Skocz do zawartości

Subiekt NEXO - bankowość ONLINE dla PKO

Polecane posty

Dzień dobry,

Szybkie pytanie. Czy Subiekt obsługuje BANKOWOŚĆ ONLINE dla banku PKO BP? Konkretnie konto iPKO Biznes?

Bo na liście serwis bankowy widze do wyboru: BNP, ING i mBank. To oznacza że nie skonfiguruje PKO i musze przesyłać ręcznie plikami dyspozycje bankowe?

Jesli tak to czy jest w planach wdrożenie bankowości online też dla PKO?

Link to postu
  • 3 lata później...
6 godzin temu, Dariusz Nowak napisał:

Aktualnie nie mamy planów związanych z wdrożeniem takiego rozwiązania.

Od 3 lat czekam i nadal zachodzę w głowę dlaczego InsERT nie zabierze się za rozszerzenie wsparcia bankowości on-line o przynajmniej dosłownie 3 największe banki w Polsce:

  • PKO BP
  • Pekao SA
  • Santander Bank Polska

Więcej niż połowa firm z jakimi mam do czynienia korzysta właśnie z nich.

 

Już pomijam, że top 2 wyżej wymienione to Polskie banki (nie sugeruje tu jakiegoś patriotyzmu, czy "naszego podwórka", ale możliwe powinno to ułatwić sprawę integracji?).

 

Jedyne natomiast wdrożone to :

  • mBank (Niemcy)
  • BNP Paribas (Francja)
  • ING Bank Śląski (Holandia)

Pomyśleć można, że albo te wdrożone same się postarały o integrację z insERT (czyt.: płacą InsERTowi za utrzymanie), albo te 3 największe olewają InsERTa (trudności z integracją), w drugą stronę (InsERT ich nie lubi?), lub oba... (???)

 

To powinien być tak samo ważny feature jak emaile w Gestorze czy kasy fiskalne (prawie). Mamy 2023 rok.

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu

A ma Pan wiedzę, czy te firmy korzystają z rachunków korporacyjnych? Bo w większości, banki udostępniają usługę bankowości on-line tylko dla tego typu rachunków (najczęściej wymaganiem jest także prowadzenie pełnej księgowości), jest to usługa płatna, różnie to wygląda, w zależności od banku, co w znacznym stopniu ogranicza grono zainteresowanych firm. To nie jest tak, że wystarczy mieć rachunek w którymś ze wspomnianych banków i automatycznie dostajemy wspomnianą usługę.
 
Dodatkowo, odpowiadając w imieniu zespołu Księgowości i finansów nexo, ostatnie lata niestety obfitują w szereg niemałych i częstych zmian podatkowych, co również ma wpływ na odsuwanie w czasie realizacji innych, poza prawnych funkcjonalności.

Link to postu

Panie @Dariusz Nowak,

czy wprowadzony standard https://polishapi.org/ nie ulatwia rzeczy znacząco ?

Dyrektywa PSD2 dotyczy chyba wszystkich banków - tak oddziałów detalicznych jak i korporacyjnych.

 

Osobiscie korzystam z mBank Companynet i BNP przez certyfikat.

Teraz prawdopodbnie zaczne intensywnie korzystac z PKO BP.

Wydaje mi się, że standard POLISH API unifikuje komunikacje ze wszystkimi bankami.

 

Prosze mnie jedank poprawic jesli tak nie jest. Zrozumienie jest kluczem do sukcesu i myslenia o generalnie bardzo dobrym produkcie jakim jest Nexo.

Przez chwile rozwazalem emSzmal, ale oni nie korzystaja z API/SDK tylko piszą bezposrednio do bazy i mnie to mocno odstrasza.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Księgowa zleciła mi aby poszukać wtyczki która "sam odhaczy" przelewy bankowe (IPKO Biznes), za zamówienia/fv. Czy ten program https://emszmal.pl/index.php?zobacz=funkcje_programu daje taką możliwość? Z tego co czytam w tym wątku nie ma bezpośredniego rozwiązania. Szukam kogoś kto mi to wdroży.. 

Edytowane przez Krzysztof Żebrowski
Link to postu

Dzień dobry,

20 godzin temu, Krzysztof Żebrowski napisał:

Czy ten program https://emszmal.pl/index.php?zobacz=funkcje_programu daje taką możliwość?

to pytanie zalecamy skierować do autorów powyższego programu.

