Bogdan Biela 0 Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta Witam, Jak przeprowadzić zwrot zaliczki do klienta wraz z korektą dokumentu? Faktura zaliczkowa jest w USD jednakże klient chce przeprowadzić split payment i VAT zapłacić w PLN na osobne konto. Muszę zwrócić płatność w USD i wystawić dokument korygujący fa zaliczkową Link to postu
Daniel Kozłowski 1 171 Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta Proszę doprecyzować co stanowi problem. Polecam też lekturę wątku, który być może rozwieje wątpliwości: Link to postu
Bogdan Biela 0 Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta Problem jest trochę inny - klient zapłacił zaliczkę ale całość w USD i nie miał możliwości dokonać split payment na tym rachunku. Chcemy mu oddać całą zaliczkę i ponownie poczekać na przelew USD ale tym razem netto i VAT w pln na konto firmowe konto Vat. Muszę wystawić korektę do zwrotu środków i nie mogę tego zrobić w systemie a VAT został zaksięgowany i nie mogę anulować transakcji. System nie puszcza mi korekty do zaliczki. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 171 Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta 5 godzin temu, Bogdan Biela napisał: System nie puszcza mi korekty do zaliczki. W dniu 17.02.2021 o 12:57, Daniel Kozłowski napisał: Proszę doprecyzować co stanowi problem. Link to postu
Bogdan Biela 0 Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta Jak przygotować korektę do zaliczki (zwrot zaliczki w usd) Link to postu
Andrzej Kubik 1 098 Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta OMG! Proszę pozwolić sobie pomóc! Naprawdę wyświetla się napis "nie puszczę!"? No chyba nie. Więc proszę opisać to bez własnych dodatków, tylko jak krowie na polu:Zaznaczam tu, klikam tam i dostaję komunikat xxxx.Tylko zamiast "tu", "tam" oraz "xxxx" proszę wpisać dokładną informację, bez własnych dodatków. Link to postu
Bogdan Biela 0 Napisano 19 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta Oczywiście: 1.Wystawiłem zamówienie od klienta na xx USD. 2.Klient dokonał wpłaty umówionej kwoty zaliczki w USD (ale nie ma możliwości wystawienia faktury zaliczkowej w USD i VAT w PLN - ponieważ zostaje to tylko wyliczone wg tabeli NBP) 3.Wystawiona była faktura zaliczkowa na wpłatę brutto w USD 4.Klient chce dokonać split payment ale nie może dopłacić w PLN VAT na konto bo nie ma takiej opcji w subiekcie. 5.Muszę zwrócić całą zaliczkę w USD brutto 6.Muszę wystawić fa Korektę do zaliczki 7.Przy próbie wystawienia korekty do zaliczki system cytuję "Subiekt GT! Faktury zaliczkowe cząstkowe nie mogą być korygowane"(to nazywam, że system mi nie puszcza) 8.Nie mogę anulować fa bo mamy zaksięgowaną zaliczkę. 9.Zwróciliśmy zaliczkę klientowi. 10.Nie mam jak wystawić fa korekty. 11.Klient wpłaca mi dzisiaj zaliczkę ponownie - kwotę netto USD i VAT PLN - fakturę zaliczkową muszę wystawić w Excellu. Link to postu
Andrzej Kubik 1 098 Napisano 19 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2021 w Zwrot zaliczki do klienta No i od razu inaczej. Wystawił Pan fakturę zaliczkową (tzw "starą") do zamówienia od klienta (ZK). Proszę więcej tego nie robić Najlepiej wyłączyć w konfiguracji faktur VAT zaliczkowych wystawianie do zwykłego zamówienia. Proszę używać zamówień zaliczkowych. Teraz zostały 3 drogi: wystawić korektę "ręcznie" poza Subiektem usunąć FSzal, skonwertowac ZK do ZKzal, wystawić FSzalc z tym samym numerem jaki miała usunięta f-ra (uwaga: mogą być różnice groszowe!) i wystawić korektę wystawić FS końcową i do niej korektę Link to postu
Dariusz Kolawa 1 Napisano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2021 w Zwrot zaliczki do klienta W dniu 19.02.2021 o 09:20, Andrzej Kubik napisał: usunąć FSzal, skonwertowac ZK do ZKzal, wystawić FSzalc z tym samym numerem jaki miała usunięta f-ra (uwaga: mogą być różnice groszowe!) i wystawić korektę Subiekt GT v. 1.66 SP4 HF1 Próba wystawienia korekty kończy się komunikatem "Należy podać przyczynę korekty dla wszystkich korygowanych pozycji" a pole z pozycjami jest szare i niestety nic nie można wybrać. Co w takim przypadku? Link to postu
Jacek Izydorczyk 1 337 Napisano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2021 w Zwrot zaliczki do klienta 26 minut temu, Dariusz Kolawa napisał: Co w takim przypadku? Można skorzystać z linku "Przyczyna korekty" nad tabelą z pozycjami. 1 Link to postu
Kamil Goleń 115 Napisano 8 Września 2021 Udostępnij Napisano 8 Września 2021 w Zwrot zaliczki do klienta W dniu 26.08.2021 o 09:17, Jacek Izydorczyk napisał: W dniu 26.08.2021 o 08:48, Dariusz Kolawa napisał: Co w takim przypadku? Można skorzystać z linku "Przyczyna korekty" nad tabelą z pozycjami. Bardzo dziękuję za odpowiedź! Link to postu
Polecane posty