Skocz do zawartości
Forum użytkowników
J N

Sello 1.40

Polecane posty

3 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Cześć!

Tego problemu nie ma w Sello. Najwyraźniej masz coś nie tak ustawione. Zgaduję, że korzystasz z kolumny (która od dawna nie działa prawidłowo) "Pozostało na aukcji" zamiast pokazującej właściwe stany "Ilość na aukcji". Ale mogę się mylić. Sprawdź najpierw to co napisałem.

No i jak zwykle masz rację. Teraz jest ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
18 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

Czy ekipa Sello mogłaby się trochę sprężyć? Ostatnia aktualizacja była 5.09 (pomijam poprawkę do nexo). To prawie 3 miesiące temu.

Już bardziej się nie da niestety. 3 miesiące to i tak mało zważywszy na to, że cały mechanizm synchronizacji transakcji i formularzy powstaje od nowa i potrzebna jest masa zmian w samym module transakcji i wszystkiego dookoła.

18 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

No trochę czasu już minęło, a tu się nic nie dzieje w tym temacie. Konkurencja działa o wiele sprawniej.

Ale konkurencja nie ma za sobą bagażu 12 lat rozwoju programu, który, dla przypomnienia pamięta jeszcze czasy jak powstało API Allegro. Od tamtego czasu mechanizm transakcji był tylko rozwijany o nowe funkcje, łatany i poprawiany przez co stał się bardzo trudny do rozbudowy i utrzymania. Stąd prócz samego przejścia na nowe API Allegro wyrzucamy cały istniejący mechanizm działania transakcji (aukcji itp) i piszemy go zupełnie od nowa, aby był szybszy, bardziej niezawodny, łatwiejszy w obsłudze i dużo łatwiejszy w utrzymaniu.

Aktualnie kończymy prace nad pobieraniem transakcji poprzez nowe API, cały mechanizm pobierania i obsługi transakcji oraz formularzy (których teraz już nie będzie!) został przepisany od nowa. To jest naprawdę seria największych i najbardziej nietrywialnych zmian jakie w Sello kiedykolwiek wprowadzaliśmy. Tutaj gonią nas terminy związane z wygaszaniem starego API, stąd też transakcje mają obecnie absolutny priorytet.

Pozostałe wspomniane funkcje będą się pojawiać w Sello po nowym roku, zapewne już w krótszych odstępach czasu bo nie są one tak czasochłonne w realizacji.

Przepraszamy za te istniejące obecnie niedogodności, wiemy o różnych problemach, zdajemy sobie sprawę, że bywa ciężko. Jesteśmy również przyparci do muru ze zmianami w Allegro ale musimy zrobić to co trzeba zrobić.  Na całe szczęście już niedługo kończymy te najtrudniejsze przeróbki, więc prosimy jeszcze o trochę wytrwałości i zaufania.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu

To oznacza, że Sello będzie odzwierciedlać działanie zamówień w Allegro. Klient ma możliwość wprowadzania zmian w swoim zamówieniu do pewnego momentu i zmiany te będą automatycznie nanoszone na transakcję w Sello. Czegoś takiego jak formularz pozakupowy w nowym API nie ma więc musiałby to być sztuczny twór tylko po to aby skomplikować obsługę tego procesu w Sello.

Transakcje w Sello będą miały pole ze statusem w Allegro i dopóki status ten nie zmieni się na "gotowe do przetwarzania", nie należy takiej transakcji w Sello ruszać, gdyż klient może wprowadzić zmiany.

Płatność będzie można zaznaczać ręcznie jak dotychczas, lub automatycznie jeśli kwota wpłaty będzie równa wartości transakcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
3 minuty temu, Wiktor Perliński napisał:

Czy dostanie w końcu dodana opcja zbiorczego dodawania notatek do aukcji, aby w końcu móc zapanować nad gabarytami Paczkomatów?

