadzeniu tych pól, było by zrobienie (jak łatwo to się pisze, prawda?) checkbox'a "włącz opcje zaawansowane", tak jak to jest przy instalacji niektórych programów. Plus odpowiednie ostrzeżenie, np. "czy jesteś pewien, że sobie poradzisz?" :)

Link to postu

Rozwiązanie z polami własnymi jest ok, ale tylko dla zaawansowanych użytkowników. Będzie to fajne tylko wtedy jak posiedzisz, przemyślisz, pokonfigurujesz. Jednak osoba która chce się posługiwać Sello i nie koniecznie ma zapał do programowania chce widzieć dla paczkomatu 3 pola, dla poczty 5, dla kuriera 4. Pomijam już kwestię czasu, dodanie pól własnych do towarów trochę czasu zajęło - z dostawami będzie zapewne podobnie.

 

Wydaje mi się, że nie każdy pracownik będzie pamiętał że liczba 1 w pisana w pole 4 oznacza że ma być SMS wysłany. W takich wypadkach lepiej sprawdzają się po prostu odpowiednie kontrolki (checkbox w tym przypadku).

 

 

 

To może rozwiązaniem przy wprowadzeniu tych pól, było by zrobienie (jak łatwo to się pisze, prawda?) checkbox'a "włącz opcje zaawansowane", tak jak to jest przy instalacji niektórych programów. Plus odpowiednie ostrzeżenie, np. "czy jesteś pewien, że sobie poradzisz?" :)

 

A mi się wydaje, że to jest ogólny problem Sello - jako programu dla wszystkich. Nie można zbudować jednocześnie programu z rozbudowanymi opcjami i żeby początkujący użytkownik mógł sobie z nim poradzić. Bez względu na to czy dostanie ostrzeżenie czy nie. Tak się po prostu nie da :(

 

Dla początkujących użytkowników to jest Allegro online - tam po kolei musi się wypełnić każde pole bo inaczej nie da się wystawić aukcji. Potem MS Allegro. No i na końcu - Sello, które jakkolwiek by na to nie patrzeć jest dla zaawansowanych użytkowników. Tak, można opanować podstawowe funkcje i metody wystawiania (zwłaszcza jak się ma poradnik ;) ) ale jak trzeba ruszyć dalej to bez tego forum się nie da - HTML, SQL, transformacje, programowanie, itd. Wydruki do paczek, transformaty do EN'a, czy nawet ostatnio - obsługa Allegro - Inpostu. Najzwyczajniej - trzeba się powymieniać doświadczeniami żeby to wszystko uruchomić. A przeciętny użytkownik jak już sobie poradzi z podstawowymi funkcjami (lub raczej jak ktoś go przeszkoli) to nawet tutaj nie zaglądnie ;)

 

To jest dokładnie tak samo jak z Subiektem GT. Przeciętny użytkownik ledwo go zainstaluje i skonfiguruje, a najczęściej i tak korzysta z pomocy kogoś znajomego, który dodatkowo pokazuje mu podstawowe funkcje. I taki użytkownik ogranicza swoje działanie tylko do nich. Mam wielu znajomych, którzy nawet nie wiedzą, że mogą sobie kolumny dodawać do gridów i wielkie halo jak im zniknie jakaś kolumna bo nie wiedzą, że ją sobie przypadkiem zwęzili ;) Dodatkowo jak ktoś się nie zna to może wynająć partnera Insertu, który go wdroży i przeszkoli. A jak jest potrzeba zrobienia w SGT czegoś więcej to hulaj dusza - limitów nie ma ;) Plusy, Sfera, rozwiązania partnerskie...

 

To samo powinno być w Sello czyli trzeba by sobie zadać pytanie do którego stopnia ma być zapewniona podstawowa funkcjonalność dla przeciętnego użytkownika, a odkąd zaczyna się samodzielna nauka i praca lub potrzeba skorzystania z partnera Insertu celem wdrożenia, przeszkolenia, wykonania transformat itp. Wydaje mi się, że podstawowa funkcjonalność Sello jest już zapewniona - możliwość wystawiania i odbierania aukcji, obsługa transakcji i paczek - z podstawowymi wydrukami z Sello.

 

Chcesz coś więcej od swojego Windowsa - to się go naucz obsługiwać lub wynajmij kogoś kto to zrobi za Ciebie.

