Skocz do zawartości

Nowe etykiety InPost od 7.10


Zobacz rozwiązanie Rozwiązane przez Konrad L,

Polecane posty

W ramach "dobry pomysłów" InPost postanowił zmienić niedługo wygląd etykiet. W ramach zmian usunięte zostanie pole Numer referencyjny.

 

Jeżeli InPost nie odstąpi od tego niezbyt szczęśliwego pomysłu przydałaby się opcja, żeby w konfiguracji InPost ShipX można było dodawać coś do "Uwag od nadawcy". Bo inaczej ciężko będzie identyfikować etykiety i naklejać je na właściwe paczki.

 

Akcja jest pilna bo zmiany wchodzą w życie 7. października.

Link to postu

Jak wy to ogarniacie po nr referencyjnych? Może ja jakoś nieporadnie mam to zorganizowane, że ten numer to u mnie musztarda po obiedzie. Pakuję paczkę w zakładce "Transakcje do paczek" i z niej tworzę paczkę, a numer nadawany i widoczny jest dopiero po utworzeniu paczki.

Robię to masowo, wszystkie paczki +nr tel na nich, potem zbiorczo taśma z etykietami i oklejanie. Do tej pory radziłam sobie 6 ostatnimi cyframi telefonu. Teraz mi to okroją do 4, co już daje ogromne pole do pomyłek. Nawet przy tych 6 miałam w tym roku 2 pomyłki (różne początki telefonu, ostatnie 6 cyfr identycznych). Ten numer referencyjny ma sens, tylko jak wy z niego korzystacie? 

Nie korzystam z Wysyłam z Allegro tylko drukuję etykiety prosto z Sello.

Sorry za takie trochę OT

Link to postu

W polu nr referencyjny używamy do umieszczenia Symbolu paczki z Sello 12345/2022. Pomaga to odnaleźć paczkę właśnie po tym symbolu, które jest wygodniejsze niż po nr telefonu czy nr paczkomatu odbiorcy.

 

Rzeczywiście przydałaby się taka opcja aby w polu Uwag od nadawcy umieścić TAG z Sello np nr paczki.

Link to postu
8 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

Jak wy to ogarniacie po nr referencyjnych? Może ja jakoś nieporadnie mam to zorganizowane, że ten numer to u mnie musztarda po obiedzie. Pakuję paczkę w zakładce "Transakcje do paczek" i z niej tworzę paczkę, a numer nadawany i widoczny jest dopiero po utworzeniu paczki.

Robię to masowo, wszystkie paczki +nr tel na nich, potem zbiorczo taśma z etykietami i oklejanie. Do tej pory radziłam sobie 6 ostatnimi cyframi telefonu. Teraz mi to okroją do 4, co już daje ogromne pole do pomyłek. Nawet przy tych 6 miałam w tym roku 2 pomyłki (różne początki telefonu, ostatnie 6 cyfr identycznych). Ten numer referencyjny ma sens, tylko jak wy z niego korzystacie? 

Nie korzystam z Wysyłam z Allegro tylko drukuję etykiety prosto z Sello.

Sorry za takie trochę OT

Umieść w polu  "szablon referencji" w konfiguracji ShipX dowolnie wybrany tag.

Ja mam np.  [Transakcja::DokumWstepny], ten sam numer mam na paragonie. 

Link to postu

Panowie, chodzi o sposób waszej pracy, kolejność czynności, by ten numer był pomocny. Jak poznać nr paczki, jeśli pakujemy będąc w zakładce "transakcje do paczek" i tworząc paczkę mamy tylko nagłówek okienka "Paczka Symbol (auto/2022)". Numer pojawia się dopiero w zakładce paczki, czyli po każdym pakowaniu trzeba by wejść do Paczki, wygrzebać własnie spakowaną i napisać nr na kopercie/folii/kartonie. My najpierw pakujemy wszystko, a na końcu dopiero drukujemy wszystkie etykiety. Tak mamy spięty sprzęt, że robi to się z drugiego komputera (obróbka maili i transakcji z jednego, samo pakowanie z drugiego robi ktoś inny). Chodzi mi o WASZ sposób pracy, bo idea tego numeru jest super, dopiero teraz widzę korzyści takiego rozwiązania (rychło w czas). Problemem jest to, że dokłada to mi pracy przy obecnym sposobie mojego pakowania, dlatego pytam, jak go sobie ułatwić, by z tego numeru korzystać. 

