Skocz do zawartości

nowy jpk a kontrahenci

Polecane posty

witam proszę o poradę bowiem w kartotekach mam szereg klientów z długimi nazwami firmy, wprowadzając nowych pojawia mi się komunikat, iż 50 znaków przekroczyłam i muszę skrócić nazwę. Jednak w nowych jpk ma być cała nazwa - jak mam w kontrahentach dopisać całą nazwę skoro program pokazuje błąd uniemożliwiający zapis.

Link to postu
Dnia 5.10.2020 o 14:14, Agnieszka Jędrzejewska napisał:

Panie Jacku a może mnie Pan pokierować bowiem rejestru przerzuca mi nazwę skróconą a nie pełną - szulałam w parametrach-kontrahenci jakiejs zakładki za zaznaczenia ale nie widzę z góry dziękuję

W kartotece kontrahenta dostępne są dwa pola: Nazwa oraz Nazwa pełna.

Tak w skrócie, to zawartość pola Nazwa wyświetlana jest w interfejsie programu, natomiast pole Nazwa pełna używane jest na wydrukach i w JPK.

Link to postu
  • 2 lata później...
W dniu 6.10.2020 o 21:57, Jacek Izydorczyk napisał:

Tak w skrócie, to zawartość pola Nazwa wyświetlana jest w interfejsie programu, natomiast pole Nazwa pełna używane jest na wydrukach i w JPK.

Właśnie zauważyłem, że w części ewidencyjnej  - sprzedaży w pliku JPK, program nie pobiera pełnej nazwy kontrahenta, a nazwę skróconą. Wydaje mi się, że nie jest to poprawne działanie, zważywszy na stanowisko MF odnośnie korygowania nazwy kontrahenta w pliku JPK https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/jpk-vat/5323962,Korekta-JPK-V7M-bledna-nazwa-dostawcy.html

image.png.e490cee4bd947412ce50faa449a4c87f.png

W części zakupowej jest OK.

A może jest gdzieś parametr do ustawienia nazwy do pliku JPK, o którym nie wiem?

 

Edytowane przez Krzysztof Pikula
Link to postu
11 godzin temu, Krzysztof Pikula napisał:

Trochę potestowałem, to występuje przy wprowadzaniu dokumentu dla nowego kontrahenta. Nie wiedzieć czemu, program nie pobiera do zapisu w ewidencji nazwy pełnej tylko skróconą. Problem występuje zarówno przy wprowadzeniu zapisu do ewidencji sprzedaży jak i zakupów. (To samo w wydruku PKPIR). 

Dzień dobry, dziękujemy za zgłoszenie. Temat został przekazany do analizy.
Na ten moment doraźnym obejściem problemu jest przejście do takiego dokumentu i wskazanie ponownie kontrahenta z listy. Następnie należy ponownie wygenerować deklarację. W przypadku dodawania kolejnych dokumentów z nowymi kontrahentami zalecam stworzenie wcześniej ich kartotek z poziomu Kartoteki – Kontrahenci.

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...