Skocz do zawartości

Formularze pozakupowe i PzA - dyskusja

Polecane posty

1. Czy formularze powinny się zapisywać w Sello jako osobne byty, czy od razu aktualizować transakcje?

Powinny się aktualizować, z możliwością podglądu

 

4. Jakie dane z formularzy powinny się automatycznie dodawać jako notatka do transakcji ( pomijając oczywiście notatkę od klienta bo to jest oczywiste)?

Dane do faktury powinny być w notatkach, zarówno ja jak i kilku moich znajomych konsekwentnie korzysta z tego (wypisywane fv na podstawie paragonu)

 

5. Czy transakcje w Sello powinny się automatycznie grupować w zależności od tego, których aukcji dotyczy formularz (tu mogą pojawić się konflikty z ręcznym grupowaniem trudne do rozwiązania).

 

 

7. Automatyczna zmiana typu dokumentu z paragonu na fakturę w momencie gdy klient zaznaczy, że chce otrzymać fakturę.

Dobrze było by żeby była możliwość ustawienia tego, u nas wszystkie fv wypisujemy na podstawie paragonu (chyba że jest taka możliwość z sello, ale nie widziałem).

 

Jeszcze jedna rzecz, formularz oblicza koszty wysyłki w przyadku gdy klient zaznaczy inny koszt dostawy i sam wpisze jego kwotę, to powinno być to do wychwycenia.

Link to postu

7. Automatyczna zmiana typu dokumentu z paragonu na fakturę w momencie gdy klient zaznaczy, że chce otrzymać fakturę.

Dobrze było by żeby była możliwość ustawienia tego, u nas wszystkie fv wypisujemy na podstawie paragonu (chyba że jest taka możliwość z sello, ale nie widziałem).

 

Mała sugestia: nie prościej rejestrować faktury na drukarce fiskalnej (trzeba odpowiednio skonfigurować Subiekta).  Sam z definicji fiskalizuję całą sprzedaż, ale właśnie w ten sposób - przy drukowaniu faktury leci właściwy dokument na zwykłą drukarkę, a jednocześnie paragon z drukarki fisk.

Link to postu

Taka moja sugestia, lepiej nie zaznaczać w opcjach aukcji wystawiania faktur bo Klienci detaliczni sobie je wybierają nie wiedząc za bardzo co to jest a nie potrzebują tego. A jeśli dane faktury dotyczą osoby fizycznej musi być do niej wystawiony paragon, sporo niepotrzebnej zabawy. Osoby prywatne faktur z reguły nie potrzebują. Przynajmniej w branży upominkowej rzadko je potrzebują.

 

W szablonie aukcji, opisie czy stronie o mnie można napisać, że owszem -wystawiamy faktury VAT, wówczas jeśli ktoś jednak potrzebuje to w komentarzu czy osobnym mailu napisze o tym i taką fakturkę mu wystawimy.

Link to postu

Taka moja sugestia, lepiej nie zaznaczać w opcjach aukcji wystawiania faktur bo Klienci detaliczni sobie je wybierają nie wiedząc za bardzo co to jest a nie potrzebują tego. A jeśli dane faktury dotyczą osoby fizycznej musi być do niej wystawiony paragon, sporo niepotrzebnej zabawy. Osoby prywatne faktur z reguły nie potrzebują. Przynajmniej w branży upominkowej rzadko je potrzebują.

