Skocz do zawartości

Przebieg transakcji od A do Z, proszę po kolei

Polecane posty

Witam serdecznie,

Jestem początkującym jeżeli chodzi o sello, z uwagi na fakt, że niedostępna jest instrukcja do programu bardzo proszę o pomoc.

Proszę opisać przebieg transakcji w sello od a do z, co po kolei klikamy.

 

Jeżeli jeden klient kupił kilka przedmiotów czy transakcje należy od razu zgrupować aby stworzyć jedną paczkę, czy można to zrobić później (na jakim etapie?)

Czy możliwe jest aby po kliknięciu zarejestruj wpłatę automatycznie powstał wydruk z kasy fiskalnej.

 

Bardzo proszę o pomoc

Michał

Link to postu

Pomoc do Sello jest (F1 chyba w każdym momencie), ale faktycznie trudno na jej podstawie opracować sposób przetwarzania transakcji.  Zresztą jest to na tyle elastyczny program, że szczegóły musisz raczej dopracować sobie sam.  U mnie wygląda to mniej-więcej tak:

1. Grupowanie transakcji - to zdecydowanie trzeba wykonać na początku.

2. Zaznaczanie wpłat od klientów oraz przesyłek pobraniowych tam, gdzie klient to wybrał.

3. Generowanie faktur i paragonów (z tego, co wiem nie da się robić tego automatycznie po przyjęciu płatności i trzeba uruchamiać ręcznie)

4. Tworzenie paczek do transakcji opłaconych oraz wysyłanych za pobraniem.

5. Tworzenie list wysyłkowych oraz wydruków do przesyłek.  Zasadniczo najpierw robię listy, a później każdą drukuję, ale w niektórych sytuacjach najpierw robię wydruk.  To już raczej do własnego rozpracowania.

 

Pkt. 3 i 4 robię na podstawie zakładki "Do paczek" i nie korzystam w ogóle z automatycznego tworzenia paczek po zaznaczeniu pobrania (lub przyjęciu płatności).  To oczywiście też niekoniecznie będzie wygodny dla Ciebie sposób.

Link to postu

Kłopot w tym, że każdy ma inny schemat bo każdy ma inaczej w firmie różne sprawy rozwiązane (sposób wystawiania paragonów, różne sposoby wysyłki, różne firmy kurierskie, asortyment który wymaga różnych rozwiązań w Sello, różne sposoby drukowania etykiet adresowych, praca z Subiektem lub bez, ze Strefą Sello lub bez itd., itd.)...

 

Generalnie jest tak, mamy aukcje do których są transakcje, jedno i drugie trzeba odebrać, trzeba odebrać też wiadomości od Klientów.

Na podstawie informacji od Klientów trzeba dokonać zmian w transakcjach (zmiany adresów, sposobów wysyłki, wpłaty z formularzy itd.) -odradzam strefę Sello bo tylko problemy mogą z tego wyniknąć, w kolejne wersji zmiany w transakcjach mają być zautomatyzowane i dokonywane przez klientów poprzez formularze płatności i wysyłki. Odpisać na pytania w mailach.

Trzeba też zaksięgować wpłaty poprzez zwykłe przelewy.

 

To tak przygotowanych transakcji porobić paczki, listy wysyłkowe (ułatwi to pakowanie), etykiety. Oznaczyć przesyłki jako wysłane.

Trzeba też zrobić dokumenty końcowe (jak ktoś chce wcześniej początkowe), paragony czy faktury, żeby towar w magazynie się zgadzał...

 

 

Link to postu

Zgodzę się z wczesniejszymi postami - trzeba schemat wypracować samemu - u mnie niestety sello służy wyłącznie do ściągania towaru z magazynu w subiekcie - a i to nie jest doskonałe - np. gdy ktoś chce fakturę nie mam możliwości wystawienia takiego dokumentu końcowego - muszę wystawiać najpierw paragon, później do niego fakturę - oczywiście za każdym razem modyfikując dane klienta - co najmniej dopisując nr NIP - przydałoby się, żeby chociaż paragony robiły się z automatu - ale niestety - dokumenty początkowe robią się "same" ale końcowe nie mają takiej funkcjonalności... trzeba ręcznie zaznaczyć i kliknąć "dokumenty końcowe"

Link to postu

w zasadzie schemat mam jeszcze niedopracowany ale juz wiem co i jak mogę osiągnąć.

