Skocz do zawartości

Stany zewnętrzne/dropshipping/On Demand/Integracja z Hurtownią

Polecane posty

Jakkolwiek to nazwać, zastanawiamy się jak tutaj najsensowniej zorganizować obsługę stanów zewnętrznych w Subiekcie Nexo Pro.

Pomysłem jest tutaj oczywiście stworzenie osobnego, wirtualnego magazynu i aktualizować jego stany dwa razy na tydzień/codziennie "sztucznymi" dokumentami.
Pytanie, czy tego typu rozwiązanie nie stworzy jakichś problemów w kwestii ewidencji dokumentów?

 

Może ktoś już temat przerabiał i ma sensowne rozwiązanie?

 

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie. :)
 

Link to postu

Nie do końca.

Chcielibyśmy to aktualizować dwa razy na tydzień mniej więcej?

Stany magazynowe są ważne - bo mogłyby być zaczytywane do platformy B2B.

 

Chodzi o sytuacje, w której sami danego towaru mamy na stanie małą ilość lub nawet brak - ale handlujemy tym towarem "on demand", bo możemy sprowadzać od producenta z bardzo krótkim czasem dostarczenia, a ich magazyny są obfite.

Potrzebujemy jednak dodać ten towar "na stan" - bo inaczej klient na B2B będzie widział 0, i nic nie zamówi. :)

Link to postu

No zapewne wasz dostawca, udostępnia wam stany w jakiś elektroniczny, czytelny dla programów sposób? Jeśli tak, to można je Sobie odczytać, a następnie za pomocą Sfery (interfejs programistyczny NEXO, dla wersji PRO), wykonać to bez użycia rąk człowieka. A jak dostawca ma jakieś API, to taka czynność może się odbywać automatycznie w harmonogramie zadań, np. w nocy.

No chyba, ze to jest jakieś 20 pozycji, które "Pani Krysia", przeklepie z Excela, raz na tydzień, to nie ma sensu się w to bawić :)

Link to postu
Godzinę temu, Jakub Jakowicki napisał:

Pytanie, czy tego typu rozwiązanie nie stworzy jakichś problemów w kwestii ewidencji dokumentów?

To zależy od implementacji tego rozwiązania, jeśli zostanie zrealizowane sferycznie to z założenia nie będzie problemów, w innym przypadku problemy będą możliwe (wątek dotyczy GT, ale jest to pełna analogia do nexo: https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/70098-ostrzeżenie-przed-dodatkami-do-insert-gt-zapisującymi-dane-bezpośrednio-do-bazy-danych/

 

Godzinę temu, Jakub Jakowicki napisał:

Może ktoś już temat przerabiał i ma sensowne rozwiązanie?

No nie Pan pierwszy integruje się z zewnętrznymi hurtowniami, ze względu na wykorzystanie tych danych w innych systemach umieszcza się je w stanach magazynowych innych magazynów, ze względów wydajnościowych takie aktualizacje wykonuje się bezpośrednio na bazie danych (trzeba widzieć co się robi), Pana jak użytkownika powinien interesować oczekiwany efekt.

 

14 minut temu, Jakub Jakowicki napisał:

Widzę słowa, ale nie rozumiem znaczenia. :D

 

Sferycznie edytować?

Dlatego zawsze warto współpracować z kimś, kto rozumie "znaczenie takich słów" i pomoże uniknąć problemów przy wyborze, wdrożeniu i rozszerzaniu programów. Informacje z e-pomocy: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/4708%2Cinsert-nexo-–-co-to-jest-i-skad-pobrac-sdk-szczegolowa-dokumentacja-techniczna.html

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu
  • 4 miesiące temu...
W dniu 2.12.2022 o 11:17, Daniel Kozłowski napisał:

To zależy od implementacji tego rozwiązania, jeśli zostanie zrealizowane sferycznie to z założenia nie będzie problemów, w innym przypadku problemy będą możliwe (wątek dotyczy GT, ale jest to pełna analogia do nexo: https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/70098-ostrzeżenie-przed-dodatkami-do-insert-gt-zapisującymi-dane-bezpośrednio-do-bazy-danych/

 

No nie Pan pierwszy integruje się z zewnętrznymi hurtowniami, ze względu na wykorzystanie tych danych w innych systemach umieszcza się je w stanach magazynowych innych magazynów, ze względów wydajnościowych takie aktualizacje wykonuje się bezpośrednio na bazie danych (trzeba widzieć co się robi), Pana jak użytkownika powinien interesować oczekiwany efekt.

