Bartłomiej Rokstein 1 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu Czy planujecie poprawkę do SELLO czy od razu korzystać mamy z opcji OKRES PRZEJŚCIOWY i wyłączyć samemu możliwość anulacji zamówienia. Poniżej info od allegro: ----------- Na początku maja wprowadzimy możliwość anulowania zamówienia przez kupującego w nowym sposób, o czym informowaliśmy na stronie Aktualności i stronie Dla sprzedających. Kiedy kupujący anuluje swój zakup Kupujący będzie mógł anulować swój zakup z poziomu zakładki Kupione. Będzie mógł to zrobić do momentu aż ustawisz odpowiedni status realizacji zamówienia lub dodasz numeru przesyłki - najpóźniej do 3 dni od zakupu. Ponadto z możliwości anulowanie zakupu wykluczymy niektóre kategorie i zamówienia z metodą dostawy Wysyłka e-mailem - niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony. Okres przejściowy dla sprzedających Od momentu wprowadzenia nowej opcji do końca lipca obowiązywać będzie okres przejściowy. Dzięki temu będziesz mieć możliwość wyłączenia opcji anulowania zakupu w swoich ofertach, aby móc odpowiednio przygotować swoje narzędzia. Możliwość wyłączenia opcji anulowania zakupu udostępnimy Ci już wkrótce w zakładce Zamówienia. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu Tak, warto to wiedzieć. Podłączam się do pytania. Cytuj Link to postu
Paweł Wilk 12 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu Ja też, mam dużo licytacji i boję się, że bez tego będę miał problem... Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu Właśnie wczoraj dodaliśmy nową funkcję do Sello, która ustawia statusy zamówienia w Allegro na podstawie statusów transakcji i paczki. Wystarczy zatem dotknąć transakcji aby weszła w stan w trakcie realizacji. Aktualizacja statusu w zamówieniu odbywa się samoczynnie przy zapisywaniu transakcji więc nie musicie nic klikać - ważne aby ten status poszedł do serwisu możliwie szybko. Przy okazji sprawdzimy też czy taka aktualizacja w tle bez konieczności definiowania wysyłki co x minut czy ręcznego wysyłania się sprawdzi. Anulowanie również dodamy, ale obecnie nie ma go jeszcze na sandboxie więc nie mamy na czym pracować. Proponuję wyłączyć to w początkowej fazie. Niestety ale moim zdaniem ta funkcja będzie i tak powodować problemy, np w sytuacji gdy kupujący anuluje sobie zamówienie a w podobnym czasie transakcja trafi do realizacji. Zakładam, że wtedy ustawianie statusu w zamówieniu powinno zwrócić błąd, tak aby sprzedawca widział, że w tym samym czasie kupujący anulował zamówienie. 1 1 Cytuj Link to postu
Mamut Maniek 114 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu Przed utworzeniem dokumentu do transakcji, Sello mogłoby sprawdzać status transakcji po API, żeby uniknąć sytuację, kiedy tworzymy dokument a zamówienie jest anulowane. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu Dwa dni później wątek na forum: Wystawienie dokumentów trwa długo Wychodzi na to, że w zasadzie przed każdą operacją związaną z transakcją trzeba by pobierać dane z Allegro. To nie wpłynie dobrze na wygodę pracy. Zakładam jednak, że kupujący ma dość wąskie pole do popisu i jeśli zaczniesz już przetwarzać transakcję to nie będzie on mógł jej anulować. Tym samym wystawianie dokumentów czy tworzenie paczek nie powinno być zagrożone. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu 2 godziny temu, Bartosz Rosa napisał: Wystarczy zatem dotknąć transakcji aby weszła w stan w trakcie realizacji. Aktualizacja statusu w zamówieniu odbywa się samoczynnie przy zapisywaniu transakcji więc nie musicie nic klikać - ważne aby ten status poszedł do serwisu możliwie szybko. Przy okazji sprawdzimy też czy taka aktualizacja w tle bez konieczności definiowania wysyłki co x minut czy ręcznego wysyłania się sprawdzi. Super synchro z allegro. Miło widzieć, że nowości idą szybko... Mnie wystarczyła by informacja ile czasu muszę poczekać od momentu gdy TRANSAKCJA trafi DO PACZEK do wystawienia dok. końcowego (rozumiem, że Sello wyśle info o realizacji, gdy zamówienie trafi w DO PACZEK?). Jeśli można było by ustawić 1 lub 2 min. to tyle mogę poczekać (może przy okazji poprawicie godziny bo teraz przywykam do "sellowej" strefy czasowej w kolumnie 'utworzona' ). Ważne że po tej 1 / 2 minutach być pewnym że w allegro jest blokada anulacji. A może nowa ikonka / kolor / kolor tła lub ikonki na tę okazję? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu 34 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: Miło widzieć, że nowości idą szybko... Mówiłem, że nowy synchronizator jest bardzo skory do współpracy i znacząco ułatwia rozszerzanie go. Grzebanie w starym kodzie, który przez lata widział kolejne zmiany koncepcyjne w Allegro i próbował się do tego dostosować to była naprawdę mordęga. Każda poprawka zaczynała się frazą, "Panie, a kto tu panu tak s...kompilował" ? 37 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: (rozumiem, że Sello wyśle info o realizacji, gdy zamówienie trafi w DO PACZEK?) Sello aktualizuje zamówienie w serwisie jak tylko w transakcji zmieni się status albo zmieni się status zapaczkowania oraz wysłania. Czyli wchodzisz w nową transakcję (niektórzy tak robią), zapisujesz ją i już ma ona status w trakcie realizacji, co odpala w tle wysłanie jej statusu do Allegro i ustawienie na W REALIZACJI. Kwestia jeszcze, jaki priorytet powinno mieć to zadanie, obecnie jest ono wykonywane na poziomie obniżonym, takim jak automatyczne wysyłanie i odbierania danych. Co do zasady wszelkie automaty działają na obniżonym priorytecie, synchronizacja zlecona ręcznie z wyślij/Odbierz ma priorytet normalny, podwyższone priorytety mają zlecenia które uruchamiane są z okien i na które użytkownik czeka w danej chwili (np. aktualizacja parametrów z okna aukcji, pobranie cenników ze słownika cenników itp.). To powoduje, że jeśli w tle będzie się coś pobierać, to status zostanie wysłany po pobraniu tych danych - no chyba, że uznacie, że powinno to się szybciej synchronizować, to wtedy podniesiemy priorytet, przez co zadanie wskoczy do realizacji w pierwsze kolejności przed trwającą w tle synchronizacją. Tworzysz paczkę i status zmienia się na DO WYSŁANIA, wyślesz -> WYSŁANA, anulujesz transakcję -> ANULOWANA. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu 54 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: A może nowa ikonka / kolor / kolor tła lub ikonki na tę okazję? Właśnie celowo zrezygnowaliśmy z kolejnych ikon, statusów wysłania itd bo robi się tego zbyt dużo. Można przyjąć, że każda zmiana stanu transakcji i paczki ma swoje odzwierciedlenie w Allegro. Jeśli się coś nie powiedzie to nowy synchronizator zadba o podświetlenie takiej transakcji na czerwono. Będzie również dodana funkcja umożliwiająca zaznaczenie i wysłanie statusów na żądanie - np po wystąpieniu jakichś błędów podczas aktualizacji oraz możliwość wyłączenia wysyłania automatycznego, na wszelki wypadek. Wysyłane będą statusy tylko dla transakcji nie starszych niż 30 dni. Jeśli znacie przeciwwskazania to proszę o informację. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu 22 minuty temu, Bartosz Rosa napisał: chyba, że uznacie, że powinno to się szybciej synchronizować, to wtedy podniesiemy priorytet Wg mnie należało by nadać najwyższy priorytet. 20 minut temu, Bartosz Rosa napisał: Jeśli się coś nie powiedzie to nowy synchronizator zadba o podświetlenie takiej transakcji na czerwono. A co w sytuacji gdy klient anuluje zakup w allegro a ja go zacznę realizować w tym samym czasie (z Twoich słów zrozumiałem, że status blokady anulacji będzie wysyłany przez Sello w momencie "zdjęcia" z TRANSAKCJI żółtej gwiazdki?) czy wtedy dane wysyłane z Sello i dane wysłane z allegro "miną się" w internecie ze sobą (czy to możliwe?)? Czy wtedy Sello wypisze na czerwowno, że wystąpił błąd? Cytuj Link to postu
