Skocz do zawartości

Program lojalnościowy dla Subiekt NEXO - karty klienta

Polecane posty

Witam

Chciałbym jak najszybciej wdrożyć system lojalnościowy i karty klienta.  Obsługa kart we współpracy z Subiekt NEXO. 

Punkty na karcie chciałbym naliczać wg zdefiniowanego przelicznika na podstawie wystawionych faktur sprzedaży lub paragonów.

Naliczenia punktów do poszczególnych dokumentów sprzedaży potwierdzane byłyby ręcznie lub automatycznie (do ustalenia).  

Naliczenia do wszystkich dokumentów muszą być w jakiś sposób kontrolowane ponieważ, podczas wystawiania faktur sprzedaży klienta zazwyczaj nie ma przy sprzedawcy (sprzedaż mebli na zamówienie oraz hurtownia materiałów instalacyjnych i budowlanych).

Pytanie brzmi - czy istnieje jakiś program zintegrowany z Subiektem NEXO lub który można szybko zintegrować, aby sprawnie naliczać punkty.   Może można w jakiś sposób naliczać punkty bezpośrednio do subiekta nexo ponieważ w kartotece klienta istnieją odpowiednie pola ?

Czy można w jakiś sposób przyjmować płatność punktami z karty klienta tak aby rozliczenie odejmowało punkty z konta karty wg wartości ustalonego przelicznika ?

Bardzo proszę o pomoc.

 

 

 

Link to postu

No w bazie oficjalnych dodatków, nic za bardzo nie ma: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/rozwiazania_partnerskie.html?query=lojalnościowy&program=subiekt_nexo

Z tego co Pan pisze, to chciałby Pan naliczać punkty dla klienta, na podstawie wystawionych dla niego dokumentów - to nie jest większy problem. Dodatkowo, jeśli ma Pan wersję PRO, to można dodać pole własne w kliencie i tam je przetrzymywać. Odpowiednio zmodyfikowany wzorzec wydruku, także mógłby wyliczać te punkty. Do tego dochodzą warunki ich zużywania, tu mogą być większe trudności, bo nie wiem na co będą punkty? :) Generalnie najlepiej jakby znalazł Pan lokalnego partnera z zapleczem programistycznym, który mógłby Panu coś takiego wykonać :D

Link to postu
  • 8 miesięcy temu...
8 godzin temu, T J napisał:

Też jestem zainteresowany aby w Subiekcie można było prowadzić normalny program lojalnościowy. Zliczanie punktów, warunki programu, karty (przynajmniej wirtualne), program rabatowy połączony z wymianą punktów na znizkę Wartościową i %. Kupony rabatowe itp

W pewnej części można to zrealizować. Obsługa kart jest, jak również możliwość przypisania klientów do "grup rabatowych" w zależności od obrotu (manualnie), wykorzystując mechanizm promocji.

Link to postu

Przykładowy scenariusz dla klienta detalicznego sklepu stacjonarnego:

  1. Na poziomie konfiguracji klienta mamy opcję "uczestnik programu lojalnościowego" po zaznaczeniu której pojawia się możliwość dodania numeru karty (przyjmuję, że mamy fizyczne karty z naniesionym kodem kreskowym).
  2. Klientom, którzy mają kartę, nadajemy cechę "KLIENT 5%". Możemy to zrobić akcją zbiorczą - moduł "Klienci", filtrujemy po kolumnie "Uczestnik programu lojalnościowego" lub "Numer karty". Kolumny można aktywować w konfiguracji widoku.
  3. Przechodzimy do promocji, dodajemy promocje o nazwie"PROM KLIENT 5%", "PROM KLIENT 8%", itp., ustawiając w ich konfiguracji: "Łączy się z innymi promocjami", sprzedaż "Najbardziej korzystny rabat", Wynik "Rabat procentowy od ceny" 5%,  klienci spełniający warunki - tu wskazujemy cechę "KLIENT 5%" - czyli każdy z kartą dostanie rabat 5% na dowolny artykuł (można je ograniczyć, ale upraszczamy przykład).
  4. Wskazujemy klientów, którzy mają dostać wyższy rabat, przypisując im cechę, np. "KLIENT 8%". Tą cechę przypisujemy też do właściwej promocji "PROM KLIENT 8%".
  5. Aby wskazać klientów, bazując na wartości sprzedaży, wykorzystamy własny raport, "Sprzedaż wg klientów", którego kod zamieszczam. Uwaga: raport zawiera uproszczony schemat wyliczania sumy (np. nie uwzględnia korekt), może wymagać dostosowania względem potrzeb.
  6. W trakcie sprzedaży, na PA, skanujemy kartę do pola Nabywca - rabaty zostaną naliczone automatycznie (o ile promocje są ustawione w ten sposób - patrz konfiguracja sprzedaży).
(from podmiot in source
    where (
        podmiot.Podtyp == 3 &&
        podmiot.UczestnikProgramuLojalnosciowego == true
        &&
        (cechaQ.Id == -1 ||
        (from poz in podmiot.Cechy where poz.Id == cechaQ.Id select 1).Count()>0)
    )
    