Hmm... czyli nie należy zapisywać bezpośrednio do bazy, ale w takiej integracji należy zapisywać bezpośrednio do bazy? :-[ I jak odróżnić kogoś kto wie co robi, od tego co nie wie... mam podobny problem, chciałbym testowo wrzucić na sklep stany magazynowe hurtowni... założyłem osobny magazyn ale nie wiem jak uzupełnić go produktami, tak aby później nie mieć problemu z wyzerowaniem stanów (gdy np. w hurtowni się coś wyprzeda). 

 

Teoretycznie można stworzyć 2 magazyn 
Zrobić przychód wewnętrzny w tym magazynie... wystawiać dokumenty tylko z 1 magazynu, wtedy nie stworzy różnych rozrachunków / innych dokumentów dla produktów i nie powinien blokować stanów, gdy hurtownia np. wyprzeda się?

Edytowane przez Jakub Z
Link to postu
2 godziny temu, Jakub Z napisał:

Hmm... czyli nie należy zapisywać bezpośrednio do bazy, ale w takiej integracji należy zapisywać bezpośrednio do bazy?

Proste nie :)

 

Jak mam klienta, który ma 500 produktów i stany zmieniają się raz w tygodniu to nie zapisuje bezpośrednio do bazy, bo nie ma takiej potrzeby, czas wykonania jest akceptowalny przez klienta, rozwiązanie jest w miarę szybkie, czy to dokumenty czy to pola własne czy cokolwiek innego w zależności od potrzeb, nie generuje to problemów i w takich przypadkach nie należy zapisywać bezpośrednio do bazy tylko korzystać z API. 

 

Jak mam klienta, który ma kilkunastu dostawców ponad 1 mln rekordów ze stanami magazynowymi z czego ponad połowa jest aktualizowana co godz. pozostała raz dziennie, każdy pochodzi z innego źródła, to tutaj należy zapisać bezpośrednio do bazy (może inaczej, nie tyle że należy, a bardziej, że nie ma innego wyjścia), przy czym to wcale nie musi być zapis do tabel nexo (ot i jeszcze bardziej się skomplikowało) 

 

Na tak postawione pytanie filozoficzne (... nie należy, należy zapisywać do baz), można by  pewnie opaśną książkę napisać, także poniższe słowa wydają się trafione w pkt. :)

W dniu 2.12.2022 o 10:54, Radomił Ząbik napisał:

Wszystko zależy

 

3 godziny temu, Jakub Z napisał:

I jak odróżnić kogoś kto wie co robi, od tego co nie wie

To też proste, chociaż to podobny paradoks, ten kto wie co robi - pyta, ten co nie wie, robi :) (a potem się dziwi) 

Link to postu
3 godziny temu, Jakub Z napisał:

Zrobić przychód wewnętrzny w tym magazynie... wystawiać dokumenty tylko z 1 magazynu, wtedy nie stworzy różnych rozrachunków / innych dokumentów dla produktów i nie powinien blokować stanów, gdy hurtownia np. wyprzeda się?

O ile Pana hurtowania ma powiedzmy, góra 100 produktów, to mogło by się to sprawdzić, aczkolwiek nie wspominając już o kłopotliwości utrzymania tego i modyfikowania, NEXO drastycznie zwalnia na wielu pozycjach dokumentu, tak gdzieś od 20 zaczyna być to odczuwalne gołym okiem, a co dopiero przy 100, a już nie wspominając o porządnej hurtownik, gdzie integruje się po 30k rekordów. Sfera ma dokładnie to samo.

