Skocz do zawartości

Sello 1.17 BETA - dyskusja

Polecane posty

W tym wątku proszę wpisywać sugestie oraz zauważone błędy powstałe w wersji 1.17 BETA. Problemów niezwiązanych bezpośrednio z nową wersją proszę tutaj nie wpisywać.

 

Informacje o wersji 1.17 BETA

 

Dzięki za nowości. Bardzo się przydadzą. Np. zostawianie zapamiętanego wyszukiwania (ctrl+f), waga na karcie transakcji, ilość towaru do dyspozycji na karcie transakcji. Muszę jeszcze rozgryźć jak z nową wersją przywracać powiązania z towarem zgubione przez allegro i się zabrać w końcu za pola własne, bo dużo się pisze o ich pożyteczności. Świetna jest też konfiguracja pobierania i wysyłania - jeszcze lepiej można ustawić pod swoje potrzeby. Ciekawy jestem jak będzie pobierało odbiory w punkcie - czekam na takie zakupu i przetestujemy.

 

Czy dało by się w zakładce towary ( jeszcze do nowej wersji ) gdy wywołuje się okno "Wystaw z szablonu" przenieść domyślne zaznaczenie na "Użyj tylko wg szablonów domyślnych"?

 

Aha, i nadal jest (chociaż nie zgłaszałem bo mi nie przeszkadza) taki komunikat przy pobieraniu parametrów jak w załączniku. Może przez te "120%" to sello zwalnia allegro? ;)

120-procent.png.10c442bd214172cb13e7b67cc0f2c220.png

Link to postu

Te 120% bierze się stąd (tak przynajmniej zauważyłem jakiś czas temu), że Allegro zwraca zdublowane kategorie i jest ich więcej niż być powinno ;). A zwykłe przeliczenie pobranych do wszystkich wygeneruje wtedy te nadprocenty.

 

Co do zaznaczenia domyślnego, to obawiam się, że będzie tam nieco więcej "rzeźbienia" niż tylko zmiana domyślnej wartości. Jest to przewidziane do wersji kolejnej - teraz skupimy się tylko na poprawkach błędów z bety.

Link to postu

 

Zmiany są pozytywne.

Dużo takich małych ułatwień ;D

 

Również w polach własnych dodanie pytania czy usunąć pole jest krokiem w dobrym kierunku.

Jednak nadal uważam, że klawisz delete powinien kasować zawartość pola, a nie samo pole.

 

Kasowanie zawartości pola wykonuje się cały czas, a kasowanie pola niezwykle rzadko.

A teraz mamy dwie metody do robienia tego, czego się nie używa - skrót klawiaturowy i przycisk, a do robienia tego czego się używa ciągle nie ma nic :P

 

Dlaczego ciągle kasuje się zawartość pól ?

 

Otóż mając do wystawienia kilka przedmiotów tego samego rodzaju, np. noży tej samej firmy, korzystających z tego samego szablonu opisu, po zrobieniu jednego towaru pola własne kopiuję wraz z wartościami do innych towarów.

I już na etapie okienka w zmianach zbiorczych kasuję te wartości, które trzeba uzupełnić w innych towarach (czyli cechy specyficzne dla nich, np. długość, kolor, wyposażenie).

 

 

Link to postu

umieszczanie adresu odbioru w punkcie [poczty polskiej w miejscu adresu jest niedobre

w momencie importu do EN ODBIORCĄ JEST URZĄD POCZTOWY A NIE KLIENT

I DALEJ TRZEBA WPISAC ADRES URZEDU POCZTOWEGO W ZAKŁADCE ODBIÓR W PUNCKIE

I w tym momencie na wydruku odbiorca jest urzed pocztowy ktory ma odebrac paczke w urzedzie pocztowym

sugeruje nie zmienianie adresu odbiorcy tylko umieszczanie danych puktu w innym miejscu moze w notatkach

Link to postu

po zainstalowaniu bety aukcje wystawione ponownie przezs allegro tracą powiązanie z towarem

nie usmiecha mi sie ponowne zamykanie i wystawianie 3000 aukcji

 

Piszesz o tych, które są wznawiane przez allegro? Ja wystawiam z sello i na razie na becie nie zauważyłem, żeby traciły powiązania. Jedynie zauważyłem, że sklepowe, które się skończyły ( a na allegro wznawiają się same ) straciły powiązania. Może o tym piszesz?

Link to postu

Witam,

po zainstalowaniu bety nie pobiera transakcji, wyskakuje aktualizacja aukcji i nic.......tak jakby się zawiesił, proszę o pomoc

Jak pobierasz transakcje to tak. W oknie raportu między innymi wyskakuje napis aktualizacja aukcji. A jaki zakres danych pobierasz? Czy zaznaczyłeś pełne dane?

Link to postu

BŁĄD - odbiór w punkcie poczty polskiej nie może tak być.