Teraz mi pozostaje powiązanie z subiektem, chodzi mi głównie o automatyczne zdejmowanie towarów z magazynu.

Czy ktoś może napisać co trzeba zrobić  żeby sello zdejmowało w subiekcie sprzedane towary. Mam juz subiekta powiązanego z sello, i towary w subiekcie powiązane z aukcjami w sello, co dalej?

Link to postu

Najlepiej ustaw sobie (Zewn. system sprzedaży->Dokumenty), żeby każda transakcja miała domyślnie przypisane ZK z rezerwacją i PAi, a później w razie potrzeby zmieniaj w transakcji PAi na FV jeśli klient sobie życzy.  Wtedy bezpośrednio po utworzeniu transakcji w Sub. zostanie stworzone zamówienie i będziesz miał zablokowany towar.  Później przy pakowaniu towaru lub odbiorze osobistym musisz tylko dla zaznaczyć wybrane transakcje i wybrać opcję "Dokumenty końcowe" i Se. wystawi do tych zamówień odpowiednio paragony lub faktury.  Kilka uwag:

1. Tworzenie ZK+R nie jest oczywiście obowiązkowe, ale osobiście nie wyobrażam sobie pracy bez tego.

2. Specjalnie zwróciłem uwagę, żebyś wybrał PAi, a nie PA - różnica praktyczna (fiskalna znaczy) żadna, ale PAi Sello tworzy na podstawie istniejącego wcześniej zamówienia do transakcji, natomiast PA jako zupełnie nowy dokument i zostaje wtedy zablokowany towar z ZK+R.

3. Niestety Sello ma błędy.  W tym wypadku objawiają się one na 2 sposoby:

a) niekiedy do jednej transakcji zamówienie jest tworzone dwukrotnie i masz niepotrzebnie zablokowany towar

b) czasem zdarza się, że nowa transakcja ma, pomimo prawidłowo skonfigurowanych parametrów Sello, ustawione "Nie twórz dokumentu" zarówno dla początkowego jak i końcowego - wtedy z kolei oczywiście towar w ogóle nie zostanie zablokowany

Obie te sytuacje można jedynie albo wyłapać ręcznie, albo napisać automat, który je wykryje...

 

np. gdy ktoś chce fakturę nie mam możliwości wystawienia takiego dokumentu końcowego - muszę wystawiać najpierw paragon, później do niego fakturę

 

Hmm, Sello oczywiście do doskonałości _wiele_ brakuje, ale możesz napisać, dlaczego nie możesz wystawić faktury bezpośrednio z niego?  U siebie nie zauważyłem tu żadnego problemu.

Link to postu

 

np. gdy ktoś chce fakturę nie mam możliwości wystawienia takiego dokumentu końcowego - muszę wystawiać najpierw paragon, później do niego fakturę

 

Hmm, Sello oczywiście do doskonałości _wiele_ brakuje, ale możesz napisać, dlaczego nie możesz wystawić faktury bezpośrednio z niego?  U siebie nie zauważyłem tu żadnego problemu.

 

używam sello niecały miesiąc - być może taką opcję przeoczyłem - w takim razie jak to zrobić?

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Wątek bomba powinnien rozwijać się trafić na główną. A teraz pytanie. Jak rozwiązać sytuację gdzie np. Mam kilka przedmiotów z różnymi wzorami, które sprzedaje na jednej aukcji, natomiast w magazynie mam rozbitą każdą pozycję. Czy jest możliwość aby do jednej aukcji przypisać kilka różnych przedmiotów i podczas tworzenia "Dokumentu końcowego" ściągać z magazynu odpowiednią pozycję ze wzorem?