 

Niby tak, ale jednak można wybrać wystawianie faktur jako jedno z kryteriów wyszukiwania, więc wolę jednak zaznaczyć taką możliwość tam, gdzie jej miejsce - zwłaszcza że nie zauważyłem specjalnie takich problemów (tzn. wybrania faktury, gdy nie jest potrzebna), już o wiele częściej zdarza mi się to we własnym sklepie internetowym.  Z tego jednak względu fiskalizuję wszystkie faktury - żeby się później nie zastanawiać, którą trzeba, a której nie...  Zresztą fiskalizacja całej sprzedaży miała miły efekt uboczny: przy którymś zwrocie VATu (handluję głównie książkami, więc praktycznie przy każdym rozliczeniu podatku coś jest do zwrotu) US chciał m.in. skontrolować konta - gdy dostali informację, że cała sprzedaż idzie przez kasę fisk. to zrezygnowali z tego pomysłu ;)

 

@dziki - odpisuję tu, a nie na PW, może przyda się jeszcze komuś:

W Sello wybieram normalnie, co ma być (FV czy PAi), w razie potrzeby wpisując odpowiednie dane klienta (w zakładce Dokumenty).  W Sub. natomiast musisz wejść do Administracja->Parametry->FV Sprzedaży i skonfigurować zakładkę Fiskalne - dokładnie na takiej samej zasadzie, jak dla paragonu.

Link to postu

Jedna ze zmian w oknie transakcji jest taka, że pojawiło się na pierwszej zakładce okno z danymi do dokumentu końcowego. Dodatkowo jest też wybór typu dokumentu końcowego w postaci rozwijanej listy (tak jak było to do tej pory na zakładce dokumenty).

 

Pytanie, czy nie lepiej było by zastąpić ten wybór typu dokumentu końcowego checkboxem w którym byłby wybór typu FAKTURA: Tak/Nie? W przypadku zaznaczenia tego pola Paragon ustawiany był by na Fakturę. Problem tylko jaki typ dokumentu ustawiany by był po odznaczeniu Faktury: Pa czy Pai - ale to prawdopodobnie w konfiguracji trzeba by było ustawić.

Co o tym myślicie?

Link to postu

Kolejna zagwostka się pojawiła. Mianowicie powiązanie dostaw Sello z dostawami z serwisu. Przykładowo sprzedawca ma skonfigurowanych 4 kurierów. Otrzymuje w FODzie wybór klienta Przesyłka kurierska. Wygląda na to, że nie ma tu łatwego sposobu aby na podstawie wyboru klienta ustawić właściwego kuriera. Gdyby każda dostawa allegrowa miała powiązanie tylko z jedną dostawą w Sello (z jednym kurierem) to problemu w zasadzie nie ma i można to z automatu ustawić.

 

Link to postu

moim zdaniem sposob jest a mianowicie:

 

z allegro dostaje sie foda w ktorym jest kilka mozliwosci:

np

0-list poleconyu

1-kurier A

2-kurier B

 

wystarczy zrobic w sellio tabelke powiazan

ktore kazdy z nas by skonfigurowal by zaminilao nam

0 na numer opcji dostawy w bazie selloos ma w kazdej aukcji inny cenik i wielki zament w sello.....

 

wiec nie widze wiekszego problemu chyba ze kt

 

wiec ja osobiscie nie widze wiekszego problemu oczywiscie jak kt

Link to postu

Z Allegro otrzymamy przez Fod informację jedynie, że wysyłka kurierem za pobraniem, na aukcji cennik dla kuriera jest tylko jeden, natomiast faktycznie sprzedawca może wysyłać poprzez 3 firmy kurierskie.

Powiązanie właśnie "się pisze" dostawy sellowej ze sposobem wysyłki na Allegro. Ale może być ono typu: wielu kurierów - jeden sposób wysyłki. Wtedy nie ma możliwości łatwego wywnioskowania którym kurierem klient chce otrzymać wysyłkę. Prawdopodobnie w takiej sytuacji transakcje będą jakoś oznaczone aby zwrócić uwagę, czy klient czasami nie dopisał w notatce lub mailu którego kuriera wybiera, lub po prostu trzeba będzie spojrzeć na aukcję - który kurier był tam wybrany.