Popieram sugestię. Też ostatnio szukałem takiej opcji aby móc dodawać notatki zbiorowo do aukcji trwających.

Udostępnij ten post


Link to postu

Nie w tej wersji, jest ona w całości poświęcona transakcjom. Przypominam, że w połowie stycznia stare API zostanie wyłączone i do tego czasu wszyscy muszą przejść na nową wersję Sello a nie wszystkie mechanizmy związane z pobieraniem i obsługą mamy jeszcze ukończone.

Udostępnij ten post


Link to postu
15 godzin temu, Bartosz Rosa napisał:

Płatność będzie można zaznaczać ręcznie jak dotychczas, lub automatycznie jeśli kwota wpłaty będzie równa wartości transakcji.

I to mnie martwi. Jeśli tylko po kwotach będzie identyfikowana płatność to cytując klasyka będzie to

LIPA.

DUA LIPA nawet.

Bo już teraz taką mamy.

Nie ma tam jakiegoś identyfikatora płatności który będzie linkowany przez Allegro z identyfikatorem transakcji ?

Udostępnij ten post


Link to postu

Nie identyfikowana, płatność jest jednoznacznie przypisana do zamówienia Allegro i do transakcji w Sello - tutaj nie będzie żadnych nieścisłości. Chodzi o księgowanie automatyczne wpłaty w Sello (pole w Sello transakcja opłacona)  - będzie mogło być zaznaczane automatycznie jeśli płatność i wartość transakcji się zgadzają, lub będzie można robić to ręcznie.

Natomiast nie będzie już widoku formularza, nie będzie przenoszenie danych, nie będzie porównywania różnic pomiędzy transakcją a formularzem. Po prostu jeśli klient wprowadzi zmiany w zamówieniu to pojawią się one w transakcji - czyli tak jak być powinno. Jako sprzedawca będzie trzeba jedynie zwrócić uwagę czy transakcja ma status "Gotowa do przetwarzania" oraz czy płatność się zgadza, jeśli nie będzie włączona opcja automatycznej rejestracji wpłaty.

 

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu

Odświeżę ten temat. Oczywiście również jestem za wprowadzeniem sugerowanych rok temu zmian.

Potrzebuję wiedzieć jeszcze kilka rzeczy. Jeśli jest cień nadziei, to proszę o przybliżony termin na wprowadzenie:

  • automatycznego grupowania transakcji po formularzach
  • ewentualnego, automatycznego tworzenia ZK w Subiekcie GT

Aktualnie istnieje możliwość tworzenia automatycznie ZK, jednak są one tworzone do każdej pozycji oddzielnie (przynajmniej tak było, gdy ostatnio tą funkcję testowałem). Gdy klient kupował 3 przedmioty w jednej transakcji, to od razu powstawały 3 ZK w SGT. Efekt oczekiwany, to zgrupowanie transakcji i utworzenie ZK tylko do tych zielonych (do przetworzenia).

 

@Bartosz Rosa Pytam o powyższe, ponieważ rozważam zamówienie w ProstejPaczce funkcji, które wykonywałyby takie działania na bazie Sello. Niestety nie są to tanie rzeczy i byłbym zniesmaczony, gdyby np za miesiąc lub dwa, takie możliwości pojawiły się bezpośrednio w Sello. Oczywiście jestem za tym, żeby jak najszybciej wdrożyć to do Sello.

