Skocz do zawartości

Formularze pozakupowe i PzA - dyskusja

Polecane posty

Wygląda na to, że koniecznych będzie kilka zmian na podstawowej stronie transakcji. Proszę o wyrażenie swojej opinii nt tych zmian, bo wiadomo, że zmiany interfejsu zazwyczaj bywają dosyć kontrowersyjne :). Wszystko to jednak po to, aby usprawnić pracę.

 

Najpierw kilka założeń, projekt wizualny będzie potem:

1. Sekcja zawartość z listą towarów - zostanie zmniejszona jej wysokość. W tej chwili zajmuje połowę okna a w większości przypadków znajduje się tam 1 towar. W rozciągniętym na cały ekran oknie będzie widocznych około 5 towarów, a nie jak w chwili obecnej ponad 25.

2. Pole z adresem zamiast liniowego: Waldemar Sellowski, Powstańców Śląskich 123/12, 34-234 Wrocław, Polska

przyjmie postać blokową:

Waldemar Sellowski

Powstańców Śląskich 123/12

34-234 Wrocław

Polska

Edycja tego adresu będzie się odbywać nadal poprzez wyskakujące okno z adresem, ale za to wizualnie adres będzie przypominał to co jest w formularzu oraz na wydrukach.

 

3. Można pomyśleć nad zlikwidowaniem zakładki Dokumenty, w której teraz wybiera się typ dokumentu oraz adres. Okno to jest całe puste w zasadzie i adres dokumentowy mógłby się pojawiać obok lub poniżej (jak?) adresu wysyłkowego.

 

4. Po wejściu w transakcję, była by możliwość wyświetlenia w nowym oknie listy formularzy dla tej transakcji wraz z możliwością przepisania konkretnych wartości do transakcji oraz ze wskazaniem różnic między stanem bieżącym transakcji a formularzem. Okno z formularzami najprawdopodobniej będzie blokować okno transakcji, ale za to będzie wyskakiwać w takim miejscu, aby np. nie zasłaniać adresów w transakcji.

 

5. Inne usprawnienia jak proste dodawanie notatki lub cechy z zakładki podstawowej.

 

Link to postu

Wygląda na to, że koniecznych będzie kilka zmian na podstawowej stronie transakcji. Proszę o wyrażenie swojej opinii nt tych zmian, bo wiadomo, że zmiany interfejsu zazwyczaj bywają dosyć kontrowersyjne :). Wszystko to jednak po to, aby usprawnić pracę.

 

Najpierw kilka założeń, projekt wizualny będzie potem:

1. Sekcja zawartość z listą towarów - zostanie zmniejszona jej wysokość. W tej chwili zajmuje połowę okna a w większości przypadków znajduje się tam 1 towar. W rozciągniętym na cały ekran oknie będzie widocznych około 5 towarów, a nie jak w chwili obecnej ponad 25.

2. Pole z adresem zamiast liniowego: Waldemar Sellowski, Powstańców Śląskich 123/12, 34-234 Wrocław, Polska

przyjmie postać blokową:

Waldemar Sellowski

Powstańców Śląskich 123/12

34-234 Wrocław

Polska

Edycja tego adresu będzie się odbywać nadal poprzez wyskakujące okno z adresem, ale za to wizualnie adres będzie przypominał to co jest w formularzu oraz na wydrukach.

 

3. Można pomyśleć nad zlikwidowaniem zakładki Dokumenty, w której teraz wybiera się typ dokumentu oraz adres. Okno to jest całe puste w zasadzie i adres dokumentowy mógłby się pojawiać obok lub poniżej (jak?) adresu wysyłkowego.

 

4. Po wejściu w transakcję, była by możliwość wyświetlenia w nowym oknie listy formularzy dla tej transakcji wraz z możliwością przepisania konkretnych wartości do transakcji oraz ze wskazaniem różnic między stanem bieżącym transakcji a formularzem. Okno z formularzami najprawdopodobniej będzie blokować okno transakcji, ale za to będzie wyskakiwać w takim miejscu, aby np. nie zasłaniać adresów w transakcji.

 

5. Inne usprawnienia jak proste dodawanie notatki lub cechy z zakładki podstawowej.

 

 

Ad.1 Byłoby dobrze gdyby można było definiować jego wysokość, np w ustawieniach programu.

