Jolan123 0 Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Ponieważ to mój pierwszy post - na początek witam wszystkich. natrafiłem na taki problem: podczas podłączenia SELLO 1.18.0 - do zewnętrznego systemu sprzedaży SubiektGT 1.34 HF2 występuje błąd 0x80040154 Bardzo proszę o pomoc. przeszukałem forum znalazłem wyłącznie radę o przeinstalowaniu Framworka2.0 (błąd wcześniej dotyczył drukowania) Tak też zrobiłem niestety nie pomogło. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Czy na komputerze na którym występuje ten błąd jest zainstalowany Subiekt (bo musi być)? Jak powyższe nie naprawi problemu to: 1. W którym miejscu występuje ten błąd? 2. Co się dzieje jak klikniesz na test połączenia w parametrach zewnętrznego systemu sprzedaży w Sello? 3. Jaki masz Windows? Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY PanBanBan bardzo dziękuję za zainteresowanie odpowiedź Subiekt stoi na serwerze - z pełnym SQL 2008r. (os: win 2008 serwer) Sello zainstalowałem na komputerze klienckim razem z SQL 2005 EXPRESS (os: win7) (NIE CHCIAŁEM INSTALOWAĆ NIEPOTRZEBNIE NA SERWERZE wersji express chyba, że to nie uniknione.) załączeniu print screen. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Czyli z tego co napisałeś wynika, że na komputerze klienckim jest tylko zainstalowane Sello i na tym komputerze nie ma zainstalowanego żadnego Subiekta? Czy tak? Bo jeśli tak, to tak jak wyżej napisałem - musi być Subiekt - zainstaluj Subiekta na komputerze na którym jest zainstalowane Sello. Wersja kliencka Subiekta wystarczy i oczywiście Subiekt musi być podłączony do swojego serwera. Nie ma znaczenia gdzie znajdują się serwery SQL Subiekta i Sello. Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY najwidoczniej nie zrozumiałem o co pytasz na serwerze: os: win 2008 serwer r subiekt gt + pełny sql na komputerze z sello: os: win7 subiekt gt - klient sello: klient + serwer Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY sello: klient + serwer Na pewno tak? Czy instalowałeś oddzielnie SQL'a, a oddzielnie Sello w wersji klienckiej? Czy jednak zainstalowałeś wersję serwerową=jednostanowiskową Sello? Bo albo instalujesz wersję serwerową=jednostanowiskową Sello i SQL jest na tym komputerze albo wersję kliencką Sello, a wersja serwerowa Sello jest gdzieś indziej? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Błąd wskazuje na to, że na stanowisku nie ma zainstalowanego Subiekta. Czy Subiekt jest na pewno zainstalowany na tym komputerze i działa poprawnie? Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY na moim komputerze z sello: os: win7 subiekt gt - klient (wer. 1.34HF2) [NAPEWNO < print screen poniżej ] sello: wersja jednostanowiskowa sello+serwer2005 ponieważ dalej nie działa, pomyślałem więc, że: 1) zrobię back_up bazy Sello - [ok] 2) przerzucę na serwer z pełnym SQL [ok] 3) podepnę klienta do serwera [error] nie można zmienić parametrów uruchomieniowych w sello (w subiekcie mogę to zrobić przez program serwisowy lub uruchamiając aplikację jako admin) zainstalowałem selle na serwerze (win2008serwerR) z nadzieją, że uruchomię poprzez zdalny pulpit - [error] aplikacja uruchamia się, ale przestaje działać poniżej komunikat Podpis problemu: Nazwa zdarzenia problemu: BEX Nazwa aplikacji: Sello.exe Wersja aplikacji: 1.18.0.2079 Sygnatura czasowa aplikacji: 550cf1ec Nazwa modułu z błędem: pngfilt.dll Wersja modułu z błędem: 8.0.7600.16385 Sygnatura czasowa modułu z błędem: 4a5bdaee Przesunięcie wyjątku: 00001c67 Kod wyjątku: c0000005 Dane wyjątku: 00000008 Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.16.7 Identyfikator ustawień regionalnych: 1045 Dodatkowe informacje 1: 9f47 Dodatkowe informacje 2: 9f47a846358c69616478e97dbec1f887 Dodatkowe informacje 3: 18fa Dodatkowe informacje 4: 18fa93c5646d3800862893f623558691 Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Posiedziałem i oto efekt: Zainstalowałem Sello na serwerze gdzie jest baza Subiekta - uruchamiam jako RemoteApp (pulpit zdalny) - [error jak wcześniej] Podpis problemu: Nazwa zdarzenia problemu: BEX Nazwa aplikacji: Sello.exe Wersja aplikacji: 1.18.0.2079 Sygnatura czasowa aplikacji: 550cf1ec Nazwa modułu z błędem: pngfilt.dll ... - po "n-tej" próbie