 

Przy dużych ilościach warto rozważyć zapisywanie na tablicach SQL bezpośrednio, tylko tutaj Partner najlepiej wie, na których, aby nie rozwalić działania samego NEXO. Pola własne, o których wcześniej wspomniałem, są jednym za najbezpieczniejszych rozwiązań. Pan Daniel wspominał, że leci na tablicach StanówMagazynowych, widać ma to już rozgryzione i wie co robi. Ale jak Pan Łukasz wspomniał, można tworzyć własne tabele, a raportem własnym, odpowiednio wszystko w NEXO wyświetlić i pokazać w widoku.

 

Tak naprawdę chyba największą zagadką jest platforma B2B, z której Pan korzysta i integracja, która jej wysyła dane. Co ona potrafi i z czym z NEXO Sobie poradzi. Chyba Pan walczy o te stany w magazynie tylko dlatego, że to jedyna forma przesłania do niej? A może warto rozważyć inną integrację z platformą?

 

Co do tego, czy ktoś wie co robi, czy nie wie, w samym wątku, odezwało się do Pana, kilku partnerów, którzy najwidoczniej wiedzą co robią. I myślę, że nie jednego Pan tutaj znajdzie. Powstrzymałbym się jedynie od samodzielnych zabaw na bazie danych, jak się nie wie co się robi. Czasem trzeba schować dumę w kieszeń, wyciągnąć portfel i poprosić specjalistę. Wierzy mi Pan, na koniec Pan tylko na tym skorzysta.

Link to postu

Witam ponownie ;) 

generalnie hurtownia posiada plik csv. Ja bym go aktualizował po EAN z raz dziennie, może częściej, gdyby okazało się, że jest taka potrzeba. To jest z 300 produktów. 

 

Przetestowaliśmy wewnętrznie, że nasza integracja (Nexo > System sklepu internetowego) ściąga ładnie stany magazynowe z obu magazynów Nexo, więc dla testów chcieliśmy jakoś to wgrać "na szybko" i zobaczyć czy ludzie by kupowali "więcej" gdyby taką im dać możliwość. 

 

Ja generalnie pytam tutaj, ale nie znaczy to, że nie kupię chętnie jakiegoś rozwiązania / nawiąże współpracy ;) jeśli ktoś robi takie rzeczy to zapraszam na prv i może coś tam się dogadamy / może ktoś ma jakieś gotowe rozwiązanie do sprzedania i też fajnie ;) w GT kupowaliśmy różne małe ulepszenia... więc jak ktoś się zna to zapraszam.

 

 

Edytowane przez Jakub Z
Link to postu

Podsumowując: 
- poszukuję sposobu - narzędzia - które pozwoli do "magazynu wirtualnego dla hurtowni" wprowadzać ich stany magazynowe

- realne stany będę wprowadzać do własnego magazynu przyjęciami zewnętrznymi / FV. 

 

Posiadam Sferę. Jedyne co potrzebuję to "stan" z hurtowni który można dowolnie dodawać / zmieniać bez problemów związanaych z wydaniami /przychodami, gdy nagle stany magazynowe są "blokowane" bo gdzieś był rozchód. Chociaż z tego magazynu nie byłoby żadnych transakcji, a jedynie dodaj/odejmij w zależności od stanów hurtowni. 

 

ZNalazłem chyba rozwiązanie które to robi, ale w subskrypcji miesięcznej / rocznej... będę jeszcze szukać jakieś rozwiązania gdzie płaci się raz do czasu potrzeby aktualizacji. Jeśli ktoś taką posiada to zapraszam na prv. Ewentualnie jeśli ktoś może odesłać do wskazówki jak to zrobić bezpiecznie przez sferę, to też byłoby fajnie. 

Link to postu

Update: 
Próbowałem to zrobić przez excela. 

