Skocz do zawartości

Nowy synchronizator Subiekta 2.0

Polecane posty

RYS HISTORYCZNY

Synchronizator Subiekta 2.0 jest modułem napisanym całkowicie od nowa. Decyzja o jego stworzeniu zapadła dość dawno i była wynikiem narastających kolejnych ograniczeń architektury poprzedniego synchronizatora, zwłaszcza w kontekście współpracy z Subiektem nexo. Pod względem budowy, sposobu pracy i samej współpracy z programami zewnętrznymi, różni się on znacząco od Subiekta GT, przez co rozwiązania zastosowane w poprzednim synchronizatorze (bazujące na GT) uniemożliwiały realizację wielu zagadnień dla Subiekta nexo.

 

W związku z tym stworzyliśmy całkowicie nową platformę obsługującą synchronizację, z której obecnie korzysta już synchronizator Allegro, stworzyliśmy wiele prototypów różnych rozwiązań problemów, które pojawiły się na linii Sello-Subiekt nexo. Przepisaliśmy na tą platformę synchronizację z Subiektem nexo, Subiektem GT oraz Navireo a następnie całość zintegrowaliśmy z Sello. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że obecnie w Sello są dostępne obie wersje synchronizatora i cała integracja jak i testy były dość skomplikowane i czasochłonne ze względu na konieczność pracy i weryfikacji stosowanych rozwiązań na 6 systemach sprzedaży. Podczas prac nad nowym synchronizatorem wstrzymaliśmy jakikolwiek rozwój poprzedniego (obecnego) rozwiązania, ale wszelkie Wasze sugestie oraz problemy mamy zapisane i są, będą rozwiązane i analizowane.

 

We wrześniu 2020 roku udostępniliśmy nowy synchronizator kilku doświadczonym użytkownikom Sello, którzy wzięli na siebie ryzyko oraz trud związany z pracą na zupełnie nowym rozwiązaniu w codziennej pracy. Pozwoliło to znaleźć i wyeliminować wiele problemów wczesnej wersji modułu. Od tego czasu udostępniliśmy 5 kolejnych poprawek adresujących znalezione przez nich błędy i problemy. Bardzo chciałbym podziękować wspomnianym betatesterom za swój wkład w rozwój programu. Zatem dziękujemy :).

 

CO JEST, A CZEGO NIE MA W NOWYM SYNCHRONIZATORZE?

W nowym rozwiązaniu skupiliśmy się na implementacji podstawowych funkcji, jakie były dostępne w starym rozwiązaniu. Ujednolicone zostały możliwości jakie oferuje Subiekt GT i Subiekt nexo - czyli obie te integracje będą obecnie dysponować podobnym zestawem funkcji. Działanie niektórych funkcji, o czym dalej, zostały zmodyfikowane od podstaw, gdyż zmieniające się możliwości Subiekta na przestrzeni wielu lat wymusiły inne podejście do rozwiązania problemów. W pierwszej publicznej wersji nie będzie zatem wielu nowych funkcji, których potrzebę nam zgłaszaliście. Stawiamy przede wszystkim na ustabilizowanie nowego modułu aby jak najszybciej pozbyć się całkowicie modułu poprzedniego - jego obecność bardzo utrudnia wszelkie prace i znacząco wydłuża ten proces.

 

PLANY NA NAJBLIŻSZY CZAS

  1. Udostępnienie pierwszej wersji publicznej wszystkim użytkownikom - jest możliwość przełączania się pomiędzy synchronizatorami
  2. Stabilizacja nowego synchronizatora, rozwiązywanie kolejnych zgłoszonych problemów od większej liczby użytkowników
  3. Publikacja wersji Sello, w której nowy synchronizator jest domyślnie włączony - jest możliwość wyłączenia w razie nieprzewidzianych problemów
  4. Publikacja kolejnej wersji Sello, w której stary synchronizator zostaje całkowicie usunięty
  5. Dalszy rozwój możliwości nowego synchronizatora, realizacja kolejnych zgłoszonych potrzeb i funkcji.

 

W zależności od sytuacji będziemy publikować kolejne zestawy poprawek pomiędzy tymi punktami. Wprowadzanie nowego synchronizatora jak widać, robimy stopniowo, aby zminimalizować ryzyko, że kolejna aktualizacja spowoduje paraliż w Państwa firmach.

 

JAKIE ISTOTNE ZMIANY?

