Skocz do zawartości

Sello 1.12 BETA1 - zgłaszanie błędów

Polecane posty

To ja mam pytania, bo nie mogę znaleźć tych opcji na razie. Czy można:

 

- zaznaczyć jedną/kilka trwających aukcji na liście i np. zmienić pojedynczo/zbiorczo:

     - liczbę sztuk na aukcji

     - zakończyć aukcję

     - zmienić jakiś parametr wysyłki np. dodać/usunąć cenę przesyłki

     - poprawić coś w opisie aukcji

Oczywiście to wszystko na koniec przez api zatwierdzamy i zmienia się w serwisie.

 

- edytować zbiorczo szablony aukcji, np. zaznaczam kilka, wybieram zbiorczą edycję i we wszystkich np. zmieniam koszt wysyłki dla konkretnej opcji itp.

 

- zbiorczo zmienić opis aukcji w szablonie

 

To na razie tyle :)

 

Piszę ogólnie, ale mam nadzieję zrozumiale.

 

 

EDIT:

chyba nadal nie ma opcji przesyłka biznesowa / odbiór w punkcie - klient wybiera pocztę, gdzie odbierze przesyłkę (odpowiednik e-przesyłki)?

Link to postu

Czy te grosze mają związek z wersją 1.12 czy było to już w 1.11?

 

e-kupowanie_pl zmiany zbiorcze dotyczą operacji na obiektach zapisanych w bazie. W Sello nie ma jeszcze zaimplementowanej edycji aukcji trwających.

 

Zmiana kosztów dostaw to jest nieco większy kawałek do zgryzienia. W poprzednich wersjach była już zmiana kosztów na aukcjach, jednak nadpisywała ona wszystkie ustawienia, więc nie dało się np. zmienić tylko kosztów kuriera.

Zastanawiamy się czy nie lepiej tutaj zamiast zmian kosztów dodać konfigurowalne cenniki, które by się tylko załączało do aukcji i wszelkie koszty dostaw były by brane z tego cennika (pytanie, czy ceny miały by z niego być brane w momencie wystawiania aukcji, czy wystarczy przy tworzeniu).

 

Jeśli chodzi o przesyłkę biznesową, to w którym miejscu jej nie ma? Poprawka błędu dotyczyła braku możliwości powiązania przesyłki biznesowej z przesyłką Sello.

Link to postu

e-kupowanie_pl zmiany zbiorcze dotyczą operacji na obiektach zapisanych w bazie. W Sello nie ma jeszcze zaimplementowanej edycji aukcji trwających.

 

No nic, na razie używam do tego programu konkurencji (akurat w tym jest lepsza). Tak że się nie pali jak dla mnie ;)

 

Zmiana kosztów dostaw to jest nieco większy kawałek do zgryzienia. W poprzednich wersjach była już zmiana kosztów na aukcjach, jednak nadpisywała ona wszystkie ustawienia, więc nie dało się np. zmienić tylko kosztów kuriera.

Zastanawiamy się czy nie lepiej tutaj zamiast zmian kosztów dodać konfigurowalne cenniki, które by się tylko załączało do aukcji i wszelkie koszty dostaw były by brane z tego cennika (pytanie, czy ceny miały by z niego być brane w momencie wystawiania aukcji, czy wystarczy przy tworzeniu).

 

Czy cenniki coś dadzą? Bo na przykład zmienia mi się tylko jeden parametr? Czy jeśli zmienię cennik to szablony się zmienią wg niego automatycznie, pozostawiając inne opcje nietknięte? Miewam takie sytuacje, że chcę zmienić np. tylko cenę pocztową, ale nic innego, we wszystkich szablonach, gdzie w niektórych jest np. paczkomat a w innych nie ma. Nie lepiej było by zaznaczyć kilka szablonów, wybrać zmianę jednego parametu i zbiorczo go nadpisać?