 

Pozdrawiam

Link to postu

Trzeba ręcznie podmieniać towar w danej transakcji, celowo napisałem podmieniać a nie dopisywać po zakupie bo można najbardziej chodliwy wzór podpiąć do aukcji (wtedy jak ktoś chce ten to wszystko jest gotowe) a jak w formularzu/informacji od Klienta pojawi się informacja o innym to wtedy trzeba podmienić...

Link to postu

To ja jeszcze dodam jeśli początkujący się z tym nie zetknęli - dla ułatwienia pracy polecam program emSzmal do rozksięgowywania przelewów bankowych. Obsługuje już chyba większość banków on-line, oznacza transakcje w Sello, wysyła maile do klientów. W zasadzie wystarczy mu nick w tytule przelewu, choć może też rozksięgowywać po nazwisku czy nr listu przewozowego.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Witam mam problem. mam Sello 1.7.1

 

Mam kilka transakcji w zakładce "do paczek". Zaznaczam wszystkie klikam prawym i daję utwórz paczki. No i wyskakuje mi nieokreślony błąd. A gdy klikam pojedynczo i daję utwórz paczkę to wszystko jest ok. tylko że to mi nie odpowiada. Gdyż tych paczek jest bardzo dużo.

 

Próbowałeś zaznaczać po 4-6 transakcji i Utwórz Paczki ?

Link to postu
  • 4 miesiące temu...

Świetny wątek, szkoda ze niestety nie ma w nim odpowiedzi na pytanie dla początkujących "jak zacząć" i nie będzie bo od 2008 nie ma.

Tadzimir - dziki za "F1" , ale pomoc testuje od kilku dni i niestety to wolałbym by jej nie było. Może sam bym wykombinował co i jak bez NIEPOTRZEBNEJ STRATY CZASU. Pomoc jest do niczego dla początkujących. Podstawowy problem terminologia. Ja poprostu nie rozumiem o czym mówią twórcy programu. Jest w programie odnośnik semantyczny ale wywoływał u mie drwinę.

Np. "Baza danych

Miejsce przechowywania danych użytkownika. Baza danych jest rodzajem pliku umieszczonego na serwerze bazy danych.

W systemie InsERT GT lub w systemie Navireo dla określenia konkretnej bazy danych użytkownika stosowana jest nazwa Podmiot."

Co to do cholery jest system InsERT  i system Navireo i jak ma to mi pomóc w instalowaniu programu??? 

Programiści zapominają ze ich terminologia nie jest ogólnie przyjętym językiem i jeszcze dodatkowo komplikują sprawę. Co to do cholery jest system InsERT  i system Navireo i jak ma to mi pomóc w instalowaniu programu???

Na dodatek strona z dumnie brzmiącego linku "Jak zacząć" : http://www.sello.pl/o_programie/jak_zaczac.html

to absolutna żenada.

No, popisałem sobie. Ulżyłem swojej frustracji a i tak to nic nie zmieni, bo widziałem posty z 2008 gdzie ludzie szukali pomocy w tej samej materii i nic to do tej pory nie zmieniło. Panowie i panie z insert, a może by taki tutorial (nie znam polskiego określenia, przepraszam) jak na youtube, albo na wielu stronach. Często z nich korzystam i daję rade. Tak jak wczoraj przy usuwaniu plików pozostawionych przez sello PO ODINSTALOWANIU z anglojęzycznego win7 ( swoją drogą nie mógłby się odinstalować całkowicie? z ukrytych i zastrzeżonych folderów?). Mimo, że po angielsku to łatwiej mi ich zrozumieć niż w ojczystym języku "pomoc z sello".

O zgrozo! 

Link to postu

Nadmienię iż dokumentacji nie pisał programista. Faktycznie określenie InsERT GT może niewiele mówić początkującej osobie, jednak do zainstalowania programu ta wiedza w zasadzie nie jest wymagana. Generalnie chodzi o linię programów do prowadzenia firmy.

 

Jakie pliki pozostały po dezinstalacji Sello z tego systemu?

Jaki generalnie jest problem z zainstalowaniem Sello bo w zasadzie z powyższy post nie wskazuje o co chodzi?