  • możliwość wyświetlenia okien dokumentów, towarów i kontrahentów w nexo
  • usunięcie problemów z blokowaniem się Subiekta nexo przy próbie wielodostępu
  • zwiększona szybkość działania, zwłaszcza uruchamiania funkcji w Subiekcie nexo
  • ujednolicone możliwości nexo w stosunku do GT (m.in. dodany import zamówień z nexo)
  • Jedno okno konfiguracji parametrów systemu sprzedaży
  • możliwość ustawienia płatności w ZK
  • zmiany w obsłudze kontrahentów - od teraz klient w Sello może być powiązany nie z jednym a z wieloma kontrahentami
  • konieczne posiadanie jednostki sztuka w towarach w Subiekcie nexo - tylko takie jednostki będą synchronizowane do Sello
  • synchronizacja oparta na nowej platformie synchronizującej, co m.in.:
    • zwiększa szybkość synchronizacji
    • umożliwia optymalizację synchronizacji, np. synchronizowanie tylko tego, co jest aktualnie potrzebne
    • daje możliwość śledzenia postępu synchronizacji
    • udostępnia dokładną informacja o problemach występujących podczas synchronizacji
    • umożliwia przypisywanie błędów do transakcji, towarów, kontrahentów i podświetlanie ich na czerwono, co znacznie ułatwia odnalezienie i poprawę problemów

 

ISTOTNE ZMIANY W OBSŁUDZE KONTRAHENTÓW

Zmieniliśmy model wiązania klientów Sello z kontrahentami w Subiekcie. Do tej pory 1 klient Sello = 1 kontrahent w Subiekcie. W nowym synchronizatorze powiązanie takie jest właściwe tylko dla kupujących typu osoba fizyczna. Jeśli kupujący poda dane do faktury dla firmy, Sello będzie wiązać kontrahentów po NIPie i to nie z klientem Sello a z nabywcą z transakcji. Pozwoli to obsłużyć sytuacje, gdy jeden kupujący na Allegro (jedno konto) kupuje przedmioty na różne firmy. Jeśli kupi na 2 różne firmy identyfikujące się różnymi NIPami to w Subiekcie powstaną dwaj kontrahenci typu firma, którzy będą związani z klientem w Sello - a w zasadzie z transakcjami w Sello.

 

JAK URUCHOMIĆ NOWY SYNCHRONIZATOR?

Przed uruchomieniem synchronizatora, koniecznie wykonaj poniższe czynności:

  • zaktualizuj wersję Sello do najnowszej dostępnej
  • zaktualizuj Subiekta GT, Subiekta nexo do najnowszej dostępnej wersji

 

Nowy synchronizator uruchamia się wpisem w rejestrze systemu Windows na każdym komputerze z osobna.

Ważne jest aby na każdym komputerze pracującym w na tej samej bazie Sello działał w danej chwili ten sam synchronizator.

Zatem na każdym komputerze należy uruchomić jeden z dwóch plików załączonych poniżej.

 

Instrukcja dla wersji 1.38+:

Możliwość włączenia i wyłączenia nowego synchronizatora znajduje się w Ustawienia => Parametry => Zewnętrzny system sprzedaży.

Po przełączeniu trybu synchronizatora, należy zrestartować Sello na wszystkich komputerach.

 

Instrukcja dla wersji 1.37:

  1. Pobrać plik Sello-synchronizator-Subiekta.zip
  2. Rozpakować go, np na pulpit, na każdym komputerze, który będzie używany. Powstaną dwa pliki:
    1. Sello-NOWY-synchronizator-Subiekta.reg
    2. Sello-STARY-synchronizator-Subiekta.reg
  3. Wyłączyć Sello na komputerze
  4. Uruchomić plik Sello-NOWY-synchronizator-Subiekta.reg
  5. Potwierdzić chęć dodania informacji do rejestru systemu Windows
  6. Uruchomić Sello
  7. Czynności 3-6 należy powtórzyć na każdym komputerze, który pracuje na tej samej bazie Sello
  8. Przy pierwszym uruchomieniu nowego synchronizatora, przejść do USTAWIENIA > PARAMETRY > Parametry systemu sprzedaży i przejrzeć znajdujące się tam nowe ustawienia na wszystkich zakładkach, ewentualnie dopasować je do swoich potrzeb a następnie zapisać te parametry przyciskiem OK.

