Skocz do zawartości

Ustawa o prawach konsumenta

Polecane posty

A ja dopowiem najważniejsze - to co piszecie tutaj nie ma żadnego znaczenia jeśli nie zostanie napisane w informacji od sprzedającego bo tam to wszystko MUSI być napisane i potem należy się tego trzymać. Tak samo trzeba to przesłać klientowi przy sprzedaży.

 

U mnie mam napisane:

-klient zwraca (odsyła) towar na swój koszt i sprzedawca nie zwraca kosztów za odesłanie zwracanego towaru,

-sprzedawca zwraca wszystkie poniesione przez kupującego koszty ale koszty wysyłki do wysokości najniższych dostępnych w danej ofercie

 

 

Tak, wysyłamy z przypiętym do informacji paragonem. A nie wysyłamy gdy ktoś kupuje na działalność, bo nie może zwrócić.

Link to postu

A ja dopowiem najważniejsze - to co piszecie tutaj nie ma żadnego znaczenia jeśli nie zostanie napisane w informacji od sprzedającego bo tam to wszystko MUSI być napisane i potem należy się tego trzymać. Tak samo trzeba to przesłać klientowi przy sprzedaży.

 

U mnie mam napisane:

-klient zwraca (odsyła) towar na swój koszt i sprzedawca nie zwraca kosztów za odesłanie zwracanego towaru,

 

 

Oczywiście pod warunkiem, że masz to napisane w części dotyczącej zwrotu towaru.

Bo jak nie, to zaraz UOKiK nałoży na Ciebie karę w wysokości 10 mln zł za klauzulę niedozwoloną, bo przy reklamacji masz ponosić koszt odesłania  ;D ;D ;D

 

 

-sprzedawca zwraca wszystkie poniesione przez kupującego koszty ale koszty wysyłki do wysokości najniższych dostępnych w danej ofercie

 

 

Najlepiej cytować ustawę. Wtedy nikt się nie przyczepi, że użyłeś takiego słowa a nie innego.

 

No i nie rozszerzysz swojej odpowiedzialności.

Bo teraz weźmy przykład:

-Kupiłem u Ciebie torebkę zamawiając kurierem.

-Pracuję, więc kurier mnie nie zastał, poprosiłem telefonicznie o odbiór osobisty w siedzibie kuriera.

-Do kuriera mam 20 km. Pojechałem taksówką za 30 zł w jedną stronę, razem 60 zł.

 

Zwracam towar.

Oddawaj moje koszty!

;D ;D ;D

 

Lepiej dać coś takiego, wynikającego z ustawy:

"Sprzedający zwróci

      wszystkie otrzymane od Kupującego płatności z wyjątkiem dodatkowych kosztów

      wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż

      najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego. "

 

Link to postu

Lepiej dać coś takiego, wynikającego z ustawy:

"Sprzedający zwróci

     wszystkie otrzymane od Kupującego płatności z wyjątkiem dodatkowych kosztów

     wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż

     najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego. "

Dokładnie tak mam napisane - w moim poście napisałem po ludzku bo nie chciało mi się tego cytować ;)

 

Tak, wysyłamy z przypiętym do informacji paragonem. A nie wysyłamy gdy ktoś kupuje na działalność, bo nie może zwrócić.

Ja mam to w mailach.

Poza tym Allegro przy każdej sprzedaży załącza w PDFie wszystko co mamy na stronie "Informacje od sprzedającego".

1. My też posyłamy to w mailu bo szkoda nam papieru ;) Ale co z przypadkiem gdy mail nie doszedł do klienta bo np. miał zapchaną skrzynkę lub adres mailowy nieaktualny?

 

2. Co do kupujących na działalność to z tego co się orientuję to też obowiązuje teraz rękojmia chyba, że strony ją ograniczą do np. 1 roku.

Link to postu

A ja dopowiem najważniejsze - to co piszecie tutaj nie ma żadnego znaczenia jeśli nie zostanie napisane w informacji od sprzedającego bo tam to wszystko MUSI być napisane i potem należy się tego trzymać. Tak samo trzeba to przesłać klientowi przy sprzedaży.

 

U mnie mam napisane:

-klient zwraca (odsyła) towar na swój koszt i sprzedawca nie zwraca kosztów za odesłanie zwracanego towaru,

 

 

Oczywiście pod warunkiem, że masz to napisane w części dotyczącej zwrotu towaru.