 

Jeśli chodzi o przesyłkę biznesową, to w którym miejscu jej nie ma? Poprawka błędu dotyczyła braku możliwości powiązania przesyłki biznesowej z przesyłką Sello.

 

Chodzi o Odbiór w punkcie, na zasadzie paczkomatów. Czyli w adresie wysyłkowym nie znajduje się adres klienta tylko adres poczty ( analogicznie w paczkomatach dane paczkomatu ). W allegro jest to do wybrania przez klienta w FOD i przychodzi on z danymi Urzędu Pocztowego. Więcej tutaj:

http://www.poczta-polska.pl/e-commerce-przesylka-biznesowa/

http://przesylkabiznesowa.poczta-polska.pl/

Link to postu

Czy te grosze mają związek z wersją 1.12 czy było to już w 1.11?

 

e-kupowanie_pl zmiany zbiorcze dotyczą operacji na obiektach zapisanych w bazie. W Sello nie ma jeszcze zaimplementowanej edycji aukcji trwających.

 

Zmiana kosztów dostaw to jest nieco większy kawałek do zgryzienia. W poprzednich wersjach była już zmiana kosztów na aukcjach, jednak nadpisywała ona wszystkie ustawienia, więc nie dało się np. zmienić tylko kosztów kuriera.

Zastanawiamy się czy nie lepiej tutaj zamiast zmian kosztów dodać konfigurowalne cenniki, które by się tylko załączało do aukcji i wszelkie koszty dostaw były by brane z tego cennika (pytanie, czy ceny miały by z niego być brane w momencie wystawiania aukcji, czy wystarczy przy tworzeniu).

 

Jeśli chodzi o przesyłkę biznesową, to w którym miejscu jej nie ma? Poprawka błędu dotyczyła braku możliwości powiązania przesyłki biznesowej z przesyłką Sello.

 

 

 

 

w 1.11 jest wporządku

 

Link to postu
Czy cenniki coś dadzą? Bo na przykład zmienia mi się tylko jeden parametr? Czy jeśli zmienię cennik to szablony się zmienią wg niego automatycznie, pozostawiając inne opcje nietknięte? Miewam takie sytuacje, że chcę zmienić np. tylko cenę pocztową, ale nic innego, we wszystkich szablonach, gdzie w niektórych jest np. paczkomat a w innych nie ma. Nie lepiej było by zaznaczyć kilka szablonów, wybrać zmianę jednego parametu i zbiorczo go nadpisać?

Cennik ze swej natury będzie modyfikowany w słownikach. Aukcja, która ma przypięty cennik będzie brała ceny z niego, więc zmiana ceny w cenniku spowoduje, że aukcje przy wystawianiu będą pobierać tą właśnie cenę. Cennik będzie można dowolnie edytować. Innymi słowy, zamiast zmieniać 100 przygotowanych aukcji, zmieniamy jeden cennik, z którego te aukcje korzystają.

 

Jeśli chodzi o przesyłki biznesowe, prosiłbym o podesłanie do nas loga z pobranymi formularzami bez opcji dziennika zdarzeń (sello@insert.com.pl).

 

Czy można jeszcze dołączyć opcję, aby pole Faktura VAT w formularzu działało tak jak notatka

W tej wersji już tego nie dołożymy, ale zapisałem to do przemyślenia w wersji kolejnej.

 

podczas aktualizacji pojawia się taki błąd- załacznik.

Proszę wykonać z programu najpierw archiwizację bazy. Najlepiej uruchomić ją na komputerze na którym jest serwer SQL wskazując jako folder roboczy folder z uprawnieniami do zapisu.

Link to postu

Cennik ze swej natury będzie modyfikowany w słownikach. Aukcja, która ma przypięty cennik będzie brała ceny z niego, więc zmiana ceny w cenniku spowoduje, że aukcje przy wystawianiu będą pobierać tą właśnie cenę. Cennik będzie można dowolnie edytować. Innymi słowy, zamiast zmieniać 100 przygotowanych aukcji, zmieniamy jeden cennik, z którego te aukcje korzystają.