 

KILKA PRZYDATNYCH PYTAŃ I ODPOWIEDZI

 

Co jeśli na komputerach będą działać różne synchronizatory?

Będą zakłócać sobie wzajemnie pracę, powodować pojawianie się starych błędów, znacząco utrudniać nam i Wam diagnozę problemu.

 

Jak sprawdzić na którym synchronizatorze aktualnie pracuje Sello?

W module TRANSAKCJE przejść na dolną zakładkę DOKUMENTY. Nowy synchronizator ma tę zakładkę zmienioną i wygląda ona tak:

obraz.png.ece4157bb768f7574bee97003d42964f.png

Ma charakterystyczne opcje UTWÓRZ POKAŻ POPRAW DRUKUJ USUŃ. Stary ma tylko rozwijane menu.

 

Jak sprawdzić czy gdzieś przypadkiem nie jest uruchomione Sello z włączonym starym synchronizatorem?

Wejść do raportu i sprawdzić czy pojawiają się tam wpisy informujące o wykonywanych zadaniach, np:

obraz.thumb.png.fdeef2da6cfadae5eef5636b54cacfdf.png

Nowy synchronizator nie umieszcza żadnych wpisów w raporcie, poza ostrzeżeniami i błędami. Najlepiej też wyczyścić raport dla pewności lub zwrócić uwagę na daty pojawienia się wpisu.

 

Pojawiają się błędy w transakcjach, podświetlone na czerwono. Co robić?

Po pierwsze, nie panikować :). Podświetlanie transakcji, czy innych wierszy w modułach ma usprawnić proces rozwiązywania problemów zaistniałych podczas synchronizacji. Nie oznacza to, że program, czy synchronizator źle działa. Po kliknięciu na każdy tego typu podświetlony na liście element w dolnej zakładce SZCZEGÓŁY pojawi się informacja o tym jakie zadanie było wykonywane, oraz co się stało. Czasami dodatkowo pojawi się sugestia co z tym zrobić, lub po prawej stronie pojawi się przycisk ZOBACZ ROZWIĄZANIE. Tak, więc najpierw warto przeczytać treść błędu - może tam być informacja np. o powielonym NIPiem (przy włączonej kontroli NIP), braku powiązania towaru, czy brakiem jakichś danych w adresie, które należy poprawić.
Po naprawieniu problemu i ponowieniu operacji, która spowodowała błąd Sello usunie ten błąd z transakcji i nie będzie ona już podświetlona na czerwono. Można również samodzielnie usunąć podświetlenie za pomocą funkcji Usuń błędy transakcji (Ctrl+Shift+B), jeśli dana operacja już nie będzie ponawiana lub po prostu aby nie było już tego błędu na liście.

 

Co jeśli błąd w zakładce SZCZEGÓŁY niewiele mówi?

W takim wypadku, jeśli opis błędu nie jest wystarczający, brakuje w nim sugestii rozwiązania problemu lub nie ma przycisku z żarówką ZOBACZ ROZWIĄZANIE, przejdź do raportu i odnajdź wskazany błąd. Po kliknięciu w odpowiedni błąd w raporcie na dole pojawi się więcej szczegółów tego błędu. Mogą one pomóc w zrozumieniu problemu, ale też mogą zawierać informacje diagnostyczne, które pomogą nam ustalić co się stało - wtedy takie szczegóły proszę podesłać do nas na forum lub mailowo (zamazując ewentualne dane osobowe, które mogą się tam znaleźć).

 

Co jeśli nowy synchronizator powoduje u mnie wiele problemów, praca stoi, nie można generować dokumentów?

Jeśli w rozsądnym czasie nie uda się rozwiązać problemów zgłoszonych przez synchronizator, albo będzie wymagana poprawka po naszej stronie - co zajmie trochę czasu, można przełączyć się na stary synchronizator według instrukcji umieszczonej wyżej.

 

Jest sporo błędów podczas synchronizacji, ale nie chce mi się nimi zajmować.

Zrozumiałe jest dla nas, że nie każdy ma na to czas, część problemów zapewne zniknie po kolejnych aktualizacjach ale lepiej nie zostawiać tych problemów na potem. Najlepiej spróbować je rozwiązać i dać nam znać o takich, których rozwiązanie nie jest proste lub sprawia trudność. W pewnym momencie wyłączymy i usuniemy stary synchronizator całkowicie z programu i dobrze by było do tego czasu uporządkować ewentualne problemy.