Bo jak nie, to zaraz UOKiK nałoży na Ciebie karę w wysokości 10 mln zł za klauzulę niedozwoloną, bo przy reklamacji masz ponosić koszt odesłania  ;D ;D ;D

 

Przy reklamacji mam napisane:

Reklamowany produkt należy odesłać na swój koszt, na adres podany poniżej. Przedsiębiorca nie ma obowiązku odebrać przesyłek za pobraniem.

 

Wydaje mi się, że nie jest to klauzula niedozwolona bo klient odsyła na swój koszt. Ja sprawdzam towar i jak uznaję reklamację to oddaję koszty odesłania klientowi, a jak nie uznaję reklamacji to nie oddaję kosztów odesłania klientowi bo reklamacja niezasadna.

Link to postu

A i jeszcze jedno - jak wypełnialiście informację od sprzedającego na podstawie poradnika Allegro to podany w nim wzór oświadczenia od odstąpienia nie zawiera numeru rachunku bankowego. Dlatego we wzorze oświadczenia nie zapomnijcie sobie tego dodać żeby niejako wymusić na kliencie zwrot pieniędzy na konto bankowe. Bo jak nie podadzą wam konta bankowego to dla zakupów za pobraniem trzeba będzie oddać przekazem pieniężnym, czyli dodatkowe koszty.

Link to postu

A i jeszcze jedno - jak wypełnialiście informację od sprzedającego na podstawie poradnika Allegro to podany w nim wzór oświadczenia od odstąpienia nie zawiera numeru rachunku bankowego. Dlatego we wzorze oświadczenia nie zapomnijcie sobie tego dodać żeby niejako wymusić na kliencie zwrot pieniędzy na konto bankowe. Bo jak nie podadzą wam konta bankowego to dla zakupów za pobraniem trzeba będzie oddać przekazem pieniężnym, czyli dodatkowe koszty.

 

Nie bardzo PanBanBanie.

Dodanie rachunku bankowego będzie mogło zostać potraktowane jako przykaz dla kupującego, że dostanie pieniądze tylko na konto bankowe.

A w ustawie jest zapis, że masz oddać tym samym środkiem płatniczym którym zapłacił klient.

Takie zapisy w regulaminach czy w Informacjach szybko będą wciągane na listę klauzul niedozwolonych.

 

Pozostaje tą kwestię regulować każdorazowym mailem do klienta z prośbą o podanie nr konta, bo Allegro nie pozwala na zwrot przez PayU, lub przekaz pocztowy długo idzie, po co będzie Pan czekał :P

 

Pamiętaj, że ludzie dostawali kary np. za zapis, że aby odstąpić od umowy trzeba wypełnić formularz.

Więc generalnie należy uznać, że jakikolwiek obowiązek nałożony przez Ciebie na kupującego, a nie wynikający wprost z ustawy będzie karalny.

Link to postu

 

1. My też posyłamy to w mailu bo szkoda nam papieru ;) Ale co z przypadkiem gdy mail nie doszedł do klienta bo np. miał zapchaną skrzynkę lub adres mailowy nieaktualny?

 

 

To już nie jest problem sprzedającego.

Klient może zlikwidować maila, którego Ci podał, ale to nie ma znaczenia, ważne żebyś miał tego maila w wysłanych.

To przy zamówieniach w sklepie, bo w Allegro idzie z automatu więc łatwo udowodnić, że z pewnością poszło, a że klient nie zadbał o pustość skrzynki...

Miał do tego prawo, tak samo jak miał prawo zatykać uszy gdy mu mówiłeś o cenie towaru :P

 

 

2. Co do kupujących na działalność to z tego co się orientuję to też obowiązuje teraz rękojmia chyba, że strony ją ograniczą do np. 1 roku.

 

Rękojmia była zawsze.

Ale w regulaminach wielu sklepów ta rękojmia była wyłączana.

I w zasadzie nic z tym się nie dało zrobić, bo było to zgodne z prawem.

I dalej jest.

 

Przy konsumentach można skrócić okres rękojmi do 1 roku na stwierdzenie wady gdy sprzedaje się towary używane

 

"Art. 568. § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu."

Link to postu
w Allegro idzie z automatu więc łatwo udowodnić, że z pewnością poszło

W którym miejscu jest to załączane? Właśnie coś kupiłem u sprzedawcy, który ma wypełnioną nową zakładkę ale nie otrzymałem żadnej informacji od Allegro.

 

Zastanawiam się czy po prostu całej tej treści nie wrzucić do: "Wiadomość od sprzedającego" w  panelu Allegro jest przecież taka możliwość.

