Skocz do zawartości

Sello 1.4 (wczesniej 1.3)- co powinno znaleźć się w tej wersji?

Polecane posty

- Automatyczne przypominanie kupujacemu ze mija 7 dni od zakończenia trasakcji

 

No tak tylko dlaczego akurat za 7 dni ?. Sprawe automatycznych (różnorakich) powiadomień wydaje mi się , że trzeba głębiej przemyśleć i zparametryzować.

Sello mogłoby i powinno wiele rzeczy robić automatycznie.

 

- Automatyczne wystawianie faktury lub paragonu po zarejstrowaniu wplaty (kto duzo sprzedaje na allegro i tak musi do wszystkiego wystawiac faktury lub paragony)

 

to prawda, w tej chwili to chyba najbardziej czasochłonny element pracy przy obsłudze transakcji, niby jest wystawianie zbiorcze, ale ze względu na brak "alarmu" o braku na stanie oraz braku opcji "zapłacono przelewem " nie nadaje się w tej chwili do użycia. Też kwestia do przemyślenia jak to rozwiązać bo jedna rzecz wiąże się z inną. Przydałaby się głębsza dyskusja i porządny mechanizm, ale to musi wyjść od załogi, że będzie to realizowane np. w następnej wersji i potrzebna jest burza mózgów, bo na darmo to nikomu się nie będzie chciało wysilać. Zresztą słusznie.

 

 

- Mozliwosc ustawienia wlasnej wiadomosci automatycznej

 

potrzebne szczegóły - bo wydaje mi się, że taka możliwość istnieje

 

wydaje mi się , ze chodzi o autoresponder, temat też już poruszany.

Link to postu

A co wy na to jak by można było by wprowadzić tak jakby wirtualne towary.... już mówię o co chodzi.

 

Wiele towarów wystawiamy na aukcji z wyróżnieniami i podświetleniami i pogrubieniami. Kosztuje to nas sporo więc pewnie nie tylko ja wystawiam towar z różnymi rodzajami np. (różnica koloru)na jednej aukcji. Szkoda kasy jest na to aby wystawiać tyle aukcji ile jest kolorów czy innymi minimalnymi różnicami. Klient ogląda i wybiera pisząc e-maila o wybranym przez siebie rzeczy. Posiadamy subiekt i sello wprowadzamy w subiekcie towar wirtualny który dotyczy kilku towarów. Po otrzymaniu e-maila od klienta w transakcji towar wirtualny jest kasowany i zastępujemy go właściwym czyli wybranym przez klienta. Teraz moja propozycja to towar wirtualny w sello. Ja w rozwiązaniu widzę to jako podręczna lista przypisana do konkretnego towaru w której sami definiujemy co ma się znaleźć(na karcie transakcji klienta). Np. sprzedajemy rękawiczki (kolor czarny i biały), po zakupie klienta taka pozycja umieszczona jest na karcie transakcji następnie po odczytaniu e-maila który rodzaj rękawiczek go interesuje. Klikamy na tę pozycje i otrzymujemy 2 pozycje (naszą listę) do wyboru czarne i białe -  z nazwą, symbolem i stanem magazynowym wybieramy co należy i po sprawie.

 

co wy na to czy komuś by to się przydało czekam na odp najlepiej tak oczywiście pomysł do modyfikacji ale uważam że myśl byłaby niezła

Link to postu
A co wy na to jak by można było by wprowadzić tak jakby wirtualne towary.... już mówię o co chodzi.

 

Wiele towarów wystawiamy na aukcji z wyróżnieniami i podświetleniami i pogrubieniami. Kosztuje to nas sporo więc pewnie nie tylko ja wystawiam towar z różnymi rodzajami np. (różnica koloru)na jednej aukcji. Szkoda kasy jest na to aby wystawiać tyle aukcji ile jest kolorów czy innymi minimalnymi różnicami. Klient ogląda i wybiera pisząc e-maila o wybranym przez siebie rzeczy. Posiadamy subiekt i sello wprowadzamy w subiekcie towar wirtualny który dotyczy kilku towarów. Po otrzymaniu e-maila od klienta w transakcji towar wirtualny jest kasowany i zastępujemy go właściwym czyli wybranym przez klienta. Teraz moja propozycja to towar wirtualny w sello. Ja w rozwiązaniu widzę to jako podręczna lista przypisana do konkretnego towaru w której sami definiujemy co ma się znaleźć(na karcie transakcji klienta). Np. sprzedajemy rękawiczki (kolor czarny i biały), po zakupie klienta taka pozycja umieszczona jest na karcie transakcji następnie po odczytaniu e-maila który rodzaj rękawiczek go interesuje. Klikamy na tę pozycje i otrzymujemy 2 pozycje (naszą listę) do wyboru czarne i białe -  z nazwą, symbolem i stanem magazynowym wybieramy co należy i po sprawie.