Kaczor . 66 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu (edytowane) 16 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: A co w sytuacji gdy klient anuluje zakup w allegro a ja go zacznę realizować w tym samym czasie Wówczas zrobisz zwrot do paragonu Z tym zablokowaniem anulowania piszecie, że gdy zaczniecie przetwarzać zamówienie. A nie jest tak, że anulowanie będzie zablokowane dla kupującego dopiero wówczas jak wprowadzimy numer przesyłki? Edytowane 23 Kwietnia 2020 przez Kaczor . Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu 20 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: czy wtedy dane wysyłane z Sello i dane wysłane z allegro "miną się" w internecie ze sobą (czy to możliwe?)? Czy wtedy Sello wypisze na czerwowno, że wystąpił błąd? No właśnie się miną, i próbuję to wytłumaczyć Allegro, ale nie rozumieją, że synchronizacja pomiędzy systemami w Internecie jest wręcz skazana na takie sytuacje wyścigu. https://github.com/allegro/allegro-api/issues/3085#issuecomment-618225964 Obecnie według ich pomysłu, sprzedawca może zablokować możliwość anulowania kupującemu, poprzez ustawienie odpowiedniego statusu, natomiast jeśli kupujący będzie pierwszy to sprzedawca się o tym nie dowie, dopóki nie pobierze kolejnej porcji zdarzeń z dziennika lub danych zamówienia. 3 godziny temu, Kaczor . napisał: A nie jest tak, że anulowanie będzie zablokowane dla kupującego dopiero wówczas jak wprowadzimy numer przesyłki? Cytat Od 05.05.2020 kupujący będą mogli anulować zamówienie w ciągu 3 dni od daty zakupu. Udostępnimy taką opcję, gdy: sprzedawca posiada konto Firma; status realizacji zamówienia (“fulfillment.status”) jest inny niż “PROCESSING”, “READY_FOR_SHIPMENT”, “SENT”; sprzedawca nie dodał numeru przesyłki do zamówienia. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu 11 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: Obecnie według ich pomysłu, sprzedawca może zablokować możliwość anulowania kupującemu, poprzez ustawienie odpowiedniego statusu, natomiast jeśli kupujący będzie pierwszy to sprzedawca się o tym nie dowie, dopóki nie pobierze kolejnej porcji zdarzeń z dziennika lub danych zamówienia. Bartku, to co trzeba będzie zrobić w Sello (zakładając że zostaie tak jak na githubie), żeby ustawić w allegro stan PROCESSING? a potem go zweryfikować, czy nie było anulacji zamówienia? Czy PROCESSING będzie wysyłane do allegro po zdjęciu z TRANSAKCJI oznaczenia 'nowa' ? czy w innym momencie? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu Tak. Każda zmiana statusu transakcji albo paczki będzie od razu aktualizować stan w Allegro. Więc wykonasz dowolną operację które ten stan zmieni z Nowa na w trakcie realizacji i aktualizacja tego statusu już pójdzie. I tutaj by się przydał teraz błąd zwrócony z Allegro, że klient anulował, ale póki co takiego błędu nie będzie. Zakładam jednak, że nie będzie nagle wysypu anulowanych zamówień i w zasadzie najbardziej trzeba będzie uważać na to przy pobraniach - dla nich najlepiej będzie pobrać jeszcze raz zamówienia przed realizacją, albo po prostu mieć włączone dość częste pobieranie transakcji, wtedy ewentualna informacja o anulowaniu pojawi się w transakcji. Prawdopodobnie jeśli transakcja będzie w stanie nowa to zrobimy tak że jej stan będzie się zmieniał na anulowana + notatka o tym fakcie. W przypadku gdy realizacja transakcji już się w Sello rozpoczęła to przypiszemy do niej błąd i podświetli się ona na czerwono - tak aby można było podjąć odpowiednie kroki związane z anulowaniem zamówienia. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 w Anulowanie zakupu 2 minuty temu, Bartosz Rosa napisał: Więc wykonasz dowolną operację które ten stan zmieni z Nowa na w trakcie realizacji i aktualizacja tego statusu już pójdzie. OK. Czyli wystarczy ją zaznaczyć i wcisnąć enter/enter. 1 Cytuj Link to postu
M. K. 29 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 w Anulowanie zakupu A może by tak Sello ustawiało w Allegro status "PROCESSING" dla każdej transakcji z chwilą jej pobrania? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 w Anulowanie zakupu Już mi to przeszło przez myśl. Polecam tymczasowo wyłączyć możliwość anulowania zamówień w Allegro, do czasu aż pojawi się wersja z obsługą anulowania zamówień. Skoro klient chce anulować zamówienie to raczej i tak nie dojdzie do jego realizacji więc "oszukiwanie" systemu na niewiele się zda . Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 w Anulowanie zakupu 2 godziny temu, Bartosz Rosa napisał: Już mi to przeszło przez myśl. Może z chwilą opłacenia lub ustawienia pobrania? Czyli wszystko co w zakładce DO PACZEK mogło by mieć od razu PROCESSING. Jeśli ktoś tylko się "zakoszykował" to po co mu odbierać możliwość anulowania a nam komplikować zwrot prowizji? Zmian i tak nie unikniemy - ludzie będą anulować, jak się wieść rozniesie. Już miałem taki przypadek wczoraj... 1 Cytuj Link to postu