Znów się OT zrobiło...

Edytowane przez Anna Smolarska
Link to postu
1 godzinę temu, Paweł Nitendel napisał:

Umieść w polu  "szablon referencji" w konfiguracji ShipX dowolnie wybrany tag.

Ja mam np.  [Transakcja::DokumWstepny], ten sam numer mam na paragonie. 

Też wczoraj wpadłam na ten pomysł, bo to jest widoczne w zakładce "Transakcje/do paczki" i jest równoczesne z pakowaniem. W sumie latami jechaliśmy na nr telefonu, zupełnie niepotrzebnie :-/ Dziś przetestujemy.

Edytowane przez Anna Smolarska
  • Dziękuję 1
Link to postu
Godzinę temu, Anna Smolarska napisał:

Też wczoraj wpadłam na ten pomysł, bo to jest widoczne w zakładce "Transakcje/do paczki" i jest równoczesne z pakowaniem. W sumie latami jechaliśmy na nr telefonu, zupełnie niepotrzebnie 😕 Dziś przetestujemy.

Musisz w pierwszej kolejności utworzyć dokumenty wstępne, dopiero w drugiej kolejności paczki, wtedy nr ZK pojawi się na etykiecie (takie czerymary prosze pani)

Link to postu
1 godzinę temu, Anna Smolarska napisał:

Jak poznać nr paczki, jeśli pakujemy będąc w zakładce "transakcje do paczek" i tworząc paczkę mamy tylko nagłówek okienka "Paczka Symbol (auto/2022)".

Numer paczki pojawia się dopiero wtedy jak jest utworzona paczka, w transakcjach nie masz jeszcze paczek.

Polecam przerzucić się na numery ZK.

Link to postu

Cześć,

my mamy na etykietach umieszczony numer dokumentu końcowego oraz nick z Allegro, z którym idziemy do magazynu po towar.

Wszystko robimy przez Sello.

1. W pierwszej kolejności obróbka zamówień w "Transakcjach", następnie drukowane są dokumenty końcowe i te transakcje wpadają do "Paczek".

2. Później w "Paczkach" drukowane są etykiety.

3. Następnie wszystko jest segregowane, właśnie po numerze dokumentu końcowego. Razem paragon z etykietą i już wiadomo co spakować, i którą etykietę nakleić na paczkę.

4. Z takim zestawem (paragon+etykieta) idziemy na magazyn po towar i leci do stanowiska pakowania :)

 

Link to postu
14 minut temu, Aga Zgaga napisał:

Cześć,

my mamy na etykietach umieszczony numer dokumentu końcowego oraz nick z Allegro, z którym idziemy do magazynu po towar.

Wszystko robimy przez Sello.

1. W pierwszej kolejności obróbka zamówień w "Transakcjach", następnie drukowane są dokumenty końcowe i te transakcje wpadają do "Paczek".

2. Później w "Paczkach" drukowane są etykiety.

3. Następnie wszystko jest segregowane, właśnie po numerze dokumentu końcowego. Razem paragon z etykietą i już wiadomo co spakować, i którą etykietę nakleić na paczkę.

4. Z takim zestawem (paragon+etykieta) idziemy na magazyn po towar i leci do stanowiska pakowania :)

 

W ich przypadku z jakiegoś powodu się to nie sprawdzi, ponieważ idą do magazynu przed utworzeniem paczki. W tym przypadku  nr ZK bedzie pomocny, bardzo.

  • Lubię to 1
Link to postu

Dziękuję Panie i Panowie. Dzisiejszy dzień został okrzykniety "Eureką" 😃 Wstyd przyznać, że tyle lat nikt nie wpadł na pomysł z tym oddzielnym polem na etykiecie, tylko jechaliśmy po numerach telefonu. Masakra, głowy posypane popiołem, oczy do wymiany po tysiącach paczek. 

Wrzuciliśmy numer dokumentu końcowego (paragon/faktura) i idzie jak burza 👌. Oklejanie to czysta poezja i relaks 💗 Dzięki za pomoc.

Oby Inpost zmądrzał i pozwolił w tych uwagach kontynuować tą procedurę. 

  • Lubię to 2
Link to postu
41 minut temu, Anna Smolarska napisał:

Dziękuję Panie i Panowie. Dzisiejszy dzień został okrzykniety "Eureką" 😃 Wstyd przyznać, że tyle lat nikt nie wpadł na pomysł z tym oddzielnym polem na etykiecie, tylko jechaliśmy po numerach telefonu. Masakra, głowy posypane popiołem, oczy do wymiany po tysiącach paczek. 

