Paweł Wilk 12 Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia Taka sytuacja: Na początku miesiąca klient zapłacił za kilka kupionych rzeczy potem jeszcze dokupił jedną i dopłacił za nią przez opcją dopłaty na Allegro. Zgrupowałem to ręcznie bo Sello dopłat nie pobiera i wysłałem. W miniony weekend ten sam klient znów płacił za kilka kupionych rzeczy, problem polega na tym, że zapłacił drugi raz za tą samą rzecz, za którą dopłacił przy wcześniejszym zamówieniu. W all miał jako nieopłacone (no bo dopłata tego nie rozlicza), zapomniał i zapłacił. Sello w ogóle nie pobrało mi tych płatności i nie zgłosiło żadnego błędu/ostrzeżenia, zauważyłem to dziś przeglądając opłacone zamówienia w samym moim allegro. Klikam na transakcję i wybieram pobierz dane transakcji i mam błąd: Nie znaleziono zamówienia, prawdopodobnie zostało zgrupowane w serwisie Allegro HTTP Status: Not Found (404) Zdarzały mi się takie sytuacje już nie raz, ale stary synchronizator pobierał takie płatności a po zgrupowaniu widziałem płatność na czerwono i mogłem sprawdzić co jest nie tak. Tutaj nie pobiera i nie ostrzega więc przez to pomijam zamówienie nieświadomie. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 37 minut temu, Paweł Wilk napisał: Zgrupowałem to ręcznie bo Sello dopłat nie pobiera i wysłałem. Pobiera. Dopłaty są doliczone do wpłaty podstawowej. Pojawia się wtedy podwójna ikonkaw zależności od tego czy po dopłacie kwota się zgadza czy nie. 39 minut temu, Paweł Wilk napisał: Nie znaleziono zamówienia, prawdopodobnie zostało zgrupowane w serwisie Allegro HTTP Status: Not Found (404) Jeśli klient zapłaci za kilka rzeczy jedną płatnością, a wcześniej miał już kupione przedmioty to stare zamówienia znikają z Allegro, dlatego przy próbie ich pobrania pojawia się błąd 404 - nie znaleziono. W zamian pojawia się nowe zamówienie z tymi samymi towarami. Dlatego Sello wyszukuje transakcji nie po numerze zamówienia a po identyfikatorze towaru w zamówieniu, aby móc zlokalizować takie usunięte zakupy. Pytanie, czy ta pierwsza rzecz dokupiona była opłacona przez klienta wraz z pierwszymi zakupami? Czy była to niezależna transakcja? Czy może zrobił po prostu dopłatę do pierwszych zakupów, a drugi pozostawił nieopłacony. Jeśli niezależna, to z punktu widzenia Allegro i Sello to są różne zakupy i tutaj nie występuje pojęcie dopłaty, tylko płatności za kolejny zakup. Zgrupowanie takich transakcji niepowiązanych ze sobą skutkuje "rozerwaniem" spójności pomiędzy tym co jest w Allegro a tym co jest w Sello, więc takie grupy przestają się synchronizować. Cytuj Link to postu
Paweł Wilk 12 Napisano 26 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 19 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: Pytanie, czy ta pierwsza rzecz dokupiona była opłacona przez klienta wraz z pierwszymi zakupami? Czy była to niezależna transakcja? Czy może zrobił po prostu dopłatę do pierwszych zakupów, a drugi pozostawił nieopłacony. Klient wygrał kilka licytacji i zapłacił wieczorem, potem jeszcze tego samego dnia wylicytował kolejną rzecz i zapłacił za nią robiąc dopłatę do tego wcześniejszego zamówienia. Wtedy muszę to w Sello zgrupować ręcznie, automatycznie wyłącza się synchronizacja więc numer przesyłki też muszę do all dodać ręcznie. Transakcja za którą dopłacono widniała u klienta w all jako nieopłacona, po miesiącu zapomniał i zapłacił za wszystko ale ta jedna transakcja była już zgrupowana ręcznie z poprzednim zakupem w rezultacie Sello nie pobrało nic i nie dało mi ostrzeżenia, że jest zamówienie w allegro którego nie może dopasować do niczego w Sello i tu jest problem. Dodam, że to licytacje więc klient kupuje przez kilka dni, ja te transakcje pobieram i mam w Sello, czekają tylko na wpłatę i w tym konkretnym przypadku wpłaty nie pobiera i nie ostrzega. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 024 Napisano 26 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 11 minut temu, Paweł Wilk napisał: Dodam, że to licytacje więc klient kupuje przez kilka dni, ja te transakcje pobieram i mam w Sello, czekają tylko na wpłatę i w tym konkretnym przypadku wpłaty nie pobiera i nie ostrzega. Nie mam licytacji, ale tak myślę, czy pomocą nie było pozostawienie transakcji niezgrupowanych do czasu, aż wszystko będzie opłacone i gotowe do wysyłki (tylko nie wiem skąd wiadomo, że już trzeba wysyłać zamówienie, klient o tym informuje?)? Ale to chyba nie rozwiązało by dopłaty do wysłanej transakcji, jedynie pracę bieżącą... Cytuj Link to postu