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Co to znaczy "w dwóch różnych miejscach" - chcesz działać przez sieć lokalną, czy internet?  W pierwszym przypadku jest to kwestia skonfigurowania serwera SQL i połączenia z drugiego komputera (wątki na ten temat na forum już były przynajmniej kilkukrotnie), w drugim raczej możesz zapomnieć o sprawie - żeby to bez problemu działało musiałbyś mieć łącze z upstreamem rzędu min. 6-8 Mbps (nie testowałem tego, więc trudno powiedzieć dokładnie).

U siebie działam wprawdzie w kilku lokalizacjach (tzn. przez internet), jednak korzystając ze zdalnego pulpitu - tak więc Sello jest uruchamiane wyłącznie tam, gdzie stoi serwer SQL.

Link to postu
  • 1 rok później...

...

3. Generowanie faktur i paragonów (z tego, co wiem nie da się robić tego automatycznie po przyjęciu płatności i trzeba uruchamiać ręcznie)

4. Tworzenie paczek do transakcji opłaconych oraz wysyłanych za pobraniem.

5. Tworzenie list wysyłkowych oraz wydruków do przesyłek.  Zasadniczo najpierw robię listy, a później każdą drukuję, ale w niektórych sytuacjach najpierw robię wydruk.  To już raczej do własnego rozpracowania.

 

Pkt. 3 i 4 robię na podstawie zakładki "Do paczek" i nie korzystam w ogóle z automatycznego tworzenia paczek po zaznaczeniu pobrania (lub przyjęciu płatności).  To oczywiście też niekoniecznie będzie wygodny dla Ciebie sposób.

Witam,

chciałem zapytać o praktyczny aspekt czasu drukowania paragonów. Aktualnie drukuję paragony na kasie fiskalnej gdy mam już "w ręku" listę wysyłkową. Paragony dopinam do listy, a przy tworzeniu paczek, przekładam do paczek.

W Sello nie można drukować paragonów (dokumentów końcowych) do paczek, trzeba to robić do transakcji.

Czy da się uzyskać listę transakcji, które mają już utworzone paczki, by do nich mógł utworzyć paragony?

Albo czy wystarczy, że

Link to postu

Nie dokończyłeś wiadomości, więc nie wiadomo, co miałoby wystarczyć...

 

Z paczek można wystawiać dokumenty końcowe, jednak będzie to niezbyt wygodne - możesz to robić tylko pojedynczo, z dolnej zakładki Transakcje.  Widzę 2 prostsze rozwiązania:

1. Jeśli nie tworzysz paczek automatycznie to możesz wygenerować dokumenty przed ich tworzeniem ręcznym w Transakcje->Do paczek

2. Jeśli paczki masz już utworzone to wybranie w Transakcje->Wszystkie filtrów "wysyłka: wszystkie towary zapakowane" i "dokumenty: dokum. końcowy - do utworzenia" powinno wybrać potrzebne transakcje.

Link to postu
  • 1 rok później...

Witam zlecę przeprowadzenie szkolenia z  SELLO z dojazdem do Wałcz 78-600 kod dla pracowników.

Firma prowadzi pełną księgowość zaczęła korzystać z subiekta GT i Rewizora do tego w planie integracja z siódemką i wdrożenie SELLO zamiast menadżera.

 

Proszę o kontakt zainteresowane osoby, zależy nam na bardzo dokładnym  przeszkoleniu pracowników od A do Z.

 

tel 512 098 136 lub 502 131 358

Link to postu
  • 6 miesięcy temu...

mam do Was pytanie.

 

zmieniam układ i zasady funkcjonowania pakowania przesyłek, paragonów itp.

 

Ma to wyglądać tak, segreguje transakcje, przypisuję wpłaty, mam listę kupujących w zakładce "transakcje"-> "do paczek" i z tego miejsca chciałbym wydrukować wszystkie towary, które są do spakowania z tej zakładki.

 

Jak to zrobić?

dodam, żep paragon wystawia osoba pakująca po skompletowaniu przesyłki w tej właśnie zakładce, kolejnym krokiem jest "utwórz paczkę"

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...