 

Bartek, pisząc "100 przygotowanych aukcji" masz na myśli "100 przygotowanych szablonów" jak rozumiem?

 

W zasadzie to też jest rozwiązanie. Jeśli tak by miało być, to w zakładce szablony dobrze by - jak dla mnie - dodać kolumnę CENNIK, która wyświetli który cennik jest dodany (np. 1, 2 , 3...).

 

Czasami przydało by się też posortować szablony aukcji wg kategorii allegro. Co o tym myślą użytkownicy?

Link to postu
Bartku a dało by radę do wersji ostatecznej dodać jeszcze opcję zmiany zbiorczej notatek

Nie mieliśmy tego w planach na tą wersję, dopiszę sugestię ale nie mogę obiecać, że się pojawi - dodawanie notatek jest nieco bardziej skomplikowane niż edycja pojedynczego pola, stąd może braknąć czasu.

 

e-kupowanie_pl, miałem na myśli aukcje, ale aukcje będą dziedziczyć ustawienia z szablonów - jeśli tam będzie ustawiony cennik, to i aukcja będzie korzystać z tego cennika.

Link to postu

Jeśli chodzi o obcinane grosze - problem już został znaleziony i poprawiony. Tymczasowe obejście tego problemu to pobranie pełnych danych o aukcjach.

 

Szybko i konkretnie. Pobrałem na wszelki wypadek, chociaż nie zauważyłem u siebie problemów z grosikami.

 

A skoro o grosikach, to dołożę swoje 0,03PLN :)

otóż żeby mieć w sello wszystkie trwające aukcje nadal trzeba pobierać je na 3x (trwające/ze sprzedażą/bez sprzedaży). W innym razie ich ilość zazwyczaj się nie zgadza z liczbą aukcji na allegro. Takie pobranie jest potrzebne do przefiltrowania towarów do wystawienia na danym koncie.

 

Czy problem, że nie można tego zrobić na raz leży po stronie allegro czy sello?

Link to postu
otóż żeby mieć w sello wszystkie trwające aukcje nadal trzeba pobierać je na 3x (trwające/ze sprzedażą/bez sprzedaży).

 

Funkcja pobierająca dane aukcji trwających zwraca dokładnie to co jest w zakładce sprzedaję na Allegro - my przynajmniej nie zauważyliśmy aby tutaj były jakieś różnice. Warto zwrócić jednak uwagę na fakt, że aukcje po zakończeniu nadal są widoczne w "sprzedaję" przez 15-20 minut (wg naszych obserwacji).

 

Informacje o zakończeniu aukcji pojawiają się w webAPi stopniowo, czyli:

1. kilka-kilkanaście sekund po zakończeniu aukcji w "sprzedaję" pojawia się stan zakończona, pojawia się też data zakończenia

2. funkcja zwracająca szczegółowe dane o aukcji nadal zwraca informację, że aukcja trwa.

3. po 10 minutach funkcja z punktu 2 zwraca informacje, że aukcja się zakończyła, ale nadal aukcja widnieje na zakładce "sprzedaję"

4. po 15 minutach aukcja znika z zakładki "sprzedaję".

 

Sello posługuje się pierwszym z zaistniałych tutaj zdarzeń aby ustalić, że aukcja się zakończyła - czyli patrzy na datę zakończenia. Stąd mogą wynikać te różnice w liczbie trwających na serwisie i w Sello. Pobieranie pozostałych aukcji (ze sprzedażą/bez sprzedaży) tak naprawdę może tutaj niewiele wnosić - bardziej istotny jest tutaj zapewne fakt, że te synchronizacje zabierają czas, w którym akurat aukcje zdążą "zmienić zakładkę".

 

w której wersji Sello pojawi się importowanie zamówień od klienta (ZK) z Subiekta?