 

Dlaczego Sello wymaga w towarach Subiekta jednostki sztuka?

Stary synchronizator dość luźno podchodził do kwestii jednostek w Subiekcie nexo, przez co dochodziło do błędnych wyliczeń dokumentów. Dlatego konieczne jest wyprostowanie sytuacji i wprowdzenie tych jednostek. Z racji tego, że na Allegro wystawia się towar w sztukach (nawet ten sprzedawany na metry bieżące, metry kwadratowe czy kilogramy) Sello będzie synchronizować tylko sztuki. Należy zatem zadbać o prawidłowe przeliczenie jednostek sprzedawanego towaru na sztuki dla Allegro/Sello.

Od wersji 1.38.1 Sello umożliwia synchronizowanie dowolnej jednostki dla każdego towaru.

 

W Subiekcie nexo i w Sello pojawiają się dziwne wartości stanu realizacji, czy stanu towarów. O co chodzi?

Jeśli w Subiekcie na dokumentach pojawiają się wartości przecinkowe, np. sprzedany akumulator w liczbie 1,23 szt, czy stan towaru 27,58 może to oznaczać, że w towarach w nexo jest ustawione przeliczanie liczby sztuk przy zmianie wartości na dokumencie. Należy taką opcję wyłączyć, gdyż nie ma ona sensu w przypadku sprzedaży w sztukach. Problem taki pojawia się, gdy towar w Allegro sprzeda się po innej cenie niż cena towaru w nexo.

 

Nie pojawia się okno wystawiania dokumentu przy ręcznym jego wystawianiu.

Proszę zaznaczyć opcje USTAWIENIA ==> PARAMETRY ==> Zewnętrzny system sprzedaży => zakładka DOKUMENTY -> Pokaż okno przy ręcznym wystawianiu.

 

Mam wiele ostrzeżeń o nieaktywnych w Subiekcie towarach.

Proszę wejść USTAWIENIA ==> PARAMETRY ==> Zewnętrzny system sprzedaży => zakładka TOWARY i kliknąć Usuń błędne powiązania. Można tutaj również wyłączyć ostrzeganie przed takimi towarami.

 

 

NA ZAKOŃCZENIE

Po włączeniu nowego synchronizatora prosimy aby zwrócić szczególną uwagę na dokumenty, czy ich wartości w Subiekcie zgadzają się z wartościami transakcji w Sello - bo to jest najistotniejsze. Subiekty mają bardzo dużo ustawień wpływających na sposoby wyliczania dokumentów i ogólnie na zachowanie programu, istnieje wiele sposobów pracy z Sello oraz z Subiektem więc każde środowisko pracy jest inne i samymi testami nie sposób objąć każdej możliwej konfiguracji. Dlatego wszelkie błędy prosimy zgłaszać do nas.

 

Prosimy też zwrócić uwagę na dane jakie zapisywane są w kontrahentach. Wiele firm wykorzystuje zewnętrzne programy współpracujące z Sello czy z Subiektem, które są przystosowane do pracy ze starym synchronizatorem. Tutaj również prosimy o informacje w kwestii np ewentualnych zmian jakie wniósł ze sobą nowy synchronizator, na które podatne są te zewnętrzne rozwiązania. Niektóre z tych problemów zostały już poprawione w fazie betatestów, ale możliwe też, że niektóre będą wymagały zmian w używanym zewnętrznym oprogramowaniu. Kwestia ustalenia potrzeb i tego po której stronie będzie można zrobić te zmiany.

 

Prosimy także nie zwlekać zbytnio z przejściem na nowy synchronizator, gdyż niewykryte zawczasu problemy mogą potem spowodować duży kłopot gdy trzeba będzie zainstalować nową aktualizację Sello (np. ze względu na zmiany w Allegro) a nie będzie ona już wspierała starego synchronizatora.

 

//załoga Sello

  • Dziękuję 1
Link to postu
3 godziny temu, Jakub Śmiechowski napisał:

@Bartosz Rosa Przy rozbieżności jednostek miary w allegro są szt. a w Nexo opak. nie można utworzyć paragonu ewentualnie faktury.

Dopiero po zmianie  jednostek miary można wydrukować dokument.

sello.jpg

Przecież to zostało opisane powyżej, że tak będzie teraz. Nie musisz usuwać z nexo dotychczaswej miary, wystarczy zbiorczo dodać do towarów dodatkową jednostkę: "szt.".