Chcesz coś więcej od swojego smartfona - to się go naucz obsługiwać bo raczej nikt tego za Ciebie nie zrobi.

Chcesz coś więcej od Sello - to się go naucz obsługiwać, wynajmij partnera Insertu, informatyka, itd.

Tak - brzmi srogo :) ale sorry nie da się zapewnić zaawansowanych funkcji dla każdego przeciętnego użytkownika. A chyba Ci co już handlują jakiś czas na Allegro, to wiedzą że profesjonalny handel internetowy nie jest taki prosty jak Allegro zachęca w swoich reklamach ;) A dodatkowo z roku na rok staje się coraz trudniejszy i bardziej wymagający. Przede wszystkim - wiedzy! i szybszego reagowania na ruchy konkurencji, trendy, itp.

 

A z kolei żeby Ci zaawansowani użytkownicy, partnerzy Sello, informatycy, itd. mogli odpowiednio szybko reagować i zrobić w Sello coś więcej to potrzebują narzędzi, np.:

-eksportu z większą liczbą pól umożliwiającą robienie rozbudowanych transformat,

-importu do Sello,

-edytora widoków w Sello,

-edytora wydruków,

-pól własnych towarów, pól ogólnych, modyfikatorów - wszystko celem automatyzacji wystawiania aukcji.

 

Część już jest, część wymaga rozbudowy, a część stworzenia od zera. Natomiast ŻADNE z powyższych nie jest narzędziem dla przeciętnego użytkownika (!) a raczej są uniwersalnymi narzędziami dającymi możliwość zrobienia z Sello prawdziwego kombajna, którym mogłoby być w 100% :) Muszą to być narzędzia uniwersalne bo tylko dzięki nimi (i z pomocą tego forum) każdy może sobie ustawić pracę pod swoje potrzeby. Ja widzę to tak - uniwersalne narzędzia i kto umie to sobie zrobi, a kto nie umie to niech się nauczy lub wynajmie partnera Insertu. W ten sposób chociaż część użytkowników mogłaby już korzystać z nowych funkcjonalności. A jak będziemy się skupiać na budowie indywidualnych rozwiązań i budowie indywidualnych checkboxów ;) zrozumiałych dla każdego to zejdą na nie całe lata, których nie mamy. Dodatkowo uniwersalne rozwiązanie ma to do siebie, że jest uniwersalne, czyli jak ktoś coś zmieni to każdy może to sobie na szybko przerobić, skorzystać z czyjegoś rozwiązania, zainspirować do zrobienia czegoś nowego itp. A jak będzie indywidualne rozwiązanie i np. Poczta Polska zmieni wartość dla dowolnego checkboxa to bez przeróbek TS się nie obejdzie i znowu będą krzyki na forum ;)

 

I jeszcze na koniec przypomnę kilka uniwersalnych chwalebnych uczynków TS :) i co z nich wynikło:

1. Edytor wydruków - i ludzie robią sobie w nim co chcą. Mamy obsługę pól własnych (z SGT i Sello) i nawet zdjęć :) Ciekawe kiedy udało by się indywidualnie dorobić tą obsługę tak żeby przeciętny użytkownik sobie poradził, i jeszcze z checkboxami? ;)

2. Transformaty - i ludzie mają integrację z Pocztą Polską, Senditem i kilkoma innymi przewoźnikami :) Ciekawe czy i kiedy udało by się dorobić te wszystkie integracje na sztywno ? ;) I ile potem by było roboty żeby upilnować bieżące zmiany :( A Ci co nie mają integracji to znowu sorry ale liczą na gotowe za darmo i do ręki bo z tym wszystkim co zostało już napisane to da się obsłużyć z 90% przypadków. A z obejściami to i 100% - niestety często sami musimy się dostosowywać do możliwości.

3. Pola własne - i każdy może robić sobie z aukcjami co chce, a przynajmniej będzie mógł :) Ciekawe czy kiedykolwiek udało by się na sztywno dorobić wszystkie pola zgłaszane przez użytkowników (z Sello i z Subiekta), a na podstawie tego co już zostało napisane to zakładam, że w dalszym etapie pola własne umożliwią (trigerami bądź nie) wyciąganie dowolnych danych z Subiekta. Może więcej ludzi z tego zacznie korzystać jak się im przygotuje jakiś poradnik, obecne prace nad poradnikiem są na etapie koncepcyjnym ;) A tak serio to muszę przeczekać i dopiero po nowym roku stworzę coś podstawowego. Zabawa to się dopiero zacznie z modyfikatorami.

