Skocz do zawartości

Sello 1.8.2 - problem z odbiorem wiadomośći

Polecane posty

Hosting płatny więc wymagać mogę...poza tym mam pytanie do obsługi sello na jakiej zasadzie są teraz pobierane wiadomości ?

 

 

 

Dostałem odpowiedź od AZ.PL

Szanowni Państwo,

informujemy o wprowadzeniu zabezpieczenia w zakresie częstotliwości

pobierania poczty e-mail na serwerach hostingowych AZ.pl. Niniejsze

zabezpieczenie zostało wprowadzone w celu zapewnienia stabilnego działania

usług.

Prosimy o dopasowanie w Państwa programach pocztowych częstotliwości

pobierania poczty nie częściej niż 5 połączenie na minutę dla konta

e-mail.

 

Czy to oznacza że Sello przy każdej wiadomości nawiązuje nowe połączenie ?

 

Proszę o wyjaśnienie co ewentualnie zmienić oczywiście poza hostingiem ? ;)

Link to postu

Przetestowałem przed chwila swoją pocztę podpinając ją pod Thunderbirda i pobiera wszystkie wiadomości bez problemu.

Natomiast po wprowadzeniu ograniczeń 5 połączeń w ciągu minuty przez hostingodawcę az.pl - w sello od dnia dzisiejszego mogę pobrać 5 wiadomości.

 

z tego wynika, że Sello, przy każdej wiadomości nawiązuje nowe połączenie i to być może jest problemem u innych,

 

Poproszę o szybką weryfikację problemu.

Link to postu

Wersja Sello 1.8.4 zainstalowana. Transakcje się pobierają, czyli praktycznie wszystko ok. Występuje jednak sporadyczny problem z wysyłaniem oraz odbieraniem wiadomości przez Sello. Sam program Sello nie raportuje problemu jednak NIS wyświetla co jakiś czas informację o zerwaniu połączenia z serwerem wiadomości:

 

"Nie można wysłać wiadomości e-mail, ponieważ połączenie z serwerem pocztowym zostało przerwane."

 

Jak rozumiem temat jest już znany wnioskując po wątku:

http://forum.sello.pl/index.php?topic=4901.0

 

Z niecierpliwością czekam na rozwiązanie problemu,

Rogul

Link to postu

JA WYBRNĄŁEM W TEN SPOSÓB

NA JEDNYM KOMPIE TAM GDZIE JEST POSTAWIONY SERWER SELLO MAM ZAINSTALOWANĄ WERSJĘ 1.8.4

TRANSAKCJE SĄ NORMALNIE POBIERANE. NA DRUGIM WERSJĘ 1.8.1 I Z TEGO POBIERA MI WIADOMOŚCI WSZYSTKO W MIARĘ DZIAŁA.

ALE OCZEKUJĘ CAŁKOWITEJ NORMALNOŚCI.

DZISIAJ ZAUWAŻYŁEM ŻE PRZY TAKIM ROZWIĄZANIU JEDNAK WSZYSTKIE WIADOMOŚCI NIE DOCHODZĄ CZEŚĆ GINIE W ETERZE.

Link to postu

Właśnie te ginące wiadomości miała poprawić wersja 1.8.2. Został zaktualizowany cały moduł komunikacji z serwerem pocztowym. Jesteśmy aktualnie na etapie diagnozowania problemu z błędem (null), jednak nie udaje nam się powtórzyć tego błędu. Prawdopodobnie jest to kwestia środowiska w którym uruchamiane jest Sello.

 

Prosiłbym zatem o sprawdzenie czy błąd ten wywołuje np firewall, lub program antywirusowy.

