Skocz do zawartości

Istniejące konto na allegro

Polecane posty

Z tego co piszesz to aż serce mi się ściska, że tak sobie roboty dodajecie.

 

Każdy towar należy mieć w Subiekcie osobno.

Jeżeli sprzedajecie na aukcjach pod jedną aukcją wiele modeli tego samego towaru, wówczas na podstawie informacji z maila lub z formularza Allegro należy w transakcji w Sello zamienić towar ogólny na towar właściwy.

 

Na tej podstawie drukuje się paragony, przynosi towary do spakowania i pakuje.

 

Prawdę mówiąc jak bym miał z każdym towarem biegać po magazynie, to za wiele bym nie spakował.

 

Należy najpierw zebrać wszystkie towary do spakowania za pomocą listy, którą podesłałem, przynieść na miejsce pakowania, i pakować wg listy magazynowej.

 

Czy myślałeś jak Wasz sposób wyglądałby gdybyście musieli zatrudnić jeszcze jedną osobę ?

 

Tak tylko np klient kupuje u mnie rajstopy i jednorazowo może ich kupić nawet 100szt, jest wielu takich klientów. W tych rajstopach jest wiele kolorów i wzorów. Potem w zamówienie lub w osobnych emailach pisze aukcja 8765554 wzór 01,03,04. Więc jak magazynier to weźmie to będzie miał problem, każde rajstopy, majtki musiałby by mieć swoje numery a jest bardzo dużo kolorów i numerów. Po drugie naprawdę jest sporo tego towaru i nie wyobrażam sobie przynieść tego wszystkiego na jedną kupę, śliskie majtki, zapinki wielkości 2cm na 4cm. Wszystko by się wymieszało i trzeba było by tego szukać przy pakowaniu, wydaja mi się że to dodatkowa robota. Niby rozwiązanie dobre, ale gdyby wszystko było popakowane w opakowania i miało konkretne nazwy.

Wiem że nasz sposób nie jest idealny, ale przyznam że nie ma czasu na eksperymenty, ale miło się czyta jakieś inne propozycje lepszego rozwiązania pakowania paczek.

 

Link to postu

Najlepsze są sposoby wypracowane przez największych.

 

Jak Amazon.

 

Każdy jeden towar, każdy jeden model najlepiej mieć w osobnych pozycjach towarowych w Subiekcie.

 

Wtedy możesz także dokładnie wiedzieć ile sztuk masz poszczególnych wzorów.

 

A przynoszenie tego na jedną kupę wcale nie oznacza mieszania wszystkiego.

 

Pomyślcie o kuwetach, pudełkach plastikowych.

 

Małe pudła i duże, wszystko posegregowane tak, aby łatwo było znaleźć w miejscu pakowania.

 

Przynoszenie na miejsce ma jeszcze jedną zaletę - podwójna kontrola towaru do spakowania.

Jeżeli czegoś nie możesz znaleźć - znaczy, że wziąłeś coś innego z półki.

Tak samo jeżeli coś Ci zostanie - znaczy, że komuś zapakowałeś za mało.

 

Wówczas jest jeszcze czas na sprawdzenie, nawet jeżeli oznacza to konieczność ponownego zapakowania przesyłki.

Link to postu

A przynoszenie tego na jedną kupę wcale nie oznacza mieszania wszystkiego.

 

Pomyślcie o kuwetach, pudełkach plastikowych.

 

Małe pudła i duże, wszystko posegregowane tak, aby łatwo było znaleźć w miejscu pakowania.

 

To, że u Ciebie się taka technika sprawdza to nie oznacza, że u innych będzie tak samo.

 

Ale z pudełkami, czy kuwetkami się zgadzam  ;D

 

Przynoszenie na miejsce ma jeszcze jedną zaletę - podwójna kontrola towaru do spakowania.

Jeżeli czegoś nie możesz znaleźć - znaczy, że wziąłeś coś innego z półki.

Tak samo jeżeli coś Ci zostanie - znaczy, że komuś zapakowałeś za mało.

 

A co jeśli byłeś pewien, że towar X musiał być zebrany z magazynu bo obecnie nie ma już go na magazynie ?

 

Wniosek:

Spakowałeś komuś coś czego nie zamówił i cała Twoja kontrola towaru bierze w łeb.

 

O schematach pracy już nie będę pisał, bo i tak robię wszystko odwrotnie  ;D

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

w sobotę startuje z sello i chciałem się coś jeszcze spytać by nic nie na mieszać. Na początek ściągnę sobie same aukcje i powiąże je z subiektem, ale jak potem w sobotę ściągnąć transakcje od piątku?