 

Ad.4 Powinna być osobna zakładka z formularzami, w której możliwe byłoby przełączanie się między formularzami (jeżeli do transakcji lub je jgrupy zostało wysłanych wiele) i w tym przełączaniu był jakiś guzik w stylu "Ustaw widoczny formularz jako główny". Często Klienci kupią u mnie 15 pozycji a sami/lub Allegro błędnie wylicza im kwoty i mam 3 formularze zbiorcze: na 44zł, 52 zł lub 48zł.

Link to postu

ad 1.

Zasadniczo OK - jednak wysokość okna może być różna i u mnie np. mieści się 15 towarów na liście.  Tzn. mógłbym je jeszcze ew. rozciągnąć, ale pracuję na zdalnym pulpicie i ze względu na możliwości łącza nie chcę zwiększać jego rozdzielczości.

 

ad 2.

Popieram, będzie to zdecydowanie czytelniejsze.

 

ad 3.

Myślę, że można umieścić adres do faktury obok wysyłkowego, a informacje nt. rodzajów dokumentów obok lub powyżej.  Jednak wymaga to bardziej szczegółowego przemyślenia, co tak naprawdę zmieści się wtedy w oknie.

Link to postu

Jeśli zmniejszymy listę towarów to trochę miejsca powinno się zrobić - zwłaszcza przy powiększonym nieco oknie transakcji.

 

Ad.4 Powinna być osobna zakładka z formularzami, w której możliwe byłoby przełączanie się między formularzami

Osobna zakładka spowoduje, że aby porównać adres aktualny z formularzem trzeba będzie się przełączać pomiędzy zakładkami - czego właśnie chcieliśmy uniknąć poprzez wyświetlanie formularzy w nowym oknie. Myśleliśmy również nad wyświetlaniem formularzy na głównej zakładce jednak nie jest to najlepszy pomysł, bo po pierwsze miejsca może być zbyt mało, a poza tym, nie wszystkie transakcje obsługują formularze (tylko allegrowe), więc w części przypadków było by tam puste miejsce.

Link to postu

Jeśli zmniejszymy listę towarów to trochę miejsca powinno się zrobić - zwłaszcza przy powiększonym nieco oknie transakcji.

 

Ad.4 Powinna być osobna zakładka z formularzami, w której możliwe byłoby przełączanie się między formularzami

Osobna zakładka spowoduje, że aby porównać adres aktualny z formularzem trzeba będzie się przełączać pomiędzy zakładkami - czego właśnie chcieliśmy uniknąć poprzez wyświetlanie formularzy w nowym oknie. Myśleliśmy również nad wyświetlaniem formularzy na głównej zakładce jednak nie jest to najlepszy pomysł, bo po pierwsze miejsca może być zbyt mało, a poza tym, nie wszystkie transakcje obsługują formularze (tylko allegrowe), więc w części przypadków było by tam puste miejsce.

 

To może zrobić przycisk w głownym oknie transakcji - Formularz Dostawy. Jeśli bylby podpiety formularz to przycisk bylby aktywny, jesli nie to szary. Po kliknieciu otwieraloby sie okno z FoDami, albo okno w ktorym w lewej czesci jest standardowy widok adresu i danych do faktury a w prawej czesci takiego okna dane z FoDow i opcja do ich przelaczania - wtedy moznaby szybko uzupelnic dane do wysylki, dane do faktury majac wszystko w jednym oknie na widoku, guziki do kopiowania pól itd.

Link to postu

to też jest jakiś pomysł, który być może zastosujemy jeśli przedstawione poniżej propozycje się nie przyjmą.

 

Poniżej wstępny zarys zmian w oknie transakcji:

 

Okno transakcji, zakładka podstawowe:

- wstawiony adres dokumentowy

- możliwość wyboru paragon/faktura

- adresy wyświetlane w postaci blokowej

- lista towarów zmniejszona

- dodawanie towarów: zamiast linków (dodaj towar jednorazowy itd.) przyciski z ikonkami

 

transakcje2a.png.b79c40af38e2294b41e9ae195c83c144.png

 

zakładka cechy:

- zmniejszona lista cech

- dodano opcje dokumentów, które wcześniej były na zakładce dokumenty. Zakładka dokumentów usunięta z okna transakcji

 

transakcje2b.png.bae92b5f530fcfa628129ee52b76856b.png

 

Okno z formularzami uruchamiane z okna transakcji linkiem "Formularze"

 

transakcje_fod.png.e77e580035150a66876da0fd0cdbd2a6.png

 

Proszę o wyrażanie opinii nt. czy nowy układ będzie lepszy, co jeszcze zmienić. Czy może listę towarów dać na nową zakładkę usuwając ją z zakładki podstawowe - padła taka sugestia wcześniej.