W naszym przypadku, przy rozwiązaniu gdzie zamówienia obsługujemy przez Subiekta, tracimy codziennie od 2 - 3 godzin na tworzenie ZK. Dziś sprawdzałem i tylko 8% zamówień wymaga interwencji (np notatka od kupującego). Pozostałe można byłoby od razu wysłać na magazyn do realizacji bez ingerencji pracownika. To nie jedyna oszczędność. Przy pracy na dwie zmiany, nie musiałbym trzymać handlowca do 22:00 tylko po to, żeby przyjmował zamówienia. Mając ZK w SGT, przy pomocy ProstejPaczki, resztę działań też zautomatyzuję. Dla nas, w sezonie to oszczędność niemal jednego stanowiska pracy, więc "gra warta świeczki"

 

 

Do listy propozycji dorzucam jeszcze:

  • tworzenie zestawów
  • zarządzanie ceną (kiedyś już wspominałem o możliwości ustawienia zadań automatycznych, np żeby w niedzielę po południu ceny poszły o 3% w górę)
  • trzymanie kilku cen produktu z SGT i przypisywanie cennika do konta allegro (aktualnie stosując różną politykę cenową na różnych kontach, trzeba przełączać w ustawieniach ceny i zaczytywać je do Sello, wtedy można zaktualizować ceny w ofertach. Odpowiednie i szybkie zarządzanie cenami w ofertach dałoby nam co najmniej kilku procentowy, większy zarobek)
  • obsługa rabatów

 

Dla przypomnienia (nie żeby wywierał presję ;)😞

 

Poniżej jeszcze jeden temat, starszy ale jest tam kilka pozycji ciekawych, których nadal nie ma:

 

 

Za pozostałe, które wdrożyliście... dziękuję.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
1 godzinę temu, Dominik kidl napisał:

automatycznego grupowania transakcji po formularzach

Najbliższa aktualizacja po 1.33 prawdopodobnie, zależy ile będzie poprawek do nowej wersji.

1 godzinę temu, Dominik kidl napisał:

ewentualnego, automatycznego tworzenia ZK w Subiekcie GT

To pozostanie jeszcze po staremu, bo aby to zrobić właściwie (i nie tworzyć ZK na pojedyncze transakcje), musimy zaczekać na nowy synchronizator Sello-Subiekt, który powinien się pojawić w pierwszym kwartale.

Co do wersji premium, to raczej pójdziemy w stronę dodatkowych płatnych funkcji, o które będzie można rozszerzać podstawową funkcjonalność programu (czyli taką jaka jest obecnie). Tutaj po ukończeniu aktualnych dużych zadań planujemy połączyć Sello z kontem InsERT, gdzie taki system dodatków będzie dostępny. Tak, że jeszcze tutaj dłuższa chwila upłynie, bo musimy zamknąć sprawę nowych synchronizatorów z Allegro i Subiektami.

Udostępnij ten post


Link to postu
14 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Najbliższa aktualizacja po 1.33 prawdopodobnie, zależy ile będzie poprawek do nowej wersji.

To pozostanie jeszcze po staremu, bo aby to zrobić właściwie (i nie tworzyć ZK na pojedyncze transakcje), musimy zaczekać na nowy synchronizator Sello-Subiekt, który powinien się pojawić w pierwszym kwartale.

Co do wersji premium, to raczej pójdziemy w stronę dodatkowych płatnych funkcji, o które będzie można rozszerzać podstawową funkcjonalność programu (czyli taką jaka jest obecnie). Tutaj po ukończeniu aktualnych dużych zadań planujemy połączyć Sello z kontem InsERT, gdzie taki system dodatków będzie dostępny. Tak, że jeszcze tutaj dłuższa chwila upłynie, bo musimy zamknąć sprawę nowych synchronizatorów z Allegro i Subiektami.

 

Jeśli uda się wdrożyć automatyczne grupowanie transakcji, to może aktualne auto tworzenie ZK wystarczy? Trzeba byłoby tylko jakoś opóźnić utworzenie ZK, tak żeby wcześniej Sello zrobiło grupowanie. A może udałoby się dodać do ustawień coś typu filtr "twórz ZK tylko do zielonych transakcji". To załatwiłoby całkowicie temat. Zamówienia niekompletne zostałyby w Sello do "ręcznej obróbki". Zamówienia kompletne miałbym w SGT i mógłbym kolejnymi automatami ustalić ich "wstępny los".