 

 

2 minuty temu, maniootek • napisał:

(np. klient chce część towarów na fakturę a część na paragon)

O! to czasem by się przydało, ale żadko u mnie. Miałem tak kilka razy, ale raczej, że klient dzwoni i chce coś więcej dokupić. Jeśli już, to przy pobraniach musiała by się aktualizować także kwota COD.

  • Lubię to 1
Link to postu

To tak:

U mnie pierwsze co zauważyłem to błąd rozliczenia sello -> subiektGT w takiej sytuacji:

Kupuje firma, wystawiam fakturę, weryfikuję kontrahenta w bazie GUS, zapisuję kontrahenta i zmienia się rodzaj ceny i jej wartość.

Na początku wystawiania dokumentu subiekt podaje wartość "cena hurtowa" prawidłową wartość produktu i np koszt transportu jako usługę jednorazową.

Po zapisaniu kontrahenta automatycznie zmienia się cena na detaliczną, wartość produktu na domyślną dla tej ceny a usługa jednorazowa na wartość 0.

 

 

Link to postu
1 godzinę temu, Sklep internetowy OazaCen napisał:

Chyba znalazłem gdzie był błąd.

Mam włączone automatyczne tworzenie zamówień od klienta, do tej pory nie miało to znaczenia jaka domyślna cena jest ustawiona dla tego dokumentu - teraz jest.

Przestawiłem w subiekcie z hurtowej netto na detaliczną brutto i problem z wartościami zniknął.

Mam włączone automatyczne tworzenie zamówień od klienta <- gdzie to miałeś włączone. Podaj ścieżkę.

Link to postu

U mnie po włączeniu  nowego synchornizatora w dokumentach ZK tworzonych automatycznie dopisywana jest pozycja z Transportem ale cena jest 0 także dokument ma wartość mniejszą o koszt transportu. Czy wiadomo czy to jest kwestia konfiguracji? Czy bug?

Sello połączone jest z SGT.

 

I mam pytanie co można zrobić, żeby nie śmieciło tak w logu wpisami 

Cytat

Uwaga    2021-02-05 02:11:01    Synchronizacja stanów magazynowych i cen towarów z systemem sprzedaży: Towar o symbolu 'QUESOF' nie istnieje już w systemie sprzedaży. Nie można zsynchronizować jego danych o stanie magazynowym i cenie.    System sprzedaży    

Ogólnie funkcjonalność jest ok, bo wyłapałem kilka towarów podwójnie założonych w sello, ale i kilka co faktycznie miały odznaczony znacznik SA w SGT.

Zdecydowana większość  to historyczne produkty które w SGT oznaczyłem jako nieaktywne. Da się jakoś wyłączyć synchronizację po stronie sello na poszczególnych produktach?
 

Edytowane przez Leszek Oleszczuk
Link to postu
5 godzin temu, Leszek Oleszczuk napisał:

Synchronizacja stanów magazynowych i cen towarów z systemem sprzedaży: Towar o symbolu 'QUESOF' nie istnieje już w systemie sprzedaży. Nie można zsynchronizować jego danych o stanie magazynowym i cenie.

Najprawdopodobniej tak: znajdź je w Sello i wybierz z PPM "Usuń powiązanie z Subiektem GT". Jeśli się nie da, to w Subiekcie trzeba oznaczyć go jako aktywny, potem w Sello usunąć powiązanie i ponownie w Subiekcie unieaktywnić.

 

Dzięki takim komunikatom robisz sobie porządek w Sello, a nowy synchronizator lubi ład i porządek :)

  • Lubię to 1
Link to postu

Witam,

U nas przy nowym synchronizatorze, przy próbie utworzenia dokumentu końcowego pojawia się komunikat:

 

Tworzenie w systemie sprzedaży dokumentu końcowego do transakcji 'nazwa transakcji': Nieprawidłowy wskaźnik.
 

Dodatkowo, zauważyliśmy, że w oknie ustawień systemu sprzedaży w zakładce DOKUMENTY jest komunikat: "Obsługa płatności na zamówieniach jest wyłączona w systemie sprzedaży"

 

Czy może to mieć jakiś związek?

Jak rozwiązać problem z nieprawidłowym wskaźnikiem ?

 

Pozdrawiam.