Link to postu

W/g mnie możliwości są zasadniczo 2:

1. Na jednej aukcji jest oferowana wysyłka kilkoma firmami kurierskimi (do wyboru przez klienta) - wtedy na pewno człowiek musi na podstawie mejla/notatki z formularza czy czegokolwiek wybrać, którym kurierem faktycznie przesyłka pojedzie.  Ew. jeden może (a chyba nawet powinien) być domyślny.

2. Ktoś wysyła kilkoma firmami kurierskimi, ale na każdej aukcji dostępna jest tylko jedna opcja - wtedy żeby Sello poprawnie wybierało firmę kurierską trzeba przerobić moduł przygotowywania aukcji.  Przypuszczam, że rzecz jest nie na tę wersję Sello, o ile w ogóle jest na tyle potrzebna, żeby był sens ją implementować (osobiście korzystam tylko z jednej firmy kurierskiej, więc nie widzę problemu).  Alternatywnie można sprawę rozwiązać podobnie jak w pkt. 1.

 

A w ogólności problem dotyczy nie tylko firm kurierskich - na ten moment usługi pocztowe oferuje InPost, a zapewne konkurencja prędzej czy później się zwiększy.  Tu z kolei problemem może być dostępność usług pod danym adresem docelowym - np. można wysyłać InPostem tam, gdzie działają, a Pocztą Pl w pozostałe miejsca.  Sam rozważałem wprowadzenie takiego rozwiązania, tylko jak na razie nie mogłem dojść do porozumienia z InPostem w temacie wymiany danych.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Jednak funkcjonalność ta nie jest "taka prosta" na jaką wyglądała, zwłaszcza, że nie ma możliwości testowania jej na testowym webApi. Przy implementacji już zauważyliśmy 2 błędy, które zostały w międzyczasie zgłoszone do Allegro. Często też, po prostu nie wiadomo jak ma się zachować program po odebraniu takich czy innych danych. Aby zaimplementować niektóre funkcje zaszła potrzeba rozbudowania istniejących w Sello mechanizmów.

 

To wszystko skłania nas, żeby w pierwszej wersji nie implementować żadnych automatycznych mechanizmów, bo po prostu nie ma pewności czy zadziałają one zgodnie z intencjami.

Transakcje będą oznaczane odpowiednimi ikonkami o fakcie, że jest formularz podpięty do tej transakcji oraz o tym czy jest wpłata przez PzA. Formularz (lub formularze) takie będą widoczne po wejściu w transakcję - jest zakładka z formularzami, na której skonfrontowane są obok siebie dane aktualne w transakcji oraz te z formularza. Jest możliwość przepisania tych danych pojedynczo lub całościowo jednym kliknięciem.  Nie rozwiązana jeszcze pozostaje kwestia jak i czy w ogóle przeprowadzać aktualizację sposobów wysyłki, bo muszą one być powiązane ze sposobami na Allegro. Domyślnie zakładając nową bazę będą dostępne wszystkie sposoby wysyłki zdefiniowane na Allegro. Jednak w bazach już istniejących zapewne cześć tych sposobów wysyłki każdy dodał sobie już sam, więc zostały by one zdublowane - chyba, że nie jest to problemem. Ale wtedy z kolei trzeba by było dorobić znacznik nieaktywności w dostawach - aby nie wyświetlały się one razem z nowymi. Usunąć się ich nie da, bo są użyte w transakcjach i paczkach.

 

Myślę, że już wspomniana funkcjonalność zdecydowanie przyspieszy obsługę transakcji a automatykę dorobimy w kolejnej wersji po uwagach od Was.

 

Do zrobienia pozostała jeszcze obsługa grup transakcji oraz podświetlanie różnic w danych i właściwe oznaczanie transakcji, + mniejsze zabiegi kosmetyczne. Staramy się aby w przyszłym tygodniu pojawiła się wersja BETA, jednak biorąc pod uwagę doświadczenie w implementacji nowych funkcjonalności nie mogę tego obiecać.