Wrzuciliśmy numer dokumentu końcowego (paragon/faktura) i idzie jak burza 👌. Oklejanie to czysta poezja i relaks 💗 Dzięki za pomoc.

Oby Inpost zmądrzał i pozwolił w tych uwagach kontynuować tą procedurę. 

Podrzucę Ci jeszcze jednego Tipa. Twórz paragony / faktury / paczki według kolejnści numerów ZK, wtedy nawet nie musisz sprawdzać wszystkich numerów, tylko co któryś, czy odpowiedni dokument idzie do odpowedniej etykiety / paczki. Twórz też ZK według sposobów dostawy,  wtedy masz zachowaną kolejność.

Link to postu
3 godziny temu, Paweł Nitendel napisał:

Podrzucę Ci jeszcze jednego Tipa. Twórz paragony / faktury / paczki według kolejnści numerów ZK, wtedy nawet nie musisz sprawdzać wszystkich numerów, tylko co któryś, czy odpowiedni dokument idzie do odpowedniej etykiety / paczki. Twórz też ZK według sposobów dostawy,  wtedy masz zachowaną kolejność.

To nie przejdzie, jedziemy chronologicznie, bo czasem coś się skończy i dostać musi ten, który był wcześniej. Taki urok kilku kanałów sprzedaży. Ten numer Paragonu/Faktury w zupełności spełnia nasze oczekiwania. Ideałem byłoby drukowanie etykiety od ręki po utworzeniu paczki, ale sprzętowo i organizacyjnie to niemożliwe. I tak teraz praca jest o niebo lepsza, dzięki. 

Link to postu
14 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

To nie przejdzie, jedziemy chronologicznie, bo czasem coś się skończy i dostać musi ten, który był wcześniej. Taki urok kilku kanałów sprzedaży.

@Anna Smolarska przecież, przynajmniej większość z nas, jak nie wszyscy, a przynajmniej zdrowo myśląca firma handlowa, ma kilka kanałów sprzedaży :)

Jeżeli masz np. sklep podpięty pod Subiekta, to możesz zamówienia przekazać do Sello.

Macie w ofercie Allegro wystawionych 100 szt bananów, z czego 70 szt sprzedaliście na Allegro, a 30 szt na sklepie, to wystarczy ustawić tak Sello, żeby pilnowało stanów magazynowych.

Wtedy po sprzedaży 30 szt na sklepie, klient nie kupi 80 szt na Allegro :)

Podobnie jest z samym Allegro, jeżeli np. sprzedajesz na 2 kontach, ale tylko na jednym się sprzedaje dany produkt, to po sprzedaży na jednym koncie, Sello zdejmie sprzedaną ilość na drugim koncie, a na samym końcu sam zamknie ofertę również na koncie, na którym nie było sprzedaży :)

Link to postu
W dniu 22.09.2022 o 10:12, Bartosz Rosa napisał:

Jest gdzieś o tym jakaś informacja dostępna publicznie?

@Bartosz Rosa Informacja była wysyłana mailem. Nie wiem czy jest gdzieś dostępna na stronie.

 

 

Drogi Kliencie,

nieustannie zmieniamy się dla Ciebie i upraszczamy nasze procesy, aby dostarczać Ci usługi najwyższej jakości. W naszych rozwiązaniach stawiamy na prostotę i ta myśl przyświecała nam projektując nowe etykiety przewozowe.

Będą one dotyczyć przesyłek nadawanych do automatów Paczkomat® oraz przesyłek nadawanych w ramach usługi Kurier – Manager Paczek, dla etykiet generowanych w systemach Manager Paczek i API. Zmiany wejdą w życie od dnia 07.10.2022 r.

Powodem wprowadzenia nowych etykiet jest m.in. chęć anonimizacji danych odbiorców, czyli odpowiedź na pojawiające się potrzeby naszych Klientów zewnętrznych jak i wewnętrznych.