 

Żeby nie było - powyższe to absolutnie żadna złośliwość, a wręcz przeciwnie - dowód na to, że uniwersalnymi rozwiązaniami Sello idzie do przodu.

 

 

PS

Obiecałem, że nie będę więcej męczył tematu obsługi doręczycieli w Sello więc teraz pomęczyłem na temat uniwersalności Sello ;) Ale to wszystko dla jak najszybszego i najpełniejszego rozwoju Sello :) Moją jedyną bronią żeby Was przekonać są słowa i korzystam z tej broni całymi akapitami ;)lol-029.png

 

 

OFFTOP

Arabowie budują w swoim kraju na potęgę i z szybkością błyskawicy nie licząc się z kosztami. Powód - nie mają ochoty czekać latami jak coś zostanie zbudowane tylko chcą z tego korzystać jeszcze za swojego życia ;)

Link to postu

;D ;D ;D ;D ;D

 

Nie wiem od czego zacząć.

 

Ale myślę, że trzeba bardziej mierzyć siły na zamiary.

 

W zasadzie obsługa poczty przez transformaty jest niemal w całości obsługiwana już teraz.

Nie ma tylko możliwości obsługi odbiorów w punkcie.

I w zasadzie tyle.

 

Z tego względu uważam, że należy dorobić ten jeden przypadek, a nie poświęcać masy czasu Bartka i jego ludzi na robienie pełnej uniwersalności w konfiguracjach adresów paczek.

 

A ten cenny czas zaoszczędzony tym sposobem poświęciłbym na bardziej pożyteczne rozwiązania jak pakowarka.

Albo możliwość dodawania przycisków na pasku narzędzi, tak aby szybko wydrukować etykiety, szybko wyeksportować paczki.

Albo co jeszcze ważniejsze - dodanie przycisków z predefiniowanymi filtrami na listach transakcji, paczkach, towarach.

Klikanie z filtrami w formie obecnej, w jedną stronę i z powrotem jest mało zachwycające :)

 

Podsumowując jestem w pełni za zmianami dla użytkowników zaawansowanych, bo faktycznie jak PBB stwierdził, ten kto nie potrzebuje tych funkcji - nie używa Sello tylko MS.

Jednak jako, że nie możemy mieć wszystkiego, warto zająć się innymi funkcjami zaawansowanymi niż uniwersalizacja adresów pocztowych.

Link to postu

;D ;D ;D ;D ;D

Nie wiem od czego zacząć.

I tak jestem pod wrażeniem że chciało Ci się to przeczytać ;)

 

Z tego względu uważam, że należy dorobić ten jeden przypadek, a nie poświęcać masy czasu Bartka i jego ludzi na robienie pełnej uniwersalności w konfiguracjach adresów paczek.

Źle zrozumiałeś :) To nie chodzi o nową funkcjonalność ani nie o to żeby nadawać jej jakiś wysoki priorytet :) Tylko o to, że kolejne integracje z kolejnymi kurierami i tak będą dodawane do Sello. Więc zamiast tracić czas na każdą z nich z osobna to przy najbliższej okazji lepiej zrobić uniwersalne rozwiązanie tak żeby zrobić to raz i zamknąć temat ewentualnych WSZYSTKICH przyszłych integracji - nawet jeśli na dorobienie uniwersalnego rozwiązania trzeba by poświęcić trochę więcej czasu.

 

Chodzi o to, że jak w 2015 roku przyjdzie firma X i poprosi o integrację to żeby nie tracić kilku miesięcy na zrobienie integracji z firmą X, w 2016 roku znowu kilka miesięcy z firmą Y, a w 2017 roku znowu kilku miesięcy z firmą Z. Lepiej od razu w 2015r dorobić uniwersalne rozwiązanie (czyli te uniwersalne dodatkowe pola i adres odbiorów w punkcie) i na tej podstawie chłopaki będą mogli dorobić każde dowolne integracje. W sumie mogłoby to wyglądać jak transformaty dla PP czyli żeby nie trzeba było nic kombinować w Sello (bo na przeróbki istniejących rzeczy w Sello schodzi najwięcej czasu). Tylko eksportujemy do systemów przewoźnika przesyłki i importujemy z powrotem do Sello numery listów przewozowych i już. Ewentualnie żeby to nazwać integracją to żeby nie trzeba było się logować przez www do systemów przewoźnika tylko żeby zostało to wszystko załatwione w tle. A listy przewozowe mogą przyjść nawet na maila - nie widzę w tym nic złego. Napisanie takich transformat to dla TS kilka godzin pracy. Plus dorobienie jakiegoś mechanizmu synchronizującego pod system danego przewoźnika. I już. Nigdy więcej tracenia czasu na firmę X,Y,Z. A wiesz jak ludzie się wypowiadają na tema integracji z K-EX'em ;) A wtedy nie byłoby już mowy o traceniu czasu na integrację z kolejną firmą bo faktycznie by się go już nie traciło :)