 

Powyżej kolega siwydtp nakreślił już ten poważny błąd. Więc ja tutaj dokładnie opiszę jak działają odbiory w punkcie poczty polskiej żebyście dokładnie wiedzieli i mogli dorobić właściwe rozwiązanie. Obecnie to uprzejmie proszę o przywrócenie wcześniejszego sposobu z wersji 1.16.1 gdzie adres klienta był adresem do wysyłki.

 

Gdyby dało się tak jak zrobiliście to by było zbyt łatwe ;) Dlatego poniżej zamieszczam 2 zrzuty z oryginalnymi etykietami z EN’a, na których wyraźnie zaznaczyłem gdzie i jakie dane są drukowane, tak żebyście mogli dokładniej dorobić tą funkcję w wymaganej przez Pocztę Polską formie. To nie jest mój wymysł. Tak to obecnie działa na Poczcie Polskiej. Ale zmiany tam są dość częste więc jak mi nie wierzycie to sami dopytajcie.

 

EN_biznesowa5.jpg.f12c68deb2f4183e08534c9df7f877c1.jpg

5aa37f8a49e17_EN_odbir_w_punkcie5.jpg.422d3d73124b438148cea1733ca9e973.jpg

 

I. Pierwszy wydruk to „biznesówka”, teraz nazywa się „Pocztex kurier 48”.

 

Na pierwszym wydruku: „biznesówki” widać, że są tylko dwa adresy:

1. Nadawcy (Nadawca)

2. Odbiorcy (Adresat)

Tutaj wszystko działa jak należy więc nie ma co się tym zajmować.

 

II. Drugi wydruk to „e-przesyłka”, potem nazywał się „biznesówka z odbiorem w punkcie”, a teraz nazywa się „Pocztex kurier 48 z odbiorem w punkcie”. Uwaga ponoć oficjalnie istnieją teraz dwie formy odbioru w punkcie:

IIa) „e-przesyłka” (850) dla tych co mieli stare umowy. Nie wiem w jaki sposób podaje się tutaj adres urzędu odbioru bo nie mam dostępu do tej formy przesyłki. Poczta Polska w dokumentacji wymienia pola adresowe dla tej formy przesyłki, czyli „Kod UP” i Miejscowość UP”. Ale w specyfikacji EN’a pisze wyraźnie, że „od 1 lipca nadanie tylko na podstawie umowy zaimportowanej z MRUm”. Więc ta forma przesyłki nie jest dla Sellowiczów :)

IIb) „przesyłka biznesowa z odbiorem w punkcie” (852), czyli teraz „Pocztex kurier 48 z odbiorem w punkcie” dla wszystkich nowych umów bodajże od grudnia 2013r plus Ci co zostali przekwalifikowani z e-przesyłki. Tutaj importując pliki xml to adres urzędu odbioru podaje się tylko i wyłącznie na podstawie pola „PniUP”. I obecnie interesuje nas tylko ta forma odbioru w punkcie. To jest nasza Sellowska, właściwa forma wysyłki :) Ponoć prawie wszystkie stare firmy, które miały umowę na e-przesyłkę to automatycznie zostali przekwalifikowani na tą formę.

WAŻNA UWAGA, na drugim wydruku pojawił się adres placówki do odbioru, tylko i wyłącznie dlatego, że go sam podałem moim sposobem stąd: https://forum.sello.pl/index.php?topic=6309.msg41788#msg41788

Czyli sam wyszukałem w pliku csv ten numer i wpisałem go ręcznie w Sello w polu Nip w adresie do wysyłki, a potem wyeksportowałem ten NIP jako pole PniUP. Wychodzi na to, że nowa wersja Sello 1.17 beta nadal nie pozwala na eksportowanie tego numeru. Nie mam nowego pliku schematu do transformat więc nie wiem ale domyślam się z zastosowanego przez Was rozwiązania, że nie dorobiliście tego pola :) A bez tego nie będzie działał odbiór w punkcie.

Oczywiście jeśli wypełniamy ręcznie w EN'ie odbiór w punkcie to w polu odbiór w punkcie wpisuje się adres odbioru w punkcie (np. kod pocztowy) i EN sam podpowiada urzędy. Ale importując plik xml należy podać pole PniUP. Adresu urzędu odbioru nie ma jak zaimportować do EN'a!

 

Na wydruku „biznesówki z odbiorem w punkcie” są już 3 adresy:

1. Nadawcy (Nadawca)

2. Odbiorcy (Adresat) – który musi być tak jak był dotychczas, czyli adres klienta. Dawniej wymagane było tylko nazwisko odbiorcy w tym miejscu i jego numer telefonu ale od jakiś dwóch miesięcy Poczta Polska, mimo iż jest to odbiór w punkcie, to wymaga również podania adresu odbiorcy. Podobno jest to potrzebne podczas procesu wydawania paczek gdy posiadają kilka paczek na takie samo nazwisko. Czyli Wasza metoda nie przejdzie. Pytałem już u nas pań na poczcie i cytuję: „absolutnie tak nie może być, nie przyjmiemy od pana paczek...” Proszę też pamiętać że do odbioru paczki z urzędu pocztowego jest wymagany dowód osobisty, z którego pani w okienku spisuje osobę odbierającą paczkę. A według prawidłowych zasad dla odbioru w punkcie poczty polskiej, adres na przesyłce powinien być adresem zameldowania klienta z dowodu osobistego. Oczywiście adresu klienta nikt nie sprawdza, a przynajmniej ja nie spotkałem się z tym. Ale tak wg kierowniczki naszej placówki powinno być ;) W każdym razie w polu odbiorcy (adresata) ma być "adres klienta", a nie "adres placówki". I innymi słowy odbiór w punkcie poczty polskiej, nie działa tak samo jak np. w inpoście.

