Dawid B. 5 Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Ta funkcja jest już niedostępna. Musisz rozsądnie przygotowywać paczki i nadawać im właściwy gabaryt ponieważ on też jest już niemożliwy do zmiany tak jak i opłacenie paczki po wysłaniu jej do inpostu. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Nie jest dostępna z powodu takiego, że po opłaceniu przesyłek nie da się ich już anulować (nawet z poziomu menadżera paczek przycisk Anuluj znika). Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... (edytowane) Rozumiem. Dzięki za pomoc. Edytowane 23 Maja 2018 przez HotKey . Cytuj Link to postu
Michał Olszewski 1 Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... (edytowane) . Edytowane 23 Maja 2018 przez Michał Olszewski Cytuj Link to postu
Michał Olszewski 1 Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Panie Bartku bardzo proszę o dodanie możliwości anulowania wpłaty dla przesyłki paczkomatowej. Chodzi mi o to aby móc znów mieć możliwość zapłaty oraz zmiany gabarytu, bez potrzeby jej kasowania z zakładki paczki do transakcji i ponowne tworzenie paczki. To że status przesyłki opłaconej dla paczkomatów widnieje jako opłacona nie oznacza że zostanie ona naliczona do faktury. Przesyłka pojawi się na specyfikacji jako załącznik do faktury tylko w tedy gdy kurier inpostu dokona jej skanowania. Środki są ściągane z klientów biznesowych tylko gdy pracują na prepaid. W naszej branży nie ma możliwości ustalenia gabarytu przed jej spakowaniem. Pomysł jest taki aby dokonywać wysyłek w domyślnym gabarycie w naszym przypadku jest to gabaryt "B" pozostałe przesyłki jeśli będą inne będziemy usuwać je z listy i tu chcielibyśmy ponownie mieć możliwość wprowadzenia zmian czyli anulacja przesyłki (czyli nowy numer i nowa opłata). Od razu mówię drukowanie etykiet zastępczych a później oklejanie właściwą etykietą mija się z celem przy wysyłkach 200 szt dziennie. W tym przypadku będzie to dodatkowa robota przerzucenia paczek z konta w kąt. Przypomnę że Inpost będzie nakładał kary w kwocie 10 zł do KAŻDEJ PACZKI jeśli się okaże że zdefiniowany gabaryt jest większy niż niż wygenerowany na nadaniu Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Fatycznie można by coś z tym anulowaniem zrobić, a jeśli nie ma takiej możliwości w API Shipx, to może po prostu wyszarzyć ten przycisk od anulowania paczkomatu? Inna kwestia, czy ST zmienił coś w mechanizmie pobierania numerów paczek? Dzisiaj byłem niezmiernie uradowany, gdy przy pakowaniu paczka po paczce przy jednokrotnym wysłaniu paczki przez API SHIPX pojawiała mi się od razu etykieta do wyrduku i numer paczki. Dotychczas trzeba było dwa razy wysyłać dane, a numer paczki pobierał się dopiero za drugim razem, co nieukrywam było bardzo frustrujące. Dzisiaj wreszcie działa to tak jak się by każdy spodziewał, czyli wysyłam raz pakę przez SHIPX i po chwili mam jej numer i etykietę. Bardzo ergonomiczne. Rozumiem metodę działania, Sello musi odczekać interwał czasowy na wygenerowanie etykiety, tylko ciekwi mnie, czy to ST coś poprawił, czy Integer w swoim API. No i chciałbym aby już to tak "jednokrokowo" działało. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 012 Napisano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 6 godzin temu, HotKey . napisał: Dzisiaj wreszcie działa to tak jak się by każdy spodziewał, Mnie się wydaje się, że to zmiana po stronie InPostu (dodana do Sello wraz z nowym API). Dlatego nie można anulować paczki, bo jest od razu opłacona. 