 

A ten cenny czas zaoszczędzony tym sposobem poświęciłbym na bardziej pożyteczne rozwiązania jak pakowarka.

"Pakowarkę" to sam Ci dorobię po nowym roku (luty-marzec) ;) Może nie będzie to rozwiązanie jakiego oczekujesz ale na pewno ułatwi pakowanie. Mam już ściśle tajny pomysł jak to obejść i to bez umiejętności programowania :) Oczywiście o obsłudze czytników to można od razu zapomnieć ;) A TS może w międzyczasie robić swoją - zobaczymy która będzie lepsza :)

 

Albo możliwość dodawania przycisków na pasku narzędzi, tak aby szybko wydrukować etykiety, szybko wyeksportować paczki.

To już jest i nazywa się skróty klawiaturowe ;) Ale zawsze to można rozbudować o Twój pomysł :)

 

Albo co jeszcze ważniejsze - dodanie przycisków z predefiniowanymi filtrami na listach transakcji, paczkach, towarach.

Klikanie z filtrami w formie obecnej, w jedną stronę i z powrotem jest mało zachwycające :)

No tu mnie faktycznie masz :) Rzeczywiście bardzo by to pomogło. Tak jak napisałeś - przestawianie ich dosłownie co chwilę to... :(

 

Podsumowując jestem w pełni za zmianami dla użytkowników zaawansowanych, bo faktycznie jak PBB stwierdził, ten kto nie potrzebuje tych funkcji - nie używa Sello tylko MS.

Jednak jako, że nie możemy mieć wszystkiego, warto zająć się innymi funkcjami zaawansowanymi niż uniwersalizacja adresów pocztowych.

Dokładnie tak. Przeróbka adresów tylko przy okazji konieczności przeróbek - wtedy przerobić raz, a dobrze i uniwersalnie. Jeśli chcemy pogodzić zaawansowanych użytkowników i (troszkę ponad)przeciętnych, to chyba ten słownik z dodatkowymi polami własnymi do adresów załatwiałby sprawę bo każde pole można by sobie nazwać. No i dostajemy tagi tych pól do wykorzystania w mailach więc można by całkowicie odpuścić sobie dorabianie dodatkowych szablonów maili - wszystko by się dało załatwić tymi dodatkowymi polami.

 

 

 

Link to postu

 

A ten cenny czas zaoszczędzony tym sposobem poświęciłbym na bardziej pożyteczne rozwiązania jak pakowarka.

"Pakowarkę" to sam Ci dorobię po nowym roku (luty-marzec) ;) Może nie będzie to rozwiązanie jakiego oczekujesz ale na pewno ułatwi pakowanie. Mam już ściśle tajny pomysł jak to obejść i to bez umiejętności programowania :) Oczywiście o obsłudze czytników to można od razu zapomnieć ;) A TS może w międzyczasie robić swoją - zobaczymy która będzie lepsza :)

 

 

Super chocolate-bunny-29.GIFdancing-broccoli-23.gif

 

Albo możliwość dodawania przycisków na pasku narzędzi, tak aby szybko wydrukować etykiety, szybko wyeksportować paczki.

To już jest i nazywa się skróty klawiaturowe ;) Ale zawsze to można rozbudować o Twój pomysł :)

 

Nie bardzo. Mi chodzi o bardziej konkretne przyciski. Np. eksport do EN, albo wydruk etykiet dla paczek mini.

Albo już lenistwo na maxa - wydruk etykiet i jednoczesny eksport do EN. Jednym kliknięciem!

eating-spaghettis-18.gif

 

Ale jestem leniwy  ;D

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...