Paweł Wilk 12 Napisano 26 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia Ja nic nie grupuję jak nie jest opłacone, dopiero po otrzymaniu wpłaty grupuję transakcje według formularzy. Przy transakcji z dopłatą musiałem zgrupować według klienta bo Sello nie wie, za którą transakcję była dopłata (samo Allegro tego nie pokazuje, jest tylko kwota dopłaty, kupujący nie może wybrać za co dopłaca). Problem jest taki, że jak klient się zapomni i zapłaci znowu za coś co ja już przypisałem do poprzedniej transakcji to sello nie pobiera nic i takim sposobem zapłacił za 4 rzeczy a ja o tym nie wiedziałem. Stary synchronizator pokazał by ikonę płatności przy tych trzech rzeczach, które faktycznie są do opłacenia a po zgrupowaniu dalej była by ona czerwona a ja wtedy bym bez problemu znalazł dlaczego. Nowy synchronizator nie ostrzega i nie pokazuje żadnej płatności. Coś podobnego jest przy transakcjach anulowanych, jak ją anulowałem w Sello to mi tej płatności nie pobierze i nie wiem, że ktoś mi zapłacił. Cytuj Link to postu
Mariusz Kownacki 105 Napisano 26 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 1 godzinę temu, Paweł Wilk napisał: Wtedy muszę to w Sello zgrupować ręcznie, automatycznie wyłącza się synchronizacja Jeżeli grupujesz ręcznie zamówienia, które na Allegro nie są grupą zamówień, to w tedy Sello nie synchronizuje już tego zamówienia. Cytuj Link to postu
Paweł Wilk 12 Napisano 26 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia Wiem, ale muszę to zrobić przy sytuacji którą opisałem wcześniej, dlatego to zgłaszam i nie powinno być tak, że potem mam wpłatę i nie wiem, że ją mam. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 26 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 5 godzin temu, Paweł Wilk napisał: Klient wygrał kilka licytacji i zapłacił wieczorem, potem jeszcze tego samego dnia wylicytował kolejną rzecz i zapłacił za nią robiąc dopłatę do tego wcześniejszego zamówienia. Czyli de facto opłacił nie to zamówienie. 5 godzin temu, Paweł Wilk napisał: Wtedy muszę to w Sello zgrupować ręcznie, automatycznie wyłącza się synchronizacja więc numer przesyłki też muszę do all dodać ręcznie. Z takimi ręcznie grupowanymi transakcjami coś będzie trzeba zrobić. 5 godzin temu, Paweł Wilk napisał: Transakcja za którą dopłacono widniała u klienta w all jako nieopłacona, po miesiącu zapomniał i zapłacił za wszystko ale ta jedna transakcja była już zgrupowana ręcznie z poprzednim zakupem w rezultacie Sello nie pobrało nic i nie dało mi ostrzeżenia, że jest zamówienie w allegro którego nie może dopasować do niczego w Sello i tu jest problem. A czy ta kolejna transakcja (najnowsza) pobrała się do Sello? 4 godziny temu, Paweł Wilk napisał: Coś podobnego jest przy transakcjach anulowanych, jak ją anulowałem w Sello to mi tej płatności nie pobierze i nie wiem, że ktoś mi zapłacił. W takim wypadku powinno w raporcie pojawić się ostrzeżenie. Możemy zrobić tak, aby w sytuacji gdy transakcja nie jest opłacona a została już anulowana i klient coś dopłaci do niej, to potraktować to "jako błąd" i podświetlić na czerwono taką transakcję. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 024 Napisano 26 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 31 minut temu, Bartosz Rosa napisał: Możemy zrobić tak, aby w sytuacji gdy transakcja nie jest opłacona a została już anulowana i klient coś dopłaci do niej, to potraktować to "jako błąd" i podświetlić na czerwono taką transakcję. To było by dobre. Tylko trzeba by w niej ustawić wtedy (automatycznie) taki status żeby była widoczna przy filtrze (anulowane nie są widoczne): lub w Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 26 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia Będzie widać błąd na transakcjach Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 024 Napisano 26 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia OK. A dało by się kiedyś zrobić, żeby w RAPORCIE był link do tej transakcji? Czy będzie to obejmowało także np. transakcje, które są ukryte (cechą) na liście (takiej jak wyżej) bo wystąpiono o zwrot prowizji? (ale nie są jeszcze anulowane) Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 26 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia Błędy przypisane do transakcji są domyślnie klikalne w raporcie. W takim wypadku mają ikonkę w kolumnie Obiekt (tutaj akurat aukcje). Więc jak najbardziej będzie można je znaleźć w raporcie. Jeśli filtry będą wykluczać widoczność danej transakcji no to siłą rzeczy nie będzie ona widoczna. Ale wystarczy wejść we WSZYSTKIE i przefiltrować po błędach (taki filtr będzie dodany w 1.34). 1 Cytuj Link to postu
