Skocz do zawartości

Sprzedaż wirtualnych towarów

Polecane posty

Witam serdecznie

 

Pracuję w pewnej firmie, no i mój szef wpadł na pomysł sprzedaży na allegro (oraz może w późniejszym czasie na stronie internetowej sklepu) towaru który będzie ofertą handlową hurtowni, tzw. dropshipping,z tą różnicą że towar z hurtowni będzie trafiał do nas, a od nas bezpośrednio do klientów. Z racji że nigdy wcześniej się tym nie zajmowałem, nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Pracujemy na subiekcie, a do hurtowej obsługi aukcji szef zakupił nam Sello.

 

No i pojawia się pierwszy i zasadniczy problem. Jak do subiekta dodać ofertę hurtowni? Bo listę towarów mogę sobie dodać do utworzonego nowego magazyny (roboczo nazwany "wirtualnym"), ale na stanie mam 0 sztuk, a Sello nie wystawia aukcji z towarem, którego jest 0 na stanie. Czy jest możliwość aby wewnętrznie wrzucić ofertę do Sello? Czy może da się to uruchomić w jakiś inny sposób?

 

Jeżeli uda się to jakoś rozwiązać, to będę miał kolejne pytania.

 

Z góry dziękuję za pomoc i jednocześnie przepraszam, jeżeli taki wątek na forum już był.

Link to postu

Będzie to czasem 5, czasem 10, w zależności od rodzaju towaru.

Więc jeżeli przyjąłbym sobie na stan tyle sztuk towaru, ile bym chciał wystawić, to czy jest opcja "wystaw maksymalną liczbę sztuk"? Albo gdzie można coś takiego ustawić w sello?

 

Wystawianie aukcji to połączenie danych z towaru i szablonu aukcji. Jak pisał powyżej Orys, dla każdego towaru stwórz szablon aukcji z odpowiednią ilością towaru. Potem w towarze przypnij ten szablon do towaru i wystawiaj aukcje z towarów przez 'Wystaw z szablonu'.

Link to postu

Witam serdecznie

 

Pracuję w pewnej firmie, no i mój szef wpadł na pomysł sprzedaży na allegro (oraz może w późniejszym czasie na stronie internetowej sklepu) towaru który będzie ofertą handlową hurtowni, tzw. dropshipping,z tą różnicą że towar z hurtowni będzie trafiał do nas, a od nas bezpośrednio do klientów.

 

 

Hmm... to żaden dropshipping, tak wszyscy sprzedają :)

 

U Was to raczej Just In Time Delivery, bo zakładam, że nie będziecie mieli żadnych stanów magazynowych, tylko będziecie zamawiali bieżącą ilość sztuk zgodnie z zamówieniami klientów.

 

Generalnie może to być kosztowne, chyba, że hurtownia płaci za wysyłkę do Was :)

Link to postu

Dobra, generalnie widzę że jestem mega zielony w tym temacie. ..

 

Także Panowie/Panie, proszę o pomoc, opiszę wam jak ja to widzę i jeśli możecie to poprawcie błędy w moim rozumowaniu.

 

1. Tworzę sobie jakiś wirtualny magazyn w subiekcie, przyjęcie towaru na jakieś przyjęcie magazynowe, no i na podstawie tego zaciągam przedmioty do Sello, tak?

 

1a. Co z opisami przedmiotów? Bo zauważyłem ze Sello z Subiekta zaciąga tylko ten krótki opis, a nie pełny, a niestety nieraz jest on niewystarczający i musielibyśmy ręcznie uzupełniać resztę.

 

2. Następnie do każdego towaru, mam utworzyć osobny szablon?

 

3. Później to już kwestia wysyłki. Korzystamy z firmy DPD i czy może ktoś mi powiedzieć, czy program SmartBL jest ogarnięty i do ogarnięcia? Bo z tego co czytałem to wszystko powinno ładnie hulać, natomiast chciałbym poznać opinie osoby która z tego korzysta.

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Link to postu

1a. w konfiguracji systemu sprzedaży w Sello można wybrać opis, który ma być pobierany z Subiekta.

 

2. I tak i nie. Szablon przechowuje informacje specyficzne dla aukcji (których nie ma w towarze), czyli np. kategorię, atrybuty specyficzne. Można teoretycznie utworzyć jeden szablon na daną grupę towarów i ten szablon przypisać do grupy towarów (operacje zbiorcze w towarze Ctrl+B).