3. Adres urzędu pocztowego do odbioru w punkcie (Odbiór w placówce pocztowej). Adres ten przesyła się do EN’a tylko i wyłącznie za pomocą pola PniUP. Jest to 6 cyfrowy numer identyfikacyjny placówki pocztowej. Ważne pytanie tutaj do Team Sello - czy ten numer jest w ogóle zwracany przez webapi Allegro? Bo w mailach od Allegro nie ma go. A jeśli również przez WebApi Allegro nie jest zwracany to:

a) trzeba pisać do Allegro żeby zwracało ten numer przez webapi, bo im jest prościej go dodać. Na pewno jakoś z automatu wprowadzają dane placówek z tego pliku csv. Jeśli chłopaki w Allegro tego nie kumają to podajcie im linka do tego posta - wtedy zrozumieją ;)

b) lub sami musielibyście dorobić mechanizm, który codziennie pobierałby plik csv z placówkami ze strony poczty polskiej (bo musi być aktualny). A następnie na podstawie adresu urzędu pocztowego zwróconego przez webapi Allegro wyszukiwał by w tym pliku adres placówki i zwracał jej numer PniUP. A taki mechanizm to już jest 100x bardziej skomplikowany niż zwrócenie tego numeru PniUP przez webapi Allegro. No i o ewentualną pomyłkę nie trudno, bo nie będzie jak sprawdzić czy numer został prawidłowo wyszukany. A pomyłka wyjdzie dopiero jak paczka zostanie źle doręczona.

To nie mój wymysł :) Niestety zmieniło się wszystko od tego roku i urząd odbioru można podać tylko na podstawie tego numeru PniUP. Może programiści Allegro też o tym nie wiedzą?

 

 

III. Podsumowanie

Na podstawie wszystkiego co powyżej napisałem wynika, że jeśli odbiory w punkcie dla poczty polskiej mają być realizowane w Sello to musicie:

1. Dorobić trzeci adres do transakcji, w który będzie się wstawiał adres dla odbioru w punkcie. Adres ten jest potrzebny tym, którzy drukują etykiety adresowe z Sello (czyli również możliwość jego wydruku).

2. A tym z nas którzy drukują etykiety z EN’a wystarczy pole PniUP, w które wpisze się PniUP z formularza Allegro (jeśli go zwraca) i które będziemy mogli wyeksportować do EN’a.

3. Będzie potrzebny też tag do maili z adresem tego urzędu.

4. Proszę też pamiętać, że pole PniUP może być pierwszym polem specyficznym dla Poczty Polskiej więc planując formę i miejsce tego trzeciego adresu, pasowałoby uwzględnić możliwość późniejszego dodawania innych pól specyficznych np. gabarytu (przy mojej umowie ryczałtowej z pocztą polską nie jest mi potrzebny ale innym użytkownikom mogą być w przyszłości potrzebne dodatkowe pola). Tak żeby przy eksporcie dowolnej formy wysyłki do poczty polskiej można było wziąć np. adres klienta z pola adres klienta i gabaryt z pola trzeciego adresu. Ten punkt tak tylko piszę, żeby od razu wziąć to pod uwagę bo nie wiadomo jakie zmiany poczta polska jeszcze wprowadzi więc lepiej mieć w rezerwie, możliwość szybkiego dodania kolejnego specyficznego dla Poczty Polskiej pola.

 

Czyli zapewne, na początek to będzie musiał być jakiś trzeci adres z dodatkowym polem PniUP. Można go umieścić na przykład tak jak na poniższym screenie. Ale mi to obojętne. Tak tylko narysowałem w przerwie w przerabianiu aukcji. Poza tym ja mam szeroki monitor i dużą rozdzielczość więc mi by się zmieściło nawet pięć adresów w tym miejscu ;) Co innego dla mniejszych monitorów.

trzeci_adres5.jpg.9b511319138a8eabc6428cc5d64c1304.jpg

 

W każdym razie mam nadzieję, że teraz, osoba robiąca tą funkcję w Sello będzie już dokładnie wiedzieć o co chodzi i jak to działa. Ale jak coś jest niejasne to dzwońcie, pytajcie – przecież chętnie Wam pomożemy :)Jeśli jest inny sposób na rozwiązanie funkcjonalności odbiorów w punkcie dla poczty polskiej, to bardzo uprzejmie proszę innych użytkowników Sello o jego opisanie. Nie musicie mi wierzyć :) A może też coś przeoczyłem?