20 godzin temu, Krzysztof Żebrowski napisał:

Szukam kogoś kto mi to wdroży.. 

Lista punktów serwisowych jest dostępna tutaj.

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Wybraliście 3 banki wg jakiegoś niewyjaśnionego klucza.
Prowadzę podstawowy rachunek w PKOBP.
Nie mam problemu założyć kolejny. Pomyślałem, że chcąc wyeliminować błędy i braki zaciągania danych przez MT940 założę rachunek w jednym z tych proponowanych banków. 
Zgłosiłem się do wszystkich 3 i u żadnego rachunku nie mogę założyć, bo prowadzę działalność w formie spółki akcyjnej.
Prowadzę małą firmę, ale taka formę sobie wybrałem i wychodzi ze na to że muszę się szarpać z błędami z MT940, bo ciężko zrobić iPKO biznes on line.
Posiadam dwie licencje Nexo Pro, dwie Gratyfikanta i jedną Gestora Pro. 
Pytałem już kilka lat temu telefonicznie o plany rozszerzenia bazy banków to słyszałem, że są w planach. Lata minęły a tu czytam ze =firma Inseert w 21 wieku nie jest w stanie tego ogarnąć, bo prawo podatkowe się zmienia.
Nie jestem specjalistą w tym zakresie i nie chcę umniejszać, ale  przez tyle lat nie ogarnąć takiego podstawowego tematu raczej wskazuje na jakąś skrajna opieszałość niż na brak możliwości, które dla innych są dostępne.

  • Lubię to 1
Link to postu

Dzień dobry,

Niestety to wiem.
A jest jakiś konkretny powód braku takich planów?

Taki obiektywny biznesowy lub technologiczny?

I jeśli mogę prosić o wyjaśnienie, co oznacza dla Pana słowo aktualnie?
Bo aktualnie to ja np. siedzę przed monitorem...  czyli słowo to opisuje coś dziejącego się w tej chwili. Dotyczy teraźniejszości.
Czy dla Pana znaczenie tego słowa jest tożsame?

Czy może używa Pan tego słowa by świadomie tworzyć podtekst sugerujący, ze teraz to w planach nie ma, ale za chwili to kto wie. W mojej ocenie jest to nieuczciwe podejście do wielu użytkowników, którzy lojalnie i cierpliwie na to czekają.

Czy w firmie insert jest ktoś, kto może konkretnie powiedzieć czy to będzie zrobione w ogóle i jeśli tak to kiedy (powiedzmy z dokładnością do roku)?
 

  • Lubię to 1
Link to postu

Słowo aktualnie zostało użyte świadomie. Oznacza to, że obecnie i w najbliższym czasie nie będą prowadzone działania mające na celu wdrożenie wspomnianych funkcjonalności, przy jednoczesnym zaznaczeniu, iż nie wykluczamy dodania ich w bliżej nieokreślonej przyszłości.

 

17 minut temu, Dominik Paul napisał:

W mojej ocenie jest to nieuczciwe podejście do wielu użytkowników, którzy lojalnie i cierpliwie na to czekają.

Co ma Pan na myśli? Czego konkretnie dotyczy to oczekiwanie?

 

21 minut temu, Dominik Paul napisał:

Czy w firmie insert jest ktoś, kto może konkretnie powiedzieć czy to będzie zrobione w ogóle i jeśli tak to kiedy (powiedzmy z dokładnością do roku)?

Nie.

Link to postu
Godzinę temu, Kacper Panek napisał:

Słowo aktualnie zostało użyte świadomie. Oznacza to, że obecnie i w najbliższym czasie nie będą prowadzone działania mające na celu wdrożenie wspomnianych funkcjonalności, przy jednoczesnym zaznaczeniu, iż nie wykluczamy dodania ich w bliżej nieokreślonej przyszłości.

 

Mam wrażenie, że od lat używacie słowa Aktualnie i używacie go w sposób raczej niepoprawny.

 

Godzinę temu, Kacper Panek napisał:

Słowo aktualnie zostało użyte świadomie. Oznacza to, że obecnie i w najbliższym czasie nie będą prowadzone działania mające na celu wdrożenie wspomnianych funkcjonalności, przy jednoczesnym zaznaczeniu, iż nie wykluczamy dodania ich w bliżej nieokreślonej przyszłości.