Zmiany w etykietach, które wdrożyliśmy:

  • ograniczenie danych nadawcy i odbiorcy, w tym numeru telefonu do czterech ostatnich cyfr (w przypadku etykiet do automatów Paczkomat®)
  • usunięcie takich informacji jak: kod referencyjny, data wydruku etykiety, informacja o ubezpieczeniu, kontakt do BOK, mikrorejon kurierski, automat Paczkomat® w pobliżu
  • dodanie kodu datamatrix, który zawiera informacje o numerze paczki oraz dodanie prefiks kraju dostarczenia
  • zwiększenie obszaru na uwagi od nadawcy
  • zmianie ulega również layout oraz układ etykiet generowanych na formacie A4

 

img-04.png

img-05.png

img-06.png

  • Lubię to 1
Link to postu
2 godziny temu, Aga Zgaga napisał:

@Anna Smolarska przecież, przynajmniej większość z nas, jak nie wszyscy, a przynajmniej zdrowo myśląca firma handlowa, ma kilka kanałów sprzedaży :)

Jeżeli masz np. sklep podpięty pod Subiekta, to możesz zamówienia przekazać do Sello.

Macie w ofercie Allegro wystawionych 100 szt bananów, z czego 70 szt sprzedaliście na Allegro, a 30 szt na sklepie, to wystarczy ustawić tak Sello, żeby pilnowało stanów magazynowych.

Wtedy po sprzedaży 30 szt na sklepie, klient nie kupi 80 szt na Allegro :)

Podobnie jest z samym Allegro, jeżeli np. sprzedajesz na 2 kontach, ale tylko na jednym się sprzedaje dany produkt, to po sprzedaży na jednym koncie, Sello zdejmie sprzedaną ilość na drugim koncie, a na samym końcu sam zamknie ofertę również na koncie, na którym nie było sprzedaży :)

Doceniam chęć pomocy, ale impossible z wielu względów ... 

1. w sklepie celowo nie mamy kontroli stanów (większość zdobędziemy w 1-2 dni, a tam jest także półhurt)

2. rozbicie na rozmiary towarów, które dostajemy na 1 EAN-nie robimy, ale na wzory już nie (zmieniają się co pół roku, baza Subiekta przestałaby być przydatna przy takim rozdrobnieniu)

3. w sklepie są zdefiniowane cechy (wzory), sprzeda się 10 czarnych z serduszkiem i 5 zielonych z gwiazdką i weź tu opanuj bez rozbijania tego na kawałeczki w Subiekcie 

4. zamówienia idą do Subiekta i do Sello, ale bez rezerwacji stanów. Stany zmieniają się po paragonie dopiero. Można by przejść na stany dostępne po rezerwacji, co by dało trochę wytchnienia. Stan na aukcjach jest aktualizowany po dokumencie fiskalnym dopiero (można to zmienić).

5. na All jest kilka takich samych aukcji w różnych kategoriach

6. całą dobę musiałby chodzić komputer i mieć zaprogramowaną kontrolę stanów przez S2S i odpalone Sello (do zrobienia). 

7. sprzedaży np z empiku już nie ogarnę bez ręcznej ingerencji. 

Jednym słowem uzyskaliśmy optymalny balans między zawałem serca a komfortem przy zadanych warunkach towarowo/sprzedażowych 😉 Zmiany wiązałyby się z przebudową całej bazy, przeróbką sklepu. Jakieś pół roku pracy po godzinach. Nie opłaca się. 

Link to postu
3 godziny temu, Anna Smolarska napisał:

1. w sklepie celowo nie mamy kontroli stanów (większość zdobędziemy w 1-2 dni, a tam jest także półhurt)

:) kiedyś też nie mieliśmy, ale odkąd to zmieniliśmy wszystko idzie łatwiej i szybciej :)

3 godziny temu, Anna Smolarska napisał:

2. rozbicie na rozmiary towarów, które dostajemy na 1 EAN-nie robimy, ale na wzory już nie (zmieniają się co pół roku, baza Subiekta przestałaby być przydatna przy takim rozdrobnieniu)

również mamy towar gdzie jeden EAN przyjeżdża 5 rozmiarów, 12 wzorów, ale i tak do Subiekta wprowadzamy każdy rozmiar i kolor pod inną pozycję, dla nas tak jest łatwiej i szybciej idzie obsługa zamówień :)

3 godziny temu, Anna Smolarska napisał:

6. całą dobę musiałby chodzić komputer i mieć zaprogramowaną kontrolę stanów przez S2S i odpalone Sello (do zrobienia). 

