Skocz do zawartości

Nowy synchronizator Subiekta 2.0

Polecane posty

Samego spowolnienia nie odnotowałem ale i tez tego nie śledziłem. Sello pracuje na serwerze i nikt na bieżąco tam nie zagląda. Dopóki działa, to choćby wolniej, to i tak tego nie zauważymy.

Mamy jednak częste problemy z zawieszaniem się Sello a dokładniej procesów jakie wykonuje. Próbowałem ustalić przyczynę jednak bezskutecznie. Czekałem na wersję 1.39 z nadzieją, że problem zostanie rozwiązany. Najnowszą wersję zainstalowałem dopiero dziś, więc w najbliższych dniach się okaże, czy problem nadal występuje.

 

Link to postu
15 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Jak wygląda takie zawieszenie?

W jednym czasie trwa aktualizacja ofert lub pobieranie ofert oraz Tworzenie dokumentów w SGT. Wystarczy kilka sekund popatrzeć na dolnym pasku na stan procesów, nie przesuwają się i zawsze są w tym samym miejscu :)

Sprawdzając, czy to nie chwilowe czekałem nawet 2 dni przez weekend. Niestety nie rusza dalej. Po zamknięciu Sello, pozostaje uruchomiony proces programu. W Menedżerze zadań wymuszam zamknięcie tego procesu.

Ponownie uruchamiam Sello i jest OK.

Bez błędów Sello działa u nas max 2 dni. W praktyce codziennie, co najmniej raz sprawdzam czy jest OK.

W trakcie takiego zawieszenia, nie wykonuje synchronizacji z SGT i Allegro.

Dziś przed aktualizacją programu, po weekendzie też taką sytuację miałem. Po "restarcie" programu wrzuciło mi ZK do transakcji jeszcze z soboty. Przez weekend nie zaglądałem na serwer, więc program od soboty nie działał prawidłowo.

 

Przy tego typu zawieszeniu podstawowy dla nas problem to brak synchronizacji stanów magazynowych.

Link to postu

Wczoraj wieczorem również się zawiesił program. Błąd jaki do tego doprowadził to:

"Generowanie listy zaległych transakcji: Nieprawidłowy wskaźnik." - godzina 20:32

 

Dziś nad ranem pojawił się jeszcze błąd:

"Uruchamianie systemu sprzedaży: Nie udało się uruchomić systemu sprzedaży.
System.UnauthorizedAccessException: Odmowa dostępu. (Wyjątek od HRESULT: 0x80070005 (E_ACCESSDENIED))
   w InsERT.Sello.SalesSystemServer.IInsApp.SetObj(Guid guid, String bstrCode, Object vValue)
   w InsERT.Sello.SalesSystemServer.GTInstance.GetOfflineInstance(User user)
   w InsERT.Sello.SalesSystemServer.GTInstance.PrepareInstance()
   w InsERT.Sello.SalesSystemServer.SalesSystemHost.ThreadRun()"    - godzina 6:04

 

 

Wysyłanie da się zrobić ręcznie, a przynajmniej nie wyrzuca żadnego błędu. Niestety też w raporcie nie widać, żeby wysyłanie się rozpoczynało.

 

Co do Odbierania, to pojawia się informacja, że poprzedni proces nie został zakończony i nie można uruchomić nowego.

 

Wywoływanie synchronizacji z SGT, podobnie jak z odbieraniem informacji z serwisu, nie wywołuje żadnej reakcji.

 

Po zamknięciu programu, w Menedżerze zadań wisiały 2 aktywne procesy Sello. Zamknąłem wszystkie i uruchomiłem program na nowo. Synchronizacje ruszyły bezbłędnie.

 

Gdy dochodzi do podobnego zawieszenia, często pojawiają się błędy o nieznanej treści:

"Aktualizacja istniejącej oferty (v2.beta) "....................." z konta ............................ na Allegro.pl: ?."

