Skocz do zawartości

Nie pobiera transakcji 'brak użytkownika'

Polecane posty

Dzisiaj sello nie pobrało jednej z transakcji. Komunikat raportu:

 

Nie udało się zapisać transakcji do aukcji nr xxxxxx.

Nie istnieje klient xxxxxxxx (xxxxxxx)

 

Użytkownik w allegro istnieje. Co się dzieje, ktoś wie?

Widzę, że temat wraca od czasu do czasu na forum - czy jest rozwiązanie?

Link to postu

Również mam dziś taki problem.  W przypadku kilku transakcji mam taki sam komunikat, klient istnieje na Allegro, natomiast nie zostaje pobrany do Sello, w związku z pobieraniem klientów nie pojawiają się też żadne błędy.  Próbowałem włączyć logowanie komunikacji z Allegro, jednak albo mam nieprawidłowy plik służący do tego, albo żadne nowe informacje się nie pojawiają przy włączonym logowaniu (wysłałem też mejla w tej sprawie).

Transakcje te są widoczne na liście sprzedanych na Allegro.

Link to postu

Nie chodzi o samą zmianę na webApi, lecz o fakt przekroczenia zakresu zapisywania numerów aukcji. Poprawkę mamy już przygotowaną, jednak nie przeszła ona jeszcze testów. Sam problem przekroczenia zakresu numerów wystąpił w momencie też niezbyt szczęśliwym więc istnieje duża szansa iż poprawka pojawi się dopiero w poniedziałek.

Link to postu

Gdyby to zależało tylko ode mnie to poprawka była by jeszcze dzisiaj. Jednak jest to trochę większa machina, która nie działa 24/7.

 

Aktualnie problem będzie raczej dotyczył aukcji wystawionych w ostatnim czasie, których numer jest większy niż 2147483647.

 

Właśnie w tej machinie problem... Brak elestyczności...

 

A obecna poprawka może niech wyjdzie jako 'beta' - coś przecież tam działa już u Was?

Link to postu

To nie jest takie proste. Samo wypuszczenie wersji w najlepszym wariancie zajmuje kilka godzin, a jak wiadomo, najlepszy wariant się nigdy nie zdarza.

Problem w tym, że jeszcze nie wiemy czy u nas działa, bo jak wspomniałem, nie było to przetestowane. Poprawka (w kodzie) była zrobiona 2 dni temu, choć może lepiej nazwać to zmianą w kodzie, która poprawką będzie dopiero po weryfikacji w czasie testów.

Link to postu

Gdyby to zależało tylko ode mnie to poprawka była by jeszcze dzisiaj. Jednak jest to trochę większa machina, która nie działa 24/7.

 

No właśnie.  Niestety w przypadku poważnych awarii/usterek itp. ta machina powinna działać praktycznie 24/7.  A w każdym razie tak, żeby błędy, które z jednej strony są drobne, a z drugiej uniemożliwiają lub mocno utrudniają pracę z Sello były usuwane na bieżąco.

 

Na szczęście poprawka wyszła sprawnie, dzięki :) - miałem tylko ok. 6 transakcji niepobranych do czasu jej zainstalowania.  A po zainstalowaniu wygląda, że wszystko gra.

Link to postu

Machinę trudno zmienić, bo etaty nie przewidują pracy ludzi na wymaganych do jej działania stanowiskach na 3 zmiany przez cały tydzień. W 99,8% przypadków nie miało by to sensu. Pamiętajmy, że my tylko piszemy soft, nie hostujemy serwisów publicznego użytku, które muszą działać non-stop.

 

Zbieg okoliczności sprawił, że akurat w piątek po południu "licznik na Allegro się przekręcił", kiedy kończymy pracę i idziemy do domu :). W normalny dzień roboczy poprawka pojawiła by się prawdopodobnie następnego dnia.

 

Pokonałeś 'machinę' Bartku  Duży uśmiech

 

Podziękowania!

Ale nie sam ;). Więc podziękowania należą się Im :)

 

Zainstalowałem tę wersję. Transakcje pobiera, natomiast teraz nie pobiera mi wiadomości mailowych...

Nie jestem pewien czy to na pewno ma związek z poprawką, czy wystąpił akurat inny problem. Proszę o podanie treści błędów z raportu jeśli taki występują - najlepiej mailowo na sello@insert.com.pl.