Link to postu

Nie rozwiązana jeszcze pozostaje kwestia jak i czy w ogóle przeprowadzać aktualizację sposobów wysyłki, bo muszą one być powiązane ze sposobami na Allegro. Domyślnie zakładając nową bazę będą dostępne wszystkie sposoby wysyłki zdefiniowane na Allegro. Jednak w bazach już istniejących zapewne cześć tych sposobów wysyłki każdy dodał sobie już sam, więc zostały by one zdublowane - chyba, że nie jest to problemem. Ale wtedy z kolei trzeba by było dorobić znacznik nieaktywności w dostawach - aby nie wyświetlały się one razem z nowymi. Usunąć się ich nie da, bo są użyte w transakcjach i paczkach.

 

Zaraz, moment - czegoś chyba nie rozumiem.  Z wcześniejszych ustaleń/rozważań wynikało (jak dla mnie przynajmniej), że po zainstalowaniu nowej wersji Sello trzeba będzie gdzieś w słowniku powiązać istniejące sposoby wysyłki w Sello z tymi na Allegro.  Czy coś się tu (koncepcyjnie) zmieniło?

Link to postu

Nic się nie zmieniło i jest w tej chwili tak jak piszesz. Problem polega na tym, że prędzej czy później, a raczej prędzej, będziemy musieli dodać do słowników dostawców i dostaw nowe "ustawienia fabryczne", które mogą i zapewne zdublują elementy dodane przez użytkowników. Jest to jednak konieczne aby zrealizować pewne funkcje specyficzne dla dostawców.

 

Nowo założona baza będzie miała już wpisane nowe ustawienia, tj. nowych dostawców oraz wszystkie dostawy możliwe do wybrania na Allegro oraz stworzone powiązania pomiędzy nimi. W tej chwili tych dostaw nie ma w bazie aktualizowanej z poprzedniej wersji.

 

Do tego doliczyć trzeba fakt, że każdy użytkownik będzie musiał ręcznie powiązać swoją dostawę z dostawą Allegrową bo automatycznie nie da się tego zrobić a na pewno dla nowych użytkowników będzie to stanowiło dodatkowy problem.

 

Być może zatem lepiej dodać w aktualizowanej bazie te nowe dostawy oraz "pstryczek" w dostawie mówiący o aktywności. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli dodawać mapowania (tym samym nie popełnią błędu), będą jednak musieli dezaktywować niepotrzebne sposoby dostawy (fabryczne lub swoje). Wydaje się, że takie rozwiązanie sprawi mniej problemów przy wdrażaniu no i w gruncie rzeczy jest konieczne dla przyszłych funkcjonalności.

 

Link to postu

Acha, jasne.  To ze swojej strony _zdecydowanie_ postuluję w każdym razie możliwość dezaktywacji tych fabrycznie dodanych rodzajów przesyłek - z powiązaniem swoich z Allegro nie będę miał problemów, a zdecydowanie wolę korzystać z dotychczasowych (choćby ze względu na przeglądanie historycznych paczek).

Link to postu

Tak - ale dużo wygodniej przeglądać mi historyczne dane jeśli np. dla przesyłek kurierskich wybieram "DHL" i potem filtruję okres, który chcę obejrzeć, niż jeśli muszę pamiętać, że do 15. października był to DHL, a potem coś innego, bo taką sztuczną zmianę wymusiła aktualizacja Sello...  Cały czas natomiast chodzi o te same przesyłki - nadawane u tego samego kuriera i na tę samą umowę.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

 

 

Do zrobienia pozostała jeszcze obsługa grup transakcji oraz podświetlanie różnic w danych i właściwe oznaczanie transakcji, + mniejsze zabiegi kosmetyczne. Staramy się aby w przyszłym tygodniu pojawiła się wersja BETA, jednak biorąc pod uwagę doświadczenie w implementacji nowych funkcjonalności nie mogę tego obiecać.

 

Jakieś postępy ? pojawiła się już wersja beta ?

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...