Funkcjonalność ta miała być początkowo w 1.12, ale okazało się, że potrzebnych zmian jest więcej niż początkowo sądziliśmy i zostało to przesunięte dalej.

Postaramy się tą funkcjonalność dodać w wersji 1.13 (czyli za około 3 miesiące, w tej chwili wersja jeszcze nie jest ustalona, więc też nie znamy terminu jej wyjścia).

 

wczoraj podczas instalowania nowej wersji wystąpił jakiś błąd

Obawiam się, że dla nas kluczową sprawą jest znajomość treści tego błędu - określenie "jakiś błąd" w niczym nam niestety nie pomoże.

Co oznacza, że pierwsza baza nie działa? Jaki komunikat się pojawia?

 

 

 

 

Link to postu

Funkcja pobierająca dane aukcji trwających zwraca dokładnie to co jest w zakładce sprzedaję na Allegro - my przynajmniej nie zauważyliśmy aby tutaj były jakieś różnice. Warto zwrócić jednak uwagę na fakt, że aukcje po zakończeniu nadal są widoczne w "sprzedaję" przez 15-20 minut (wg naszych obserwacji).

 

Informacje o zakończeniu aukcji pojawiają się w webAPi stopniowo, czyli:

1. kilka-kilkanaście sekund po zakończeniu aukcji w "sprzedaję" pojawia się stan zakończona, pojawia się też data zakończenia

2. funkcja zwracająca szczegółowe dane o aukcji nadal zwraca informację, że aukcja trwa.

3. po 10 minutach funkcja z punktu 2 zwraca informacje, że aukcja się zakończyła, ale nadal aukcja widnieje na zakładce "sprzedaję"

4. po 15 minutach aukcja znika z zakładki "sprzedaję".

 

Sello posługuje się pierwszym z zaistniałych tutaj zdarzeń aby ustalić, że aukcja się zakończyła - czyli patrzy na datę zakończenia. Stąd mogą wynikać te różnice w liczbie trwających na serwisie i w Sello. Pobieranie pozostałych aukcji (ze sprzedażą/bez sprzedaży) tak naprawdę może tutaj niewiele wnosić - bardziej istotny jest tutaj zapewne fakt, że te synchronizacje zabierają czas, w którym akurat aukcje zdążą "zmienić zakładkę".

 

Ja mam inne spostrzeżenia. Aukcje u mnie kończą się wieczorem. Na drugi dzień wieczorem synchronizuję ich liczbę między allegro / sello żeby uzyskać prawdziwe informacje w zakładce towary / do wystawienia. Nie zdażyło mi się (albo sporadycznie tylko) żeby synchronizacja parametru 'aukcje trwające' wyrównała te liczby, a od zakończenia mija zazwyczaj ofert ok. 20 - 24 godzin. Zazwyczaj jest to różnica kilku albo jednej aukcji. W programie "innym" zakładki też są rozdzielone (trwające/sprzedane/niesprzedane) i można je synchronizować oddzielnie. Może coś jest na rzeczy?

 

Przy okazji: mam w zakładce allegro 1 aukcję zakończoną sprzedażą (sprzedaż 1 szt.). Do mnie przyszły maile w komplecie poza info o zakończeniu, ale transakcja nie pojawiła się w sello. Dodałem ją ręcznie, ale wczoraj zauważyłem, że w sello jest w trwających (pewnie z powodu braku maila o zakończeniu aukcji?). Jak to można obejść, żeby się wyrównało?

Link to postu

Witam,

Mamy problem z zainstalowaniem nowej wersji sello, po instalacji aktualizacja bazy danych nie chcę się wykonać, co niestety zmusiło nas do zainstalowania ostatniej wersji która działa niestety z błędami - 1.10.0.

