Kuba . 3 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Witam Czy podpowie mi ktoś jak zrobić, aby po utworzeniu faktury z poziomu Sello była ona automatycznie zapisywana jako pdf w określonym folderze. Ewentualnie czy da się, aby faktura była załączana z automatu do powiadomień wysyłanych mailem. Obecnie muszę otworzyć subiekta i zapisać faktury w pdf. Niby nie jest dużo roboty, ale czasami zdarzyło mi się, że zapomniałem wygenerować w subiekcie pliki pdf z fakturami i powiadomienie do klienta szło bez załącznika. Fakturę w Sello załączam używając -[Transakcja::DokumKoncowy|strip=`_`|replace=`/==_`].pdf I jeszcze jeden szczegół, a mianowicie Sello współpracuje z subiektem nexo (nie pro). Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Witam Czy podpowie mi ktoś jak zrobić, aby po utworzeniu faktury z poziomu Sello była ona automatycznie zapisywana jako pdf w określonym folderze. Ewentualnie czy da się, aby faktura była załączana z automatu do powiadomień wysyłanych mailem. Obecnie muszę otworzyć subiekta i zapisać faktury w pdf. Niby nie jest dużo roboty, ale czasami zdarzyło mi się, że zapomniałem wygenerować w subiekcie pliki pdf z fakturami i powiadomienie do klienta szło bez załącznika. Fakturę w Sello załączam używając -[Transakcja::DokumKoncowy|strip=`_`|replace=`/==_`].pdf I jeszcze jeden szczegół, a mianowicie Sello współpracuje z subiektem nexo (nie pro). W menu "administracja" ustawisz, aby Sello zapiwysało faktry w pdf, niestety nie da się ich obecnie wysłać mailingiem, gdyż nie działa w Sello załączanie dokumentów do maili w mailingu. Cytuj Link to postu
Lukasz team 9 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Witam, Można to w pełni zautomatyzować. Mam tak u siebie od roku - działa bez zarzutu - dziennie kilkaset dokumentów. Większy problem jest z klientami , albo mail trafia w SPAM, albo klient usuwa go bez czytania - lub .....odpisuje z pytaniem gdzie jest jego faktura w odpowiedzi na maila, do którego dołączona jest faktura, a w treści ze 3 razy ujęte jest, że faktura w załączeniu.....koszmar. Może na to macie skuteczne rozwiązanie? Co do samego zautomatyzowanego wysyłania faktur: Administracja->Zewnętrzny system sprzedaży-> Dokumenty -> Lokalizacja plików PDF: i tutaj link do zapisu, u mnie wygląda to tak, że każdy komputer klient ma udostępniony dysk z serwera i zmapowany go pod literą T: tak by wysyłanie było możliwe z każdego komputera ( ważna sprawa). T:\\[Transakcja::DokumKoncowy|strip=`_`|replace=`/==_`].pdf Sam mail: Wiadomości->szablony wiadomości - tutaj mam utworzony szablon - w polu załącznik wystarczy przekopiować link. W treści maila dla estetyki używam znaczników : [Transakcja::DokumKoncowy] oraz [Paczka::AdresWysylki]. Mail informuje o wystawieniu i załączeniu dokumentu ([Transakcja::DokumKoncowy]) wysłaniu paczki na adres, oraz znajduje się w nim link do statusu paczki ([Paczka::LinkDoStatusu]). 3 kwestia - moment wysyłki maila. Używamy list magazynowych. Na koniec dnia jeden z pracowników zbiera spakowane listy magazynowe i w sello : paczki->listy wysyłkowe odszukuje ctrl+F odpowiedniej listy po numerze i PPM oznacz jako wysłana. W tym momencie generują i wysyłają się wiadomości potwierdzające wysyłkę i załączające faktury. By tak się stało należy wcześniej : Parametry-> wiadomości automatyczne -> Paczka Wysłano za pobraniem i paczka wysłano płatna z góry - ustawić wcześniej utworzony szablon wiadomości. Sam proces zatwierdzania list wysyłkowych jako wysłanych przy 30 listach magazynowych zajmuje max 5 minut - zdecydowanie szybciej niż drukowanie, stemplowanie i wkładanie w koperty kilkuset faktur dziennie. Dla uproszczenia ustaliliśmy, że listy magazyn pakuje od najniższego numeru, od początku do końca, tak by nie było sytuacji , że kilka list magazynowych jest spakowanych tylko częściowo co utrudniłoby chociażby wysyłkę dokumentów. 1 Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Ja nie wiem, może nie zrozumiałem, ale mi mailing nigdy nie załączał załączników. I nie znam nikogo komu by załączał. Załączanie pdfów działa tylko przy pojedynczym wysyłaniu maili a to nikogo nie urządza. Cytuj Link to postu