Chciałbym je ściągnąć z piątku i nic więcej, by przypadkiem nie pociągnął mi transakcji z całego miesiąca lub nawet jakieś kilka tysięcy transakcji, bo wtedy miałbym mnóstwo roboty by zrobić z tym porządek. Czy wystarczy ustawić datę przy ściąganiu (przy ręcznym ściąganiu to działa)?

Link to postu

W parametrach wysyłania i odbierania na zakładce Transakcje jest parametr określający datę, od której zapisywane będą transakcje.

 

Na wszelki wypadek zawsze można wykonać archiwizację bazy przed pobraniem transakcji. Jeśli się pobierze za dużo to przywrócić bazę z kopii zapasowej i spróbować ponownie.

 

Proponuję również wyłączyć na początek wiadomości automatyczne, aby w razie pobrania starszych transakcji nie wysłać do użytkowników fałszywych maili z podziękowaniami za zakup.

 

A jeśli już starsze transakcje się ściągną przez przypadek to zawsze można je zaznaczyć i zmianami zbiorczymi (Ctrl+B) zmienić ich stan na Anulowany.

Link to postu

Właśnie wystartowałem z programem i mam mnóstwo zapytań i problemów.

Mam nadzieje że ktoś mi pomoże, wypisze to w punktach

 

1. Pościągałem transakcje i widzę że ich automatycznie nie pogrupował według klienta.

Jeśli jest taka opcja to gdzie?

Wybrałem transakcje jednego klienta który wybrał paczkomat i zakupił 5 różnych rzeczy.

Po naciśnięciu grupuj miałem do wyboru koszty dostawy

Inna kwota

Koszt najniższy

Koszty najwyższy

Suma kosztów poszczególnych transakcji

Wybrałem "koszt najniższy"

Oczywiście dalej pisze "Formularz od kupującego: Wymaga interwencji"

Jak wejdę w zakładkę podstawowe to widzę że pobrał najniższą cenę dostawy a nie z FOD 8,6zł za paczkomat.

Gdzie zrobiłem błąd i grupując wszystkie aukcje zbiorczo co mam wybierać?

 

2. Przy grupowaniu automatycznie program wysłał mi wydruki do drukarki, jak to wyłączyć?

  Tak samo działo się jak pobierał transakcje z allegro, wysłał do drukarki całe mnóstwo dokumentów, jak to wyłączyć?

 

3. Zauważyłem że przy niektórych zakupach (na tych co kupili przedmioty z jednej aukcji) jest znaczek dolara i pisze że transakcja jest opłacona a przy innych pisze "Płatność automatyczna poprawna" ale z boku jest komunikat że "Formularz od kupującego: Wymaga interwencji" i z lewej nie ma znaczka dolara tylko pisze "Opłacona: Nie"

Gdzie robię błąd?

 

4. Czy da się z poczty automatycznie grupowo przypinać wiadomości do danych transakcji, czy muszę zaznaczyć wszystko w poczcie i nacisnąć "podepnij zbiorczo"?

 

5. Widzę że program nie pobrał mi wszystkich transakcji, wybrałem narzędzia-synchronizuj parametry z serwisu-wymuś pobieranie kategorii i parametrów ze wszystkich serwisów.

Potem nacisnąłem Wyślij/Odbierz wszystko, ale dalej nie ma tych transakcji.

 

 

 

Link to postu

Właśnie wystartowałem z programem i mam mnóstwo zapytań i problemów.

Mam nadzieje że ktoś mi pomoże, wypisze to w punktach

 

1. Pościągałem transakcje i widzę że ich automatycznie nie pogrupował według klienta.

Jeśli jest taka opcja to gdzie?

 

 

Grupuje się transakcje ręcznie.

Zaznaczasz wszystkie transakcje (CTRL-A)

i z prawego przycisku wybierasz "Grupuj wg. formularzy"

 

 

Wybrałem transakcje jednego klienta który wybrał paczkomat i zakupił 5 różnych rzeczy.

Po naciśnięciu grupuj miałem do wyboru koszty dostawy

Inna kwota

Koszt najniższy

Koszty najwyższy

Suma kosztów poszczególnych transakcji

Wybrałem "koszt najniższy"

Oczywiście dalej pisze "Formularz od kupującego: Wymaga interwencji"

Jak wejdę w zakładkę podstawowe to widzę że pobrał najniższą cenę dostawy a nie z FOD 8,6zł za paczkomat.