  1. Wchodzę w asortyment w Nexo, filtruję po dostawcy, kopiuję całą listę i eksportuję do excela... 
  2. W excelu robię "powiązanie" i w stan wstawiam ilości z hurtowni. 
  3. Generuje przychód wewnętrzny dla magazynu "dropshippingowego"
  4. Wklejam pozycję z excela listę Nazwa + stan...

 

No i nazwa się kopiuje, ale stan już nie... da się to jakoś zaimportować do Nexo? 

Próbowałem kopiować kolumna po kolumnie, ale z nazwą (produktem) działa ok, ale ilości tak wstawić się nie da... 

 

Jest jakiś sposób importowania dostaw z csv / excela / jakoś? 

 

Niestety nie stać mnie aby płacić za to 1200 zł rocznie... bo tylko takie rozwiązania znalazłem. Ktoś podpowie?

PS Ale irytuje mnie polityka Insert S.A. skoro program umie zaimportować trudniejsze... czyli produkty, to widać, że brak możliwości skopiowania ilości jest celowo zablokowana... widać, że jest to zrobione dla jakichś dziwnych układów z partnerami... i o ile rozumiem że "aby środowisko" żyło, musi mieć na czym zarabiać... ale zgoda na to, aby Partner za jedną funkcję kasował więcej niż Insert za subiekta i gestora łącznie... to wydaje mi się, że jest przegięcie. ;] 

 

Edytowane przez Jakub Z
Gorzkie żale ;)
Link to postu

Zapozna się Pan z tematem Schowka w NEXO, myślę, że pomoże Panu rozwiązać problem, z wczytywanie do programu - jest kilka artykułów, wideo-poradniki od NEXO.

Co do listy danych, to można zawsze pomyśleć o jakimś raporcie, który je poprawnie przygotuje, aby nie było dużo roboty w Excelu.

Co do polityki Insert, to sam Insert skupia się na tym, aby program był stabilny i zgodny z prawem, a zaawansowane tematy zostawia wdrożeniowcom/programistom, którzy dzięki Sferze itp. mogą robić cuda ;)

Edytowane przez Radomił Ząbik
Odnośnie polityki
Link to postu
2 godziny temu, Jakub Z napisał:

Próbowałem kopiować kolumna po kolumnie, ale z nazwą (produktem) działa ok, ale ilości tak wstawić się nie da... 

 

2 godziny temu, Jakub Z napisał:

widać, że jest to zrobione dla jakichś dziwnych układów z partnerami... i o ile rozumiem że "aby środowisko" żyło, musi mieć na czym zarabiać... ale zgoda na to, aby Partner za jedną funkcję kasował więcej niż Insert za subiekta i gestora łącznie... to wydaje mi się, że jest przegięcie. ;] 

Ja bym raczej napisał że w ogóle Pan nie rozumie.

Chciałby Pan zaimportować do Subiekta stany bez dokumentów?

Czyli tak - nie było ruchu towaru, nie było dokumentów, ale zamiast tych 123 sztuk. które mieliśmy przed chwilą na stanie teraz jest tylko 18 szt.

Większość właścicieli firm (szczególnie zatrudniających pracowników) zabiła by Pana łyżką.

 

 

Link to postu
3 godziny temu, Jakub Z napisał:

widać, że jest to zrobione dla jakichś dziwnych układów z partnerami

Nie trzeba być partnerem InsERTu, żeby pisać dodatkowe importy do programów, wiedza jest ogólnie dostępna, są przykłady, wystarczy poczytać, nauczyć się trochę programować, trochę obsługiwać excela, poznać trochę nexo i można pisać samemu, po nakładzie pracy oceni Pan czy kwota jest słuszna czy nie, w innym wypadku bym się nie wypowiadał w takim tonie bo stawia to w złym świetle i InsERT i Partnerów. 

  • Lubię to 1
Link to postu
13 godzin temu, Andrzej Kubik napisał:

 

Ja bym raczej napisał że w ogóle Pan nie rozumie.