 

co wy na to czy komuś by to się przydało czekam na odp najlepiej tak oczywiście pomysł do modyfikacji ale uważam że myśl byłaby niezła

 

Podpisuję się pod tym. Przyda się zdecydowanie. W ogóle komunikacja z subiektem jest tak uproszczona, że mnostwo opcji sprzedaży odpada dla kogoś, kto z sello i z allegro korzysta jako dodatku do tradycyjnej sprzedaży hurtowej i detalicznej.

 

M

Link to postu
Oczwiście , że tak. Do każdej aukcji powinno dać się podpiąć dowolną ilość towarów,które powinny byc do wyboru na strefie przez klienta razem z formą wysyłki i płatności. I mam nadzieje , że twórcy o tym wiedzą

 

Mi (nam?) chodzi o coś innego. mając kilka kanałów dystrybucji (nie tylko allegro) nie mogę dowolnie zmieniać kartotek towarów w subiekcie, grupować tych towarów czy zmieniać jednostek sprzedaży (np z sztuk na dziesiątki sztuk). połączenie subiekta z sello jest w tej chwili maksymalnie proste - 1 towar w subiekcie = 1 aukcja w sello. Brak mechanizmów grupujących różne towary czy wielokrotności jednego towaru.

 

a to boli

Link to postu

Zamiast tworzenie wirtualnego towaru lepszym rozwiązaniem jest stworzenie osobnej pozycji kartotekowej dla np. koloru i powielenie produktu dla każdej z cech wyróżniającej. Wtedy jest porządek i wiadomo ile masz towaru o kolorze takim i towaru o kolorze siakim. :-) W tym przypadku dobrze byłoby podpiąć pod jedną transakcję wiele towarów z SGT i pole wyboru...

 

Ponadto sugeruje do powaznego rozwazenia stworzenie zakladki i modulu do obslugi reklamacji (uszkodzenie towaru w wysyłce). ułatwiłoby to życie nie jednemu... Nie musi byc to skomplikowany kombajn - lecz kilka głownych pol odnosnie protokolu, rejestracji wartosci i rodzaju uszkodzenia...

Link to postu

1. Grupowanie transakcji. Gdy teraz jakiś koleś kupił np. za pobraniem i dostał paczkę, natomiast ciągle w systemie jest jako czekający na wpłatę a potem kupił 4 inne rzeczy, to grupując wszystkich klientów aukcje tego faceta nie są grupowane ponieważ dla jednej transakcji jest już paczka (a bardzo by się przydało zgrupowanie tych pozostałych 4).

2. Obsługa wielu przedmiotów do jednej aukcji i możliwość wyboru - popieram ręcami i nogami.

3. Możliwość domyślnego ustawiania automatycznego podpinania maili. Na razie nie mam pojęcia, do czego on przypina maila - raz do aukcji, raz do transakcji. Chciałbym mieć możliwość ustawienia żeby niezależnie od tematu przypinał do pierwszej niezapłaconej transakcji od tego klienta.

4. Automatyczne grupowanie zakupów. Jeśli ktoś kupuje 10 przedmiotów, to otrzymuje 10x "Dziękuję za zakup" a dopiero kiedy przyjdzie operator to może zgrupować zakupy - nie jest to za fajne ponieważ ludzie kupują najczęściej w weekendy kiedy nie pracujemy. Wolałbym żeby za każdą nową transakcją była ona dołączana do pozostałych automatycznie i wysyłany był email z podsumowaniem zamiast podziękowania za pojedynczy zakup.

Link to postu

3. mejle przypinają się do tego obiektu do którego uda się znaleźć w mejlu stosowne informacje. Przypinanie do pierwszej niezapłaconej transakcji tego klienta może sprawić więcej problemów niż rozwiązać.

4. to nie zawsze zadziała poprawnie. Można pomyśleć np o tym, aby sprawdzać przy pobieraniu transakcji czy są już nowe transakcje tegoż klienta i nie wysyłać pojedynczych mejli, tylko poczekać na zgrupowanie i wtedy wysłać wiadomość o zgrupowaniu transakcji. Ale czy to się sprawdzi to trzeba by sprawdzić w praktyce.