Gdzie zrobiłem błąd i grupując wszystkie aukcje zbiorczo co mam wybierać?

 

 

Parametry przycisku "Wyślij/Odbierz" --> Transakcje

 

Zaznacz

-automatycznie aktualizuj dane w transakcji po pobraniu formularza

-aktualizuj dane w transakcji po zgrupowaniu

i ewentualnie

-automatycznie rejestruj wpłatę (ja to mam włączone, ale są różne zdania na ten temat)

 

Możesz też wejść w każdą transakcję i ręcznie przyciskami strzałek przenieść dane z formularza do transakcji.

 

 

 

2. Przy grupowaniu automatycznie program wysłał mi wydruki do drukarki, jak to wyłączyć?

  Tak samo działo się jak pobierał transakcje z allegro, wysłał do drukarki całe mnóstwo dokumentów, jak to wyłączyć?

 

Rozumiem, że wysłał dokumenty początkowe.

 

Administracja -> Zewnętrzny system sprzedaży -> Dokumenty

odznacz

-Dokument wstępny -> Drukuj dokument automatycznie

 

 

3. Zauważyłem że przy niektórych zakupach (na tych co kupili przedmioty z jednej aukcji) jest znaczek dolara i pisze że transakcja jest opłacona a przy innych pisze "Płatność automatyczna poprawna" ale z boku jest komunikat że "Formularz od kupującego: Wymaga interwencji" i z lewej nie ma znaczka dolara tylko pisze "Opłacona: Nie"

Gdzie robię błąd?

 

 

Wynika to z nieprzepisanych danych z formularzy do transakcji.

Czasem jednak są błędy pomimo przepisywania.

 

W ściągniętych transakcjach musisz wejść w każdą i przenieść dane, o czym pisałem powyżej.

 

4. Czy da się z poczty automatycznie grupowo przypinać wiadomości do danych transakcji, czy muszę zaznaczyć wszystko w poczcie i nacisnąć "podepnij zbiorczo"?

 

Wiadomości powinny podpiąć się same.

Chyba, że klient pisze osobnego maila, nie będącego odpowiedzią na wiadomość z Allegro. Wówczas trzeba podpiąć ręcznie.

 

5. Widzę że program nie pobrał mi wszystkich transakcji, wybrałem narzędzia-synchronizuj parametry z serwisu-wymuś pobieranie kategorii i parametrów ze wszystkich serwisów.

Potem nacisnąłem Wyślij/Odbierz wszystko, ale dalej nie ma tych transakcji.

 

 

 

Spróbuj zaznaczyć w parametrach przycisku W/O

->Podstawowe ->Pobierz pełne dane

i potem wciśnij przycisk W/O w celu pobrania.

Link to postu

Dalej napotkałem się na problem.

Grupuje pojedynczo transakcje by przyjrzeć się dokładnie całemu procesowi.

I mam klienta który kupił przedmioty na 17 aukcjach.

Po zgrupowaniu kwota towarów wyszła 296,24 PLN a z danych formularzowych to kwota 221,62 PLN

I widzę że w zawartości towaru sello pododawało sobie więcej sztuk.

Np. klient kupił 5szt a on wpisał 9szł w innym miejscu powinno być 1szt a jest 3szt.

Dlaczego tak mogło się zrobić, czy to znowu jakaś moja wina?

 

 

Link to postu

Dalej napotkałem się na problem.

Grupuje pojedynczo transakcje by przyjrzeć się dokładnie całemu procesowi.

I mam klienta który kupił przedmioty na 17 aukcjach.

Po zgrupowaniu kwota towarów wyszła 296,24 PLN a z danych formularzowych to kwota 221,62 PLN

I widzę że w zawartości towaru sello pododawało sobie więcej sztuk.

Np. klient kupił 5szt a on wpisał 9szł w innym miejscu powinno być 1szt a jest 3szt.

Dlaczego tak mogło się zrobić, czy to znowu jakaś moja wina?

 

 

 

Takie sytuacje mogą się zdarzyć jeżeli klient kupił więcej razy na tej samej aukcji.

 

W obecnej wersji Sello program stara się nie dodawać sztuk z transakcji zakończonych.

U Ciebie stare transakcje mogą nie być jeszcze zakończone, więc coś takiego mogło się zdarzyć.