  • Dziękuję 1
Link to postu
45 minut temu, Dominik kidl napisał:

Wczoraj wieczorem również się zawiesił program. Błąd jaki do tego doprowadził to:

"Generowanie listy zaległych transakcji: Nieprawidłowy wskaźnik." - godzina 20:32

Gdyby problem się powtórzył, proszę zwrócić uwagę, czy to jest ten sam błąd. W tej akurat funkcji były niedawno zmiany, ale raczej nie powinny one prowadzić do takiego błędu - więc to może być coś grubszego (pokroju błędu z blokadami i znakami zapytania).

 

Link to postu

Wczoraj doszło do takiej samej sytuacji w ciągu 10 minut po uruchomieniu Sello. Akurat robiłem aktualizację Windows'a na serwerze i restartowałem go, więc wszystko uruchamiałem na świeżo. Błąd był taki sam.

Zauważyłem, że Sello utworzyło ZK, jednak już nie podpięło tego numeru do transakcji, bo w tym momencie się zawiesił. Po restarcie programu, pierwszy komunikat z raportu, to że ZK już istnieje do transakcji i zostało do niej dopisane.

Na tą chwilę nic więcej nie zauważyłem.

W samym ZK i transakcji nie znalazłem nic nadzwyczajnego.

Link to postu

Prosiłbym, żeby przy tym zawieszeniu synchronizacji włączyć Menadżer procesów, kliknąć prawym na Sello.exe i wybrać opcję Utwórz plik zrzutu i podesłać do nas ten plik - najlepiej wgrać go gdzieś na dysk chmurowy i podesłać link do pobrania na sello@insert.com.pl z linkiem też do tego wątku.

 

Link to postu

Proponuję żeby przy następnej aktualizacji umożliwić opcje zaznaczenia i kopiowania numeru paragonu, faktury czy zamówienia z zakładki dokumenty z transakcji, nowy synchronizator nie daje takiej opcji, teraz widzimy numer ale jest to jak obraz przez co nie da się takiego numeru zaznaczyć i skopiować. A jednak często to się przydaje i dużo przyśpiesza pracę.

  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 16.07.2021 o 12:46, Konrad L napisał:

Lista aukcji czasami się odświeża, a czasami nie

Po jakich operacjach się nie odświeża?

W dniu 16.07.2021 o 12:46, Konrad L napisał:

Natomiast lista maili nie odświeża się wcale - działa tylko ręczne F5. Występowało to już w wersji 1.38.1, w 1.39.0 też nie działa.

Tak było od zawsze. Maile mają wyłączone odświeżanie "na żywo" ponieważ powoduje to konflikt z działaniem funkcji automatycznego oznaczania jako przeczytane.

W dniu 17.07.2021 o 09:47, Michał Boguś napisał:

Proponuję żeby przy następnej aktualizacji umożliwić opcje zaznaczenia i kopiowania numeru paragonu, faktury czy zamówienia z zakładki dokumenty z transakcji

Mamy to zapisane i będzie dodane.

 

Link to postu
W dniu 14.07.2021 o 14:17, Bartosz Rosa napisał:

Prosiłbym, żeby przy tym zawieszeniu synchronizacji włączyć Menadżer procesów, kliknąć prawym na Sello.exe i wybrać opcję Utwórz plik zrzutu i podesłać do nas ten plik - najlepiej wgrać go gdzieś na dysk chmurowy i podesłać link do pobrania na sello@insert.com.pl z linkiem też do tego wątku.

 

Będę o tym pamiętał. Niefortunnie od ostatniej mojej wiadomości nie miałem takiej sytuacji, więc czekam :) Czasem zdarzała się kilka razy dziennie a czasem nawet przez kilka dni wszystko było OK.

Link to postu
6 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Czasem zdarzała się kilka razy dziennie a czasem nawet przez kilka dni wszystko było OK.

Tak działa aura programisty :). Testerzy też często nie mogą powtórzyć problemu gdy stoi nad nimi programista :). Powinni dołączać takich do pudełka z programem :).

  • Haha 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...