 

P.S. Sezon wiosenny coraz bliżej, mamy wtedy 2-3 razy więcej zamówień. "Całowałbym po rękach" gdybyśmy zdążyli zautomatyzować ten proces :)

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
17 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Jeśli uda się wdrożyć automatyczne grupowanie transakcji, to może aktualne auto tworzenie ZK wystarczy? Trzeba byłoby tylko jakoś opóźnić utworzenie ZK, tak żeby wcześniej Sello zrobiło grupowanie

I tego typu problemy adresuje właśnie nowy model synchronizacji, który stopniowo wdrażamy.

17 godzin temu, Dominik kidl napisał:

A może udałoby się dodać do ustawień coś typu filtr "twórz ZK tylko do zielonych transakcji"

Taka możliwość również jest i myśleliśmy o niej, ale brak wcześniejszych ZK nie będzie rezerwował stanów od razu. Jeśli komuś na tym nie zależy to w porządku i zapewne taka możliwość pojawi się w nowym synchronizatorze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 8.01.2020 o 09:51, Bartosz Rosa napisał:

Taka możliwość również jest i myśleliśmy o niej, ale brak wcześniejszych ZK nie będzie rezerwował stanów od razu. Jeśli komuś na tym nie zależy to w porządku i zapewne taka możliwość pojawi się w nowym synchronizatorze.

Każdy trochę inaczej wykorzystuje Sello o SGT. Może trochę uogólniając, wg mnie są dwie sytuacje wykorzystywania sello w obrębie transakcji:

  1. obsługa transakcji z poziomu Sello, tworzenie listów itd. Tutaj wg mnie nie powstaje tworzenie ZK a jedynie dokumentu końcowego
  2. obsługa zamówień poza Sello, np przez SGT. Sello służy tylko do zaciągnięcia transakcji i przeniesienia do innego systemu. W tym przypadku użytkownik może
    1. przerzucać wszystkie transakcje tworząc ZK nawet gdy jest nie opłacona - tak robiliśmy do listopada 2019, dalej procesując ZK w SGT
    2. przerzucać tylko transakcje gotowe do realizacji, czyli "zielone". Pozostałe (nieopłacone, bez formularza itd) zostają w Sello. Wg mnie tj lepsze rozwiązanie. Skoro klient może zmienić dane, to tworzenie ZK przed zamknięciem transakcji nie ma sensu. Po utworzeniu ZK, nie mamy możliwość przerzucenia nowych danych z transakcji do SGT. Aktualnie stosujemy to rozwiązanie. Transakcje wiszą w Sello do czasu ich zamknięcia.

Opcja 2.2. niestety nie rezerwuje stanów magazynowych, co faktycznie jest pewnym problemem. Trzeba wybrać mniejsze zło, albo brak rezerwacji albo ewentualne pomyłki w danych transakcji.

 

Stosując poniższe

Dnia 7.01.2020 o 16:40, Dominik kidl napisał:

A może udałoby się dodać do ustawień coś typu filtr "twórz ZK tylko do zielonych transakcji". To załatwiłoby całkowicie temat. Zamówienia niekompletne zostałyby w Sello do "ręcznej obróbki". Zamówienia kompletne miałbym w SGT i mógłbym kolejnymi automatami ustalić ich "wstępny los".

moglibyśmy wybrać, czy chcemy mieć automatyczne ZK do wszystkich transakcji, czy tylko do tych kompletnych. Wg mnie ta opcja ma same plusy. Trzymam mocno kciuki za szybkie wdrożenie nowego synchronizatora i za tym, żeby wspomniane opcje tam się pojawiły.