Dawid BetterSoft.pl 3 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 w Anulowanie zakupu Witam, Również przyłączam się do prośby, aby stan PROCESSING był automatyczny w momencie przejścia transakcji w 'do paczek' a nie gdy ktoś w transakcje kliknie. W naszych nakładkach klienci nie wchodzą nawet do transakcji 'bezproblemowych', paczki i etykiety tworzą się automatycznie już w nocy, bez klikania w Sello. Oczywiście stan wysłania z chwilą wpisania numeru nadawczego/statusu wysłania paczki. Transakcje pobraniowe nie są zakańczane do księgowania wpłat. pozdrawiam Cytuj Link to postu
Mamut Maniek 114 Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 w Anulowanie zakupu 16 godzin temu, Dawid BetterSoft.pl napisał: W naszych nakładkach klienci nie wchodzą nawet do transakcji 'bezproblemowych', paczki i etykiety tworzą się automatycznie już w nocy, bez klikania w Sello. W jaki sposób jest to realizowane? Czy możesz przybliżyć temat? Cytuj Link to postu
Dawid BetterSoft.pl 3 Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 w Anulowanie zakupu 1 godzinę temu, maniootek • napisał: W jaki sposób jest to realizowane? Czy możesz przybliżyć temat? Witam. Odpiszę na priv, to nie wątek na reklamę. pozdrawiam Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 w Anulowanie zakupu 21 godzin temu, Dawid BetterSoft.pl napisał: Również przyłączam się do prośby, aby stan PROCESSING był automatyczny w momencie przejścia transakcji w 'do paczek' a nie gdy ktoś w transakcje kliknie Wprowadzi to trochę zamieszania, bo obecnie to zmiana statusu transakcji steruje ustawianiem statusu w Allegro. Dlatego nie chciałbym wprowadzać tutaj więcej zależności bo to się później mści przy kolejnych zmianach . Natomiast, możemy rozważyć dodanie opcji ustawiania stanu transakcji na w trakcie realizacji po wystąpieniu jakiegoś zdarzenia, np opłacenia transakcji. Przy czym transakcje pobraniowe od razu są w zakładce DO PACZEK, więc trzeba by również uwzględnić ustawienie typu transakcji na pobranie. Pomyślimy, natomiast proponuję na razie wyłączyć możliwość anulowania. Zobaczymy jak się to rozwinie. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 12 Maja 2020 Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 w Anulowanie zakupu 29 minut temu, Bartosz Rosa napisał: na w trakcie realizacji po wystąpieniu jakiegoś zdarzenia, np opłacenia transakcji. Przy czym transakcje pobraniowe od razu są w zakładce DO PACZEK, więc trzeba by również uwzględnić ustawienie typu transakcji na pobranie. Inaczej to nazwałeś ale efekt taki sam. Wszystko co w DO PACZEK będzie miało ustawiony automatycznie PROCESSING. Czy tak? I to będzie w 1.35? czy na razie pozostanie opcja: zdjęcie gwiazdki = PROCESSING? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 w Anulowanie zakupu Na razie zdjęcie gwiazdki (czyli zmiana stanu). Samo pojawienie się transakcji w DO PACZEK nie zmienia jej stanu. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 w Anulowanie zakupu 7 minut temu, Bartosz Rosa napisał: Na razie zdjęcie gwiazdki (czyli zmiana stanu). Samo pojawienie się transakcji w DO PACZEK nie zmienia jej stanu. OK. Opcja zmiany statusu w DO PACZEK jest b. ciekawa. Mam nadzieję, że na razie po prostu odłożona na czas po 1.35 i zobaczeniu jak to w ogóle działa z tymi statusami... Gdzieś chyba ktoś pisał, żeby Sello po wpisaniu nr paczki oznaczało paczkę w Allegro jako wysłaną... Czy coś w tym temacie robiliście? Pytam, bo jak dla mnie to wolałbym, żeby się zmieniało gdy zmienię status PACZKI w Sello na wysłaną (zamieszanie wystąpi jeśli w sobotę drukuję etykiety do wysyłki na poniedziałek po południu? a allegro wyśle komuś że w sobotę paczka wysłana...). Jeżeli w ogóle coś takiego miało by być to jak zawsze jako on/off - ale na pewno tak byście to zrobili... Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.