 

Wyskakuje taki raport:

 

========================================================================

Aktualizacja podmiotu: FIRMA z wersji: 1.72 do wersji: 1.8.4.1465 dnia: 2012-03-02

Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files\InsERT\Sello\Skrypty\skrypt1.72_1.79.enc

Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.72 na 1.79

Wartość wersji została zmodyfikowana

Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files\InsERT\Sello\Skrypty\skrypt1.79_1.80.enc

Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.79 na 1.80

Wartość wersji została zmodyfikowana

Aktualizacja danych wzorcowych...Zakończono

Aktualizacja identyfikatorów...Zakończono

Aktualizacja szablonów opisów...Zakończono

Aktualizacja rodzajów aukcji...Zakończono

Aktualizacja słownika ubezpieczeń wysyłki...Zakończono

Aktualizacja wzorców wydruków...Zakończono

Kompaktowanie bazy danych...Zakończono

Wartość wersji została zmodyfikowana

Odtworzono obiekty użytkownika

 

========================================================================

Aktualizacja podmiotu: FIRMA z wersji: 1.90 do wersji: 1.9.9.1512 dnia: 2012-07-12

Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files\InsERT\Sello\Skrypty\skrypt1.90_1.99.enc

Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.90 na 1.99

Wartość wersji została zmodyfikowana

Aktualizacja danych wzorcowych...Zakończono

Aktualizacja identyfikatorów...Zakończono

Aktualizacja szablonów opisów...Zakończono

Aktualizacja rodzajów aukcji...Zakończono

Aktualizacja słownika ubezpieczeń wysyłki...Zakończono

Aktualizacja wzorców wydruków...Zakończono

Kompaktowanie bazy danych...Zakończono

Wartość wersji została zmodyfikowana

Odtworzono obiekty użytkownika

 

========================================================================

Aktualizacja podmiotu: FIRMA z wersji: 1.99 do wersji: 1.10.0.1529 dnia: 2012-08-20

Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files\InsERT\Sello\Skrypty\skrypt1.99_1.100.enc

Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.99 na 1.100

Wartość wersji została zmodyfikowana

Aktualizacja danych wzorcowych...Zakończono

Aktualizacja identyfikatorów...Zakończono

Aktualizacja szablonów opisów...Zakończono

Aktualizacja rodzajów aukcji...Zakończono

Aktualizacja słownika ubezpieczeń wysyłki...Zakończono

Aktualizacja wzorców wydruków...Zakończono

Kompaktowanie bazy danych...Zakończono

Wartość wersji została zmodyfikowana

Odtworzono obiekty użytkownika

 

========================================================================

Aktualizacja podmiotu: FIRMA z wersji: 1.100 do wersji: 1.11.9.1683 dnia: 2013-03-19

Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files\InsERT\Sello\Skrypty\skrypt1.100_1.109.enc

Nie powiodło się wykonanie polecenia:

 

 

CREATE  CLUSTERED  INDEX IX_jb_Message

 

ON jb_Message (jm_JobId) ON [PRIMARY]

Błąd 80040E14: Could not allocate space for object 'dbo.SORT temporary run storage:  422221269368832' in database 'FIRMA' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.

Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 80040e14: Could not allocate space for object 'dbo.SORT temporary run storage:  422221269368832' in database 'FIRMA' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.

Przywrócenie podmiotu powiodło się.

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam,

zespół KM

Link to postu

Dość częsty problem - zapewne Twoja baza osiągnęła właśnie limit dla darmowego SQLa (10GB dla 2008R2 i nowszych, 4 GB dla starszych), możesz to sprawdzić np. w MS SQL Management Studio.  Jeśli tak faktycznie jest to jedyne co pozostaje to skasowanie części danych (najprościej stare mejle, potrafią zajmować prawie połowę objętości bazy), zakup płatnej wersji SQLa, gdzie nie ma ograniczenia wielkości bazy (względnie zainstalowanie 2008R2 lub 2012 jeśli masz starszy, z limitem 4GB) lub założenie nowej bazy danych (niestety tracisz wtedy historię oczywiście).