 

I bardzo uprzejmie proszę, wstępnie o przywrócenie działania tej funkcji z wersji 1.16.1 czyli adres klienta to adres klienta. Bo w wersji 1.17 beta musimy przepisywać w każdej transakcji z odbiorem w punkcie adres klienta ręcznie i zamiast ułatwić to dodaliście nam masę pracy ;) Domyślam się też, że w wersji 1.17 pewnie nie zdążycie już tego poprawić ale bardzo proszę żeby dorobić tą funkcjonalność prawidłowo do wersji 1.18 :)

 

PS

W załączniku poniżej te same obrazki w większej rozdzielczości.

 

PS2

Nie wiem też, jak te odbiory w punkcie będą działać dla paczek w ruchu bo ja nie obsługuję takiej formy?

większa_rozdzielczość_2.ZIP

Link to postu

I bardzo uprzejmie proszę, wstępnie o przywrócenie działania tej funkcji z wersji 1.16.1 czyli adres klienta to adres klienta. Bo w wersji 1.17 beta musimy przepisywać w każdej transakcji z odbiorem w punkcie adres klienta ręcznie i zamiast ułatwić to dodaliście nam masę pracy ;) Domyślam się też, że w wersji 1.17 pewnie nie zdążycie już tego poprawić ale bardzo proszę żeby dorobić tą funkcjonalność prawidłowo do wersji 1.18 :)

 

Potwierdzam i popieram ten apel. Jeśli sello beta zamienia adres klienta na adres placówki to jest NIEPRAWIDŁOWE działanie. Lepiej wrócić do tego co było. Oczywiście najlepiej jeśli by oznaczenie urzędu (numer pni) wydającego paczkę znalazło się w sello i wtedy EN sobie poradzi.

 

Jeszcze uwaga odnośnie wyszukiwania: Urząd nie wystarczy wyszukać przez nazwę typu "FUP Elbląg 1" ponieważ pod tą nazwą aktualnie występują 2 Urzędy (to nie jednostkowy przypadek) - obowiązkowo dla 100% weryfikacji trzeba wyszukiwanie połączyć z ulicą tego Urzędu - poniżej potwierdzenie z pliku poczty, że tak bywa :

 

<r <b>pni="367963"</b> y="54.182053" x="19.419858" wojewodztwo="WARMIŃSKO-MAZURSKIE" powiat="Elbląg" gmina="Elbląg" nazwa=<b>"FUP Elbląg 1"</b> kod="82-300" miejscowosc="Elbląg" ulica=<b>"ul. Jana Szucha 3 A"</b> telefon="55-234-65-18 #jedn. nadrzędna: UP Elbląg 1#tel.: 55-236-13-09, 55-232-47-93, 55-236-18-98, 55-236-13-05" opis="dni robocze: 10:30-17:30#soboty: placówka nieczynna#niedziele i święta: placówka nieczynna#" stan=""/>

<r pni="238521" y="54.160047" x="19.398433" wojewodztwo="WARMIŃSKO-MAZURSKIE" powiat="Elbląg" gmina="Elbląg" nazwa="UP Elbląg 1" kod="82-300" miejscowosc="Elbląg" ulica="Plac Słowiański 1 lok. 3" telefon="55-236-13-09, 55-232-47-93, 55-236-18-98, 55-236-13-05" opis="dni robocze: 08:00-19:00#soboty: placówka nieczynna#niedziele i święta: placówka nieczynna#Placówka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.#" stan=""/>

<r <b>pni="367956"</b> y="54.177382" x="19.394088" wojewodztwo="WARMIŃSKO-MAZURSKIE" powiat="Elbląg" gmina="Elbląg" nazwa=<b>"FUP Elbląg 1"</b> kod="82-300" miejscowosc="Elbląg" ulica=<b>"ul. Lubraniecka 32"</b> telefon="55-234-45-34 #jedn. nadrzędna: UP Elbląg 1#tel.: 55-236-13-09, 55-232-47-93, 55-236-18-98, 55-236-13-05" opis="dni robocze: 10:30-17:30#soboty: placówka nieczynna#niedziele i święta: placówka nieczynna#Placówka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.#" stan=""/>

 

Druga sprawa:

Rzeczywiście sello gubi powiązania towarów, które dotąd się zachowywały w przypadku aukcji wznawianych przez allegro i ponownie trafiających do sello. Czy ktoś wie jak to rozwiązać? (cała reszta działa wg mnie prawidłowo).

 

EDIT:

odnośnie uwagi, żeby zachęcić allegro do wprowadzania identyfikatora Urzędu, to można się powołać na to, że w wypadku Paczki w Ruchu tak robią. Ostatnio zamawiałem coś z takim odbiorem i w FOD-zie przyszedł adres z numerem punktu (przynajmniej tak sądzę, że ten numer identyfikuje punkt): PACZKA w RUCHu: 2703-6146-55-42 / ŁOMŻYŃSKA 13-17 / 41-219 Sosnowiec

 

 

Link to postu

Już pisałem o tym ale jeszcze raz wspomnę, że reszta funkcjonalności jest ekstra.