 

 

Link to postu

Machinę trudno zmienić, bo etaty nie przewidują pracy ludzi na wymaganych do jej działania stanowiskach na 3 zmiany przez cały tydzień. W 99,8% przypadków nie miało by to sensu. Zbieg okoliczności sprawił, że akurat w piątek po południu "licznik na Allegro się przekręcił", kiedy kończymy pracę i idziemy do domu :).

 

Kto mówi o pracy 24/7? Ale jest takie pojęcie jak 'awaria' i 'nadgodziny' oraz 'dyżur całodobowy na telefon'.

 

Moim zdaniem, fakt, że zasugerowaliśmy Wam puszczenie bety trochę Wam uratował image (no i że poprawka zadziałała), ale jak by to było w sobotę rano albo w niedzielę, to też powinien być ktoś kto się tym zajmie awaryjnie, ze względu na Nas, Waszych klientów. Przecież Insert to nie allegro... ;)

Link to postu

Niestety jak pisałem wcześniej przy wypuszczaniu wersji obowiązują nas pewne procedury. Jedna osoba czy nawet 2 nie mają wystarczających uprawnień i odpowiedniej wiedzy aby zrobić poprawkę, przetestować ją (chociażby podstawowe testy przeprowadzić), zająć się infrastrukturą buildową oraz samym udostępnieniem wersji na świat. To nie jest tak, że "ja" sobie wciskam klawisz build w Visual Studio i wychodzi mi gotowy plik sello.msi który sobie wrzucam na ftp i już :). Tak postępują firmy mające 1, 2 pracowników. Stąd też aby wypuścić taką wersję w sobotę trzeba by ściągać do pracy kilka osób, co często jest niewykonalne.

 

Pamiętajmy, że taka sytuacja awaryjna w weekend zdarza się raz w roku? Raz na dwa lata? Sello nie jest aż tak kluczowym programem aby z tego powodu zmieniać pracownikom umowę, która by uwzględniała nagłe przypadki awarii w dni wolne od pracy. Oczywiście, że fajnie by było (dla użytkowników), ale nie znam osobiście żadnej firmy działającej w podobnym obszarze, która by pracowała w weekend :).

 

Z drugiej strony, ja jako klient Allegro, kupując w sobotę lub niedzielę, albo piątek (tak mi się zdarza najczęściej kupować) wiem, że i tak kontakt ze sprzedającym będę miał dopiero w poniedziałek lub wtorek. Przelewy są księgowane w dni robocze, więc i tak moja transakcja nie dojdzie do skutku przez weekend. Jeśli w tej sytuacji program sprzedawcy "leży" i nie pobiera transakcji to w zasadzie i tak jako klient nic na tym nie tracę.

Link to postu

Witam! Po zainstalowaniu poprawki ściągnęły mi się transakcje z piątku, soboty i z dzisiaj, ale ani jedna z niedzieli. Pomocy!

Naprawdę tak trudno napisać coś więcej na temat błędu? Przy takiej ilości szczegółów nikt nie będzie w stanie pomóc.

 

Dużo tych transakcji było?

Czy są widoczne po stronie Allegro?

Czy w raporcie pojawiają się jakieś błędy, jeśli tak to jakie?

Czy pobrało Klientów, którzy dokonali te niepobrane transakcje?

 

 

 

Link to postu

Witam! Po zainstalowaniu poprawki ściągnęły mi się transakcje z piątku, soboty i z dzisiaj, ale ani jedna z niedzieli. Pomocy!

 

1. Dużo tych transakcji było?: 17

2. Czy są widoczne po stronie Allegro?: tak

3. Czy w raporcie pojawiają się jakieś błędy, jeśli tak to jakie?: nie

4. Czy pobrało Klientów, którzy dokonali te niepobrane transakcje?: nie

 

Nie pobrały się również transakcje dokonane przez klientów, którzy są już w bazie danych, bo wcześniej dokonali zakupów. Dla przykładu mam klienta, który kupił ode mnie 2 towary w sobotę i 1 w niedzielę - do Sello zaimportowały się tylko transakcje dotyczące towarów kupionych w sobotę.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...