 

 

Przypomnę tylko :)

Dnia 7.01.2020 o 16:40, Dominik kidl napisał:

P.S. Sezon wiosenny coraz bliżej, mamy wtedy 2-3 razy więcej zamówień. "Całowałbym po rękach" gdybyśmy zdążyli zautomatyzować ten proces :)

Gdybyśmy zdążyli do tego czasu, to zaoszczędzę realne pieniądze. Na pewno nie raz wypiję Wasze zdrowie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu

Witam. Najważniejsza funkcjonalność na którą czekam jest taka która pozwoli Sello automatycznie zamknąć aukcję po wyprzedaniu stanów magazynowych subiekta i otworzyć ją na nowo po dostawie towaru i uzupełnieniu stanów w subiekcie.  Czy są jakieś plany na temat takiej funkcjonalności? Idealnie gdyby działo się to w zgrupowanych aukcjach typu rozmiary odzieżowe.

Udostępnij ten post


Link to postu

Tak. Dalsze plany na rozwój są, ale wymagają ukończenia etapu całkowitego przejścia na nowe API Allegro. W planach jest również wznawianie ofert.

Udostępnij ten post


Link to postu

Gdzieś kilka dni temu pisałem o aktualnym postępie prac :). Kończymy już prace nad funkcjami samego synchronizatora, zaczynamy sprzątać i eliminować problemy, które wychodzą podczas testowania. Jeszcze nie doszliśmy do stanu, w którym można dać zielone światło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 10.02.2020 o 09:50, Bartosz Rosa napisał:

Gdzieś kilka dni temu pisałem o aktualnym postępie prac :). Kończymy już prace nad funkcjami samego synchronizatora, zaczynamy sprzątać i eliminować problemy, które wychodzą podczas testowania. Jeszcze nie doszliśmy do stanu, w którym można dać zielone światło.

A gdzie to można przeczytać? Z drugiej strony, warto by może pomyśleć, o jakimś wątku lub dziale na forum, a może jakiś blog, gdzie byłyby wpisywane poszczególne etapy prac i takie To Do. Z drugiej strony warto może pomyśleć, o partnerach InsERT-u. Jakieś szkolenia partnerskie, pomoc techniczna bardziej na poziomie pro, a nie forum i mail. Np. ja mam status Serwisanta Subiekt GT. Chciałbym poszerzyć swoje portfolio o Sello. Ale jak patrzyłem nie ma tego typu szkoleń użytkowo - serwisowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
19 godzin temu, Radosław Dobrowolski napisał:

Z drugiej strony, warto by może pomyśleć, o jakimś wątku lub dziale na forum, a może jakiś blog, gdzie byłyby wpisywane poszczególne etapy prac i takie To Do

Myślałem o tym czasami. Dla nas programowanie i tworzenie rozwiązań jest nie tylko pracą, ale też pasją. Bywają momenty, w których o krokach milowych czy zastosowanych rozwiązaniach, przygotowywanych nowościach chciałoby się napisać, przedstawić szerszemu gronu, czy chociaż wrzucić jakąś zajawkę np na serwis typu instagram itp. Potem jednak dociera do nas, że to są rzeczy z których chyba tylko programiści potrafią się cieszyć :). Choć może się mylę i być może byłyby osoby chętne do śledzenia np. takiego profilu Sello team od kuchni + jakieś bonusowe tips and tricks / czy wiesz że.

Publikowania TODO raczej nie planujemy, bo to już może być wykorzystywane niekoniecznie zgodnie z naszymi interesami.

19 godzin temu, Radosław Dobrowolski napisał:

Jakieś szkolenia partnerskie, pomoc techniczna bardziej na poziomie pro, a nie forum i mail.

Szkolenia z Sello kiedyś dawniej były, ale obecnie raczej szkolenia są nastawione na to na co jest zapotrzebowanie.