Kuba . 3 Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Rozwiązanie, które przedstawił Easat89 stosuję właśnie w tej chwili. Tylko u mnie nie ma opcji w ustawieniach zewnętrznego systemu sprzedaży, aby ustawić lokalizację plików pdf. Być może wynika to z subiekta nexo, gdzie większość używa subiekta GT. Chodzi tylko o zapis faktury do PDF (w chwili obecnej muszę wchodzić do subiekta i z jego poziomu zapisywać w określanej lokalizacji wszystkie faktury w pdf). Gdy już mam faktury w określonym folderze to tak jak wspomniał Easat89 w paczkach zaznaczam wszystkich odznaczam jako wysłane i wszystko ładnie leci samo. Jedynym moim problem jest wygenerowanie faktury w PDF z poziomu Sello. Cytuj Link to postu
lagren ... eee kiedy 1.40? 31 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. No mnie załącza do e-maili/"szablonu wiadomości" "Wysłano przesyłkę" (idzie paragon lub FV). Raz ustawione, nie zaglądam i wysyła, załącza ..... tak jak u easat89 lub 99% tak samo. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. To ja nie wiem, ST potwierdzało, że w mailingu nie działa Popatrzę zatem. Cytuj Link to postu
Kuba . 3 Napisano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Poświeciłem trochę czasu na instalację Subiekta GT i stwierdzam, że Sello połączone z subiektem nexo jest w dużym stopniu okrojone. Szkoda, że doradcy którzy sprzedawali mi produkt nie wspomnieli o tym, a wręcz przeciwnie stwierdzili że nie ma sensu kupować subiekta GT gdyż za niedługo nie będzie wspierany. W takim razie należy zadać pytanie kiedy Sello połączone z subiektem nexo będzie miało wszystkie funkcjonalności, które występują w połączeniu z subiektem GT? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Poświeciłem trochę czasu na instalację Subiekta GT i stwierdzam, że Sello połączone z subiektem nexo jest w dużym stopniu okrojone. Szkoda, że doradcy którzy sprzedawali mi produkt nie wspomnieli o tym, a wręcz przeciwnie stwierdzili że nie ma sensu kupować subiekta GT gdyż za niedługo nie będzie wspierany. W takim razie należy zadać pytanie kiedy Sello połączone z subiektem nexo będzie miało wszystkie funkcjonalności, które występują w połączeniu z subiektem GT? Miało być w listopadzie Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Swego czasu Nexo było dobrze reklamowane, myślałem, że to jest jakiś nowy super wypasiony program 100x lepszy od GT Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. W listopadzie natknęliśmy się na mur nie do przeskoczenia, dlatego też przerabiamy konektory do nexo/GT na nowe. Jeszcze jednak nie jestem w stanie podać terminu wypuszczenia tego nowego rozwiązania. Teoretycznie współpraca z nexo powinna być wtedy na poziomie GT, jeśli nie wyższym . Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Witam Czy podpowie mi ktoś jak zrobić, aby po utworzeniu faktury z poziomu Sello była ona automatycznie zapisywana jako pdf w określonym folderze. Ewentualnie czy da się, aby faktura była załączana z automatu do powiadomień wysyłanych mailem. Obecnie muszę otworzyć subiekta i zapisać faktury w pdf. Niby nie jest dużo roboty, ale czasami zdarzyło mi się, że zapomniałem wygenerować w subiekcie pliki pdf z fakturami i powiadomienie do klienta szło bez załącznika. Fakturę w Sello załączam używając -[Transakcja::DokumKoncowy|strip=`_`|replace=`/==_`].pdf I jeszcze jeden szczegół, a mianowicie Sello współpracuje z subiektem nexo (nie pro). Automatycznie z sello tego nie zrobisz (jak pisano powyżej), ale na koniec dnia możesz wejść do 'nexo > dokumenty sprzedaży' zaznaczyć wszystkie /ctrlA/ i wybrać drukuj /ctrlP/ tam ptaszkujesz 'wyślij e-mail' i ew. 'zapisz do folderu' jeśli chcesz kopię na dysku. Wcześniej musisz skonfigurować w nexo skrzynkę pocztową. Śmiga poprawnie. Cytuj Link to postu
