Skocz do zawartości

AKTUALNE PORÓWNANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH działających z Subiektem/Sello

Polecane posty

e-kupowanie_pl, u mnie dokładnie tak samo jest to zrobione!

 

Szukam natomiast rozwiązania w pełni zintegrowane z subiektem. Wszystko mamy w bazie subiekta - zdjęcia, opisy, dane logistyczne, cechy, i wiele innych informacji. Z tej bazy korzystają również nasi PH, którzy na telefonach mają specjalne oprogramowanie do sprzedaży mobilnej i wszystkie dane zaciągają z subiekta.

Poza tym, mając dobrą integrację inne ceny wysyłamy na allegro a inne do naszego sklepu (kilka poziomów).

Link to postu
Tak czytam te posty i widać, że bardzo ubogo przedstawiają się rozwiązania sklepów, które są zintegrowane z subiektem. Również rozglądam się za czymś nowym, niekoniecznie najtańszym. Musi to natomiast być rozwiązanie, które będzie zintegrowane z subiektem poprzez sferę a nie bezpośrednie zapisywanie w bazie (mamy cały czas s2s, ale go nie polecam), responsywność, platforma B2C i B2B w jednym, projekt rozwijany i mający duże wsparcie techniczne.

 

No cóż, to nie open-source, to taki AtomStore, wdrożenie od minimum 15.000 pln netto, modyfikacje przy stawce godzinowej bodajże 150 pln netto/h.

 

Niestety ale większość open-source dostarcza podstawy, a za dodatki trzeba płacić, tak to działało zawsze, dla twórców open-source to też biznes bo z dodatków mają prowizję, bez tego nie mają pieniędzy by dalej rozwijać oprogramowanie więc nigdy nie będzie tak, że funkcjonalność podstawowa przykryje wszystkie dodatki.

Link to postu

Jak wygląda w sklepach poziom cen? Czy jesteście w stanie konkretnemu klientowi, który ma u Was konto przydzielić konkretny rabat na poszczególny asortyment?

 

Obecnie jakieś zamówienia hurtowe stali odbiorcy składają mailowo, każdy z nich ma różne ceny nawet za ten sam asortyment. Czy w sklepie będę mógł przypisać do konta takie rabaty?

W zasadzie to nie rabaty a konkretne ceny.

 

Kolejna sprawa to język sklepu, czy zamykacie się tylko na Polskę czy macie również sklepy w innych wersjach językowych? Jeżeli tak jak to wygląda od strony technicznej?

Link to postu

W Clickshopie jest możliwość przypisania rabatu procentowego dla konkretnego klienta lub ustawienia mu wysyłki gratis. Dla mnie to fajne rozwiązanie dla moich wykonawców z drugiego końca Polski. Póki co mam sklep tylko w języku polskim, nie planuję ekspansji na inne kraje ;)

Link to postu

W Clickshopie jest możliwość przypisania rabatu procentowego dla konkretnego klienta lub ustawienia mu wysyłki gratis. Dla mnie to fajne rozwiązanie dla moich wykonawców z drugiego końca Polski. Póki co mam sklep tylko w języku polskim, nie planuję ekspansji na inne kraje ;)

shopgold - rabat można przypisać do klienta

Link to postu

Rabat procentowy to już coś jednak dla mnie trochę za mało, ceny detaliczne mogą się zmieniać dosyć dynamicznie jednak dla stałych Klientów preferował bym stała cenę, przy samym rabacie tego nie uzyskam.

 

Faktycznie, mam kilka takich pozycji, których nijak nie da się zrabatować procentowo, bo cena jest zawsze "z ręki" i zmienia się z dnia na dzień w zależności od cen surowca na giełdzie. Niemniej 99% asortymentu mam pogrupowane wg. poziomów marż i wiem, że np. grupę A rabatuję na 32%, a grupę C na 15%.

Link to postu

W prestashop w standardzie są:

 

Program lojalnościowy - za każdą złotówkę X punktów

Kody rabatowe (kwotowe/procentowe,prezent,darmowa wysyłka) - możliwość generowania kodów rabatowych o określonych warunkach.

Reguły cenowe - dla klientów z różnych grup można przypisać rabat (kwotowy/procentowy) do wszystkich lub wybranych kategorii sklepu.

Link to postu

A czy można ustawić kilka poziomów cen np. hurtowe i detaliczne. Oczywiście zaciągać je z Subiekta i potem przypisywać danemu klientowi konkretny poziom cen?

 

Jeżeli chodzi o prestashop to tak jak napisałem, są reguły cenowe dla wybranych lub wszystkich kategorii do których można przypisać różne grupy klientów (indywidualnie dla poszczególnych klientów nie ma możliwości).

W integratorze (Firmeslink) jest możliwość przesyłania dodatkowych cen z subiekta które mapuje się z grupami klientów. - niestety nie korzystam i nie testowałem tego.

Link to postu

1. A jeśli w Preście nie mam czasu sam tego wszystkiego instalować to pewnie muszę spisać co chcę i szykować 5,10,15 tysięcy w górę?