Link to postu

3. Decydowanie za klienta co jest dla niego najlepsze nie zawsze jest najlepsze dla klienta ;) Jeśli byłaby możliwość ustawienia kolejności podpinania (np. najpierw do transakcji a jeżeli nie znalazł to do paczki) z możliwością wyłączenia (mnie podpinanie do aukcji nie przydaje się zupełnie) to każdy mógłby ustawić to tak, jak mu się to podoba i wtedy klient byłby odpowiedzialny za problemy jeśli takie by się pojawiły.

4. Nie rozumiem dlaczego to co napisałem miałoby nie działać poprawnie. Poprawność działania zależy tylko od sposobu implementacji tego w programie, a wierzę że potraficie to zrobić porządnie :) Jeśli przychodzi transakcja od klienta i już jest jakaś nieopłacona, nieopaczkowana od tego samego klienta to można ją od razu przypiąć do drugiej transakcji i wysyłany jest mail zbiorczy. Czekanie na ręczne zgrupowanie jest wg mnie niepotrzebne.

 

i jeszcze dodatkowe dwa punkty:

5. W mailach od klienta chciałbym mieć nie tylko maile przypięte do klienta ale również wszystkie maile z tego samego adresu (lub inaczej: z tym samym adresem zwrotnym). W tej chwili nie mam czasu na ręczne przypinanie FODów do klientów, nie są one przypinane do klienta automatycznie no i znalezienie czegoś później jest skomplikowane. FODy to tylko przykład, problem z FODami pewnie zniknie po implementacji tego w WebAPI ale z innymi mailami nie zniknie.

6. W mailach do transakcji przydatna była możliwość wyboru, aby były wyświetlane maile klienta zamiast maili do transakcji

Link to postu

3. Nie chodzi o to co jest najlepsze, tylko co się da. Meil zawiera pewne dane, które umożliwiają określenie obiektu powiązanego. Stąd jeśli mail zawiera informacje umożliwiające podczepienie do transakcji to nie da się go jednoznacznie podpiąć do paczki np. Aczkolwiek można pokombinować coś z podpinaniem, aby podpinało się zawsze do transakcji (bo paczka zna swoją transakcję).

 

4. Tu trzeba wziąć pod uwagę, że zazwyczaj sprzedawcy widzą tylko swój sposób pracy, my natomiast musimy brać pod uwagę wszelkie możliwości i wyjątki jakie daje Sello. Nie możemy obsłużyć jednego czy dwóch scenariuszów a resztę zostawić. Na pewno da się to jakoś rozwiązać, ale mówię ze nie jest to zazwyczaj tak proste jak to widać z punktu widzenia konkretnego sprzedawcy ;)

 

5. FODy wedle obietnic allegro mają być dostępne niebawem, więc nie będzie potrzeby zajmowania się mejlami. Nad resztą pomyślimy.

 

Link to postu

Oczwiście , że tak. Do każdej aukcji powinno dać się podpiąć dowolną ilość towarów,które powinny byc do wyboru na strefie przez klienta razem z formą wysyłki i płatności. I mam nadzieje , że twórcy o tym wiedzą ;)

wiedzą i nawet już kilkakrotnie obiecywali od nastepnej wersji po czym stwierdzali, że nie jest to priorytet lub, że jest to trudne...

Link to postu

1. W momencie przypinania maila do transakcji automatyczne przypinanie tego samego maila do klienta ktory jest powiazany z transakcja.

2. Kiedy otrzymamy maila i jest on przypinany do transakcji, to po zgrupowaniu transakcji mail ciągle wisi jako przypięty do jednej transakcji. Rodzi to problemy ponieważ np. grupa już jest opłacona, ale w pojedynczej transakcji widnieje jako nieopłacona. Przy zgrupowaniu maile przypięte do pojedynczych transakcji też powinny być "grupowane".

Link to postu

Co by mi się bardzo przydało to kolumna "Pierwszy wolny numer" w Administracja - Słowniki - Kody kreskowe/zakresy numerów nadawczych. Informacja "Pozostało" w ogole niestety nie mówi czy nie pominąłem jakiejś paczki - gdyby była informacja o pierwszym numerze który będzie przydzielony jako następny od razu wszystko wiadomo.

Pozdrawiam,

Link to postu

Polecam zaimplementowanie obsługi protokołu IMAP do poczty. Wielu użytkowników ma konta z tym protokołem i problematyczne bywa używanie programów pocztowych i Sello. Nie wiem czy to ja coś ustawiłem źle czy tak bywa, ale jak Sello pobierze dane za pomoca POP3, to w folderze Odebrane na Gmail-u usuwana jest zawartość, o tyle dobrze, że i tak maile pozostają w folderze Wszystkie. Oczywiście mam zaznaczone pole "Pozostawiaj wiadomości na serwerze".

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...