Link to postu

U mnie po wyłączeniu firewalla problem nie zniknął. Antywirusa raczej nie powinien tutaj przeszkadzać w ściąganiu maili i wybieraniu które powinny dotrzeć a które nie, szczególnie że nie docierają te najważniejsze od allegro i skoro na Thunderbirda przychodzą to tutaj też powinny. I tak jak mówię problem pojawił się dopiero w wersji 1.8.2 a w poprzedniej wszystko idealnie chodziło więc coś w tej wersji musiało zostać namieszane, szczególnie dziwi mnie fakt iż wraz z wypuszczeniem tej wersji zostało podane że miało się poprawić ściąganie maili a tylko się pogorszyło. Ehh nic nam nie pozostaje tylko czekać na rozwiązanie problemu. 

Link to postu

Niestety jak do tej pory nie udało nam się powtórzyć błędu (null) przy pobieraniu wiadomości. Najprawdopodobniej jest to jakiś błąd przy podpinaniu aukcji do wiadomości e-mail. Bardzo proszę o jakieś dodatkowe informacje o tym błędzie od osób, u których on występuje, a w szczególności interesują mnie odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Czy błąd występuje także po wybraniu menu Wyślij/Odbierz->Wiadomości pocztowe->Odbierz (samo odbieranie maili)?

2. Jak wygląda dokładnie ten błąd (null)? Czy jest to tylko jeden błąd w raporcie, czy wiele błędów? czy występuje zawsze dla tych samych wiadomości, czy losowo? Prosiłbym o screeny z raportu z pokazanymi błędami.

3. Czy w Sello są pobrane aukcje, do których wiadomość powinna się podpiąć>? Jeśli tak, to proszę spróbować najpierw pobrać najnowsze wiadomości, a dopiero potem aukcje.

4. To samo, co w pkt. 3, tylko z transakcjami.

 

Przed sprawdzeniem tego najlepiej tymczasowo wyłączyć automatyczne wysyłanie i pobieranie danych w zakładce Administracja->Parametry wysyłania i odbierania->wszystko na "nie synchronizuj automatycznie".

Mam nadzieję, że dzięki waszej pomocy uda się znaleźć błąd.

Jeśli nie, to w najbliższej wersji BETA będzie trochę poprawione raportowanie błędów przy pobieraniu wiadomości i mam nadzieję, że dzięki temu komunikaty będą mówiły coś więcej, niż tylko null:)

Link to postu

I jeszcze prośba do osób, które mają problem ze zbyt małą liczbą pobierających się wiadomości. Ktoś pisał, że pobiera mu się najwyżej 5, albo 2 itp. Jak rozumiem chodzi o to, że klikacie Wyślij/Odbierz->Wiadomości pocztowe->Odbierz i pobiera się kilka wiadomości. Potem przy następnym pobraniu pobiera się kolejne kilka itd., podczas gdy powinny sie pobrać od razu wszystkie.

Oczywiście Sello nie łączy się od nowa z serwerem wiadomości przy pobraniu każdego e-maila, ale może faktycznie u niektórych tak się dzieje.

Jeśli tak, to zainstalujcie program Microsoft Network Monitor ze strony http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=4865. Słuzy on do rejestrowania ruchu sieciowego. Po instalacji trzeba wykonać następujące kroki:

1. Uruchomić Sello

2. Uruchomić Microsoft Network Monitor

3. Kliknąć New Capture

4. W okienku Display Filter wpisać 'ProcessName=="Sello.exe" and ProtocolName=="POP3"' (oczywiście bez zewnętrznych pojedynczych cudzysłowów (')).

5. W tym samym okineku kliknąć Apply

6. Kliknąć Start (rozpocznie się rejestrowanie)

7. Następnie w Sello wybrać Wyślij/Odbierz->Wiadomości pocztowe->Odbierz i poczekać na zakończenie pobierania.

8. Wrócić do Microsoft Network Monitor

9. Kliknąć Stop

Wybrać File->Save As..

10. W sekcji Frame selection wybrać opcję Displayed frames.

11. Zapisać plik

12. Wysłać go na sello@insert.com.pl

 

Dość długa instrukcja, ale mam nadzieję, że dość jasno napisana.