uruchomiło się [ale tylko raz na "n" prób] - podłączam "zewnętrzny system sprzedaży" > testuj połaczenie [error kod: 0x80041328 ] Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Czyli na komputerze z pełnym SQL'em masz teraz serwer Subiekta i serwer Sello i tam Sello działa prawidłowo, tak? Nie ma żadnych błędów? Tylko na komputerze na którym masz zainstalowane wersje klienckie Subiekta i Sello to nadal wyskakuje ten błąd? Na komputerze kliencie nie musisz uruchamiać jako pulpit zdalny tylko wyedytować sobie plik Sello.xml i podać w nim ścieżkę do serwera Sello. Lokalizacje plików w liście porad pkt 3.4. A o pracy wielostanowiskowej - pkt 2.11. Nie kombinuj ze zdalnym pulpitem bo oba programy mają normalnie działać w sieci lokalnej. Może być jeszcze kwestia błędnej instalacji, można spróbować przeinstalować (Subiekta i Sello) na tym komputerze klienckim. Wyłączyć zaporę Windowsa i przetestować. Więcej nic mi nie przychodzi do głowy. Coś zostało przekombinowane z instalacją bo instalacja Sello jak i Subiekta jest bardzo prosta. Tak samo prosto jest z podłączeniem obu programów. I tutaj trzeba szukać przyczyny. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 024 Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Na komputerze kliencie nie musisz uruchamiać jako pulpit zdalny tylko wyedytować sobie plik Sello.xml i podać w nim ścieżkę do serwera Sello. Na próbę (albo na stałe) można uruchamiać programy z wciśniętym (i trzymanym) Ctrl, wtedy programy wyszukują bazę w sieci lokalnej (chyba dobrze pamiętam, że to Ctrl?). Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Na komputerze kliencie nie musisz uruchamiać jako pulpit zdalny tylko wyedytować sobie plik Sello.xml i podać w nim ścieżkę do serwera Sello. Na próbę (albo na stałe) można uruchamiać programy z wciśniętym (i trzymanym) Ctrl, wtedy programy wyszukują bazę w sieci lokalnej (chyba dobrze pamiętam, że to Ctrl?). Tak z Ctrl. Umożliwia to wpisanie ścieżki do innego serwera. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Acha i jeszcze mi przyszło do głowy, że wszelkich ustawień Sello z Subiektem dokonuj na komputerze serwerze Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Błąd występuje w pliku pngfilt.dll, który jest biblioteką systemową. Zatem albo jest on nieaktualny, lub uszkodzony wskutek działania złośliwego oprogramowania, uszkodzenia dysku twardego. Trochę mnie zastanawia ten zrzut ekranu z Dodaj/usuń programy. Widnieje tam Subiekt GT, którego wydawcą jest Administrator. Natomiast nasze oprogramowanie powinno mieć tam przykładowo InsERT GT 1.34, wydawca InsERT. W jaki sposób ten Subiekt był tam zainstalowany? Normalnie z pliku instalacyjnego, czy w jakiś "niecodzienny" sposób? Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY W jaki sposób ten Subiekt był tam zainstalowany? Normalnie z pliku instalacyjnego, czy w jakiś "niecodzienny" sposób? - wszystkie instalki pobrane ze strony insert.com.pl Czyli na komputerze z pełnym SQL'em masz teraz serwer Subiekta i serwer Sello i tam Sello działa prawidłowo, tak? Nie ma żadnych błędów? niestety nie opiszę wszystko dokładnie, bo chyba zaczynamy się gubić [sERWER: win 2008 serwer + PEŁNY SQL] +Subiekt +Sello 1- problem z uruchomieniem Sello (działa raz na 10-20 prób) PROBLEM: [pngfilt.dll] 2- jak już "szczęśliwie" Sello wystartuje - błąd testu połączenia [0x80041328]) [MÓJ KOMP: win7] - zainstalowany Subiekt(klient) Sello+BAZA SQL z instalki 1) SELLO po LAN DO SERWERA SQL: - działa normalnie - nie mogę podpiąć Subiekta - błąd testu połączenia [błąd: 0x80040154] 2) SELLO w obrębie [MÓJ KOMP] - działa normalnie - nie mogę podpiąć Subiekta z [sERWER SQL] - błąd testu połączenia [błąd: 0x80040154] Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Zacząłbym od usunięcia i ponownej instalacji Subiekta na klienckim komputerze, bo dwie rzeczy świadczą o tym, że coś jest z nim nie tak (błąd: klasa niezarejestrowana, oraz te wpisy w dodaj/usuń). Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Zacząłbym od usunięcia i ponownej instalacji Subiekta na klienckim komputerze, bo dwie rzeczy świadczą o tym, że coś jest z nim nie tak (błąd: klasa niezarejestrowana, oraz te wpisy w dodaj/usuń). subiekt przeinstalowany - w dodaj/usuń wydawca = InsERT [sukces] 'testuj połączenie z systemem' - błąd [0x80041328] Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Ten błąd oznacza: "Nie można nawiązać połączenia z bazą danych podmiotu". Czy została wybrana poprawna baza? Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Baza jest poprawna, świadczy o tym: - lista podmiotów wczytują się w pole "Baza danych" - lista użytkowników SubiektaGT, która wczytuje się bez problemu w polu Użytkownik SubiektaGT > Imię i nazwisko Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Przyznam, że jest to dziwna sytuacja, z którą wcześniej się nie spotkaliśmy. Jeśli baza jest wybierana z rozwijanej listy i można wybrać użytkownika Subiekta to faktycznie nazwa jest poprawna. Natomiast przy testowaniu połączenia Sello uruchamia Subiekta i ten Subiekt próbuje się zalogować do wskazanej bazy. Z jakiegoś powodu nie udaje mu się to logowanie i zwraca powyższy błąd. Być może w nazwie komputera lub bazy są jakieś dziwne znaki (w tym polskie diakrytyczne)? Jeśli tak jest, proszę sprawdzić czy ich usunięcie pomoże. Cytuj Link to postu
Jolan123 0 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY [...] Być może w nazwie komputera lub bazy są jakieś dziwne znaki (w tym polskie diakrytyczne)? Jeśli tak jest, proszę sprawdzić czy ich usunięcie pomoże. nazwa instancji: SERWER-AD\AKCES lub 192.168.1.1\AKCES czy myślnik może być problemem? problem polega na tym, że jak łącze się po IP to też jest problem Cytuj Link to postu
dziki 0 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Czy coś się udało w tej sprawie zrobić, jest jakieś rozwiązanie ? mam podobny problem przesiadłem się z windowsa xp na serwer 2008 i po zainstalowaniu subiekta i sello dearchiwzowaniu baz mam to co opisuje kolega, tylko jest to przy subiekcie czasami a sello za każdym razem łączy się z bazą, wyskakuje okno logowania, zaloguje się i nagle komunikat program sello przestał działać. Dodam że próbowałem odinstalować sello i subiekta a nawet całe bazy i wszystko na nowo zainstalować, i ciągle to samo. Programy rozłączają się i na serwerze i przy zdalnym połączeniu. Podpis problemu: Nazwa zdarzenia problemu: BEX Nazwa aplikacji: Sello.exe Wersja aplikacji: 1.18.3.2105 Sygnatura czasowa aplikacji: 55dc6322 Nazwa modułu z błędem: pngfilt.dll Wersja modułu z błędem: 8.0.7600.16385 Sygnatura czasowa modułu z błędem: 4a5bdaee Przesunięcie wyjątku: 00001c67 Kod wyjątku: c0000005 Dane wyjątku: 00000008 Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.16.7 Identyfikator ustawień regionalnych: 1045 Dodatkowe informacje 1: 4ad1 Dodatkowe informacje 2: 4ad1da336dbde819f682eb329bbef301 Dodatkowe informacje 3: 285d Dodatkowe informacje 4: 285d35fec78f04014f52ddd2afdc490a Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0415 Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline: C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Jak Bartek napisał wcześniej problem dotyczy biblioteki systemowej używanej przez IE. Czy masz wszystkie aktualizacje i najnowszego IE zainstalowanego ? Sprawdź za pomocą sfc /scannow czy nie ma podmienionych plików w systemie. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Wskazany błąd dotyczy pliku pngfilt.dll, który nie jest składnikiem Sello. Jest to (z tego co widzę) plugin do obsługi PNG przez przeglądarkę Internet Explorer. Proszę się upewnić, że IE jest zaktualizowane do najnowszej możliwej na systemie wersji. Cytuj Link to postu
dziki 0 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 w ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY Dzięki panowie, pomogło, choć kilka razy jeszcze mnie rozłączyło, gdyby problem się pojawił ponownie dam znać, tak przy okazji ktoś może podpowiedzieć coś odnośnie subiekta, sory za offtop przeszukałem google i sprawdziłem kilka rozwiązań ale nie działa. mianowicie subiekt podłączony przez zdalny pulpit serwer i lokalnie wszystko jest ok ale 1 klient jest poza lanem, połączenia działają ale mam problem z drukarką fiskalną nie mogę dojść do tego jak skonfigurować by klient mógł robić wydruki na drukarce fiskalnej podłączonej do jego komputera. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.