Link to postu

Zasadniczo koncepcja mi się podoba.  Kilka uwag/wątpliwości:

1. Kontrolka z listą wyboru dla dostawy na pewno musi być dłuższa.  Niektóre nazwy dostaw są dość długie, typu "list polecony ekonomiczny" lub "przesyłka pobraniowa priorytetowa".  Nie powinno to być problemem, bo jest tu akurat trochę miejsca po prawej.

2. Nie jestem pewien, czy nie lepiej umieścić adresy powyżej sekcji Ustalenia wstępne oraz Dokumenty.  Wprawdzie logicznie jest chyba lepiej tak, jak teraz, ale kwestia, co po wyświetleniu okienka z formularzami - po przeniesieniu tych adresów powyżej będzie więcej miejsca na wyświetlenie go tak, żeby adres w transakcji nadal był widoczny.  Pytanie, jak to się razem mieści na ekranie.

3. Okno z formularzami - rozumiem, że na czerwono zaznaczone są elementy, które w transakcji są inne niż w formularzu?  Tu parę kwestii:

- jeśli do Sello spłynie nowy formularz i nie zostanie obsłużony automatycznie link do formularzy (na karcie transakcji) powinien być wyróżniony

- po przepisaniu danych z formularza link wraca do stanu "niewyróżnionego".  Powinna być również możliwość zaznaczenia, że zmiany z danego formularza nie będą wprowadzane - tak żeby to również wyłączało wyróżnienie linka

- wyróżnienie na czerwono w oknie formularzy powinno być niezależne od stanu linka do nich - tzn. różnice niech zawsze będą wyróżnione

4. Listę towarów _zdecydowanie_ zostawiłbym tu, gdzie jest.  Przy okazji kwestia niezwiązana z formularzami, ale która akurat mi się przypomniała - przydałaby się informacja nt. liczby pozycji na liście towarów i liczby sztuk towarów łącznie, np. można to dodać na belce nagłówkowej "Zawartość" i zrobić coś w rodzaju "Zawartość (x pozycji, y sztuk łącznie)".

Link to postu

to też jest jakiś pomysł, który być może zastosujemy jeśli przedstawione poniżej propozycje się nie przyjmą.

 

Poniżej wstępny zarys zmian w oknie transakcji:

 

Okno transakcji, zakładka podstawowe:

- wstawiony adres dokumentowy

- możliwość wyboru paragon/faktura

- adresy wyświetlane w postaci blokowej

- lista towarów zmniejszona

- dodawanie towarów: zamiast linków (dodaj towar jednorazowy itd.) przyciski z ikonkami

 

Ksiazkanadawcza-listypolecone1.zip

 

Okno z formularzami uruchamiane z okna transakcji linkiem "Formularze"

 

[attachment=3]

 

Proszę o wyrażanie opinii nt. czy nowy układ będzie lepszy, co jeszcze zmienić. Czy może listę towarów dać na nową zakładkę usuwając ją z zakładki podstawowe - padła taka sugestia wcześniej.

 

Bardzo fajnie wyglada to na obrazkach i generalnie wszystko na plus. Zmienilbym tylko Adres Dokumentowy na Dane do Dokumentu bo w końcu w 99% przypadków chodzi o fakturę i dane do niej a nie o de facto adres.

 

Nie chcialbym się upierać przy swoim pomyśle ale po kliknięciu Formularze wyskoczyło by okno gdzie po prawej jest Twoja wizja okienka FoDów a po lewej adres do wysyłki a pod nim Dane do dokumentów - w ten sposób mamy wszystko w jednym oknie i przede wszystkim od razu widzimy różnice jeśli występują i łatwo można to porównać.

Link to postu
1. Kontrolka z listą wyboru dla dostawy na pewno musi być dłuższa.

Będzie dłuższa. Tutaj akurat okno jest zeskalowane do minimum swoich rozmiarów - zazwyczaj na ekranie nawet 4:3 można je rozszerzyć.