-Nowe filtry w towarach - zajebiste.

-Waga w transakcjach okazuje się bardzo, bardzo przydatna. Bo już w transakcji, widzimy po wadze wstępny koszt wysyłki. Bardzo przydatne do obliczania kosztu transportu przy zamówieniach spoza Allegro. Plus dokładność do gramów, ważna dla listów i pań z poczty :)

-Lista ostatnich wyszukiwań - super.

-Chmurki też wstępnie działają okej.

 

Ale dwie drobne uwagi:

1. Szablon uwag na dokumencie. Mniejszego tego okna to już nie dało się zrobić ;) Trzeba przygotować ten szablon uwag ręcznie pisząc tagi w notatniku i dopiero potem wkleić tekst do tego małego, malutkiego, maciupiuteńkiego ;) okienka. Po co przycisk wstawiania tagów jak przecież w tym małym okienku mieści się dokładnie półtora taga? Ech, to skażenie małymi okienkami z GT ;) Dobrze, że ten szablon definiuje się tylko raz :)

 

2. Pytanie o usunięcie pola własnego za bardzo utrudnia :(

2a) Pytanie o usunięcie pola własnego towaru wyskakuje na środku i jest dokładnie to o czym pisałem gdzieś tam w sugestiach, czyli latanie myszką od prawego czerwonego X do środka ekranu żeby kliknąć OK, a nie zawsze ma się klawiaturę pod ręką ;) Czy nie dałoby się dorobić żeby albo to okno zapamiętywało swoją ostatnią pozycję albo wyskakiwało zaraz obok tego czerwonego X. Na środku nie jest ono i tak nikomu potrzebne...

 

2b) Ale ważniejsze, czy byłaby jakakolwiek możliwość żeby gdzieś zdefiniować, czy to okienko ma w ogóle wyskakiwać, a przynajmniej usunąć to okienko ze zmian zbiorczych pól własnych bo tam nie jest potrzebne tak bardzo jak w towarze, a strasznie utrudnia i spowalnia pracę w tym miejscu.

Chodzi o to, że "Wczytaj z towaru" powoduje wczytanie wszystkich pól z danego towaru, a w większości chcemy skopiować raptem kilka i resztę trzeba usunąć z listy. Do tej pory usuwanie było przyjemnością bo wystarczyło przytrzymać Delete. A teraz trzeba masowo klikać Delete+Enter. Za każdym razem tak 200x to masakra! A jak tak w kółko klika się Delete+Enter to się usypia (bo trwa to wieki) i pechowo można usunąć to pole, które chcieliśmy zostawić żeby zbiorczo przypisać do innych towarów. No i wtedy to podwójna masakra!! Bo trzeba wczytać pola od nowa i znowu Delete+Enter. Czyli przy masowej pracy zmianami zbiorczymi na polach własnych to potwierdzenie tak naprawdę bardzo, ale to bardzo utrudnia pracę :(

 

Reasumując - wiem, że jedni będą chcieli żeby było to potwierdzenie usunięcia (zwłaszcza gdy zaczyna się korzystać z pól własnych), a innym tylko będzie utrudniało (zwłaszcza później przy masowej obróbce). Więc chyba najlepszą opcją byłoby dać użytkownikom wybór czy to okno ma wyskakiwać czy nie. Już kiedyś na forum ktoś proponował by powiadomienia i potwierdzenia zdefiniować w jakimś słowniku w Sello. I każdy użytkownik sam by sobie decydował czy chce otrzymywać jakieś powiadomienie/komunikat czy nie. Lub gdzieś w słowniku pól własnych dopisać check boxa "wyświetlaj pytanie o usunięcie pola własnego", np. obok tej ikonki książki, pod zdaniem "Pola własne towarów..."

A jeśli nie da się zrobić czegoś takiego, to bardzo grzecznie i bardzo, bardzo pokornie prosiłbym chociaż o usunięcie tego okna ze zmian zbiorczych. W towarach może zostać. I bardzo, bardzo przepraszam za wszelkie niedogodności związane z tym potwierdzeniem :(

Link to postu

 

2. Pytanie o usunięcie pola własnego za bardzo utrudnia :(

2a) Pytanie o usunięcie pola własnego towaru wyskakuje na środku i jest dokładnie to o czym pisałem gdzieś tam w sugestiach, czyli latanie myszką od prawego czerwonego X do środka ekranu żeby kliknąć OK, a nie zawsze ma się klawiaturę pod ręką ;) Czy nie dałoby się dorobić żeby albo to okno zapamiętywało swoją ostatnią pozycję albo wyskakiwało zaraz obok tego czerwonego X. Na środku nie jest ono i tak nikomu potrzebne...