 

Co ma Pan na myśli? Czego konkretnie dotyczy to oczekiwanie?

Myślę, że wieli użytkowników podzieli moje zdanie, że oczekuje integracji z większą ilością  banków, a w szczególności z największym polskim bankiem PKOBP. Nie chodzi mi o żaden źle rozumiany patriotyzm tylko o zwykłą wygodę (rozliczanie z pomocą MT940 nie jest dobrym rozwiązaniem. Powstaje dużo błędów, których poprawianie zajmuje czas).

 

Czy może Pan odpowiedzieć na pytanie z jakiego powodu to jest aż tak duży problem, że w całej firmie nie ma żadnej osoby, która może sie konkretnie wypowiedzieć w tym temacie?

 

Nie chce się powtarzać, ale Pan odpowiedź "aktualnie..."  nie jest w żaden sposób satysfakcjonująca.

  • Dziękuję 1
Link to postu

Dzień dobry,

sugestie są istotnym czynnikiem pozwalającym na poznanie potrzeb osób korzystających z oferowanego przez firmę InsERT oprogramowania i staramy się sukcesywnie je wdrażać. Jeżeli data i wersja realizacji jest precyzyjnie określona, to o tym informujemy. W przypadku gdy rozwiązanie nie jest planowane na najbliższe wersje, nie sposób jest jednoznacznie określić daty realizacji ze względu na szereg innych czynników składających się na rozwój oprogramowania, czyli m.in. zmiany prawne, poprawa ewentualnych błędów i samą złożoność procesu wdrażania nowych funkcjonalności.
 
Za słowem "aktualnie" czyli stanem obowiązującym w danej chwili nie ma ukrytego celu wprowadzania klientów w błąd – nie oferujemy w programie obsługi bankowości on-line dla PKO BP, a jednocześnie nie zamykamy się na możliwość wykorzystania Państwa sugestii w przyszłych wersjach InsERT nexo.

Edytowane przez Kacper Panek
Link to postu
  • 3 tygodnie później...
W dniu 4.03.2024 o 12:18, Dominik Paul napisał:

Dziękuję za odpowiedz,
Jest mało konkretna. Raczej wymijająca, ale doceniam sam fakt nie unikania dyskusji. 
Jaki jest konkretny lub tez bezpośredni powód braku integracji programów Insert z większa ilością banków?

 

Pozdrawiam

 

Pozwolę sobie ponowić pytanie. Dyskusje na ten temat pojawią się na tym forum od lat i od lat temat umiera po kilku wymijających odpowiedziach ze strony insert. W międzyczasie  my codziennie męczymy się z MT940. 
Na czym polega problem insert, że nie podejmuje żadnych prac prowadzących do integracji z innymi bankami?
 

Link to postu

Dzień dobry,

odpowiedź na to pytanie pojawiła się już w wątku. Pozwolę sobie zacytować:

W dniu 21.11.2023 o 09:43, Dariusz Nowak napisał:

Dodatkowo, odpowiadając w imieniu zespołu Księgowości i finansów nexo, ostatnie lata niestety obfitują w szereg niemałych i częstych zmian podatkowych, co również ma wpływ na odsuwanie w czasie realizacji innych, poza prawnych funkcjonalności.

Uzupełniając powyższe, zmiany prawne, naprawa błędów i inne niezbędne aktualizacje mają priorytet nad sugestiami.

 

Dodatkowo raz jeszcze przypomnę, że zgodnie z poprzednimi odpowiedziami, aktualnie nie mamy planów dotyczących obsługi bankowości online PKO BP.

Zachęcam natomiast do pozostawienia sugestii przy pomocy dedykowanej funkcji w programie:

Link to postu
31 minut temu, Maciej Ignatowicz napisał:

Czy w takim razie, jeśli przejdę do mbanku to będę miał możliwość korzystać z usługi bankowości online? 

No nie, to zależy dodatkowo od posiadanego rachunku bankowego w danym banku, w przypadku banku mBank potrzebny jest "rachunek korporacyjny" CompanyNet, więc może Pan nawet nie mieć możliwości, aby skorzystać z takiego rachunku (o dodatkowych kosztach nie wspominając). Proszę porozmawiać z bankiem i podzielić się doświadczeniem.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...