Kuba . 3 Napisano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Tak też robię w chwili obecnej, ale wolałbym rozwiązanie, że po każdej utworzonej fakturze jest ona automatycznie generowana w PDF i zapisywana. No cóż pozostaje czekać. Cytuj Link to postu
Mamut Maniek 114 Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Dla tych co już wysyłają faktury na e-mail - co jeżeli wam klient nie poda danych do faktury? Wystawiacie paragon a do niego fakturę (bez nip) na dane właściciela konta Allegro? Co robicie w przypadku jak klient dostanie taką fakturę i poprosi o dopisanie NIPu? Cytuj Link to postu
Kuba . 3 Napisano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Jeżeli ktoś nie poda numeru nip to z góry traktuje go jak nie przedsiębiorcę, a w tym przypadku faktura nie musi posiadać numeru nip. Natomiast, aby zmienić nip to są na to dwie metody: 1) nota korygująca - wystawiona przez klienta 2) faktura korygująca - ale zrobiona ręcznie gdyż nikomu z insertu nie przyszło do głowy, że można korygować na fakturze dane formalne. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. 2) faktura korygująca - ale zrobiona ręcznie gdyż nikomu z insertu nie przyszło do głowy, że można korygować na fakturze dane formalne. Wystawienie faktury korygującej w takim wypadku jest ryzykowne. Wiele urzędów nie honoruje takiej korekty. Prawidłowo powinno się wystawić notę korygującą. Jeżeli ktoś ma nip, wówczas nie ma problemu, aby taką notę wystawił. Są jednak wyjątki. A mianowicie jeżeli błędnie wystawiono fakturę, na zupełnie błędną osobę, razem z NIPem. Wówczas nie ma możliwości aby właściwa osoba wystawiła korektę, bo korygować można część danych, a nie wszystkie. Wówczas sam nie wiem jak to rozwiązać, trzeba chyba po prostu anulować fakturę, bo to ani nota, ani korekta nie wydaje się właściwa. Cytuj Link to postu
Kuba . 3 Napisano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Ale to przecież ustawa reguluje co można zmieniać fakturą korygującą, a tam jest napisane wprost: Art. 106j. 1. W przypadku gdy po wystawieniu faktury: 1) udzielono obniżki ceny w formie rabatu, o której mowa w art. 29a ust. 7 pkt 1, 2) udzielono opustów i obniżek cen, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1, 3) dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań, 4) dokonano zwrotu nabywcy całości lub części zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, 5) podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury - podatnik wystawia fakturę korygującą. Według mnie problem jest tego typu, że na potrzeby Vat faktura korygująca powinna być podpisana i tu jest problem z przesyłką elektroniczną. Ps. Chyba odbiegliśmy od tematu wątku Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. 1) nota korygująca - wystawiona przez klienta 2) faktura korygująca - ale zrobiona ręcznie gdyż nikomu z insertu nie przyszło do głowy, że można korygować na fakturze dane formalne. W tym przypadku tylko nota korygująca. Cytuj Link to postu
bladys 2 Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Wszystko chodzi i działa fajnie, ale przy tej automatyzacji (na szczęście) wymyśliłem do jakiego błędu może dochodzic. I zastanawia mnie czy ktoś się nad tym zastanawiał i może jakoś problem rozwikłał/zabezpieczył się przed nim. Dziś sprawa wygląda następująco: Osoba pakująca Zaznacza. "Utwórz dokument końcowy". Wyskakuje paragon. Paragon etykieta i produkt lądują w koszyku do danej paczki dla osoby pakującej. Oznacz jako wysłaną Kolejna transakcja i tak dalej. Gdzie problem? Przy rezygnacji z drukowania paragonów i faktur (super oszczędność! i wygoda Uśmiech ) dochodzi do mega zagrożenia. Zobacz: Utwórz dokument końcowy. Nie musi czekać na paragon bo towrzy się