 

2b) Ale ważniejsze, czy byłaby jakakolwiek możliwość żeby gdzieś zdefiniować, czy to okienko ma w ogóle wyskakiwać, a przynajmniej usunąć to okienko ze zmian zbiorczych pól własnych bo tam nie jest (...)

 

Co do pytania o usuwanie pola własnego to jest ono potrzebne, bo bardzo łatwo przeoczyć w Towarze, że chciało się usunąć Zawartość, a wcisnęło się delete i poszło pole własne.

 

Możliwość wyboru czy ma się pojawiać czy nie nie rozwiąże sprawy, bo raz ma się pojawiać a raz nie  :P

 

Dlatego też mam inną propozycję o wiele lepszą:

Aby w zmianach zbiorczych przy kopiowaniu pól własnych pojawiało się przejściowe okienko z możliwością <b>Wyboru ptaszkami</b> pól które chce się skopiować.

 

Bo prawdą jest, że zwykle kopiuje się <b>zawartość</b> tylko kilku pól własnych, a resztę trzeba usunąć, aby nie nadpisały tego co już jest w danym towarze :D

 

 

Ewentualnie bez przejściowego okienka, tylko w tym co jest dodać ptaszki i kopiować tylko te, które są zaznaczone (oczywiście z możliwością Zaznacz wszystkie, Odznacz wszystkie).

 

Głównie kopiuję u siebie pola takie jak "Gwarancja", "Terminy wysyłki", "Warunki zwrotu", "Panel polecanych aukcji". Ale często, a nawet bardzo często kopiuję opis towaru, bo mam do zmiany np. tylko kolor, albo długość.

Niestety przy obecnym mechanizmie kopiowania pól własnych, jak mam 1 pole do skopiowania, to kopiuję z pliku HTML treść, bo tak jest szybciej.

 

Link to postu

Co do pytania o usuwanie pola własnego to jest ono potrzebne, bo bardzo łatwo przeoczyć w Towarze, że chciało się usunąć Zawartość, a wcisnęło się delete i poszło pole własne.

Dlatego specjalnie dla Ciebie ;) w towarach bym je zostawił :)

Mi nie jest ono potrzebne bo jak już tak dużo na nich robię to się przyzwyczaiłem żeby nie naciskać Delete i wróciłem do używania Backspace na gridzie. Ale serio to w towarze może być bo tutaj z przyzwyczajenia wciskania Delete, to rzeczywiście można sobie pousuwać pola i się nie kapnąć. Czyli w towarach powinno być.

 

Możliwość wyboru czy ma się pojawiać czy nie nie rozwiąże sprawy, bo raz ma się pojawiać a raz nie  :P

Co masz na myśli pisząc, że "raz ma się pojawiać, a raz nie"? To znaczy, że chciałbyś tak jak ja żeby w towarach się pojawiało to pytanie, a w zmianach zbiorczych nie? Bo tylko w tych dwóch miejscach wyskakują. Jeśli tak, to na przykład w słowniku pól własnych można dać dwa check boxy - jeden dla towarów, a drugi dla zmian zbiorczych?

 

Możliwość wyboru czy ma się pojawiać czy nie nie rozwiąże sprawy, bo raz ma się pojawiać a raz nie  :P

Dlatego też mam inną propozycję o wiele lepszą:

Aby w zmianach zbiorczych przy kopiowaniu pól własnych pojawiało się przejściowe okienko z możliwością <b>Wyboru ptaszkami</b> pól które chce się skopiować.

Ewentualnie bez przejściowego okienka, tylko w tym co jest dodać ptaszki i kopiować tylko te, które są zaznaczone (oczywiście z możliwością Zaznacz wszystkie, Odznacz wszystkie).

Też jakieś rozwiązanie ale to chyba jednak za dużo przerabiania i TS nie miałoby pewnie czasu na takie coś :) A chodzi o to żeby przed wypuszczeniem 1.17 coś prostego z tym zrobili bo strasznie to spowalnia pracę. Wydaje mi się, że check boxy są najszybsze do wprowadzenia. Lub jeszcze szybciej usnąć to okno potwierdzenia ze zmian zbiorczych. Przy tylu masowych przeróbkach co robię to już wolę nie instalować 1.17 bo mnie to za bardzo spowolni (na szczęście na razie tylko testowo zainstalowałem 1.17 na laptopie). Zresztą nic nie przebije szybkości przytrzymania Delete. Ptaszki też by były zbyt wolne. Zaznaczanie na liście ptaszkami 200 pól - masakra. Obecnie robię to tak, że wiem jakie pola chcę skopiować więc w zmianach zbiorczych przytrzymuję sobie Delete. A pola się same podsuwają w górę. I jak dochodzę do pola, które chcę zostawić to je zostawiam, strzałka w dół i znowu Delete i kolejne pola się podsuwają. Jak już mam wybrane pola co chcę skopiować na inne towary to ewentualnie je edytuję przed kliknięciem OK. Jeśli więc chodzi o szybkość to nic nie przebije obecnego modelu pracy :( A wiesz, że liczba pól jest nielimitowana. Ja naprawdę mam ich w każdym towarze dużo :( a pewnie będę miał ich jeszcze więcej bo przyszłościowo chcę dorobić je do innych szablonów i korzystać z opcji pól własnych w polach własnych ;)