Chciałby Pan zaimportować do Subiekta stany bez dokumentów?

Czyli tak - nie było ruchu towaru, nie było dokumentów, ale zamiast tych 123 sztuk. które mieliśmy przed chwilą na stanie teraz jest tylko 18 szt.

Większość właścicieli firm (szczególnie zatrudniających pracowników) zabiła by Pana łyżką.

 

 

Tak, bo pytam o mój konkretny przypadek i wiem jak ma przebiegać wdrożenie (a to rozwiązanie jest "wymyślone" na podstawie kilku wątków i nie uważam, że jest najlepsze, może są lepsze...). 

1. Stany są "wirtualne" - do magazynu wewnętrznego - wirtualnego. 

2. Mają jedynie iść góra / dół. (zgodnie z CSV dostawcy) - zmieniając dostępność na www. 

3. Faktyczne wartości wprowadzane będą PO realnym zakupie w hurtowni przychodami zewnętrznymi, docelowo fakturami i tu będą się tworzyć dokumenty dla rzeczywistego magazynu. 

4. Magazyn "rzeczywisty" miałby wszystkie dokumenty przychodowe / rozchodowe itd., ale Klient sklepu internetowego wiedziałby, że może zamówić 100 sztuk a nie 3... 

5. Powyższe rozwiązanie przyszło mi na myśl czytając kilka tematów. Oczywiście domyślam się, że można zrobić to inaczej np. "polami własnymi", które rozumiem ideę (brak jakichkolwiek powiązań / ruchów / prosta tabela) to wydaje mi się to "brzydkie" (pomysłowe, ale "stany to stany"... ) ale może faktycznie najlepiej tak to rozwiązać...

 

Nie przychodzę tu jako ekspert, tylko klient inserta, który ceni to miejsce jako często pomagające rozwiązać problemy, lub uzyskując dostęp do konkretnych rozwiązań już napisanych, które niekoniecznie są na oficjalnej stronie. Mam pewne dostępy do "sił przerobowych IT" ale inaczej kosztuje plugin / wtyczka / integracja dla 1000 Klientów Insert, a inaczej dedykowane dla mnie... no chyba, ze zacząłbym gotowe rozwiązanie odsprzedawać... ale to nie mój biznes. 

 

12 godzin temu, Łukasz Bącik napisał:

Nie trzeba być partnerem InsERTu, żeby pisać dodatkowe importy do programów, wiedza jest ogólnie dostępna, są przykłady, wystarczy poczytać, nauczyć się trochę programować, trochę obsługiwać excela, poznać trochę nexo i można pisać samemu, po nakładzie pracy oceni Pan czy kwota jest słuszna czy nie, w innym wypadku bym się nie wypowiadał w takim tonie bo stawia to w złym świetle i InsERT i Partnerów. 

Ja wiem, że to jest ogrom pracy (z doskoku). Szczególnie wdrożenie się w InsERT / bazę danych / tabele itd. dlatego piszę na forum InsERT do osób, którzy tworzą takie rzeczy nie dla 1 Klienta ale 100, 200, czy ilu można pozyskać. W tym i paru innych wątkach pojawiło się kilkunastu / dziesięciu pytających o podobny problem i zawsze kończyło się to "że partner może napisać". Ja w tym wątku widzę X partnerów i podejrzewam, że kilku ma coś podobnego w portfolio, albo wie, że zajmie mu to X h a temat się powtarza i można zaproponować gotowe rozwiazanie. Ja i kolega wyżej zaprosiliśmy na PW jeżeli regulamin forum tego zabrania... ale nikt się nie pojawił (może tylko u mnie). Pewnie obaj po 300-400 zł byśmy mogli za to zapłacić i za X miesięcy wrócić po aktualizację / lub inne rozwiązania... bo przecież co rusz się człowiek odbija od braku kropki nad I" w czymś co próbuje zrobić... 