tak, serwer musi chodzić 24h, absolutnie nie ma to żadnego znaczenia, nie przeszkadza to w niczym. komuś może się wydawać, że duży rachunek za prąd, też tak na początku myśleliśmy - wcale tak nie jest. Dodatkowo jeżeli coś by się zadziało z prądem (napięciem), co się bardzo rzadko zdarza, to komputer serwerowy sam się uruchomi po otrzymaniu napięcia :)

3 godziny temu, Anna Smolarska napisał:

7. sprzedaży np z empiku już nie ogarnę bez ręcznej ingerencji. 

to zostanie tylko jeden marketplace, gdzie trzeba pilnować stanów, a o reszcie się zapomina :)

 

Towar się sprzedaje, oferty same się zamykają. Towar przyjeżdża, wprowadzamy fakturę, oferty się same wznawiają :)

 

Naprawdę świetna opcja polecam. Zdecydowanie zyskuje się znacznie więcej czasu..., ale jak kto woli :) tylko podpowiadam, że w naszym przypadku dużo to zmieniło na + :)

Edytowane przez Aga Zgaga
Link to postu
W dniu 23.09.2022 o 17:24, Aga Zgaga napisał:

Naprawdę świetna opcja polecam. Zdecydowanie zyskuje się znacznie więcej czasu..., ale jak kto woli :) tylko podpowiadam, że w naszym przypadku dużo to zmieniło na + :)

Ja wiem, że to ma sens i po to zostało stworzone, nowe towary już tak wystawiam (każdy kolor osobny produkt w Subiekcie). Stare... hmmm pół roku ciężkiej pracy, poważnie. To 13 lat działania firmy. Nie wiem, czy mi się chce, bo to nie jest największa potrzeba obecnie. Mam obecnie prawie 1800 pozycji, z czego 1/2 wymaga rozbicia na wzory/kolory. Ja się nie rozerwę O.o Stopniowo rozbijam te najbardziej upierdliwe, gdzie klient notorycznie nie dopisuje wzoru.

To kwestia priorytetów, co jest najpilniejsze. Nie mniej bardzo dziękuję za cenną opinię :)

Link to postu
  • 3 miesiące temu...
W dniu 23.09.2022 o 17:24, Aga Zgaga napisał:

:) kiedyś też nie mieliśmy, ale odkąd to zmieniliśmy wszystko idzie łatwiej i szybciej :)

również mamy towar gdzie jeden EAN przyjeżdża 5 rozmiarów, 12 wzorów, ale i tak do Subiekta wprowadzamy każdy rozmiar i kolor pod inną pozycję, dla nas tak jest łatwiej i szybciej idzie obsługa zamówień :)

tak, serwer musi chodzić 24h, absolutnie nie ma to żadnego znaczenia, nie przeszkadza to w niczym. komuś może się wydawać, że duży rachunek za prąd, też tak na początku myśleliśmy - wcale tak nie jest. Dodatkowo jeżeli coś by się zadziało z prądem (napięciem), co się bardzo rzadko zdarza, to komputer serwerowy sam się uruchomi po otrzymaniu napięcia :)

to zostanie tylko jeden marketplace, gdzie trzeba pilnować stanów, a o reszcie się zapomina :)

 

Towar się sprzedaje, oferty same się zamykają. Towar przyjeżdża, wprowadzamy fakturę, oferty się same wznawiają :)

 

Naprawdę świetna opcja polecam. Zdecydowanie zyskuje się znacznie więcej czasu..., ale jak kto woli :) tylko podpowiadam, że w naszym przypadku dużo to zmieniło na + :)

Wracam z podkulonym ogonem. Miałaś absolutną rację. Ten sezon nas pokonał (pierwszy raz). Siedzę i robię to, co sugerowałaś 🙂 Rezerwacja po zamówieniach sklep/allegro już wdrożona. Harmonogram zadań działa. Aktualizacja stanów "dostępny" już działa, teraz rozbijam wszystko na wzory w połączeniu z częściowymi remanentami. Aukcje (te już rozbite) już się same zamykają/wznawiają, towary w sklepie aktualizują (zamykają lub umożliwiają zakup). Nawet przewalczyłam kontrolę stanów poszczególnych cech towaru, by w sklepie nie mieć wszystkich 1:1, bo wyjdzie strasznie dużo pozycji (rozmiar jest do wyboru). Tak więc twoje rady zostały mi w głowie i teraz je wdrażam. Jakoś do wakacji mi zejdzie 😄 Dziękuję 🙂

Edytowane przez Anna Smolarska
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...