Jakub Sochacki 2 Napisano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Dodatkowo potrzebowałbym zrozumieć, dlaczego proces logowania do aplikacji Sello, wygląda u mnie dość dziwnie, najpierw dostaję informacje o nieprowidłowej bazie, potem pojawiają mi się inne bazy do wyboru. czy da sięto jakoś uporządkować, aby procedura otwierania programu była bardzo prosta, ( prawidłowa ) Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku W dniu 21.06.2021 o 12:07, Jakub Sochacki napisał: Ok, ale oznacza to że może wyniknąć sytuacja w której np produkt z powodu działających równocześnie lub w bliskiej odległości czasowej automatów, zapisze się w nieprawidłowy sposób? czy dzięki tej wspomnianej kolejności ( hierarchii ) działań nie będzie taka sytuacja mogła nastąpić? Dzięki czemu powinien być utrzymany porządek. Nie wiem co miało by oznaczać, że produkt zapisze się nieprawidłowo. Generalnie użytkowanie programu w sposób przewidziany przez autorów nie powinno doprowadzić do niepoprawnych sytuacji, a wymuszanie synchronizacji i synchronizacja automatyczna należą do grona zachowań normalnych przy pracy z programem. Nic nieprawidłowego zatem nie powinno się stać. To tak jakby ktoś mając włączone automatyczne wycieraczki w aucie, szturchnął manetkę wycieraczek aby przetrzeć szybę niezależnie :). W dniu 21.06.2021 o 12:07, Jakub Sochacki napisał: Czyli jak rozumiem, utwierdza mnie to w przekonaniu, że żadne dublowanie, błędy w stanach i inne tego typu problemy nie powinny mieć miejsca przy ustawieniach które obecnie posiadam>? Tak. Natomiast sam fakt, że synchronizacje stanów są z zasady asynchroniczne i rozłożone pomiędzy kilkoma niezależnymi systemami (Subiekt, Sello, API Allegro, serwis Allegro, płatności w PayU czy Przelewy24) nie gwarantuje, że np. nie dojdzie do zakupu towaru w Allegro i np w sprzedaży stacjonarnej równocześnie, czy nawet z jakimś minimalnym odstępem czasowym - co spowoduje sytuację braku dostępności towaru. Takie sytuacje zawsze są i będą możliwe i będą występować. Trudno to kwalifikować jako błędne dane czy niepoprawne działanie. W dniu 21.06.2021 o 12:07, Jakub Sochacki napisał: Ale proszę jeszcze o wytłumaczenie mi krok po kroku, ( jeśli mogę prosić ) czy na pewno w momencie kiedy produkt obecnie zsychronizowany przez sello ( np ze stanem 1 sztuka ) do allegro, sprzeda się na allegro. To co dzieje są od razu po takiej sprzedaży z tą ofertą na sello? Błędne założenie jest takie, że cokolwiek dzieje się to od razu. Nic się nie dzieje od razu i wszystkie te procesy trwają. Nawet na samym Allegro wyprzedana oferta bywa jeszcze niewidoczna np w zakończonych przez kilka minut. Przy dużych systemach, jak Allegro wszelkie procesy trwają zauważalne dla człowieka chwile. Generalnie natomiast przykładowy scenariusz wygląda tak: Kupujący kupuje ostatnią sztukę w Allegro. Allegro w momencie wyprzedania towaru zamyka ofertę. Po upływie pewnego czasu* pojawia się zamówienie od klienta w Allegro. Jakiś czas później* Sello pyta Allegro czy są nowe transakcje. Allegro API odpowiada... że nie. W Sello nic się nie zmienia. Przy następnej synchronizacji czy to automatycznej czy ręcznej, Sello ponownie pyta Allegro czy są transakcje. Tym razem jest jedna transakcja. Sello odświeża sobie dane aukcji dla tej transakcji i otrzymuje status oferty jako zakończona - ustawia taki status w aukcji w Sello i tym samym aukcja ląduje w zakończonych w Sello. Dalej, Sello dodaje lub aktualizuje klienta na podstawie danych z zamówienia Allegro - tutaj zależnie czy kupujący uzupełnił formularz pozakupowy czy jeszcze nie, Sello odbierze albo dane z formularza albo posłuży się danymi kupującego z serwisu. W końcu dochodzi do zapisu transakcji w Sello i jest ona widoczna już w module