Link to postu

przerwa i po przerwie, a allegro w między czasie wprowadza informację do sprzedającego, ja jak zwykle jestem daleko w d... więc może macie dostęp do jakichś szablonów, przepisów, zapisów itp. które należało/wypadało by umieścić na tej stronie (wiem że wszystko jest w tym wątku +1 Ks.Robak ale ostatnio się rozleniwiłem).

 

chciałbym m.in. zamieścić (dzięki PanBanBan)

 

- sprzedawca zwraca wszystkie poniesione przez kupującego koszty ale koszty wysyłki do wysokości najniższych dostępnych w danej ofercie

 

na jaki przepis się powołać ? aby wykluczyć niepotrzebne przepychanki z kupującym ?

 

Poza tym rozumiem, że warto zamieścić wzory pisma reklamacyjnego jak i odstąpienia od umowy, a co zrobić jeżeli klient i tak skorzysta z innego wzoru ? (miałem kilka sytuacji, że klienci odsyłali towar bez uprzedniego kontaktu ze mną, czy teraz za każdym zwrotem powinni mnie o tym informować via e-mail, telefon itp. ?)

Link to postu

przerwa i po przerwie, a allegro w między czasie wprowadza informację do sprzedającego, ja jak zwykle jestem daleko w d... więc może macie dostęp do jakichś szablonów, przepisów, zapisów itp. które należało/wypadało by umieścić na tej stronie (wiem że wszystko jest w tym wątku +1 Ks.Robak ale ostatnio się rozleniwiłem).

 

chciałbym m.in. zamieścić (dzięki PanBanBan)

 

- sprzedawca zwraca wszystkie poniesione przez kupującego koszty ale koszty wysyłki do wysokości najniższych dostępnych w danej ofercie

 

na jaki przepis się powołać ? aby wykluczyć niepotrzebne przepychanki z kupującym ?

 

Poza tym rozumiem, że warto zamieścić wzory pisma reklamacyjnego jak i odstąpienia od umowy, a co zrobić jeżeli klient i tak skorzysta z innego wzoru ? (miałem kilka sytuacji, że klienci odsyłali towar bez uprzedniego kontaktu ze mną, czy teraz za każdym zwrotem powinni mnie o tym informować via e-mail, telefon itp. ?)

 

Ustawę znajdziesz na dole strony:

http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

 

Ktoś rekomendował tu te publikacje, warto poczytać:

http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/do-pobrania/

 

Wzór odstąpienia może być dowolny, ważne żeby było jasno określone, może być zwykły e-mail.

Link to postu

przerwa i po przerwie, a allegro w między czasie wprowadza informację do sprzedającego, ja jak zwykle jestem daleko w d... więc może macie dostęp do jakichś szablonów, przepisów, zapisów itp. które należało/wypadało by umieścić na tej stronie (wiem że wszystko jest w tym wątku +1 Ks.Robak ale ostatnio się rozleniwiłem).

 

 

Nie chcę Cię martwić, ale musisz przeczytać całą ustawę i to najlepiej z 10x. ;D

Jest pokrętna i nielogiczna, ale obowiązuje.

 

chciałbym m.in. zamieścić (dzięki PanBanBan)

 

- sprzedawca zwraca wszystkie poniesione przez kupującego koszty ale koszty wysyłki do wysokości najniższych dostępnych w danej ofercie

 

na jaki przepis się powołać ? aby wykluczyć niepotrzebne przepychanki z kupującym ?

 

 

Art. 33

Dobrze jest to dodać do swoich informacji od sprzedającego.

Do tego musisz załączyć, ale dopiero w mailu od Ciebie po zawarciu transakcji formułkę zawartą w Załączniku nr 1 do ustawy.

 

Poza tym rozumiem, że warto zamieścić wzory pisma reklamacyjnego jak i odstąpienia od umowy, a co zrobić jeżeli klient i tak skorzysta z innego wzoru ? (miałem kilka sytuacji, że klienci odsyłali towar bez uprzedniego kontaktu ze mną, czy teraz za każdym zwrotem powinni mnie o tym informować via e-mail, telefon itp. ?)

 

 

Dobrze jest opracować własne pisma, ale klient nie musi z nich korzystać.

Co do zwrotu towaru bez uprzedzenia.....taką paczkę trzeba odebrać.

Bo w środku może być list zawierający zgłoszenie reklamacyjne.

Więc będzie to zrobione całkowicie zgodnie z procedurą.

 

Uważam, że nie trzeba odbierać listów za pobraniem, bez uprzedniego powiadomienia nas o tym i zgody z naszej strony.