 

Bo prawdą jest, że zwykle kopiuje się <b>zawartość</b> tylko kilku pól własnych, a resztę trzeba usunąć, aby nie nadpisały tego co już jest w danym towarze :D

Dokładnie o to mi chodzi :) Czyli potwierdzenie usunięcia pola w zmianach zbiorczych nie jest Ci potrzebne tak samo jak mi. Nawet jak przypadkiem usunie się pole z listy to można je szybko z powrotem wczytać z towaru i szybko usunąć te nie potrzebne z listy Deletem.

 

Głównie kopiuję u siebie pola takie jak "Gwarancja", "Terminy wysyłki", "Warunki zwrotu", "Panel polecanych aukcji". Ale często, a nawet bardzo często kopiuję opis towaru, bo mam do zmiany np. tylko kolor, albo długość.

Niestety przy obecnym mechanizmie kopiowania pól własnych, jak mam 1 pole do skopiowania, to kopiuję z pliku HTML treść, bo tak jest szybciej.

Pracuję podobnie. Jak jest 1 lub 2 pola do powielenia na inne towary to też wklejam treść tego pola z jakiegoś towaru. Czyli tutaj potwierdzenie usunięcia pola w zmianach zbiorczych też Ci nie jest potrzebne bo tak samo jak ja kopiujesz zawartość z towaru :) Generalnie najłatwiej i najszybciej jest tak jak piszesz, czyli przygotować sobie jeden towar, przetestować czy się wystawia prawidłowo z szablonu i potem zmianami zbiorczymi skopiować jego pola na pozostałe podobne towary. No i w każdym towarze poprawiać te indywidualne pola ręcznie.

Ale jak robię już 3+ pól to daję wczytaj z towaru. Bo tu znowu tak jest szybciej niż wyszukiwanie potrzebnych pól w danym towarze. W towarach to znowu jest długa lista przewijania bo ich grid jest tylko na pół ekranu ;) Może kiedyś dorobią pola własne w osobnej zakładce.

 

 

Link to postu

 

Co masz na myśli pisząc, że "raz ma się pojawiać, a raz nie"? To znaczy, że chciałbyś tak jak ja żeby w towarach się pojawiało to pytanie, a w zmianach zbiorczych nie?

 

Właśnie tak  :P

 

 

 

Zaznaczanie na liście ptaszkami 200 pól - masakra.

 

No właśnie dlatego musiałaby być opcja Zaznacz wszystkie / Odznacz wszystkie.

Wtedy byś sobie zaznaczył te 220 z czego 200 by zostało a 20 pozostałych byś usunął jak teraz.

Jednak byłoby to świetne rozwiązanie gdybyś miał do skopiowania 5 pól.

Nie trzeba by usuwać 215, tylko zaznaczyć 5.

 

Może kiedyś dorobią pola własne w osobnej zakładce.

 

Świetnie że to podpowiedziałeś. Zgadzam się  ;D ;D ;D

I od razu poproszę <b>filtr</b> jak w towarach :D

 

No dobra, koniec tych fantazji, bo Bartek siedzi i już mu nie starcza siły na uśmiech z politowaniem :D

 

Na szybko proponuję usunąć pytanie o usuwanie ze zmian zbiorczych, a zostawienie w towarach, ale na wolniej, proponuję te ptaszki  :P

Link to postu
A kiedy dali byście radę dodać adres e-mail dla kopii wiadomości automatycznych ?

Obawiam się, że nie wcześniej niż w 1.19.

 

umieszczanie adresu odbioru w punkcie [poczty polskiej w miejscu adresu jest niedobre

w momencie importu do EN ODBIORCĄ JEST URZĄD POCZTOWY A NIE KLIENT

I DALEJ TRZEBA WPISAC ADRES URZEDU POCZTOWEGO W ZAKŁADCE ODBIÓR W PUNCKIE

W transakcji jest tylko jeden adres wysyłki. Zatem albo będzie to adres klienta albo adres punktu odbioru.

 

po zainstalowaniu bety aukcje wystawione ponownie przezs allegro tracą powiązanie z towarem

Czy dotyczy to wszystkich aukcji czy może tych edytowanych ręcznie przez interfejs Allegro?

 

Prosze pomyslec nad mozliwoscia utworzenia paczki z poziomu zakladki kontrahenci

Będzie tworzenie transakcji z różnych modułów, w tej chwili jeszcze nie powiem kiedy, ale mamy to w planach.

 

Czyli sam wyszukałem w pliku csv ten numer i wpisałem go ręcznie w Sello w polu Nip w adresie do wysyłki, a potem wyeksportowałem ten NIP jako pole PniUP. Wychodzi na to, że nowa wersja Sello 1.17 beta nadal nie pozwala na eksportowanie tego numeru

Sello dysponuje tylko tym, co zwraca Allegro, a Allegro nie zwraca numeru pniUP z tego co zauważyłem, tylko nazwę punktu odbioru.