transakcji. Po pewnym czasie* synchronizacja z Subiektem zauważa, że jest dodana nowa transakcja ale nie ma do niej jeszcze utworzonego ZK w Subiekcie, a według ustawień w Sello taki ZK z rezerwacją ma być utworzony - a więc Sello wystawia ZK i rezerwuje tę 1 sztukę dostępną w Subiekcie. Po wystawieniu dokumentów Sello pobiera aktualny stan towaru umieszczonego na ZK i dostaje (Stan = 1, Rezerwacja =1, czyli dostępnych=0). Przy zapisywaniu aktualizowanego towaru, Sello sprawdza czy nastąpiła zmiana stanu bądź rezerwacji. W tym wypadku tak. Sprawdza zatem czy są jakieś oferty trwające, w których wystawiony jest ten towar - nie ma, bo ta która była została już zakończona chwilę wcześniej przez Allegro. Natomiast gdyby była jakaś inna oferta z tym towarem (np w innej kategorii) to Sello porówna liczbę dostępnych w tej ofercie (na podstawie danych pobranych do Sello) i wykryje różnicę. W ofercie jest 1 sztuka, w Sello (i Subiekcie) dostępnych jest 0. Powoduje to wygenerowanie zmiany liczby sztuk na 0 a w praktyce zlecenie zakończenia oferty - jeśli konfiguracja tej oferty na to zezwala. Po upływie kolejnej chwili* Sello z automatu albo też poprzez wymuszenie synchronizacji ręcznie wysyła zmiany oczekujące do Allegro i zleca zakończenie tej dodatkowej oferty a dodatkowo ustawia już w ciemno w aukcji w Sello że oferta jest zakończona z odnotacją na liście zmian, że wysłano zlecenie zakończenia. Po krótkiej chwili* Allegro przetwarza zlecenie zakończenia i powoduje ukrycie tej dodatkowej oferty w serwisie. Po około minucie Sello odpytuje serwis czy udało się zakończyć ofertę. Jeśli tak, to adnotacja na liście zmian zmienia się na oferta została zakończona. Jeśli z jakiegoś powodu w Allegro wystąpił błąd przy zamykaniu oferty, to w Sello ta oferta wróci z zakończonych do trwających i przypisany do niej zostanie błąd zwrócony z serwisu podświetlający aukcję na czerwono. Wystawienie dokumentu końcowego w Subiekcie powoduje zdjęcie rezerwacji i pomniejszenie stanu a więc (stan = 0, rezerwacja = 0, dostępne = 0). Ponownie Sello synchronizuje te dane towaru z Subiekta do Sello i proces wygląda podobnie jak od punktu 10. * nie podaję czasów, bo może to być zarówno 100ms jak i pojedyncze sekundy, w szczególnych przypadkach minuty. Wszystko zależy od obciążenia serwisu,czasu wykonania synchronizacji itp. Jeśli w powyższym scenariuszu Sello nie generuje ZK i nie rezerwuje towaru w Subiekcie, to w Subiekcie będzie nadal stan = 1. Taki też stan zostanie pobrany do Sello a w związku z tym, że w Sello już był zapisany stan = 1, to Sello nie podejmie żadnej weryfikacji stanów na aukcjach. To się dzieje tylko jeśli zachodzi zmiana stanu albo rezerwacji. I w takim wypadku wystawienie dokumentu końcowego dopiero spowoduje zmianę stanu w subiekcie na 0, synchronizację tego do Sello, zmianę z 1->0 i wtedy Sello dopiero będzie weryfikować czy są jakieś trwające oferty w których należy zmienić stan lub je zakończyć. Dlatego, jeśli realizacja zamówienia trwa dłuższy czas, a zależy nam na tym aby stany w Allegro były już na etapie zakupu synchronizowane z uwzględnieniem dostępnych towarów to należy używać ZK z rezerwacją. Bywają przypadki, gdy np rezerwacja ma być wykonana tylko jeśli klient już zapłacił, a więc zamówienie w Allegro jest w stanie Gotowa do przetwarzania. Jest też możliwość pomijania rezerwacji towarów jeśli transakcja nie jest w tym stanie, dzięki czemu towar jest rezerwowany najpierw dla tych, którzy zapłacili. A klienci, którzy zwlekają z płatnością nie blokują towarów, które mogły by się sprzedaż szybciej. W dniu 21.06.2021 o 12:07, Jakub Sochacki napisał: i pytanie jak Sello połączy te dwie informacje ( najpierw o sprzedaży ostatniej sztuki ) a potem otrzymaną jeszcze informacje