on jedynie do pdf. Więc jedynie oznacza jako wysłaną Oznacz jako wysłaną Kolejna transakcja i tak do końca listy No i tutaj dochodzi do zagrożenia że osoba wysyłająca może nie oznaczyć "utwórz dokument". Wiadomo że powinna pamiętac, ale jak wiemy, przy kilkuset paczkach dziennie może wyskoczyć taki błąd. Dziś "pilnuje ją" paragon który musi wyjść z kasy a ona razem z etykietą wrzucić do paczki, gdy tego nie będzie to prawdodobieństwo "niekliknięcia" utwórz dokument będzie większe. No i tak sobie myslę jak to rozwiązać. Najlepszym sposobem byłoby: Brak możliwości oznaczenia paczki jako wysłanej (jeśli w paczce jest produkt połączony z subiektem) bez wcześniejszego wygenerowania dokumentu końcowego. Wiem że drąże i to "prawie niemożliwe" ale chciałbym maksymalnie wyeliminowac błąd ludzki który jest nieunikniony. Cytuj Link to postu
Lukasz team 9 Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Ja sobie z tym poradziłem inaczej : w sello gdzie tylko się da dodałem kolumnę z numerem dokumentu. Dodatkowo na liście pakowacza wstawiłem drukowanie numeru dokumentu. Pakowacz musi zakreślać każdą pozycję, którą spakował, oraz numer dokumentu - tak by on dodatkowo kontrolował, że dokument został wystawiony. Oznaczać, że wysłane nie robimy na bieżąco - szkoda czasu. Zdecydowanie szybciej wszystkie listy pakowacza zbierać w jednym miejscu - na koniec dnia jedna osoba z biura przegląda jeszcze raz na listach czy gdzieś nie brakuje numeru dokumentu i zaznacza listę jako wysłana. Przy 20-30 kilkustronicowych listach pakowacza dziennie trwa to max. 10 minut. Pojedyncze zaznaczanie na bieżąco w moim przypadku byłoby ze dwie godziny. Cytuj Link to postu
4S_ MARKET 23 Napisano 16 Marca 2017 Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Ja faktury oraz paragony imienne wysyłam na koniec dnia z subiekta na email. Potrzebna jest do tego sfera do subiekta oraz program do wysyłania faktur. (Faktury seryjne ) Sferę można zakupić na allegro wychodzi najtaniej . A faktury seryjne sprzedaje : BLUE NETSOFT Sfera + program wychodzi około 1k. Paweł ogarnięty jest w temacie serwerów sql , baz danych oraz wszelkich udziwnień subiektowych BLUE NETSOFT tel. +48 505 163 063 Cytuj Link to postu
marbie B 2 Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Czy Sello ma możliwość wysłania załącznika Faktura do Paragonu Imiennego wystawionego w SGT automatycznie? Inny opcja, czy klient może dostać paragon imienny na A4 w pdf, do tego drukuje na drukarce fiskalnej paragon. Następnie fakturę imienną - jedynie w celach księgowych. W tym przypadku klient ma inny dokument niż ten z którego się rozliczam. @Bartosz Rosa może fajnym rozwiązaniem na wysyłanie powiadomienia z fakturą będzie dodatkowy mail w wiadomościach automatycznych. Wysyłany równo z wysłaniem paczki ale będzie można dać inny tytuł i treść maila. W pewnym stopniu rozwiąże problem tagów w mailingu które nie działa. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Sello w mailu może załączyć cokolwiek, pod warunkiem, że jest to zapisane w jakimś zdefiniowanym folderze, oraz da się za pomocą tagów utworzyć ścieżkę/nazwę danego pliku. 17 godzin temu, marbie B napisał: Wysyłany równo z wysłaniem paczki ale będzie można dać inny tytuł i treść maila Na pewno klient chciałby otrzymywać dwa osobne maile w tym samym czasie? Cytuj Link to postu
marbie B 2 Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Można by było dać opcję wysłania z opóźnieniem o X minut po powiadomieniu o wysłaniu przedmiotu. Czy tagi załączania dokumentów działają z wiadomościami automatycznymi? Jest tylko problem z mailingiem bo tu się nie załącza? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 w Zapis faktury w formie PDF lub automatyczne wysyłanie mailem. Tak, nie działają tylko z mailingiem z powodu braku kontekstu transakcji czy paczki. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.