 

Często także klienci kupują np. 2 szt, nie wypełniają FOD, następnie kupują znowu 2 szt. i wypełniają FOD.

Wówczas w Sello prawidłowo będą 4 szt. a FOD tylko na 2.

 

Trzeba ustalić faktyczną intencję klienta i poprosić o dopłatę lub wystąpić do Allegro o zwrot prowizji za niepotrzebne sztuki.

 

Każdy czerwony FOD i czerwony dolar wymaga wyjaśnienia ze strony operatora Sello i ewentualnej edycji transakcji.

 

Na zakładce FODów jest opcja "Zatwierdź pomimo różnic", trzeba ją zaznaczyć, jeżeli jesteśmy pewni, że transakcja jest dobra, ale FOD inny (bo np. klient wypełnił 2 FODy i zapłacił 2x osobno za np. 2x 2szt. Wówczas żaden FOD nie będzie na 4 szt. a jednak wszystko będzie w porządku).

Link to postu

@Ks. Robak

Faktycznie klient robił kilka miesięcy temu zakupy i niektóre rzeczy dodało z tamtych zakupów.

 

Mam jeszcze jeden problem.

Mam zakupy od klienta i kupił przedmioty na różnych aukcjach

W zakładce formularze mamy "Formularz dotyczy" I mamy wyszczególnione aukcje, ale klient wypisał że chce wzór 1,2,3... z tej aukcji a z tamtej 4,5,6...

I teraz jak podejrzeć aukcje by sprawdzić te wzory, po prostu jak wymusić w szybki sposób by aukcja otworzyła się w przeglądarce.

 

Link to postu

Widzę że do transakcji są dodawane większe ilości produktów jeśli klient wcześniej, nawet kilka miesięcy temu robił u nas zakupy. Jak zrobić by tego nie dodawał, bo trzeba wiele transakcji korygować ręcznie.

 

Przy pobieraniu transakcji cały czas też wyskakuje na dole komunika że pominięto transakcje starszą niż data początkowa....

Może jednak coś pobiera i dodatkowo przez to bardziej obciąża program i dłużej pobiera transakcje, jak sobie z tym poradzić?

 

Zacząłem zabawę z pakowaniem i wystawianiem paragonów. Na dole w transakcji mamy zakładkę dokumenty, tam wybrałem operacje i drukuj. Przeniosło mnie do subiekta i wydrukowałem paragon. Ale transakcja dalej jest widoczna w zakładce do paczek. Czy mam wybrać zmiany zbiorcze i stan-zakończona, czy mogę sobie to jakoś zautomatyzować po wydrukowaniu paragonu?

Jak tak zrobiłem to ta transakcja znikła mi z tej zakładki, ale gdzie ją przeniosło i jak potem w razie czego sprawdzić że to było spakowane i wysłane?

 

Widzę że program nie dopina wszystkich wiadomości do transakcji, i nawet jak wybiorę podepnij zbiorczo to ich nie dodaje chociaż są pisane z tego samego emaila co klient robił zakupy. Jak sobie z tym poradzić?

Link to postu

Problem z zawyżoną liczbą zakupionych towarów obecnie nie da się obejść, będzie on z biegiem czasu naturalnie ustępował. Wynika on ze sposobu pobierania transakcji przez Sello, które wykorzystuje do tego starszą metodę. Na nową metodę planujemy zmianę za jakiś czas, gdzie problem ten powinien całkowicie zniknąć.

 

Informacja o tym, że pominięto starszą transakcję wynika z kolei z zaznaczenia daty granicznej w parametrach. Pobieranie transakcji powoduje pobranie również i starszych transakcji dostępnych w serwisie, które są filtrowane przed zapisem w Sello.

Aby szybciej pobierać transakcje można nie zaznaczać pełnych danych o transakcjach - jednak w zeszłym tygodniu ten sposób pobierania nie działał zbyt dobrze przez awarię w serwisie Allegro.

 

Transakcja zniknie z "Do paczek" jak zostanie utworzona z niej paczka. Dokument to zupełnie inna sprawa. Zmiana stanu ręcznie czy to zmianami zbiorczymi nie jest tutaj wskazana. Tym wszystkim sterują paczki, które należy do transakcji utworzyć. Wtedy będzie widać, które są już wysłane a które nie. Jeśli kiedykolwiek transakcja czy aukcja zniknie z jakiejś zakładki to zawsze można ją odnaleźć w zakładce Wszystkie. Tam są zawsze wszystkie elementy. W pozostałych zakładkach elementy te mogą się pojawiać jeśli spełniają odpowiednie warunki.