6 godzin temu, HotKey . napisał: po prostu wyszarzyć ten przycisk od anulowania paczkomatu Albo usunąć tę opcję. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 16 godzin temu, Michał Olszewski napisał: W naszej branży nie ma możliwości ustalenia gabarytu przed jej spakowaniem Gabaryt można zmienić dopóki się paczki nie utworzy po stronie paczkomatów. Czy nie można ich tworzyć w momencie gdy już wiadomo jaki będzie gabaryt? Możemy dodać funkcję anulowania, która będzie polegać na zapomnieniu przesyłki (bez fizycznego usuwania jej w paczkomatach). 8 godzin temu, HotKey . napisał: czy ST zmienił coś w mechanizmie pobierania numerów paczek? Nie, działa to nadal po staremu. Przy tworzeniu przesyłki jest zwracane pole z numerem ale jest ono puste. Jeśli z jakiegoś powodu ShipX był w stanie ten numer wygenerować i zwrócić od razu to pewnie dlatego się zapisał w paczce. Więc to raczej kwestia API, być może mniejsze obciążenie, być może coś zmienili . Cytuj Link to postu
Michał Olszewski 1 Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Jak już wspomniałem tworzenie paczki i ustalanie gabarytu to wręcz tortury a nie sprawne pakowanie paczek. Proszę zrozumieć pakowanie przesyłki z wygenerowaną etykietą jest o wiele szybsze niż ustalanie jaki jest gabaryt za każdym razem jej spakowania i podchodzenia do komputera. Przy takim założeniu należało by stworzyć etykietę zastępczą bądź pisanie ręcznie na paczce kogo jest przesyłka. Po zakończeniu pakowania 200szt oraz ustalania pojedynczo gabarytów, należałoby ponownie odszukać paczkę ze stogu pozostałych przesyłek i przykleić poprawną etykietę. Należy też pamiętać że przycisk ten można niechcący nacisnąć bądź za szybko i co wtedy? kasowanie paczki do transakcji bo chcę zmienić gabaryt?! Przypomnę skoro nie płacę za tę przesyłkę mimo wygenerowania etykiety jako opłaconej (opłata jest pobierana w momencie skanu przez kuriera) to po co mamy się tak męczyć, bardzo proszę o możliwość ponownego generowania numeru przesyłki z możliwością zmiany gabarytu. Proszę też przy okazji w tym samym oknie dać możliwość kopiowania numeru nadawczego. W momencie jego wygenerowania pole to jest wyszarzałe i nie można jego skopiować. Drugi temat: Panie Bartku już zgłaszałem ten problem e-mailem. Etykiety nadal się nie drukują zgodnie z numeracją na liście magazynowej. Jeśli podczas generowania etykiet sello a w zasadzie inpost zgłosi błąd np błędnego numeru telefonu bądź też nie istniejącego paczkomatu. To po takim zgłoszonym błędzie paczki z wygenerowanej listy wysyłkowej, cześć paczek będzie posiadała już numery część jeszcze nie. Błędne paczki poprawiamy i przyciskamy znów generuj etykiety. Gdy już mamy komplet numerów nadawczych chcemy wydrukować wszystkie etykiety przyciskając na listę wysyłkową klikając ppm -> drukuj -> etykiety inpost. Niestety po takim zabiegu drukują się etykiety zgodnie z datą ich utworzenia czyli najpierw pierwsze wygenerowane etykiety później drukują się etykiety które poprawialiśmy z powodu błędnego numeru telefonu bądź nie istniejącego paczkomatu. Cytuj Link to postu