 

2. Czy do Presty firmy świadczą jakieś abonamenty na ulepszenia samej Presty i pilnowanie żeby działała, jaki jest mniej więcej koszt takiego supportu?

Link to postu

1. Jeśli umawiasz się na samą konfiguracje + np. szablon z jakiegoś marketu to nie powinieneś przekroczyć 5k netto, u siebie trzymam zasadę: jeżeli budżet < 5k - szablon, jeżeli budżet > 5k - dedykowana realizacja

 

2. Trzeba odezwać się już bezpośrednio do takich firm, u mnie jest to np. 75 pln netto / h, u innych można kupić pakiety godzinowe, np. 10h za 500 pln netto, warto zapytań o ofertę na Facebook PrestaShop PL lub PrestaShop Polska albo wysłać zapytanie do firm zajmujących się PrestaShop, tutaj lista certyfikowanych partnerów:

https://www.prestashop.com/pl/partnerska-agencja-web

Link to postu
1. Jeśli umawiasz się na samą konfiguracje + np. szablon z jakiegoś marketu to nie powinieneś przekroczyć 5k netto, u siebie trzymam zasadę: jeżeli budżet < 5k - szablon, jeżeli budżet > 5k - dedykowana realizacja

 

2. Trzeba odezwać się już bezpośrednio do takich firm, u mnie jest to np. 75 pln netto / h, u innych można kupić pakiety godzinowe, np. 10h za 500 pln netto, warto zapytań o ofertę na Facebook PrestaShop PL lub PrestaShop Polska albo wysłać zapytanie do firm zajmujących się PrestaShop, tutaj lista certyfikowanych partnerów:

https://www.prestashop.com/pl/partnerska-agencja-web

 

To wszystko tak skomplikowane, że nie ma opcjo samemu tego wdrożyć? Może ktoś ma takie wdrożenie za sobą i się wypowie?

Link to postu

Oczywiście, że możesz zrobić to samemu.

 

Instalujesz sklep - jest masa informacji jak to zrobić.

Kupujesz szablon, instalujesz - dokumentacja jest dostarczana, większość szablonów jest jednak po angielsku, sam mam w ofercie tylko jeden, który jest w pełni w naszym języku.

 

Konfiguracja? Tutaj też pomaga oficjalna dokumentacja, zobacz:

http://doc.prestashop.com/display/PS16/Polska+dokumentacja

 

Jest też 3h materiału video jak zarządzać sklepem:

 

Jeśli chodzi o bardziej zaawansowane modyfikacje to jednak trzeba już wiedzieć co gdzie się znajduje, jak to modyfikować by nic nie uszkodzić itd. Samo posiadanie sklepu PrestaShop w pełni funkcjonalnego i zintegrowanego z Subiektem to jednak tylko i wyłącznie inwestycja własnego czasu. To już od zarządzającego sklepem zależy na ile ceni swój czas i czy jest w stanie wdrożyć się wystarczająco w oprogramowanie by poradzić sobie ze wszystkim.

 

Czyli krótko pisząc: da się, odpowiednia lektura, odpowiednio dużo zainwestowanego czasu i spokojnie poradzisz sobie z uruchomieniem takiego sklepu.

Link to postu

Dzięki za uwagi, powiedzcie mi jeszcze jak sobie radzicie z dodawaniem nowych produktów, robicie to w subiekcie, w Sello czy może bezpośrednio w sklepie?

 

Przykładowo, ja obecnie wszystkie info o towarze posiadam w Sello, nie uśmiecha mi się tego klepać do subiekta, tylko dlatego żeby to przesłać do sklepu, inna sprawa to taka, że w Subiekcie mam już pozajmowane pola własne innymi rzeczami.

 

Czy np do sklepu można zaimportować towaru z pliku i później powiązać je z subiektem?

Wydaje mi się to jedynym słusznym rozwiązaniem, czyli przygotowanie jakiegoś CSV czy XML na podstawie danych z bazy Sello i import do bazy sklepu, a w praktyce?

Link to postu
Ja mam pełne opisy w Subiekcie, który traktuję jako bazę główną i później rozsyłam do Sello i sklepu. Generalnie nie korzystam z pól własnych i cech więc może mam łatwiej ?

No nie wiem zastanawiam się na co mi te dane w Subiekcie skoro i tak je muszę przekopiować do bazy Sello.

Link to postu

Czyli krótko pisząc: da się, odpowiednia lektura, odpowiednio dużo zainwestowanego czasu i spokojnie poradzisz sobie z uruchomieniem takiego sklepu.

 

Zgadzam się z powyższym, chociaż...

 

Może się okazać, że tego czasu będzie potrzeba tyle, że nie będziemy mieli kiedy sprzedawać...  A wtedy będzie trzeba kupić dodatki lub pracę prestologa :)  (lub innego -loga w zależności od wybranego bezpłatnego oprogramowania, presty, quiccart-a czy czegoś tam jeszcze...))