Link to postu

 

Obawiam się, że dla nas kluczową sprawą jest znajomość treści tego błędu - określenie "jakiś błąd" w niczym nam niestety nie pomoże.

Co oznacza, że pierwsza baza nie działa? Jaki komunikat się pojawia?

 

 

 

Niestety nie wiem jaki to był błąd - nie zapisałam nigdzie komunikatu. Przy błędnej bazie danych pojawia się taka informacja (zdj poniżej) 5aa37f7d65161_Beztytuu.png.b855d32a11f9eeed78840117be4d2502.png

Link to postu
Nie zdażyło mi się (albo sporadycznie tylko) żeby synchronizacja parametru 'aukcje trwające' wyrównała te liczby, a od zakończenia mija zazwyczaj ofert ok. 20 - 24 godzin.

 

Ale czy w module aukcje, zakładka trwające jest inna liczba aukcji niż w Allegro na zakładce "sprzedaję"?

 

Przy okazji: mam w zakładce allegro 1 aukcję zakończoną sprzedażą (sprzedaż 1 szt.). Do mnie przyszły maile w komplecie poza info o zakończeniu, ale transakcja nie pojawiła się w sello. Dodałem ją ręcznie, ale wczoraj zauważyłem, że w sello jest w trwających (pewnie z powodu braku maila o zakończeniu aukcji?). Jak to można obejść, żeby się wyrównało?

Czy na Allegro ta aukcja się zakończyła? Widnieje w "sprzedaję"? Czy na stronie z aukcją jest widoczna oferta klienta?

 

 

Błąd 80040E14: Could not allocate space for object '

Jest to błąd związany z brakiem miejsca w bazie na przeprowadzenie aktualizacji. W tej sytuacji powinno pomóc wykonanie polecenia SQL:

truncate table jb_message
truncate table jb__Job

Do wykonania polecania można się posłużyć programem serwisowym admin.exe znajdującym się w folderze z programem Sello (w wersji od 1.11). Po wybraniu bazy należy nacisnąć przycisk Zaawansowane i tam wybrać polecenie SQL, przekleić to co powyżej i "Wykonaj".

Po tym zabiegu powinno się dać skonwertować bazę.

 

wersja bazy danych jest nowsza od wersji programu

Oznacza to, że baza została zaktualizowana do nowej wersji a użytkownik próbuje się zalogować do tej bazy starą wersją programu. Trzeba zainstalować nową wersję Sello na każdym komputerze.

 

Link to postu

Nie zdażyło mi się (albo sporadycznie tylko) żeby synchronizacja parametru 'aukcje trwające' wyrównała te liczby, a od zakończenia mija zazwyczaj ofert ok. 20 - 24 godzin.

 

Ale czy w module aukcje, zakładka trwające jest inna liczba aukcji niż w Allegro na zakładce "sprzedaję"?

 

Tak, jak pisałem - jeśli pobiorę jedynie aukcje trwające to się nie zgodzi. Aby te dwie liczby były zgodne należy też pobrać 'ze sprzedażą' i 'bez sprzedaży' wtedy zakładka all>sprzedaję = zakładka sello/trwające.

 

Przy okazji: mam w zakładce allegro 1 aukcję zakończoną sprzedażą (sprzedaż 1 szt.). Do mnie przyszły maile w komplecie poza info o zakończeniu, ale transakcja nie pojawiła się w sello. Dodałem ją ręcznie, ale wczoraj zauważyłem, że w sello jest w trwających (pewnie z powodu braku maila o zakończeniu aukcji?). Jak to można obejść, żeby się wyrównało?

Czy na Allegro ta aukcja się zakończyła? Widnieje w "sprzedaję"? Czy na stronie z aukcją jest widoczna oferta klienta?

 

Dziś już jest OK, dopiero co pobrałem dane i już się wyrównało.

 

 

 

Link to postu
Użytkownik forum
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...