Link to postu

Ks.Robak, dzięki jak znajdę czas to na pewno poczytam, co do przesyłek za pobraniem to z reguły nic nie odbieram, a tym samym nie wysyłam.

Na stronie o mnie mam napisane "Informujemy, że nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem." rozumiem, że nie mogę tego zamieścić na stronie "Informacje od sprzedającego" bo to klauzula niedozwolona ?

 

 

Poza tym chciałbym zasugerować klientowi jak należy odsyłać towar jaką przesyłką (dość często przedmioty mało wartościowe ludzie odsyłają zwykłymi listami nierejestrowanymi) w związku z tym chciałbym gdzieś o tym napisać. Pytanie czy mogę ?

Link to postu

Ks.Robak, dzięki jak znajdę czas to na pewno poczytam, co do przesyłek za pobraniem to z reguły nic nie odbieram, a tym samym nie wysyłam.

Na stronie o mnie mam napisane "Informujemy, że nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem." rozumiem, że nie mogę tego zamieścić na stronie "Informacje od sprzedającego" bo to klauzula niedozwolona ?

 

Tak, tego nie możesz zamieszczać i najlepiej wywal to z O Mnie.

 

Co do lektury - to musisz to przeczytać i to jak najszybciej, bo inaczej możesz sam się wpędzić w kłopoty przy zwrocie lub reklamacji.

 

Poza tym chciałbym zasugerować klientowi jak należy odsyłać towar jaką przesyłką (dość często przedmioty mało wartościowe ludzie odsyłają zwykłymi listami nierejestrowanymi) w związku z tym chciałbym gdzieś o tym napisać. Pytanie czy mogę ?

 

Myślę, że można, bo przecież Ty za to płacisz (przy reklamacji).

Klientowi powinno to być obojętne.

 

Przy zwrocie to już wybór klienta, bo on za to płaci.

Jak wyśle nierejestrowaną i nie dojdzie - nie musisz nic zwracać, bo w ustawie jest napisane, że sprzedawca zwraca za towar dopiero po jego otrzymaniu.

A raczej jest napisane, że sprzedawca "może" zaczekać na zwrot towaru.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

a ja dostałem takiego zajebistego mejla ......

 

STOWARZYSZENIE NA RZECZ KONSUMENTÓW KNF WARSZAWA POLSKA

 

Al. Stanów Zjednoczonych 53, 04-028 Warszawa

 

Szanowni Państwo!

 

    Zawiadamiamy, że w Waszym regulaminie (ogólnych warunkach sprzedaży strony internetowej) znajdują się postanowienia, które naruszają interes konsumentów oraz obowiązujące normy prawne uchwalone a wchodzące wżycie w dniu 25.12.2014 roku, a także nie posiadacie obowiązkowych informacji wymaganych m.in. ustawami konsumenckimi.

Wzywamy aby w terminie do 7 dni od dnia otrzymania niniejszej wiadomości zmieniliście swój regulamin, gdyż jeżeli ww. terminie nadal będziecie naruszali interes konsumenta lub obowiązujące przepisy prawne złożymy pozwy do Sądu Okręgowego w Warszawie (zgodnie z art. 479 z indeksem 38 i n. kodeksu postępowania cywilnego) Wydziału XVII Ochrony Konkurencji i Konsumentów Sądu, a to wiąże się z poważnymi konsekwencjami prawnymi, zwłaszcza finansowymi (nawet parę tysięcy złotych) oraz anty reklamą, gdyż Sąd w Wyroku nakazuje publikację treści regulaminu (oczywiście na koszt pozwanego przedsiębiorcy) w rejestrze klauzul niedozwolonych prowadzonym przez Prezesa Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

 

NOTA PRAWNA:

Regulamin jest wymagany:

Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów

oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny;

Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży

konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego;

Ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej;

Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych;

Ustawą z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (zgodnie z art. 2 pkt. 1 tej ustawy za przedsiębiorcę można uznać nawet osoby, które prowadzą sprzedaż niezorganizowaną np. nie posiadam zarejestrowanej działalności, a dokonuje sprzedaży), a także kodeksem cywilnym oraz szeregiem innych aktów prawnych, w tym i ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która zawiera również przepisy karne.