 

Dalej powtarzam, że znam fajne sklepy na preście, ale niech - wg mnie - się decydują Ci, którym jest obojętne 5000 PLN w tą czy w tą... Oczywiście w porównaniu z propozycjami sklepów abonamentowych lub nawet bezabonamentowych. Ile sklep musiałby zrobić obrotu żeby odpracować te 5000, 10000, 15000 złotówek?

 

Jeżeli ktoś przebrnie przez 1. etap i presta zadziała to jeszcze pytanie: ile kosztują zmiany w opłaconych już modyfikacjach, jeśli np. api jakiegoś systemu zostanie zmienione (p. ST i ich praca)? Znów płatne?

Link to postu

Czy ktoś miał do czynienia z IaI-shop? Na początku jak firm była mała to ponoć było super, natomiast jak się rozrośli to ludzie zaczęli od nich uciekać. Siadło wsparci techniczne, wzrosły ceny, itd... W necie dużo niepochlebnych opinii, jednak możliwości tego sklepu są bardzo duże. Proszę o opinie, jeżeli ktoś miał z nim do czynienia.

Link to postu

Wiesz pewnie dobrze, że open-source ma swoje plusy i minusy. Plusem jest fakt całkowitej samowolki, jeżeli chcesz jakąś modyfikację to w większości przypadków możesz to zrobić lub komuś coś zlecić, w rozwiązaniu pudełkowym często nie możesz.

 

Minusem jest fakt, że to skarbonka do której trzeba dokładać dość regularnie by się rozwija. Jeśli zmienia się API Allegro, API Subiekta czy coś innego to autor takiej integracji może sobie zażyczyć dodatkowych pieniędzy, tak może być.

 

W mojej opinii jeśli ktoś zaczyna sprzedaż i sam nie wie czy sobie poradzi czy nie to powinien szukać rozwiązania pudełkowego by amortyzować koszty. Dziwię się też niektórym, że zaczynając od razu szukają niesamowitej automatyzacji procesów skoro nawet nie wiadomo czy to wszystko wypali, warto zrobić research ile to kosztuje, ile trwa wdrożenie itd. ale czy warto inwestować w to od samego początku?

 

Czyli krótko pisząc: da się, odpowiednia lektura, odpowiednio dużo zainwestowanego czasu i spokojnie poradzisz sobie z uruchomieniem takiego sklepu.

 

Zgadzam się z powyższym, chociaż...

 

Może się okazać, że tego czasu będzie potrzeba tyle, że nie będziemy mieli kiedy sprzedawać...  A wtedy będzie trzeba kupić dodatki lub pracę prestologa :)  (lub innego -loga w zależności od wybranego bezpłatnego oprogramowania, presty, quiccart-a czy czegoś tam jeszcze...))

 

Dalej powtarzam, że znam fajne sklepy na preście, ale niech - wg mnie - się decydują Ci, którym jest obojętne 5000 PLN w tą czy w tą... Oczywiście w porównaniu z propozycjami sklepów abonamentowych lub nawet bezabonamentowych. Ile sklep musiałby zrobić obrotu żeby odpracować te 5000, 10000, 15000 złotówek?

 

Jeżeli ktoś przebrnie przez 1. etap i presta zadziała to jeszcze pytanie: ile kosztują zmiany w opłaconych już modyfikacjach, jeśli np. api jakiegoś systemu zostanie zmienione (p. ST i ich praca)? Znów płatne?

Link to postu
W mojej opinii jeśli ktoś zaczyna sprzedaż i sam nie wie czy sobie poradzi czy nie to powinien szukać rozwiązania pudełkowego by amortyzować koszty. Dziwię się też niektórym, że zaczynając od razu szukają niesamowitej automatyzacji procesów skoro nawet nie wiadomo czy to wszystko wypali, warto zrobić research ile to kosztuje, ile trwa wdrożenie itd. ale czy warto inwestować w to od samego początku?

Tutaj się z Tobą nie zgodzę, automatyzacja i możliwość dostosowania softu do moich potrzeb jest priorytetem. Gdybym na początku nie szukał automatyzacji w każdym możliwym miejscu robiłbym dzisiaj to samo kilka razy wolniej. Dzięki temu, że wcześniej zainwestowałem czas w autorskie rozwiązania teraz mam czas na to aby oprócz sprzedaży zająć się czymś więcej, np wdrożeniem sklepu, który również po jakimś czasie (oby  ;)) przysłuży się tym, że nie będzie wymagał mnóstwa nakładu pracy.

Link to postu

Ja jestem jak najbardziej za automatyzacją wszelkich procesów, które mogą zostać zautomatyzowane. Każdy ma jednak inne priorytety, dla jednego to będzie automatyzacja, a dla kogo innego bardziej efektowna oprawa graficzna sklepu, dedykowane zdjęcia czy jeszcze inne rzeczy, na które poświęci budżet, który oszczędza rezygnując na jakiś czas z automatyzacji na rzecz manualnej obsługi zamówień.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...