Co do pomocy, jaka forma kontaktu byłaby bardziej pro? Trzeba mieć na uwadze, że zespół Sello nie jest tak duży jak zespoły i pomoc techniczna do GT czy nexo, co przekłada się również na to, że ja, jako kierownik projektu mam większy udział w kontakcie bezpośrednio z użytkownikami i serwisantami na forum czy na mailu niż jest to zwykle praktykowane w innych zespołach. Stąd też takie formy kontaktu są optymalne, zważając na to, że pomoc techniczna to jedynie fragment mojej działalności, więc ewentualny kontakt telefoniczny jaki by był, to i tak nie bezpośrednio ze mną a zapewne w wielu wypadkach i tak zachodziła by potrzeba konsultacji tego ze mną lub z zespołem programistyczno-testerskim. Więc zadanie pytania dotyczącego planów czy rozwiązania nietrywialnego problemu i tak musiało by czekać aż ktoś z naszego teamu będzie się mógł tym zająć.

Tak czy inaczej w przypadku serwisantów polecałbym pisać bezpośrednio na e-mail, co jest nieco szybszą formą kontaktu (ale tylko dla serwisantów! :) ).  Dla użytkowników zalecamy jednak forum przy wsparciu społeczność oraz zgromadzoną tutaj już wiedzę, no chyba, że sprawa jest bardziej prywatna jak licencja lub dotyczy pomocy w diagnozie jakiegoś przypadku - wtedy takie sprawy załatwiamy mailowo bo jest szybciej i wygodniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
9 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Choć może się mylę i być może byłyby osoby chętne do śledzenia np. takiego profilu Sello team od kuchni + jakieś bonusowe tips and tricks / czy wiesz że.

Jak najbardziej - nie tylko ze względu na sympatię do Sello 😄 Zapewne są tacy, co korzystają z innych rozwiązań i wiedza co się pojawi w Sello mogła by skłonić do rezygnacji z zewnętrzenego abonamentu...

 

11 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Potem jednak dociera do nas, że to są rzeczy z których chyba tylko programiści potrafią się cieszyć :).

Wielu użytkowników też nimi jest... Lub po części zakosztowali radości z kodowania..

 

12 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Co do pomocy, jaka forma kontaktu byłaby bardziej pro?

W mojej ocenie (staram się tak pomagać) najlepiej jak pewne rzeczy wykona użytkownik Sello swoimi... myszką. Lepiej to zapamięta. Zazwyczaj - jak się da - to rozmowa z udostępnionym ekranem i rozmową online... Dla początkujących jak najbardziej jakieś wideo z podstawami, ale takie, żeby zrozumieć logikę używaną w Sello. Lub filmy FAQ.

Udostępnij ten post


Link to postu
27 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

 Trzeba mieć na uwadze, że zespół Sello nie jest tak duży jak zespoły i pomoc techniczna do GT czy nexo, co przekłada się również na to, że ja, jako kierownik projektu mam większy udział w kontakcie bezpośrednio z użytkownikami i serwisantami na forum czy na mailu niż jest to zwykle praktykowane w innych zespołach.

Czy to znaczy, że jak ST się rozrośnie to Twoja interakcja z nami zastanie porzucona? 😲 😱

 

Udostępnij ten post


Link to postu
55 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Dla początkujących jak najbardziej jakieś wideo z podstawami

Ostatnio powrócił plan na takie krótkie filmiki z podstawami. Ale to jednak siłą rzeczy musi poczekać na odrobinę wolnego czasu.

44 minuty temu, Tomek - massur napisał:

Czy to znaczy, że jak ST się rozrośnie to Twoja interakcja z nami zastanie porzucona? 😲 😱

Nie ma obaw :). Sello team raczej nie rozrośnie się w taki sposób, my tutaj w firmie jesteśmy tylko małym pyłkiem w porównaniu z zespołami flagowych projektów linii GT czy nexo. A poza tym, wielokrotnie podkreślaliście na forum, że moja obecność tutaj jest dużym plusem a dodatkowo pisanie nie sprawia mi trudności i jak jestem w stanie to chętnie pomogę więc po co zabierać coś co jest dobre ;).

 

Udostępnij ten post


Link to postu

×