Docelowo dążymy do takiego rozwiązania, aby liczba szablonów była jak najmniejsza, ale na to trzeba będzie zaczekać do wersji co najmniej  1.19.

 

 

Link to postu

Dobra, a teraz taki krzak mi wyszedł.

Wystawiłem jakiś przedmiot na allegro przez Sello.

Kupiłem z innego konta, no i po pierwsze, źle zarejestrował mi sposób wysyłki, gdyż wybrałem pobranie, a wrzuciło do wysyłki kurierskiej płatnej z góry.

Następnie, gdy zmieniłem to, zauważyłem że muszę podać firmę kurierską, do zrobienia paczek zainstalowałem sobie SmartBL, skonfigurowałem swoje DPD, ale niestety DPD nie ma w Sello.

Pytanie brzmi, co w tej sytuacji zrobić, drodzy forumowicze? Czy ktoś korzystający z DPD i SBL ma jakieś rozwiązanie na to? Bo co do tych opcji wysyłki, to pewnie coś namieszałem w ustawieniach pewnie, tylko gdzie? :(

 

Link to postu

Popatrz w Administracji w Sello - tam jest sporo opcji do indywidualnego ustawiania - jest też opcja dodawania swoich kurierów (wysyłka - dostawcy na przykład).

 

Sello nie może być od razu skonfigurowane "dla każdego" - tego nie dało by się ogarnąć i wprowadzało by niepotrzebne zamieszanie. Ja jak zaczynałem z Sello to każdą zakładkę i każde ustawienie poznawałem doświadczalnie - też polecam. Zresztą przy nowych wersjach też warto przeklikać program - czasem coś przydatnego można w taki sposób poznać i wdrożyć.

Link to postu

Jest jeden szczegół, który trzeba wziąć pod uwagę. Zakup na Allegro to jedno, a wypełnienie formularza to drugie. Sello pobiera najpierw zakupy i tworzy z nich transakcje - w tym momencie musi jakoś uzupełnić transakcję wartościami, w tym sposobem wysyłki. Wykorzystuje zatem w tym celu parametry domyślne transakcji - do skonfigurowania w module administracji.

Dalej, jeśli klient wypełnił formularz i wybrał w nim sposób wysyłki, może się okazać, że różni się on od sposobu domyślnie wybranego dla transakcji - zapewne stąd ta różnica.

Dopiero po pobraniu formularza (ikonka formularza będzie widoczna na liście transakcji) jeśli jest włączone automatyczne kopiowanie danych z formularza do transakcji (parametry wysyłania i odbierania > zakładka transakcje), przesyłka w transakcji będzie się zgadzać z wyborem klienta. Samo przekopiowanie danych z formularza do transakcji można również wykonać ręcznie na zakładce formularze w transakcji.

 

Warto zatem ustawić domyślny sposób wysyłki dla transakcji na taki, który najczęściej wybierają klienci. Niektórzy użytkownicy dodają specjalny sposób wysyłki o nazwie NIE_WYBRANO i ustawiają go jako domyślny dla transakcji, aby było widać, że klient jeszcze w żaden sposób nie potwierdził z jakiej wysyłki chce skorzystać.

Link to postu

Dzięki za pomoc, to mi pomoże skonfigurować formularze wysyłek :)

 

Natomiast pytanie teraz do użytkowników SmartBL. Uzupeniłem dane w oknie DPD Online, próbuję wyeksportować paczkę, którą zaimportowałem z list wysyłkowych Sello, wywala mi błąd Login:Failed :(

No i teraz pytanie, czy ja coś pomieszałem w danych, czy może potrzebne mi są jakieś inne dane do logowania niż do webclienta dpd.

(Bo wszyscy piszą o webservice, to jest coś innego niż webclient? Jeśli tak, to skąd wytrzasnąć te dane do logowania webservice?)

Link to postu

Dzięki za pomoc, to mi pomoże skonfigurować formularze wysyłek :)

 

Natomiast pytanie teraz do użytkowników SmartBL. Uzupeniłem dane w oknie DPD Online, próbuję wyeksportować paczkę, którą zaimportowałem z list wysyłkowych Sello, wywala mi błąd Login:Failed :(

No i teraz pytanie, czy ja coś pomieszałem w danych, czy może potrzebne mi są jakieś inne dane do logowania niż do webclienta dpd.

(Bo wszyscy piszą o webservice, to jest coś innego niż webclient? Jeśli tak, to skąd wytrzasnąć te dane do logowania webservice?)

 

Tak, inne dane. Da ci przedstawiciel DPD - pytaj u niego.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...