    let wartosc_brutto = (decimal?)(from poz in podmiot.DokumentyPodmiotu
        where poz.DataWprowadzenia >= dataOd && poz.DataWprowadzenia <= dataDo &&
        new[] { "PA", "PI", "FS" }.Contains(poz.Symbol)
        select poz.Wartosc.BruttoPoRabacie).Sum() ?? 0m
        
    let ilosc_dokumentow = (decimal?)(from poz in podmiot.DokumentyPodmiotu
        where poz.DataWprowadzenia >= dataOd && poz.DataWprowadzenia <= dataDo &&
        new[] { "PA", "PI", "FS" }.Contains(poz.Symbol)
        select 1).Count() ?? 0m    

    select new Wynik
    {
        Id = podmiot.Id,
        Nazwa = podmiot.NazwaSkrocona,
        Telefon = podmiot.Telefon,
        Ilosc = ilosc_dokumentow,
        Wartosc_brutto = wartosc_brutto,
        Info = podmiot.TekstKomunikatu,
        Sygnatura = podmiot.Sygnatura.PelnaSygnatura,
        DataPozyskania = podmiot.DataPozyskania,
    }
)

 

Sprzedaż wg klientów - raport LINQ.xml

Link to postu
  • 8 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...

Próbowałem z Zencard ale w mojej ocenie nie spełnia to podstawowej formy o jaką chodzi przedsiębiorcy. Mianowicie Twoi klienci rejestrują się na Zencard, możesz do nich wysłać SMS, ale może też każdy inny podmiot który zapłaci. W praktyce możesz wysłać sms do klientów, którzy ostatnio odwiedzili kwiaciarnie. Pomysł fajny ale moim zdaniem strategicznie to nieprzemyślane, jest tam jeszcze kilka detali, które można by dopracować ale szkoda pisać, bo na samym początku dostęp do cudzych klientów jest niewporządku.

Podobny problem był ze sklepem Vendero - identycznie nieprzemyślane podejście. Pewnie dlatego się ten sklep nie udał - Twoi klienci rejestrują się na pasażu Insertu i każdy ma do nich dostęp.

Szkoda, że przez tyle lat nikt nie rozwija dodatkowych narzędzi. Ani to nie rozwijane ani nie da się tego przerzucić na Subiekta GT gdzie nadal powstają dodatki.

Link to postu
1 godzinę temu, Marek Protasewicz napisał:

Szkoda, że przez tyle lat nikt nie rozwija dodatkowych narzędzi. Ani to nie rozwijane ani nie da się tego przerzucić na Subiekta GT gdzie nadal powstają dodatki.

No niestety jest jakiś dziwny opór po stronie wdrożeniowców i twórców dodatków, aby wspierać NEXO. Chyba jakaś kwestia przyzwyczajenia do GT. Oczywiście, GT ma Swoje plus, bo powstaje już chyba jakieś 20 lat, więc po drodze zostało dodane do niego multum funkcjonalności. Jednak silnik ma już Swoje lata, technologicznie to mocno odstaje. Co do rozwiązań własnych, to jest tu duża różnica programistyczna, ale moim zdaniem dużo na plus w NEXO, wystarczy tylko chcieć :)

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...