Michał Olszewski 1 Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Dodam że na liście wysyłkowej mam paczkomaty opłacone i za pobraniem jako jedna lista magazynowa Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 4 godziny temu, Michał Olszewski napisał: Należy też pamiętać że przycisk ten można niechcący nacisnąć bądź za szybko i co wtedy? kasowanie paczki do transakcji bo chcę zmienić gabaryt?! Rozumiem. Dodamy odpowiednią funkcję. 4 godziny temu, Michał Olszewski napisał: Drugi temat: Sprawdzimy jak jest w przypadku drukowania list wysyłkowych. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 5 godzin temu, Michał Olszewski napisał: Jak już wspomniałem tworzenie paczki i ustalanie gabarytu to wręcz tortury a nie sprawne pakowanie paczek. Proszę zrozumieć pakowanie przesyłki z wygenerowaną etykietą jest o wiele szybsze niż ustalanie jaki jest gabaryt za każdym razem jej spakowania i podchodzenia do komputera. Przy takim założeniu należało by stworzyć etykietę zastępczą bądź pisanie ręcznie na paczce kogo jest przesyłka. Po zakończeniu pakowania 200szt oraz ustalania pojedynczo gabarytów, należałoby ponownie odszukać paczkę ze stogu pozostałych przesyłek i przykleić poprawną etykietę. Należy też pamiętać że przycisk ten można niechcący nacisnąć bądź za szybko i co wtedy? kasowanie paczki do transakcji bo chcę zmienić gabaryt?! Przypomnę skoro nie płacę za tę przesyłkę mimo wygenerowania etykiety jako opłaconej (opłata jest pobierana w momencie skanu przez kuriera) to po co mamy się tak męczyć, bardzo proszę o możliwość ponownego generowania numeru przesyłki z możliwością zmiany gabarytu. Proszę też przy okazji w tym samym oknie dać możliwość kopiowania numeru nadawczego. W momencie jego wygenerowania pole to jest wyszarzałe i nie można jego skopiować. Drugi temat: Panie Bartku już zgłaszałem ten problem e-mailem. Etykiety nadal się nie drukują zgodnie z numeracją na liście magazynowej. Jeśli podczas generowania etykiet sello a w zasadzie inpost zgłosi błąd np błędnego numeru telefonu bądź też nie istniejącego paczkomatu. To po takim zgłoszonym błędzie paczki z wygenerowanej listy wysyłkowej, cześć paczek będzie posiadała już numery część jeszcze nie. Błędne paczki poprawiamy i przyciskamy znów generuj etykiety. Gdy już mamy komplet numerów nadawczych chcemy wydrukować wszystkie etykiety przyciskając na listę wysyłkową klikając ppm -> drukuj -> etykiety inpost. Niestety po takim zabiegu drukują się etykiety zgodnie z datą ich utworzenia czyli najpierw pierwsze wygenerowane etykiety później drukują się etykiety które poprawialiśmy z powodu błędnego numeru telefonu bądź nie istniejącego paczkomatu. Ja czasami jak potrzebuję coś dosłać Klientowi to robię tak i też Tobie proponuję na szybko: - ustawiam transakcję na status: "W trakcie realizacji" - Wchodzę na tą transakcję gdzie trzeba dorobić drugą paczkę i zaznaczam ją na liście myszką - klikam na nią PPM i wybieram Utwórz paczkę (tą pierwszą możesz najpewniej skasować DELETEM) i tak jeśli ta paczka pierwsza nie była opłacona no to ją zwyczajnie kasujesz, a korzystarz z tej drugiej Takie rozwiązanie będziesz miał podobny efekt co anulowanie paki. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 7 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: Nie, działa to nadal po staremu. Przy tworzeniu przesyłki jest zwracane pole z numerem ale jest ono puste. Jeśli z jakiegoś powodu ShipX był w stanie ten numer wygenerować i zwrócić od razu to pewnie dlatego się zapisał w paczce. Więc to raczej kwestia API, być może mniejsze obciążenie, być może coś zmienili . No tak to na razie działa, bardzo wygodne. Czy inni też potwierdzą, że numery paczek do Paczkomatów są zwracane natychmiast po wysłaniu ich przez SHIP-X ? Ew może jak ich serwery znów będą obciążone to może jakiś timeout dodać konfigurowalny w Sello 2-3 sekundy .... aby Sello zaczekało chwilkę aż SHIP-X wygeneruje numer paczki i etykietkę tak, aby można ją było w jednym kroku pobrać. Ja pakuję paczka po paczce. Każdą wysyłam przez SHIP-X oddzielnie i jak trzeba było je wysyłać dwa razy to było cholernie dekoncentrujące. Dodam, że w innych wątkach Użytkownicy Sello zgłaszali podobne problemy może nie opisali ich aż tak dokładnie, ale tpobieranie numeru "na dwa razy" po prostu przeszkadza. Poobserwuję na razie. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 012 Napisano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... U mnie od razu przylatują do Sello. Jak ich nie ma to pobierasz WYŚLIJ/ODBIERZ > DOSTAWCY PACZEK > ODBIERZ. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... (edytowane) No to gitara. Jeśli w większości przypadków będą od razu przylatywać do Sello to super, w wyjątkowych przypadkach będzie można sobie je pobrać ręcznie przy drugiej wysyłce danych do SHPI-X Edytowane 24 Maja 2018 przez HotKey . Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 16 godzin temu, HotKey . napisał: to może jakiś timeout dodać konfigurowalny w Sello 2-3 sekundy .... aby Sello zaczekało chwilkę aż SHIP-X wygeneruje numer paczki i etykietkę tak, aby można ją było w jednym kroku pobrać. Tak też chcieliśmy to zrealizować, ale czasami trzeba oczekiwać 3s a czasami 3 minuty. W nowym konektorze do Subiekta planujemy również zmodyfikować sposób synchronizacji, który będzie umożliwiał kolejkowanie pojedynczych zadań z możliwości odroczenia - co generalnie przekłada się na szybkość synchronizacji i na skrócenie czasu do zsynchronizowania potrzebnych danych. Jeśli to by się sprawdziło, to pomyślimy też o wprowadzeniu takiej synchronizacji w innych mechanizmach. Ale to jeszcze trochę "buildów" upłynie zanim to będzie gotowe . Cytuj Link to postu
Michał Olszewski 1 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 18 godzin temu, HotKey . napisał: Ja czasami jak potrzebuję coś dosłać Klientowi to robię tak i też Tobie proponuję na szybko: - ustawiam transakcję na status: "W trakcie realizacji" - Wchodzę na tą transakcję gdzie trzeba dorobić drugą paczkę i zaznaczam ją na liście myszką - klikam na nią PPM i wybieram Utwórz paczkę (tą pierwszą możesz najpewniej skasować DELETEM) i tak jeśli ta paczka pierwsza nie była opłacona no to ją zwyczajnie kasujesz, a korzystarz z tej drugiej Takie rozwiązanie będziesz miał podobny efekt co anulowanie paki. przepraszam ale czy pan czytał ze zrozumieniem ?? Czy w mojej wypowiedzi pada problem dosyłki paczki?? Cytuj Link to postu
Michał Olszewski 1 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Aktualnie przy realizacji etykiet paczkomatów sello nie pobrało numerów nadawczych. W managerze paczkomatów (manager.paczkomaty.pl) przesyłki figurują jako opłacone natomiast sello nie che pobrać numerów odbieranie wysyłanie nic nie daje. Ręczne wklejenie numerów nie jest możliwe pole numer nadawczy w sello jest nie aktywne, a szkoda bo jak później wprowadzę opłatę za przesyłkę pobraniową? Cytuj Link to postu