 

Nie oczekuję dożywotniej licencji, ale też nie stać mnie aby zapłącić 1200 zł rocznie za taki moduł (za import produktów z faktur z CSV też 1200 zł rocznie... itd. itd.), bo podobnych integracji mam dziesiątki i gdyby każda tak kosztowała, to jako minisklep wydawałbym dziesiątki jak nie setki tysięcy zł rocznie na utrzymanie wtyczek... Większość rozwiązań jakie używam ma przykładowo roczny support, kosztuje XXX zł i dopóki nie robię update'ow to korzystam (np. integratory)... a jak robie update to dokupuje zwykle nieco taniej jako stały Klient i jest to model realny do utrzymania dla małych firm. 

 

Zresztą "o dziwnych relacjach/zależnościach InsERT / Patnerzy" mówił mi 1 z partnerów InsERT w trakcie jakieś naszej współpracy. No ale przez "przejrzystość" kupujemy u niego pomimo że "da się taniej"... 

 

Edytowane przez Jakub Z
Link to postu
13 godzin temu, Andrzej Kubik napisał:

Chciałby Pan zaimportować do Subiekta stany bez dokumentów?

Czyli tak - nie było ruchu towaru, nie było dokumentów, ale zamiast tych 123 sztuk. które mieliśmy przed chwilą na stanie teraz jest tylko 18 szt.

Jakkolwiek okropnie to brzmi z punktu widzenia... Prawidłowej pracy, to poniekąd szukam czegoś podobnego.
Zmienianie stanów w bazie danych bez dokumentów prawdopodobnie prowadzić będzie do katastrofy całego programu w najbliższym czasie, ale np. może jest jakiś sposób "wstrzyknięcia" danych między Bazą Danych a Programem Integrującym ze sklepem internetowym? Może jakiś sprytny sposób generowania przychodów/rozchodów na początek/koniec miesiąca? Lub jakiekolwiek inne, nie mi tutaj mówić co technicznie jest i nie jest możliwe.

 

Założenie jest proste:
- Sklep internetowy używa zsumowanych stanów wszystkich magazynów w Subiekcie jako swój stan na sklepie (uwzględniając rezerwacje, itd. czyli de facto pobiera z pola "dostępne" prawdopodobnie)
- Szukam rozwiązania, które mogłoby w jakiś sposób manipulować tą liczbą (dla uwzględnienia magazynów zewnętrznych/partnerów/dropshipping, itp.) na potrzeby samego sklepu.

Perfekcyjnym rozwiązaniem byłoby zostawić Subiekta tak jak jest, nie kombinować i coś wstrzyknąć "między" - wtedy nie muszę się martwić o żadne dziwne ruchy w programie. Ale czy jest to możliwe, nie mam pojęcia.

 

Stąd szukam pomocy/informacji. :)

Link to postu

Wszystko kwestia integratora ze sklepem. Jeśli jest gotowy i nic w nim się nie da zmienić to trudniej, jeśli możliwe jest zmodyfikowanie go to dużo prościej.

IMO ustawianie stanu jest złym pomysłem, ale przecież można stworzyć zaawansowane pole własne Asortymentu "Stan w hurtowni" i tam wpisywać to co Pana interesuje.

Integrator musi sobie zebrać sumę stanu rzeczywistego i wartości pola "Stan w hurtowni" i na tym opierać stan prezentowany w sklepie.

Subiekt będzie działał "bo bożemu", sklep będzie widział to co Pan chce, a import danych z hurtowni nie będzie wymagał tworzenia żadnych sztucznych dokumentów w nexo.

Link to postu

No to musi Pan podjąć decyzję co do przyszłości.

Osobiście uważam że wszelkie próby wpisywania stanów "na siłę" grożą nieprzewidywalnymi konsekwencjami i uważam to za próbę strzału w kolano.

Swoją drogą sądzę że ta zmiana wcale nie byłaby przesadnie skomplikowana (można przecież w bazie umieścić widok, który poda taki "wirtualny stan" już wyliczony, ale to już tylko moje przypuszczenia.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...