Paweł Wilk 12 Napisano 27 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 17 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: Czyli de facto opłacił nie to zamówienie. Tak, czasem mi tak dopłacają nie pytając bo chcą oszczędzić koszt wysyłki. Płaci np. o 19 a potem o 20 jeszcze coś licytuje i potem dopłaca. Dlaczego nie czekają z płatnością to dla mnie tajemnica. W weekendy mam to samo, w sobotę wieczorem ktoś płaci a potem jeszcze w niedzielę licytuje i problem bo jak on ma zrobić żeby był jeden koszt wysyłki. 17 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: Z takimi ręcznie grupowanymi transakcjami coś będzie trzeba zrobić. Przydało by się 17 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: A czy ta kolejna transakcja (najnowsza) pobrała się do Sello? Tak, miałem dwie transakcje pobranie ale nie opłacone a trzecia którą też opłacił była już zgrupowana z poprzednią transakcją. W takim przypadku Sello nie pobiera płatności. 17 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: W takim wypadku powinno w raporcie pojawić się ostrzeżenie. Możemy zrobić tak, aby w sytuacji gdy transakcja nie jest opłacona a została już anulowana i klient coś dopłaci do niej, to potraktować to "jako błąd" i podświetlić na czerwono taką transakcję. Właśnie u mnie nie było ostrzeżenia, przydał by się taki błąd Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 27 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 33 minuty temu, Paweł Wilk napisał: W weekendy mam to samo, w sobotę wieczorem ktoś płaci a potem jeszcze w niedzielę licytuje i problem bo jak on ma zrobić żeby był jeden koszt wysyłki. To znany problem, dużo kupuję na licytacjach i z jednej strony sprzedawcy chcą aby opłacić jak najszybciej a z drugiej w kolejce czekają kolejne licytacje . Jak się opłaci po zakupie to potem nie ma jak dopłacić reszty szybkimi płatnościami. 36 minut temu, Paweł Wilk napisał: Tak, miałem dwie transakcje pobranie ale nie opłacone a trzecia którą też opłacił była już zgrupowana z poprzednią transakcją. W takim przypadku Sello nie pobiera płatności. Płatność powinna się pobrać, ale prawdopodobnie status będzie widniał ciągle: Cytuj Link to postu
Paweł Wilk 12 Napisano 27 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 29 minut temu, Bartosz Rosa napisał: Płatność powinna się pobrać, ale prawdopodobnie status będzie widniał ciągle: Najlepiej by było jak by przy tych dwóch pokazała się ikona płatności na czerwono, po grupowaniu dalej powinna być czerwona i wtedy wiem, że coś jest źle. Kolejna częsta sytuacja, akurat przed chwilą się zdarzyła. Ktoś zapłacił osobno za dwie rzeczy co za tym idzie 2x koszt wysyłki (nie ogarnia płacenia zbiorczo i mimo tłumaczeń jak i tak robi źle). Teraz gość chce żebym połączył wysyłkę i zwrócił jeden koszt wysyłki. Czyli w Sello mam dwie osobne transakcje z płatnością na zielono (do przetwarzania) ale jak to zgrupuje (bo muszę jak chcę do jednej paczki) to się wyłączy synchronizacja, czyli nie wyśle mi numeru przesyłki do All. Czy nie można by zrobić tak aby w takim przypadku Sello wysłało ten sam numer przesyłki do obu tych zamówień ? 39 minut temu, Bartosz Rosa napisał: sprzedawcy chcą aby opłacić jak najszybciej Ja daję 7 dni na zakupy, jak wypada w weekend do można płacić np. w niedzielę wieczorem. Zamówienie i tak będzie w realizacji dopiero w poniedziałek, kasa na konto też wcześniej nie dotrze. Tak samo z płaceniem wieczorem w tygodniu, nie ma znaczenia czy to jest 19 czy 22, realizacja jest dopiero na następny dzień Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 27 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2020 w Sello nie pobrało zamówienia 52 minuty temu, Paweł Wilk napisał: Czy nie można by zrobić tak aby w takim przypadku Sello wysłało ten sam numer przesyłki do obu tych zamówień ? Zapewne można, ale nie zdążyliśmy zrealizować obsługi takich "niepoprawnych" sytuacji. Obsługa ręcznych grup jest na liście do zrobienia. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.