Mariusz Kownacki 105 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Jeśli chodzi o pobieranie numerów nadań do Sello to jest to błąd po stronie Inpostu. Trzeba czekać. Jeżeli chodzi o gabaryty paczkomatów, to u nas jest tak, że wysyłamy wszystko gabarytem A, a Inpost później dopasowuje gabaryty przesyłek samemu. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... 8 godzin temu, Michał Olszewski napisał: przepraszam ale czy pan czytał ze zrozumieniem ?? Czy w mojej wypowiedzi pada problem dosyłki paczki?? Moim zdaniem to Ci pomoże. Wyjdzie na to samo. Kasujesz poprzednią paczkę i robisz nową. To tak na szybko. Daj znać jak Ci to działa. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... No Baaaaaartek chociaż 5 sekund timeout. Znowu trzeba na dwa razy pobierać ... Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 28 Maja 2018 Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... To nic nie da, sprawdzaliśmy, a mocno wydłuży czas tworzenia paczek. Skonsultuję to InPostem i dopytam czy nie mogą tego jakoś przyspieszyć itp. Tymczasem możesz włączyć pobieranie statusów automatyczne, więc po chwili powinieneś mieć te numery. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 31 Maja 2018 Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 w INPOST - API ShipX... Dobra daj znać, co powie Inpost. W tej chwili bywa różnie. Raz się numer pobierze od razu a raz trzeba pobierać na dwa razy. Cytuj Link to postu
Michał Olszewski 1 Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 w INPOST - API ShipX... Dnia 25.05.2018 o 13:06, Fentick napisał: Jeśli chodzi o pobieranie numerów nadań do Sello to jest to błąd po stronie Inpostu. Trzeba czekać. Jeżeli chodzi o gabaryty paczkomatów, to u nas jest tak, że wysyłamy wszystko gabarytem A, a Inpost później dopasowuje gabaryty przesyłek samemu. Drodzy przedsiębiorcy czy wy czytacie komunikaty jakie inpost prawi. Czy jesteście w kontakcie z handlowcem czy handlowiec się na was obraził?! Wchodzi zmiana że do każdej przesyłki źle pozagabarytowej będzie doliczana opłata 10 zł Co do kolejności wydruków dla nowych etykiet nadal jest źle. Taki o to przykład na liście magazynowej mamy 120 szt paczek do paczkomatów w tym 20 za pobraniem. Na liście magazynowej sello pozycje za pobraniem sortują się na sam koniec (mają ostatnie numery na liście) przy wydruku są one jako pierwsze. Przesyłki opłacone są drukowane po 50 szt licząc od ostatniej puli 50 szt. Zatem druk wygląda następująco pierwsza etykieta z drukarki jest to pozycja 101 do 120 (przesyłki pobraniowe) dalej pozycja 51 do 100 (przesyłki opłacone ostatnia pula) i na koniec druku są etykiety 1-50 (pierwsza pula przesyłki opłacone). Można to sobie układać jednak jeśli ktoś o tym nie wie to i je pomiesza to już koniec lub co gorsza puści paczki zgodnie z wydrukiem czyli etykieta nie ta co prawidłowa paczka z listy wysyłkowej. Reasumując lista magazynowa nie współgra z kolejnością wydruków test ten został przeprowadzony na ostatniej aktualizacji sello czyli 1,27 Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 w INPOST - API ShipX... 2 godziny temu, Michał Olszewski napisał: Co do kolejności wydruków dla nowych etykiet nadal jest źle Wiemy i kolejna poprawka będzie w najbliższej aktualizacji. Samo pomieszanie wynika stąd, że etykiety zwracane z Inpostu są puszczane na drukarkę, ale w jakiej kolejności te pdfy się wydrukują to tego już nikt nie wie - zależy od systemu, widzimisię Windowsa, czasu zainicjowania się konkretnego PDFa w Adobe Reader, wewnętrznej kolejki wydruków Readera itd. Jest to problem znany wśród użytkowników Adobe Readera, którzy wykorzystują go do drukowania PDFów i nie ma na to gotowego rozwiązania. Zaimplementowaliśmy jeszcze dwa mechanizmy mające na celu drukowanie tych etykiet według kolejności, które powinny ograniczyć ten problem do minimum, lub całkowicie go wyeliminować. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.