 

Nie jestem pewien, czy nie lepiej umieścić adresy powyżej sekcji Ustalenia wstępne oraz Dokumenty.

Jeśli w testach wyjdzie, że tego miejsca jest za mało to być może rozwiążemy sprawę tak, że w okienku z "FODem" będą te adresy powtórzone.

 

Lista towarów prawdopodobnie zostanie jak jest (zmniejszona) tak aby było widać od razu te mniejsze zakupy ale dodamy zakładkę na której będzie tylko lista towarów, aby i Ci sprzedawcy z 30 towarami byli zadowoleni. Kwestia do rozpatrzenia czy obie te listy mają być widoczne czy może dodatkowa konfiguracja którą listę pokazywać?

 

Zmienilbym tylko Adres Dokumentowy na Dane do Dokumentu bo w końcu w 99% przypadków chodzi o fakturę i dane do niej a nie o de facto adres

W tej chwili w transakcji widnieje nazwa nabywca i adres do dokumentu - więc można i tak zmienić.

 

 

Dodatkowo jest jeszcze pomysł, aby po rozciągnięciu okna transakcji w pustych miejscach pojawiały się dodatkowe pola, np do dodawania cech lub szybkiej notatki - niekoniecznie w tej wersji.

Link to postu

Bartku;

Jako punkt wyjścia dla mojej odpowiedzi przyjmuję przedstawioną przez Ciebie na szkicach wizję.

Albo nie zrozumiałem albo nie doczytałem ale wygląda to na wersję "ręcznej" obsługi FoD-a. OK. Tak też może być (i musi na początku)

1.W oknie transakcji obok linku formularze "poproszę" liczbę formularzy

oraz jeden guzik zatwierdzający/kopiujący wszystko z ostatniego formularza.

2. W oknie formularzy poproszę jeden guzik zatwierdzający/koiujący wszystko z aktualnie aktywnego formularza/zakładki

3. Zgadzam się z Hermanem "..wyskoczyło by okno gdzie po prawej jest Twoja wizja okienka FoDów a po lewej adres do wysyłki a pod nim Dane do dokumentów..."

4. Zgadzam się również z tadzmir-em + inspirowany jego sugestią o tym, że ludzie wybierają KURIERA a wplacaja za list ;-)

Wiec aby bylo jasne co wybral a za co zapłacił

Wspominam o tym ponieważ na zakladce formularze chyba nie jest to wystarczająco jasno ujęte.

Link to postu

Na szczęście te formularze są w miarę odporne na, hmmm, inwencję klientów i w zasadzie jedyne, co można namieszać to wybrać właśnie "inny koszt przesyłki" - na pewno nie będzie on zmapowany z żadnym w Sello, więc od razu wiadomo, że coś jest do zweryfikowania i akurat pod tym względem chyba nie będzie problemu.

Link to postu

Formularz FOD od razu powinien być widoczny bez klikania bo skoro resztę będzie robił automat to te w które będę musiał wejść to tylko po to aby porównać formularze zawsze okno podglądu formularza może być na zasadzie chowanego menu tak jak ostatnio sello wprowadziło (lewe menu w oknie programu Sello). Jak ktoś bardzo dużo sprzedaje to proszę mi wierzyć ale każde dodatkowe kliknięcie to na cały dzień generuje spory stracony czas

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Zrobione pobieranie i zapisywanie "fodów" - chociaż tu jeszcze będą zmiany bo w trakcie implementacji Allegro udostępniło kilka nowych rzeczy. Jest mały problem z podpinaniem fodów pod transakcję w przypadku gdy klient dokonał dwóch zakupów na jednej transakcji. Nie wiem jeszcze czy w związku z tym nie trzeba będzie przerobić sposobu pobierania transakcji, bo zdecydowanie przyspieszyło by to pobieranie. Czytając jednak forum webApi jest co chwilę występują jakieś błędy w działaniu fodów, więc trzeba będzie udostępnić oba sposoby pobierania.

 

Zrobione są też zmiany w oknie transakcji.

Link to postu

Beta w zasadzie od kilku wersji jest publiczna a baza z takiej wersji podlega normalnie aktualizacji jak wersja RTM, tak aby na tej wersji chętni mogli pracować. Jest to więc beta, ale jednak staramy się aby wszystko w niej działało, żeby nie było rzeczy niedokończonych jak to bywa w standardowej becie.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...