Witam, bardzo proszę o pilne traktowanie tej sprawy bo przy X pracownikach pracujących w sposób ciągły na wielu podmiotach nie możemy sobie pozwolić na zdejmowanie ciągłe lub niestosowanie blokady okresu.
W tym momencie, żeby pracownicy mogli wprowadzić zapis faktury otrzymanej w lutym, a wystawionej w styczniu, muszą albo każdorazowo informować pracownika o wyższych uprawnieniach (w celu ściągnięcia na chwilę blokady) albo wprowadzać nieprawidłowe dane (data zakończenia dostawy + data dokumentu (w danych rozrachunku) i idąc dalej termin zapłaty muszą być z lutego).
W GT zupełnie inaczej to działało i tak rozumiem, że nexo to odrębny program. Rozumiem, że mamy się sami z niego szkolić, przeszliśmy wszystkie webinaria, instrukcje i kursy od Was do każdego programu, program generalnie daje dużo możliwości i to jest super, ale podstawowa dla nas kwestia jak blokada okresu wydaje się niedopracowana. A w naszym biurze blokada okresu jest święta, to jest takie nasze BHP 😉
Ciężko znaleźć firmę, która przynosi jedną paczkę dokumentów za np. styczeń i już później ze stycznia nie docierają do niej żadne faktury. Potrzebujemy takie faktury wprowadzić z datą odliczenia VAT w lutym i z datą księgowania kosztu w lutym. Ale dane z faktury musimy przepisać prawidłowe a nie wpisywać bzdury tylko po to, żeby oszukać system.
Mamy wprowadzać błędne dane?
Czy ściągać blokadę okresu przy każdym takim dokumencie jednocześnie nie mając pewności czy któryś z X pracowników przez pomyłkę akurat w tym momencie nie zapisał czegoś do miesiąca poprzedniego?