 

Rekomendowane (certyfikowane) przez Stowarzyszenie podmioty piszące poprawne regulaminy:

http://www.regulaminowo.pl/

 

http://www.klik.sstore.com.pl/regulamin-sklepu-p-15.html

 

http://clauzula.pl/cennik/

 

http://www.honeste.pl/home/pricing

 

 

Z poważaniem

Przedstawiciel Stowarzyszenia na rzecz Ochrony Praw Konsumentów

Marek Staszak

 

 

fakt regulaminów nie poprawiłem ale zastanawiam się co to za instytucja???

szukałem tego stowarzyszenia w google ale nie znalazłem?

 

Link to postu

Tak czy inaczej regulamin i stronę "Informacje od sprzedającego" należy mieć zgodną z prawem. :D

 

Co do stowarzyszenia - każdy zarabia jak umie :P

Napisz do nich, niech Ci wskażą wszystkie uchybienia w regulaminie, bo przecież i tak muszą je mieć, jeśli już przygotowują sprawę sądową przeciwko Tobie.

Dzięki temu będzie Ci łatwiej to wszystko poprawić. ;D

Link to postu

Piszę sobie stronę "informacje od sprzedającego" oczywiście ściągam od innych i się zastanawiam

 

Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy:

W ciągu 14 dni od otrzymania nabytej rzeczy, zakupionej na podstawie zawartej umowy poza lokalem sprzedającego lub na odległość, Kupujący (konsument) może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. W takim przypadku Sprzedający zwróci wszystkie otrzymane od Kupującego płatności.

 

Koszt zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy:

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca nie ponosi kosztu odesłania Towaru

 

Czy te zapisy nie są sprzeczne ze zwrotem wartości zakupów? mam na myśli sformułowanie "zwróci wszystkie otrzymane od kupującego płatności"  a 2 stwierdzeniem "nie ponosi kosztu odesłania towaru"

Link to postu

Ależ nie.

 

Wszytko się zgadza.

 

Otrzymujesz od klienta 120 zł, w tym 20zł to przesyłka i zwracasz mu 120 zł.

 

A klient odsyła do Ciebie za 30 zł i tego mu nie zwracasz.

 

Oczywiście zwrócisz 120 zł gdy będzie napisane jak podałeś.

Dlatego lepiej dać tak:

"W ciągu 14 dni od otrzymania nabytej rzeczy lub – w przypadku usług

– zawarcia umowy, Kupujący (konsument) może odstąpić od umowy bez

podawania jakiejkolwiek przyczyny. W takim przypadku Sprzedający zwróci

wszystkie otrzymane od Kupującego płatności z wyjątkiem dodatkowych kosztów

wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż

najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego. "

Link to postu

Ta usługa jest przydatna gdy sprzedajesz towar który się często psuje.

Teraz musisz zapewnić zwrot kosztów przesyłki towaru do Ciebie od klienta gdy ten chce go reklamować.

 

Jest to wygodniejsze rozwiązanie, bo dostajesz fakturę i masz swoje ceny.

No i klient się bardziej cieszy, bo nie musi płacić, a Ty nie musisz mu zwracać i płacić dodatkowo 1 czy 1,5 zł prowizji od przelewu :P

Link to postu

Teraz natknąłem się na takie problemy związane z "najtańszym sposobem doręczenia".

 

Sprzedaję jeden towar mały, w którym oferuję wysyłkę

Allegro Polecony Inpost za 3,94.

 

Przesyłka ta jest ograniczona wielkościowo i wagowo, więc można u mnie wysłać 2 takie przedmioty w jednej przesyłce (ograniczenie w cenniku dostawy).

 

Klient kupuje 5.

Najtańszym sposobem wysyłki robi się paczka pocztowa za 11,50 zł.

 

Klient zwraca 1 szt.

I teraz pytanie - najtańszym sposobem było 11,50 czy 3,94 ?

Jedną sztukę mógłbym wysłać za 3,94. Ale 5 nie.

Ale klient nie zwraca 5, tylko 1 .......

 

 

 

Drugi przypadek:

-sprzedaję jeden towar mały z przesyłką za 3,94 zł i jeden duży, który nie mieści się do poleconego inpostu, więc ma najtańszą przesyłkę jako "polecony ekonomiczny" za 9,50 zł.

 

Klient w formularzu dostawy tych dwóch produktów widzi tylko 9,50 zł jako najtańszy sposób dostawy.

Zwraca 1 przedmiot, ten mniejszy.

 

W ofercie mniejszego jest 3,94 jako najtańszy sposób dostawy, no ale przy kupnie dwóch przedmiotów razem, już ta opcja nie jest dostępna.....

 

Ile mam zwrócić ?? !!

 

I jeszcze jedno: jak żyć Panie Premierze ???

laughing-019.gif

 

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...