 

1.png

Link to postu
16 godzin temu, Jakub Śmiechowski napisał:

Przy rozbieżności jednostek miary w allegro są szt. a w Nexo opak. nie można utworzyć paragonu ewentualnie faktury.

Tak, pisałem o tym we wstępie. Konieczne jest dodanie jednostek sztuka. Oczywiście jeśli to stanowi problem i koliduje z jakimiś innymi rozwiązaniami albo organizacją pracy to proszę to opisać - postaramy się to jakoś rozwiązać.

13 godzin temu, maniootek • napisał:

Czy będzie opcja ręcznego przypisania dokumentu do transakcji?

Możemy o tym pomyśleć, aczkolwiek podejrzewam, że konieczna będzie jakaś weryfikacja aby nie przypisać byle jakiego dokumentu do transakcji.

13 godzin temu, maniootek • napisał:

Skoro będzie można łączyć kilku kontrahentów do klienta to czy będzie opcja dodaniu kilku dokumentów końcowych do jednej transakcji? (np. klient chce część towarów na fakturę a część na paragon)

Raczej powinny powstać do tego osobne transakcje. Transakcja z definicji odbywa się pomiędzy 2 kontrahentami (sprzedawca i kupujący). Jeśli są 3 strony to powinny być 2 transakcje. Nie chcemy tego komplikować, bo takie odstępstwa od reguły powodują potem masę problemów przy implementacji kolejnych funkcji - za każdym razem trzeba potem uwzględniać dodatkowe warunki co wydłuża czas realizacji i jeszcze bardziej komplikuje kod.

 

7 godzin temu, Leszek Oleszczuk napisał:

U mnie po włączeniu  nowego synchornizatora w dokumentach ZK tworzonych automatycznie dopisywana jest pozycja z Transportem ale cena jest 0 także dokument ma wartość mniejszą o koszt transportu. Czy wiadomo czy to jest kwestia konfiguracji? Czy bug?

Jak jest ustawiony parametr Dodawaj koszt wysyłki jako pozycję w parametrach systemu sprzedaży na zakładce DOKUMENTY? Proszę ewentualnie usunąć powiązanie z wybraną usługą i dodać je ponownie.

 

7 godzin temu, Leszek Oleszczuk napisał:

I mam pytanie co można zrobić, żeby nie śmieciło tak w logu wpisami 

Usunąć problem :). Stary synchronizator nie informował o wielu potencjalnych problemach, które potem prowadziły do różnych problemów i dziwnych historii, jak zapętlona synchronizacja, brak synchronizacji. Trudno było potem stwierdzić co powodowało jakiś problem. Nowy synchronizator, tak jak wspomniał Marcin, lubi porządek i informuje o wszelkich niejasnych i podejrzanych sytuacjach.

Jeśli okaże się, że jakieś ostrzeżenia są powtarzalne i nie ma sposobu aby się ich łatwo pozbyć (np jest ich zbyt dużo) to prosimy o takie informacje, może trzeba po prostu dodać odpowiednie narzędzie do zbiorczej zmiany/poprawy takiej sytuacji. Ewentualnie podeślemy skrypty SQL, które pomogą załatwić sprawę.

Link to postu
1 minutę temu, Mateusz Kamionka napisał:

Tworzenie w systemie sprzedaży dokumentu końcowego do transakcji 'nazwa transakcji': Nieprawidłowy wskaźnik.

Proszę wejść w okno parametrów systemu sprzedaży i sprawdzić, czy wszystkie dane są uzupełnione - czy np nie brakuje uzupełnionego jakiegoś pola wyboru i zapisać zmiany. Po zapisaniu, uruchomić Sello ponownie.

2 minuty temu, Mateusz Kamionka napisał:

Dodatkowo, zauważyliśmy, że w oknie ustawień systemu sprzedaży w zakładce DOKUMENTY jest komunikat: "Obsługa płatności na zamówieniach jest wyłączona w systemie sprzedaży"

 

Czy może to mieć jakiś związek?

Komunikat ten pojawia się, aby było wiadomo dlaczego nie ma widocznej konfiguracji płatności dla ZK na liście poniżej. Sprawdzimy czy to może powodować problem z tym wskaźnikiem.

Link to postu
10 godzin temu, Leszek Oleszczuk napisał:

Mam włączone automatyczne tworzenie zamówień od klienta <- gdzie to miałeś włączone. Podaj ścieżkę.