z subiekt że wystawiliśmy na nią paragon i stan zszedł? Sello zawsze rozpatruje ile jest dostępnych w ofercie a ile jest dostępnych w magazynie i podejmuje działanie tylko jeśli coś tu się nie zgadza. Sprzedaż na Allegro automatycznie zmniejsza liczbę dostępnych po stronie oferty Allegro, wystawienie dokumentu w Subiekcie zmniejsza liczbę dostępnych na magazynie i tylko ta zmiana uruchamia proces porównywania dostępnych - bo o to głównie chodzi aby w Allegro zmienić liczbę dostępnych sztuk po jakiejś ingerencji w stan towaru w Subiekcie, ale niezależnie od sprzedaży w Allegro - bo tam to się dzieje automatycznie i zmiany postępują w obu systemach, więc porównanie daje różnicę 0. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku W dniu 21.06.2021 o 13:23, Jakub Sochacki napisał: Dodatkowo potrzebowałbym zrozumieć, dlaczego proces logowania do aplikacji Sello, wygląda u mnie dość dziwnie, najpierw dostaję informacje o nieprowidłowej bazie, potem pojawiają mi się inne bazy do wyboru. czy da sięto jakoś uporządkować, aby procedura otwierania programu była bardzo prosta, ( prawidłowa ) Zapewne dane uruchomieniowe zapisane w pliku konfiguracyjnym c:\ProgramData\InsERT\Sello\Sello.xml w sekcji <startup> wskazują na nieprawidłową bazę, serwer, lub podane tam dane logowania do serwera są niepoprawne. Można ten plik wyedytować w notatniku i wpisać tam odpowiednie dane. Wtedy Sello będzie startować od razu, bez zbędnych pytań. Chyba, że nie wszystkie dane zostaną w pliku podane. 1 Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 13 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Panie Bartoszu, jeszcze mam pytanie ponieważ mam wrażenie że ciągle nie działa prawidłowo automatyczne ponownie aktywowanie aukcji gdy stan produktu znów zwiększy się powyżej zera. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Zabrakło pytania? Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 14 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Dlaczego zakończone z powodu sprzedaży produktu, oferty Allegro, nadal nie wznawiają się, gdy produkt ten ponownie pojawił się w subiekcie ( mimo instalacji nowej wersji oprogramowania? ) Na wysłanym zdjęciu widać aukcje zakończone, które mają dodaną ilość, a mimo tego nie wznawiają się automatycznie, Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 15 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku To zależy w którym momencie w aukcji zostało włączone pilnowanie stanów: przed, czy po zmianie stanu na 1. Zmiany w aukcjach są generowane tylko przy zmianie stanu w towarze. Jeśli w towarze nie było zmiany po włączeniu funkcji pilnowania stanów w aukcji, to zmiana typu wznowienie się nie wygeneruje sama. Jak było w tym przypadku to nie wiem. Ale można w takiej sytuacji zaznaczyć towary/aukcje i wybrać opcje przeliczenia stanów z menu kontekstowego myszy. Powoduje to ręczne wywołanie tego przeliczenia. Druga sprawa, że jest już nowsza wersja Sello dostępna, w której były również drobne poprawki mechanizmu wznawiania. Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 15 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku (edytowane) Panie Bartoszu ( @Bartosz Rosa ), bardzo przepraszam, okazuje się że w wysłanym przeze mnie PrintScreenie, Tabela podaje informacje "ilość na aukcji" 1, jednakże w rzeczywistości w subiekcie tego produktu nie ma. Nie rozumiem po prostu czym są oferty w zaznaczonej na zielono lategorii "zmiany oczekujące wysłane poprawnie " na co w takim razie te zmiany tu czekają? Edytowane 15 Lipca 2021 przez Jakub Sochacki Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Filtr ten odnosi się do kolumny S (po lewej stronie) i pozwala wyfiltrować oferty, w których były przeprowadzane jakiekolwiek zmiany (dolna zakładka ZMIANY). Jeśli jest tam jakaś zmiana oczekująca bądź nieudana to w tym filtrze można również to wybrać. Natomiast nie ma to bezpośredniego związku z tym czy oferta jest trwająca czy nie. Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 26 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku (edytowane) Mam także pytanie o korzystanie ze stanów magazynowych na 2 magazynie Czy w przypadku mojej synchronizacji ( kiedy nie mam ustawionych automatycznego dodawania ZK do subiekta ani innych " przypięć " do programu, mogę także korzystać z tej opcji bez obaw? Po prostu w momencie zamówienia, muszę samodzielnie skompletować zamówienie? Edytowane 26 Lipca 2021 przez Jakub Sochacki Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Tak. Dołączenie dodatkowe magazynu powoduje tylko i wyłącznie sumowanie stanów pobieranych z Subiekta do towaru Sello. Dalej mechanizmy aktualizacji stanów w Allegro działają zupełnie tak samo jak wcześniej. Swoją drogą to zamówienia i tak zawsze wystawiane są w jednym głównym magazynie. Do pełnej automatyzacji musielibyśmy zaimplementować kilka różnych strategii rozwiązywania problemów typu: w którym magazynie wystawić dokument, od czego to powinno zależeć? co jeśli na danym magazynie nie ma stanu a jest na innym co jeśli w żadnym magazynie nie ma tyle towaru ile trzeba zarezerwować Zapewne każda firma miała by tutaj jakieś swoje procedury co i jak w takim przypadku zrobić. Nad rozwiązaniem tego typu problemów pochylimy się za jakiś czas, na pewno po konsultacjach z Wami. Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 27 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Mam jeszcze pytanie odnośnie stale pojawiąjącej się listy kilkudziesięciu błędów, któe non stop wyskakują, i mimo wyczyszczenia ich, nie da się ich pozbyć, Czy da się jakoś te produkty odaktywnić, aby nie robiły bałaganu w alertach. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 28 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku W Ustawienia ==> Parametry ==> Zewnętrzny system sprzedaży => zakładka TOWARY Najlepiej skorzystać z funkcji Usuń błędne powiązania, co spowoduje odwiązanie towaru Sello, które mają przypięty nieistniejący już towar z Subiekta. Druga, starsza opcja, jeśli ktoś z jakiegoś powodu nie chce usuwać tych powiązań, można odznaczyć drugi chekcbox Przy synchronizacji stanu magazynowego i ceny ostrzegaj... Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 28 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Udało się chyba usunąć żółte alerty, ale w śród obecnych alertów wyskoczyło mi coś takiego: Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Czy po restarcie komputera taki problem również się powtarza w kolejnych synchronizacjach? Wygląda to na jakieś zakleszczenie się kilku uruchomionych procesów Sello/Subiekta/rozwiązania własnego na dostępie do danych. Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 4 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Panie Bartoszu będę to obserwować, Mam jeszcze jedno pytanie. Gdy aukcja zostaną prawidłowo wysłana i aktywowana w Allegro, czy w przypadku zmiany opisu produktu w Subiekt, te dane także zostaną uzupełnione w aukcji Allegro, czy trzeba to zrobić ręcznie, ponieważ nie ma takiej możliwości? Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 4 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Dodatkowy błąd, Panie Bartoszu, przy pewnej grupie produktów w trakcie jej wystawiania z szablonu, ( szacunkowo jestem w stanie ją zawęzić do 10 pozycji ) SELLO wyrzuca taki błąd, po czym wyłącza się. Zupełnie nie wiem czemu tak się dzieje, i nie jestem przez to w stanie wystawić kilku produktów. Takie zdarzenie widzę pierwszy raz, ale dokonywałem kilku prób na tej grupie produktów, i za każdym razem w tym miejscu przy tych kilku produktach wyrzuca błąd. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 5 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku 20 godzin temu, Jakub Sochacki napisał: czy w przypadku zmiany opisu produktu w Subiekt, te dane także zostaną uzupełnione w aukcji Allegro, czy trzeba to zrobić ręcznie, ponieważ nie ma takiej możliwości? Automatycznie mogą być są tylko stany oraz wznowienie/zakończenie ofert. Jeśli jakieś inne dane mają zostać zmienione należy posłużyć się oknem zmian zbiorczych dla ofert trwających - np można w ten sposób ponownie wygenerować opis dla ofert, jeśli uległ on zmianie w towarze Subiekta bądź Sello. Spowoduje to wtedy umieszczenie na liście zmian w ofercie oczekującej zmiany dotyczącej np opisu - należy ją wysłać ręcznie przez Wyślij/Odbierz ==> Serwisy aukcyjne ==> Wyślij bądź też zostanie ona wysłana automatycznie, jeśli jest włączona synchronizacja automatyczna. 14 godzin temu, Jakub Sochacki napisał: SELLO wyrzuca taki błąd, po czym wyłącza się. W przypadku gdy program nieoczekiwanie się zamknie proszę podesłać do nas pliki DMP, które generowane są przy takiej okazji: Spoiler W przypadku nieoczekiwanego zamknięcia programu, tworzony jest zrzut pamięci, który w większości przypadków umożliwia odtworzenie u nas miejsca w którym wystąpił problem i jego poprawienie. Zrzut pamięci w postaci pliku o nazwie Sello_rok_miesiąc_dzień_godzina_minuta_sekunda.dmp zapisywany jest w folderze: C:\Users\<Nazwa_konta>\AppData\Roaming\InsERT Sello\ Plik, lub pliki wskazujące na odpowiednią datę wystąpienia problemu należy przesłać do nas na adres sello@insert.com.pl wraz z krótkim opisem kiedy ten błąd występuje, numerem wersji Sello, ewentualnie linkiem do forum gdzie opisany jest problem. Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku (edytowane) Panie Bartoszu, @Bartosz Rosa pytanie techniczne. Przez przypadek moja koleżanka zmieniła cenę zsynchronizowanego prawidłowo produktu ręcznie z poziomu allegro. ( ponieważ zauważyła że ceny na allegro są niezmienione z nowymi cennikami jakie wdrażaliśmy ) Co w takiej sytuacji się dzieje? Czy taka integracja "uszkodzi się" i nie będzie już działać prawidłowo? Czy jest to dozwolone takie ręczne napisanie ceny? Oraz wytłumaczenie czemu tak się stało: Nie wiem czemu ale zmiany cenowe w żadnej sposób nie zaktualizowały się w wielu grupach towarów w Sello i na Allegro. Przy towarach nie widnieje nawet żaden znacznik z oczekującą zmianą ceny do wykonania. Produkty po prostu świecą się na zielono i zawierają stare ceny, podczas gdy w subiekt już ponad tydzień temu zmiany cen zostały wprowadzone. Co mogłem przeoczyć w ustawieniu Sello iż podstawowa funkcja jaką jest utrzymanie aktualnych cen nie działa. Jak mogę naprawić problem i przywrócić automatyczne aktualizowanie cen produktów zgodnie ze cenami w subiekt? Przy czym załączam poniższy załącznik gdzie pokazuję iż zaznaczając wybrany produkt i klikając ręcznie " aktualizuj cenę z kartoteki towarów", cena faktycznie aktualizuje się dla tego produktu bez trudu. Edytowane 24 Sierpnia 2021 przez Jakub Sochacki Cytuj Link to postu
Leszek M 35 Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Zmiana ceny w Subiekcie i synchronizacja z Subiektem nie zmienia ceny na aukcjach, jedynie modyfikuje cenę w kartotece towaru w Sello.Do zmiany ceny na aukcjach służy właśnie opcja "Aktualizuj cenę z kartoteki towarów". Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 25 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku @Bartosz Rosa Panie Bartoszu, Panie Leszku. Czy mam rozumieć że tak istotna sprawa jak automatyzacja aktualizacji cen z cenami w subiekt jest nie możliwa do ustawienia w sello? Dziennie zmienia nam się wiele produktów, jest mi ciężko uwierzyć że takiej funkcji nie ma. A podstawą jest utrzymanie aktualnej oferty na allegro. Czy pracujecie Państwo nad taką opcją. Jak w takim razie można poradzić sobie z tym obecnie? Cytuj Link to postu