 

Widziałem, że numery pni są dostępne w plikach csv, xml, można zatem spróbować zrobić wyszukiwanie tego numeru przez samą transformatę (poprzez inkludowanie).

 

Proszę też pamiętać że do odbioru paczki z urzędu pocztowego jest wymagany dowód osobisty, z którego pani w okienku spisuje osobę odbierającą paczkę. A według prawidłowych zasad dla odbioru w punkcie poczty polskiej, adres na przesyłce powinien być adresem zameldowania klienta z dowodu osobistego.

Ale zdają sobie sprawę, że w nowym dowodzie osobistym nie będzie już adresu zameldowania? :). Inna sprawa, że ja mieszkam w innym miejscu niż mam adres zameldowania i raz pani na poczcie nie wydała mi przesyłki. To był ostatnio raz gdy korzystałem z usług tej firmy. Wolę dopłacić firmie, która zachowuje się racjonalnie ;).

 

 

Wychodzi zatem na to, że w wersji 1.17 wycofamy zmiany związane z adresami dla Poczty Polskiej. Pytanie, czy dla innych odbiorów w punkcie jak Paczka w Ruchu mamy również cofnąć działanie do poprzedniego stanu?

 

Szablon uwag na dokumencie. Mniejszego tego okna to już nie dało się zrobić

Zrobiliśmy jednolinijkowe bo tylko tyle miejsca jest w tym oknie. Pamiętaj, że kontrolki w oknach rozmieszczamy wzorując się na minimalnej wielkości oknie a nie rozciągniętym na ekranie 24 monitora HD ;). Po rozciągnięciu okna na szerokość monitora widać tam nawet i 6 tagów. Raczej zmienia zawartość tego pola zmienia się dosyć rzadko więc nie "demolowaliśmy" całego okna aby zrobić to szczególnie większe od innych.

 

Czy nie dałoby się dorobić żeby albo to okno zapamiętywało swoją ostatnią pozycję albo wyskakiwało zaraz obok tego czerwonego X

Nie. Jest to okno systemowe i pojawia się ono zawsze na środku okna, które je wywołuje.

 

Ale ważniejsze, czy byłaby jakakolwiek możliwość żeby gdzieś zdefiniować, czy to okienko ma w ogóle wyskakiwać, a przynajmniej usunąć to okienko ze zmian zbiorczych pól własnych bo tam nie jest potrzebne tak bardzo jak w towarze, a strasznie utrudnia i spowalnia pracę w tym miejscu.

To wydaje się rozsądne. Wpiszę sugestię, jeśli przeróbki będą małe to zrobimy jeszcze w 1.17.

 

 

 

Link to postu
po zainstalowaniu bety aukcje wystawione ponownie przezs allegro tracą powiązanie z towarem

Czy dotyczy to wszystkich aukcji czy może tych edytowanych ręcznie przez interfejs Allegro?

Ja nie edytowałem nic na allegro i się powiązania zgubiły (w aukcjach sklepowych wznawianych przez allegro).

 

 

Czyli sam wyszukałem w pliku csv ten numer i wpisałem go ręcznie w Sello w polu Nip w adresie do wysyłki, a potem wyeksportowałem ten NIP jako pole PniUP. Wychodzi na to, że nowa wersja Sello 1.17 beta nadal nie pozwala na eksportowanie tego numeru

Sello dysponuje tylko tym, co zwraca Allegro, a Allegro nie zwraca numeru pniUP z tego co zauważyłem, tylko nazwę punktu odbioru.

Widziałem, że numery pni są dostępne w plikach csv, xml, można zatem spróbować zrobić wyszukiwanie tego numeru przez samą transformatę (poprzez inkludowanie).

Jedyne rozwiązanie o którym już pisali (znani) koledzy to wprowadzenie do Sello nr pniUP (tylko oznaczenie liczbowe - nie trzeba adresów) i będzie OK (z użyciem transformat oczywiście). Link do pliku z numerami znajduje się tutaj: http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/. Oczywiście jeszcze lepiej było by, gdyby Sello samo rozpoznawało te numery i umieszczało je w nowym polu.

 

Wychodzi zatem na to, że w wersji 1.17 wycofamy zmiany związane z adresami dla Poczty Polskiej.

Tak, koniecznie.

Link to postu

Cofnicie umieszczanie odbioru w punkcie w adresie ale pozwolcie zeby FOD zapisal ten adres w notatkach bo inaczej trzeba szukac tego w allegro

Trzeba otwierac formularze w allegro lub szukac w meilach, nie jest to problem jak jest jedna paczka do odbioru w punkcie ale ostatnio mialem takich paczek w poniedzialek 20 jednorazowo

Moze kedyc poczta rozwiaze to jak inpost na zasadzie kodu odbioru i wtedy nie bedzie potrzebmy adres

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...