Mam to ustawione w sello PARAMETRY-ZEWNĘTRZNY SYSTEM SPRZEDAŻY

Tam mam włączone dokumenty ZK, następnie mam ustawione automatyczne synchronizowanie z subiektem co 2 min i tak powstają automatycznie zamówienia od klientów na podstawie których potem powstają dokumenty końcowe. Tyle że do tej pory nie zauważyłem zbytniego problemu co tam sobie subiekt w zamówieniu ustawiał bo się zgadzało (no bo kompot zawsze był ) a nowy synchronizator wykazał że już od początku w zamówieniu też musi być wszystko ustawione prawidłowo - inaczej dzieją się cuda.

Czego mi nadal brakuje (ale to chyba bardziej problem po stronie subiekta) to sensownego rozliczania transakcji ZA POBRANIEM.

W sello jest opcja wyboru rodzaju płatności w przypadku pobrania, ale subiekt pozwala na takie coś jedynie przez dodanie nowej formy płatności i stworzenie nowego wzorca wydruku https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/714%2Cjak-wystawic-fakture-z-forma-platnosci-za-pobraniem.html

co jest kłopotliwe z racji konieczności zmiany każdorazowo tego wzorca podczas wydruku.

No chyba że jest jakiś sposób a ja go nie znam.

Link to postu

Mam problem z tymi sztukami / parą. Sprzedajemy towar, który w Allegro klient może kupić jako para np. skarpetki lub wkładki do butów i taka jednostka miary występuje w Subiekcie Nexo. Niestety w dniu dzisiejszym nie możemy zrealizować zamówień, gdyż wyskakuje komunikat: "BŁĄD: Nie można wystawić dokumentu. W systemie sprzedaży towar nie ma jednostki miary 'sztuka'."

Rozumiem, że najlepiej będzie przejść na stary synchronizator, niż zmieniać w systemie jednostkę miary?

Czy jest jakaś inna możliwość pracować na nowym synchronizatorze?

Link to postu
2 minuty temu, Aga Aga napisał:

Rozumiem, że najlepiej będzie przejść na stary synchronizator, niż zmieniać w systemie jednostkę miary?

To zależy. Jeśli ta jednostka typu para jest z jakiegoś powodu konieczna i przejście na sztuki jest problematyczne, to na szybko, najlepiej włączyć z powrotem stary synchronizator - aby nie wstrzymywać pracy. Rozważymy co zrobić z takimi towarami, które zamiast sztuk mają inne jednostki, które z założenia są sztukami tylko w innym rozumieniu.

Link to postu
8 minut temu, Sklep internetowy OazaCen napisał:

Czego mi nadal brakuje (ale to chyba bardziej problem po stronie subiekta) to sensownego rozliczania transakcji ZA POBRANIEM.

Na początek chcielibyśmy się skupić na doprowadzeniu nowego synchronizatora do stabilnej pracy, czyli wyeliminowaniu wszystkich problemów napotkanych przy samym przejściu ze starego na nowy. O nowościach będziemy rozmawiać później.

Link to postu
1 minutę temu, Bartosz Rosa napisał:

To zależy. Jeśli ta jednostka typu para jest z jakiegoś powodu konieczna i przejście na sztuki jest problematyczne, to na szybko, najlepiej włączyć z powrotem stary synchronizator - aby nie wstrzymywać pracy. Rozważymy co zrobić z takimi towarami, które zamiast sztuk mają inne jednostki, które z założenia są sztukami tylko w innym rozumieniu.

Jeżeli będzie to poprawiane, to jednostki jakimi się posługujemy to: szt, para, opak. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli poprawiać w Subiekcie. Czasami są towary które sprzedaje się na sztuki oraz ten sam towar w opakowaniach i tak powinno zostać :)

Link to postu
2 minuty temu, Aga Aga napisał:

Czasami są towary które sprzedaje się na sztuki oraz ten sam towar w opakowaniach

Czy to jest jeden i ten sam towar w kartotece? Bo w takim przypadku Sello musi widzieć ile jest sztuk towaru na sprzedaż. Przykładowo 10 opakowań soków pakowanych po 6 to będzie w Sello 10 czy 60 sztuk?

Gdyby to były dwie osobne kartoteki to nie ma problemu, w Sello są wtedy dwa osobne towary, Sok w opakowaniu - sztuk 10, i Sok w butelce - 60 sztuk.

