Skocz do zawartości

Przesyłka biznesowa

Polecane posty

Cenę przesyłki biznesowej można negocjować jeśli masz umowę z pocztą. Nie ma wtedy podziałów na gabaryty S, L, XL itd. Mi się udało uzyskać dobrą stałą cenę za przesyłki do 30kg o wym. max. 100x60x40cm! Koszt będzie podobny do przesyłki pocztowej z przedziału do 2kg. Do przesyłki pobraniowej biznesowej doliczane jest jedynie 2zł. A to spora oszczędność, zważywszy na fakt, że od 1 kwietnia poczta wprowadziła do przesyłek pobraniowych VAT i tak wychodzi teraz za "pobraniówkę"  do 2kg 17,22złbrutto (minus "opusty" jeśli masz umowę) zgodnie z cennikiem: http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_przesylka_pobraniowa.html No i najważniejsze, wszystkie usługi będą "owatowane", usługi zwolnione z vat'u to dla większości przedsiębiorców bolączka.

 

Druga kwestia to uproszczenie cennika dostaw, teraz klient chcąc zakupić kilka przedmiotów musi się liczyć z tym, że z każdym z nich wzrasta waga przesyłki, co za tym idzie i cena. Po wprowadzeniu przesyłki biznesowej będę miał stały, czytelniejszy cennik dostaw bez dopłat za kolejne sztuki (max. 30kg).

 

Tak czy inaczej, czy ktoś już ma taki wzór?

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Z pocztą umowę wynegocjowałem 3 m-ce wstecz.

Stawki jakie zaproponowali to

7,20 przy 250 przesyłkach w miesiącu

7,50 od 50-250 przesyłek

8,00 poniżej 50 przesyłek

 

Podane ceny są cenami netto od 1 kwietnia poczta dolicza 23% podatku VAT.

 

Wysyłam paczki o różnych gabarytach i z moich obserwacji wychodzi iż nieopłacalne się to robi kiedy jest więcej zamówień na przesyłki listowe małych przedmiotów.

 

Mam 2 konta w serwisie i spokojnie mogę powiedzieć że klienci nie narzekają na cenę za wysyłkę 10zł bo cennik nie dolicza dodatkowych opłat za wysyłkę a u mnie trudno nazbierac paczke o wadze 30kg.

 

Na 2 koncie mam cennik pozostawiony bez zmian gdzie za każdą sztukę doliczane jest 2zł. Klienci nie zawsze zwracają na to uwagę. Zamawiają list polecony priorytetowy za 18zł po doliczeniu każdej sztuki a otrzymują przesyłkę biznesową. Jest to pewien sposób na jakiś dodatkowy grosz przy rosnącej konkurencji na allegro.

 

Plus jest taki że nie mam opłat za odbiór przesyłek z firmy chceli za to 400zł miesięcznie. Jeźdżę sam na pocztę i nie stoję w kolejkach czasami 1-2 żeby nadać paczki.

 

W razie pytań służę pomocą.

Link to postu

Przy takich umowach zazwyczaj jest ryczałt niezależnie od gabarytu. Ja ma nieco większe ceny od wilczusieq, ale za to mam również umowę na listy polecone co pozwoliło rozwiązać problem wysyłki małych rzeczy po 5zł listem poleconym. Zastanawia mnie jednak fakt jak rozwiązałeś problem wprowadzania przesyłek do elektronicznego nadawcy przy przesyłce biznesowej - robisz to ręcznie? Masz pulę numerów nadawczych, wzory listów przewozowych czy jak?

Link to postu

Właśnie u siebie mam wynegocjowane stawki zależne od gabarytu i opłaty praktycznie takie, jak podaje wilczusieq tylko dla gabarytu XS (limit oczywiście łącznie dla wszystkich biznesowych), później różnice na poziomie 0,50 - 1 zł pomiędzy kolejnymi gabarytami.  Widzę, że chyba trzeba przenegocjować warunki z pocztowcami...

Jeśli chodzi o EN - mam zrobiony własny eksport z Sello.  Niestety jest w formie raczej nie nadającej się do udostępnienia.

Link to postu

Może w nowej wersji programu programiści by umieścili coś takiego?

 

Nie każdy się zna na takich rzeczach jak eksport. Ja nie mam o tym pojęcia i codziennie tracę godzinę czasu na wpisywanie adresów ręcznie.

 

tadzimir.pl jestem w trakcie negocjacji z poczta zmniejszenia jeszcze stawki za biznesowe. Czekam na odpowiedź od władz i poinformuję co się udało osiągnąć.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Korzystając z tematu wątku mam pytanie... dopiero ruszam z przesyłką biznesową, jestem w fazie konfigurowania e-nadawcy i jak dobrze pójdzie za parę dni zacznę tym "cudem" wysyłać. Jak wygląda sprawa z etykietami? Handlowiec z Poczty kategorycznie nakazał drukować na A4 na zwykłej drukarce i wkładać do foliowych przylg - takich jak na dokumenty zwrotne u kurierów. Nie wolno mi drukować na drukarce termicznej na papierze samoprzylepnym bo rzekomo listonosz przy doręczaniu musi coś tam wyjąć i dać odbiorcy pokwitowanie do podpisu. Czy to jest prawda i czy nie ma możliwości innego rozwiązania potwierdzeń? Etykieta na nalepce którą tylko się przykleja bez zabawy z wkładaniem do folijek znacznie usprawnia pracę przy pakowaniu... Stąd moje pytanie do osób które już praktykują wysyłkę przes. biznesową - jak to robicie? Tak musi być czy to tylko fanaberia handlowca z PP który mnie obsługuje?

A odpowiadając na pytanie o eksport s sello i wydruki: robię je w może nienajlepszy możliwy sposób, ale jakoś tam działający - poprzez program SmartBL

Link to postu

Ja drukuję na zwykłej A4, ale w sumie nie pytałem się PP czy można na termicznej. Faktem jest jednak, że na każdej etykiecie "biznesówki" jest: "odcinek dla placówki oddawczej", więc chyba jednak twój opiekun ma rację?

SmartBL nie jest zły, ale niestety importuje tylko i wyłącznie gotową listę wysyłkową. Nie ma możliwości eksportu pojedynczej paczki :(

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...