Od razu wspomnę, że w przesyłanym pliku nie będzie żadnych informacji poza tymi wymienianymi przez Sello z serwerami poczty (po to jest właśnie filtr). Będą one użyte tylko do diagnozowania przez nas i do niczego więcej. Na pewno nigdzie też nie wyciekną.

Link to postu

I jeszcze prośba do osób, które mają problem ze zbyt małą liczbą pobierających się wiadomości. Ktoś pisał, że pobiera mu się najwyżej 5, albo 2 itp. Jak rozumiem chodzi o to, że klikacie Wyślij/Odbierz->Wiadomości pocztowe->Odbierz i pobiera się kilka wiadomości. Potem przy następnym pobraniu pobiera się kolejne kilka itd., podczas gdy powinny sie pobrać od razu wszystkie.

Oczywiście Sello nie łączy się od nowa z serwerem wiadomości przy pobraniu każdego e-maila, ale może faktycznie u niektórych tak się dzieje.

Jeśli tak, to zainstalujcie program Microsoft Network Monitor ze strony http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=4865. Słuzy on do rejestrowania ruchu sieciowego. Po instalacji trzeba wykonać następujące kroki:

1. Uruchomić Sello

2. Uruchomić Microsoft Network Monitor

3. Kliknąć New Capture

4. W okienku Display Filter wpisać 'ProcessName=="Sello.exe" and ProtocolName=="POP3"' (oczywiście bez zewnętrznych pojedynczych cudzysłowów (')).

5. W tym samym okineku kliknąć Apply

6. Kliknąć Start (rozpocznie się rejestrowanie)

7. Następnie w Sello wybrać Wyślij/Odbierz->Wiadomości pocztowe->Odbierz i poczekać na zakończenie pobierania.

8. Wrócić do Microsoft Network Monitor

9. Kliknąć Stop

Wybrać File->Save As..

10. W sekcji Frame selection wybrać opcję Displayed frames.

11. Zapisać plik

12. Wysłać go na sello@insert.com.pl

 

Dość długa instrukcja, ale mam nadzieję, że dość jasno napisana.

Od razu wspomnę, że w przesyłanym pliku nie będzie żadnych informacji poza tymi wymienianymi przez Sello z serwerami poczty (po to jest właśnie filtr). Będą one użyte tylko do diagnozowania przez nas i do niczego więcej. Na pewno nigdzie też nie wyciekną.

 

WOW jestem wybrańcem bo u mnie do każdej wiadomości sello nawiązuje nowe połączenie.

 

Oczywiście raport wysłałem, więc czekam na szybkie rozwiązanie sprawy, bo praca na jednym stanowisku robi się uciążliwa.

Link to postu

problem zlokalizowany, u mnie pobiera max. 5 wiadomości, ponieważ w konfiguracji SELLO mamy odznaczone "Pozostawiaj wiadomości na serwerze" (wg. Network monitor, Sello rozłącza się po wykasowaniu wiadomości z serwera, a następnie nawiązuje nowe przy kolejnej wiadomości i tak w kółko, aż wszystkie wiadomości się pobiorą).

 

Przy zaznaczeniu "Pozostawiaj wiadomości na serwerze", Sello pobiera wszystkie wiadomości.

 

P.S. zmieńcie lub zatrudnijcie nowych testerów  ::)

Link to postu

Dzięki wielkie Alwin:). To właśnie był problem. Jest już rozwiązany, ale poprawka nie wejdzie już niestety do wersji beta. Na pewno będzie w wersji ostatecznej 1.9. Tymczasowym rozwiązaniem jest zaznaczenie w ustawieniach konta opcji Pozostawiaj wiadomości na serwerze.

 

Pozostaje jeszcze problem z błędem null. Jeśli ktoś ma z nim problem, to niech zainstaluje wersję beta. Być może wtedy komunikat o błędzie będzie mówił coś więcej.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...