Link to postu
4 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy to jest jeden i ten sam towar w kartotece? Bo w takim przypadku Sello musi widzieć ile jest sztuk towaru na sprzedaż. Przykładowo 10 opakowań soków pakowanych po 6 to będzie w Sello 10 czy 60 sztuk?

Gdyby to były dwie osobne kartoteki to nie ma problemu, w Sello są wtedy dwa osobne towary, Sok w opakowaniu - sztuk 10, i Sok w butelce - 60 sztuk.

Mamy osobne towary w kartotece, jest to ten sam asortyment lub podobny.

Na przykładzie soków:

Sok pomarańczowy - 1 szt

Sok pomarańczowy 50 sztuk - 1 opak

Sok pomarańczowy 200 sztuk - 1 opak

Sok cytrynowy 10 sztuk - 1 opak

Sok jabłkowy 20 sztuk - 1 opak

Skarpetki czarne - 1 para

Skarpetki różowe - 1 para

Wkładki na płaskostopie - 1 para

Wkładki na ostrogi - 1 para

 

Nie wiem, czy to ma znaczenie:

Przykładowo sok pomarańczowy występuje w różnych konfiguracjach ilościowych, jako osobna pozycja, ale sok cytrynowy występuje tylko w ilości 10 sztuk, jako 1 opakowanie i tak samo sok jabłkowy występuje tylko w ilości 20 sztuk, jako 1 opakowanie.

  • Lubię to 1
Link to postu

Uważam, że konieczność ustawiania SZTUK w systemie sprzedaży jest błędem gdyż na dzień dzisiejszy w Allegro możemy wystawiać sztuki, pary i komplety. Druga sprawa jest taka, że na paragonie np. gdy sprzedaje pokrowce widnieje, że sprzedałem klientowi 1 kpl a nie 1 szt. Synchronizator wywala mi błędy a ja nie widzę opcji zmiany wszystkiego w Subiekcie na sztuki. Inni sprzedają na opakowania co w Subiekcie również powinno pozostać opakowaniem. Dobrze by było gdyby w Sello albo z automatu widziało komplet jako komplet co jest ważne również podczas wystawiania ofert. Już miałem pytania od klientów o pokrowce dlaczego cena np 180 zł jest za sztukę. Zmieniałem wszystko w Allegro na komplety. Jednostki miary powinny pozostać w spokoju lub dobrze by było gdyby każdy mógł sobie wybrać szablon importu bo dla jednego np. opakowanie w Subiekcie mogłoby być sztuką w Allegro a dla drugiego kompletem.

  • Lubię to 1
Link to postu

@Bartosz Rosa 

U mnie np. w magazynie są opakowania  a na allegro mam wystawione jako sztuki. Czyli w Nexo mam opakowanie zbiorcze 100szt a w allegro 1 sztukę asortymentu liczącą 100szt. Allegro ma dodać za jakiś czas opcje opakowanie i wtedy będę zmieniał aukcje allegro na poprawny parametr opak.

Jeżeli chodzi o rozbicie indeksu na mniejsze ilości używam  zmontuj/rozmontuj i innych indeksów.

Link to postu
51 minut temu, Krzysztof Fruga napisał:

Uważam, że konieczność ustawiania SZTUK w systemie sprzedaży jest błędem gdyż na dzień dzisiejszy w Allegro możemy wystawiać sztuki, pary i komplety.

Tak, aczkolwiek to są bardziej informacje dla kupujących i nie mają praktycznie żadnego związku z gospodarką magazynową. Dla Sello nadal są to sztuki bo w towarach w Sello są tylko sztuki - nieważne czy na aukcji są ustawione sztuki, pary czy komplety. Bardziej chodziło o to aby nie były to kilogramy, tony i metry.

54 minuty temu, Krzysztof Fruga napisał:

Jednostki miary powinny pozostać w spokoju

No właśnie nie mogą. Musimy synchronizować tylko to co faktycznie Sello obsługuje i dlatego zapewne będzie konieczne rozszerzenie jednostek w Sello na pary i komplety.

 

Link to postu

Jednostki miary to chyba odwieczny problem insertu :) sello i vendero maja ogromny z tym problem. Podobno w vendero na wiosnę coś ma się w tym temacie zmienić. Zainstalowałem nowy synchronizator i to co zauważyłem, to że jednostka nie może być szt (bez kropki) tylko szt. (z kropką) bo inaczej też nie wygeneruje dokumentu lub wygeneruje go niepoprawnie :P 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...