 

Jeśli chodzi o podpinanie, to mechanizm podpinania opiera swoje działanie o dwa warunki: w polu od lub odpowiedz-do musi być adres klienta znanego w Sello, oraz w tytule maila musi być numer aukcji, na której ten klient dokonał zakupu - tylko w wtedy mail zostanie automatycznie podłączony pod transakcję.

Link to postu

A w jaki sposób podpina się ręcznie wiadomości do konkretnych transakcji?

 

I dodając nowy towar do transakcji jak zrobić by przy towarze z subiekta był widoczny dodatkowo opis(mamy tam wiele cennych informacji po których łatwo rozpoznać prawidłową pozycje) w "parametrach listy" ani "lista kolumn" tego nie ma.

Link to postu

W dolnej części ekranu wiadomości jest menu Dotyczy. Po jego rozwinięciu można podpiąć wiadomość do paczki, transakcji lub aukcji.

 

Opisu towaru nie da się wyświetlić na liście towarów w transakcji. Opis przenoszony do Sello można wyświetlić dla konkretnej pozycji wyświetlając cały towar (F3).

Link to postu

Opisu towaru nie da się wyświetlić na liście towarów w transakcji. Opis przenoszony do Sello można wyświetlić dla konkretnej pozycji wyświetlając cały towar (F3).

Opis towaru to bardzo przydatna rzecz, my kupujemy wiele artykułów w hurtowniach, gdzie nazwy towarów są takie same i tylko po cenach zakupu możemy je rozpoznać. Nie da się też dodać konkretnej nazwy do tego produktu bo kupujemy artykułów po kilka tysięcy i rozdzielanie na konkretne sztuki i nazwy było by dużym kłopotem. Więc dodajemy tylko nazwy do opisów by potem łatwo to rozpoznać.

Pomyślcie nad dodaniem opisu z subiekta przy tworzeniu takiej transakcji.

 

Link to postu

Szukam jeszcze jednego rozwiązania i może podpowiecie jak sobie z tym poradzić.

Codziennie zabieram komputer z sello do domu by wieczorem pościągać aukcje, posegregować je, odpowiedzieć na emaile itp.

Czy da się mieć zainstalowane drugie sello na innym adresie w innej sieci i jakoś się łączy z komputerem w pracy, lub pracować offline i potem po włączeniu rano komputera przyniesionego z domu (nie tego co jest na nim serwer sello) Połączy on się i wgra to co było zrobione w domu.

 

Jeśli nie da się tego zrobić to czy mogę mieć uruchomiony sello na dwóch komputerach w jednej sieci. Jedna osoba będzie wystawiać paragony a druga z innego komputera odpisywać na emaile i w razie czego podpinać i weryfikować problemowe transakcje.

Czy na forum jest gdzieś opis jak to zrobić?

 

 

Link to postu

Najlepiej pozostawić komputer serwerowy włączony i łączyć się z nim wykorzystując np. zdalny pulpit, team viewera itp. Można również rozważyć zastosowanie sieci VPN ale nie wiem jak to się sprawdza w praktyce - użytkownicy z forum stosują tego typu rozwiązania więc będą wiedzieć lepiej z praktyki, które z nich jest najlepsze. Na forum było o tym wspominane wielokrotnie, więc można zacząć od wyszukania haseł, które pogrubiłem.

 

Sello można uruchomić w sieci lokalnej na dowolnej liczbie komputerów łącząc się do jednej bazy SQL.

Link to postu

Baza jest jedna - na serwerze. Nieważne z którego komputer będziesz robił aktualizację.

Może po kolei. Najpierw instaluje się baza, a następnie wszystkie uruchomione sello "podpinają się" do tej bazy i na niej pracują. Musisz poczytać o charakterystyce i zasadach działania takich programów (Sello, Subiekt...). Rozwiązania profesjonalne w takiej właśnie topologi działają, umożliwiając jednoczesną pracę z jedną bazą na wielu stanowiskach.

Link to postu

W parametrach wysyłania i odbierania można również wyznaczyć użytkownika, który będzie wykonywał synchronizację automatyczną, tak aby na pozostałych komputerach nie było potrzeby pobierać danych. Można np. dodać do Sello użytkownika o nazwie Synchronizator i na komputerze serwerowym skonfigurować automatyczne logowanie do Sello na tego użytkownika.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...