Leszek M 35 Napisano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Z mojego doświadczenia z kontaktów z naszymi użytkownikami taka automatyczna zmiana ceny moim zdaniem może być niebezpieczna. Miedzy innymi dlatego,że nie wszyscy używają zdefiniowanych poziomów cen dla Allegro , a nawet nie mają świadomości z których cena korzystają (ktoś kiedyś to ustawił i nawet nie wiadomo gdzie w programie). Nie zawsze intencją zmiany ceny w Subiekcie jest zmiana ceny na aukcjach trawiących, ale jest związana z np. chwilowa promocja czy też jest to konieczność chwili ( bez świadomości konsekwencji zmian takiej ceny). Oczywiście zdaję sobie sprawę ,że zawsze istnieje szkoła "otwocka i falenicka" w której jedni użytkownicy chcieliby takiej zamiany, a inni nie. Jak napisałem to moje zdanie. Na wypowiedź Bartka musimy poczekać do następnego tygodnia, bo aktualnie nie ma go w firmie. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku W dniu 23.08.2021 o 17:33, Jakub Sochacki napisał: Co w takiej sytuacji się dzieje? Czy taka integracja "uszkodzi się" i nie będzie już działać prawidłowo? Czy jest to dozwolone takie ręczne napisanie ceny? Zmiany w ofertach Allegro można wprowadzać spoza Sello, ale należy pamiętać, żeby po wprowadzeniu takich zmian pobrać je do Sello - im szybciej tym lepiej. Stary mechanizm aktualizacji ofert w Sello działał w taki sposób, że prócz punktowych zmian jak zmiana stanu, ceny, czy jakiegoś parametru, do Allegro przesyłane były pełne dane oferty - więc jeśli w Sello były te dane stare (sprzed zmiany dokonanej np przez serwis Allegro) to dane takie zostały nadpisywane tymi z Sello. W jednej z ostatnich wersji wprowadziliśmy nowy mechanizm aktualizacji jaki udostępniło Allegro, który działa już bardziej punktowo - nie wymaga posiadania w Sello najświeższych danych, ale mimo wszystko lepiej mieć te dane świeże, chociażby ze względu na to co wyświetla się na listach aukcji w kolumnach. Możliwości automatyczne zmiany cen nie ma ale planujemy rozwiązanie, które będzie umożliwiać pełną automatyzację, również zmian cen. Cytuj Link to postu
Jakub Sochacki 2 Napisano 9 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku @Bartosz Rosa Panie Bartoszu, mam pytanie omyłkowo zakończyłem kilka aukcjina allegro ( ręcznie od strony allegro ) Aukcje były zsynchronizowane i wystawione przez sello. co w takiej sytuacji dzieje się z aukcją, czy mogę ją ponownie aktywować? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 770 Napisano 10 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2021 w Informacja o błędnym formacie ceny - dziwne przeliczenie cen produku Jeśli odbierane są cyklicznie bądź ręcznie dane o ofertach trwających to oferty takie w Sello przeskoczą z trwających do zakończonych. Można je stamtąd aktywować za pomocą funkcji Zaplanuj wznowienie. Na zaznaczonych ofertach pojawi się nowa zmiana oczekująca na wysłanie Aktywowanie oferty Którą można następnie ręcznie wysłać przez Wyślij/Odbierz ==> serwisy aukcyjne ==> Wyślij -> Zmiany oczekujące dla X aukcji, lub też wyślą się one same jeśli tak skonfigurowane jest wysyłanie automatyczne zmian w ofertach. W ten sposób można wznowić oferty zakończone nie dalej niż 2 miesiące. Po tym czasie trafiają one w Allegro do archiwum i nie da się ich już wznowić. Wtedy z Sello należy wybrać opcję Wystaw ponownie, która utworzy kopię aukcji i wystawi ją jako nowa oferta w Allegro pod innym numerem. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.